.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 04:11:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 08:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok zatem.
przynajmniej w tym zakresie mamy podobne zdanie. jestem za głoszeniem jak najbardziej różnych, pluralistycznych opinii/teorii, jestem za wymianą poglądów [choćby zażartą], o ile prowadzi do konstruktywnych wiosków dla pytającego. lecz nie mogę znieść szydzenia z tego, że wiele osób na tym forum posiadło dzięki zwykłemu przewodowi wiedzę w zakresie prawidłowego zrobienia swoich logów [co i tak przerasta 90% warsztatów TDI w PL].

cieszy mnie więc Twoje podejście.



co do Twoich dawek w 008,

nie brałeś pod uwagę limitera na VP44? zakładając, że jest, to wówczas nawet wysokie ograniczenie nm na, dajmy na to 87mg, nie miałoby większego znaczenia.
[to nie zaczepka, tylko poważne pytanie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 10:35:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
z tego Stamlej co mowisz wynika, ze blondynka nie jestes ale Ciebie dobrze nasciemniali
VP44 ma wlasny "komputer" - ECU nie rozmawia na poziomie "napiec" z pompa (w ecu klekotow z VP37 jest mapa "pump voltage" a przy VP44 nie)
Wniosek: duza czesc procesu wtrysku (te przewtryski i inne tralala) realizuje sama pompa bez udzialu ECU
Wiec jak steruje ECU katem wtrysku? Ponizej mapka z seryjnego softu do mojego klekota... jak widac parametrem jest tam ilosc koksu i obroty Zwroc uwage na te "10" w kacie wtryku (factor 0.1 oczywiscie) - czyli to co Autor watku ma w dynamicznym 004, prawda?
Do autora watku: przypilnuj jednak zeby Ci ruszyli ten kat - niech nawet "na pale" z 10 na 11 podniosa
Obrazek


Czy zmieniali Ci soft w pompie wtryskowej? - nie
Czy jak wgrali magiczny soft przez kabel to nie da sie go przez kabel odczytac by magie podgladnac, skopiowac i na emulu wystawic? - da sie

@Stamlej
Zuzycie paliwa 240 konnym potworze MTM+SS:
Juz zauwazyles, ze teorie o zaklamanym ladowaniu manometrem mozna spuscic do kibla w 5min to jeszcze trzymasz sie tych zaklamanych dawek
przejedz sie autem z predkoscia stala np 100km/h i zloguj 008 i 011... jak sadze wyjsciowa dawka paliwa w tych "zaklamanych logach" (czyli najmniejsza wartosc z zyczenia, ogr momentu i ogr dymienia) oraz ladowanie w 11 beda takie jak seryjna seria.
Wniosek: to ze przy pelnym bucie wtryski laduja wiadro koksu/s nie zmienia ilosci koksu jak jedziesz do cioci na imieniny
Nie traktuj postu jako atak ale uwolnienie z Matrixa


Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 12:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
przemekk74 napisał(a):
Do autora watku: przypilnuj jednak zeby Ci ruszyli ten kat - niech nawet "na pale" z 10 na 11 podniosa

Czy zmieniali Ci soft w pompie wtryskowej? - nie
Czy jak wgrali magiczny soft przez kabel to nie da sie go przez kabel odczytac by magie podgladnac, skopiowac i na emulu wystawic? - da sie



ten soft nie wgrywali przez kabel - tylko wyjeli caly sterownik (i wzieli na zaplecze :), pompy na pewno nie ruszali, tak samo zreszta jak skrzyni biegow. Musze przyznac ze powoli przestaje sie czuc na silach spekulowac z nimi co nalezy przestawiac - poprosze po prostu o program ktory mniej dymi kosztem kucykow. (jak uda sie trafic cos na 160/350 bede szczesliwy). W chwili obecnej snia mi sie po nocach pekajace walki lub walajace sie gdzies pomiedzy krzywkami jakies kawalki ukruszonych popychaczy czy innych dzwigienek....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 17:24:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tx-didi napisał(a):
pompy na pewno nie ruszali,


Doskonały dowód, że modyfikacja (a raczej "modyfikacja") jest wykonana "mniej-więcej" i bez dbałości o szczegóły. Nie ma się też co dziwić, że auto zadymia (patrz post Stamleja) ... .

tx-didi napisał(a):
tak samo zreszta jak skrzyni biegow.


No tak - jeśli coś się wysypie po np. 20 - 30 tkm. możesz być pewny, że tuner odpowiedzialności nie przyjmie. Dlatego wciąż sugeruję wykonanie modyfikacji u prawdziwego profesjonalisty (poprzedzonej wymianą oleju i czyszczeniem układu hydraulicznego skrzyni - nie wyłączając takich drobiazgów jak np. drożność odpowietrzników, etc.), który potrafi dopasować oprogramowanie tipa do rzeczywistego zużycia najbardziej obciążonych elementów (np. konwerter, sprzęgiełka, etc.). Dopiero po takim zabiegu (IMHO nierozłącznym z modami silnika) nie poznasz swojego auta, a praca skrzyni biegów będzie bardziej podobna do multi niż do tip-a, przy maksymalnej ochronie podzespołów ... .

tx-didi napisał(a):
Musze przyznac ze powoli przestaje sie czuc na silach spekulowac z nimi co nalezy przestawiac


Sugeruję wcale nie spekulować, tylko zacząć od podstaw - czyli gruntownej diagnostyki mechanicznej nie tylko układu rozrządu ale również układu wtryskowego (pompa VP !!!), czystości oraz szczelności dolotu, zaworu EGR (porządne programy wykorzystują ten element np. do przyspieszenia zmian w ciśnieniu doładowania) oraz wszystkiego innego co się kręci/rusza pod maską.

Twoje logi są na tyle wyraziste, że wszelka weryfikacja najprawdopodobniej zakończy się poztywnym werdyktem i wtedy będziesz miał 101%-ową pewność, że samochód (silnik) mogą być poddane chipowaniu.
Ponadto znikną nocne koszmary ;) , a gdyby rzeczywiście wymagany był remont np. wałków czy hydrauliki - to i tak BEZWZGLĘDNIE należy go wykonać PRZED jakimkolwiek grzebaniem w sterownikach ... .
Jak wnioskuję z Twoich dotychczasowych wypowiedzi - V-Tech o takiej elementarnej diagnostyce "zapomniał", co (jeśli tak było) dodatkowo dyskwalifikuje aktualną modyfikację, nawet po ewentualnych poprawkach ... .

Tx-didi - po zakupie jakiegokolwiek samochodu pewne czynności są nieuniknione i każde autko należy NAJPIERW gruntownie przebadać mechanicznie, dopiero potem można zająć się osprzętem (m.in. logowanie), a na koniec podejmować decyzje "tuningowe" ... .

Żadna inna droga dojścia do perfekcji nie istnieje i można tylko ubolewać nad tym, że w potoku podłości oraz strumieniu pustych jak bęben oszczerstw - nikt Ci dotąd o tym nie wspomniał (oprócz Stamleja) ... .

No ale tak to już bywa na styku lamerstwa z prawdziwym profesjonalizmem, ze pęd do niskich zachowań i próżne pieniactwo zaciemnia istotę wielu ciekawych topików ... .

I powtórzę raz jeszcze, że chociaż żadna z Twoich (technicznych) informacji nie uzasadnia męczących Cię koszmarów, to lepiej (IMHO) skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy być może jednak coś znajdą - ale w porę to usuną (za rozsądną kasę), bo będzie to dla Ciebie i tak tańsze niż skutki ewentualnej tfurczości tjóneruf nie do końca świadomych swojego działania i powiązanych z tym zagrożeń ... .

:) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 21:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
tx-didi napisał(a):
pompy na pewno nie ruszali,


Doskonały dowód, że modyfikacja (a raczej "modyfikacja") jest wykonana "mniej-więcej" i bez dbałości o szczegóły. Nie ma się też co dziwić, że auto zadymia (patrz post Stamleja) ... .



z ta modyfikacja jest tak ze - analogicznie jak sterownika silnika, ani nie rozbierali pompy, ani skrzyni (wiem juz ze elektronika pompy tkwi w pompie, a sterownik skrzyni jest ... w skrzyni :) czy tam gdzies obok. Wiec na pewno ich nie wyjmowali => nie modyfikowali. Z tym dymieniem jest tak ze jak mu wcisniesz buta do dechy to wtedy pusci 'czarnego smoka' chwilke podymi sobie po czym przestaje - przed modyfikacja wlasciwie bylo dokladnie tak samo tylko 'smok' byl ..... dwa razy mniejszy.

Moje koszmary znikna tylko wtedy jak w przyszlym tygodniu zweryfikuje te walki i popychacze :) mam nadzieje ze sie uda...:)

Oczywiscie nie podszedlem do 'nowego' samochodu calkiem jak: 'o.. jaki fajny - kupuje' rozrzad + olej w skrzyni (statycznie) wymieniony + wizyta na diagnoze w ASO, wymiana oleju na syntetyk (nawet w ASO mi odradzali :) no i ta odma (Carlnova napisal ze potrwa 6 h - mnie zajelo 10h + jeszcze 4h walki zeby zapalil) wyczyszczone kolektory - na egr juz nie mialem sily..... ostatnio przygladam sie lakomie turbinie (znalazlem fantastyczny post jak ja wyczyscic - by carlnova..... ) no ale walki pierwsze :). Dodatkowo samochod zostal przebadany przez zaufanego mechanika. Chodzi mi o to ze czynnosci przy zakupie (no i zaraz po..) zostaly wykonane. Tylko do jasnej ..... jakos nie przyszlo mi do glowy ze te cholerne silniki wymagaja szczegolnej troski - a specjalnie szukalem samochodu z dieslem bo: malo pali (nie uznaje gazu) i 'nie do zdarcia' - no i mam diesla - wpieprza jak smok i nie mozna na niego wrzasnac bo sie obrazi i peknie (walek czy inne diabelstwo). Ale za to zaj....iscie brzmi :) oczywiscie pod warunkiem ze odpali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 06:05:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tx-didi napisał(a):
z ta modyfikacja jest tak ze - analogicznie jak sterownika silnika, ani nie rozbierali pompy, ani skrzyni (wiem juz ze elektronika pompy tkwi w pompie, a sterownik skrzyni jest ... w skrzyni :) czy tam gdzies obok.


Na szczęście nie masz multitronika i u Ciebie sterownik znajduje się pod dywanikiem wewnątrz samochodu (dokładnie to pod udami pasażerki :-) ), więc demontuje się go łatwo i szybko.

tx-didi napisał(a):
Wiec na pewno ich nie wyjmowali => nie modyfikowali. Z tym dymieniem jest tak ze jak mu wcisniesz buta do dechy to wtedy pusci 'czarnego smoka' chwilke podymi sobie po czym przestaje - przed modyfikacja wlasciwie bylo dokladnie tak samo tylko 'smok' byl ..... dwa razy mniejszy.


Jak przypuszczam - w zamyśle miało to służyć szybkiemu zwiększeniu doładowania . W efekcie - prawdopodobnie szkodzi ... .

tx-didi napisał(a):
Moje koszmary znikna tylko wtedy jak w przyszlym tygodniu zweryfikuje te walki i popychacze :) mam nadzieje ze sie uda...:)


Doprowadzenie do finału tak prostej sprawy nie wymaga nadzwyczajnych wyrzeczeń czy też szczególnej determinacji ;) :): ... .

tx-didi napisał(a):
Oczywiscie nie podszedlem do 'nowego' samochodu calkiem jak: 'o.. jaki fajny - kupuje' rozrzad + olej w skrzyni (statycznie) wymieniony + wizyta na diagnoze w ASO, wymiana oleju na syntetyk (nawet w ASO mi odradzali :)


No to o co tak biadolisz :): , skoro najprawdopodobniej większość kosztów masz już za sobą :) :?: Szacunek za pedantyczne podejście do tematu ... .

tx-didi napisał(a):
no i ta odma (Carlnova napisal ze potrwa 6 h - mnie zajelo 10h + jeszcze 4h walki zeby zapalil) wyczyszczone kolektory - na egr juz nie mialem sily.....


Sukcesywna dbałość o szczegóły - krok po kroku - przynosi wymierne efekty i pozytywny efekt już zaznacza się w Twoich logach (IMHO) .

tx-didi napisał(a):
ostatnio przygladam sie lakomie turbinie (znalazlem fantastyczny post jak ja wyczyscic - by carlnova..... )


Poza dyskusją pozostaje fakt, że instrukcja jest OK ... ale z drugiej strony uważam, iż daremny Twój trud jeżeli najpierw nie usuniesz przyczyn, które z dużym prawdopodobieństwem zapychają nagarami nie tylko turbinę ale i resztę układu wydechowego (kolektory, katalizator, egr - a za jego pośrednictwem - wyczyszczony już wcześniej dolot ... ) .

Nadto uważam, że rezygnując z niepewnego oprogramowania (na rzecz serii lub prawdziwie profesjonalnego tuningu) - dowiesz się jaka jest rzeczywista kondycja sprężarki i jeśli wszystko okazałoby się OK - demontaż i czyszczenie tego elementu możnaby (najprawdopodobniej) sobie odpuścić.
Doskonałym lekarstwem na "bezinwazyjne" i niskonakładowe oczyszczenie wydechu są:
- zdrowy mechanicznie silnik (tego dowiesz się już niebawem)
- dobry olej (ten warunek już spełniasz)
- paliwo najwyższej próby (żaden kłopot i "oczywista oczywistość")
- (najlepiej kilkugodzinna) wyprawa "autostradowa" z obrotami silnika > 2800 obr./min.

Oczywiście bywają przypadki, w których taka kuracja nie daje efektów i czyszczenie (lub regeneracja) turbiny staje się koniecznością (tak jak było np. w przypadku Carlnovy) ale każdy (używany) silnik jest inny i być może w Twoim aucie takiej konieczności nie ma (?) .

O to jak wiele zależy od sprawności układu wtryskowego i paliwa najwyższej próby możesz zagadać do Kolegi rekin200773. Coprawda jemu nie udało się uniknąć demontażu i regeneracji turbo lecz aktualnie jest właścicielem AFB, w którym nikt nie czyścił kolektorów ssących ani rury łączącej - a cały ten układ i tak jest CAŁKOWICIE wolny od nagarów. To pierwszy i jedyny znany mi silnik TDi pracujący aż tak czysto i po tym co zobaczyłem na własne oczy - mam zamiar wykorzystać "metodę Rekina" :): :P we własnych samochodach. Tobie (i innym userom wszelkiej maści TDi) polecam to samo, bo efekty okazały się oszałamiająco pozytywne ;) .
Jak mawia Krzyś (Rekin200773) - "TDi trzeba umieć jeździć" ... i 'coś" w tym jest :) ("Pomińmy" już taką drobnostkę, że pedał gazu w jego samochodzie pracuje w systemie "zero-jedynkowym" czyli "wszystko albo nic", a każdą dróżkę traktuje właśnie tak jakby jechał autostradą - bo jak sam widziałem - efekty są znakomite :): ) .

tx-didi napisał(a):
no ale walki pierwsze :).


Bardzo słusznie ... .

tx-didi napisał(a):
Dodatkowo samochod zostal przebadany przez zaufanego mechanika. Chodzi mi o to ze czynnosci przy zakupie (no i zaraz po..) zostaly wykonane.


Gdyby wszyscy podchodzili tak samo metodycznie do nowo zakupionych autek - dział techniczny AKP byłby o połowę szczuplejszy. Coraz mniej rozumiem skąd u Ciebie tyle obaw (i koszmarów :): ) - skoro sukcesywnie i z determinacją godną pochwały - minimalizujesz wszelkie zagrożenia ... ;) .

tx-didi napisał(a):
Tylko do jasnej ..... jakos nie przyszlo mi do glowy ze te cholerne silniki wymagaja szczegolnej troski


Każdy silnik wymaga troski (diesel/benzyna, R4/R5/V6...) . Większym problem jest dostęp do fachowego serwisu i jego pełna odpowiedzialność. Temat rzeka - wielokrotnie udowodniony na AKP ... .

tx-didi napisał(a):
- a specjalnie szukalem samochodu z dieslem bo: malo pali (nie uznaje gazu) i 'nie do zdarcia' - no i mam diesla - wpieprza jak smok


Ile ?

tx-didi napisał(a):
i nie mozna na niego wrzasnac bo sie obrazi i peknie (walek czy inne diabelstwo).


Wystarczy odpowiednia obsługa - wówczas żadne awantury nie są potrzebne ;) .

tx-didi napisał(a):
Ale za to zaj....iscie brzmi :) oczywiscie pod warunkiem ze odpali.


Problemy z odpalaniem to już stan głebokiej niesprawności postępującej w długim okresie czasu (lub wynik złych parametrów nastawnych ale to się łatwo koryguje). Reszta powyżej ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
tx-didi napisał(a):
- a specjalnie szukalem samochodu z dieslem bo: malo pali (nie uznaje gazu) i 'nie do zdarcia' - no i mam diesla - wpieprza jak smok

Ile ?


8-9 trasa, 13 miasto (to jest szybki lecz spokojny styl jazdy) na miescie przy zastosowaniu stylu 'rekina' podejrzewam ze ponizej 16 by nie zszedl.
samochod jest moze duzy ale stosunkowo lekki (moze ma z 1.6 t) - jak na 'oszczednego' diesla to hm.....

Piotruś napisał(a):
Każdy silnik wymaga troski (diesel/benzyna, R4/R5/V6...) . Większym problem jest dostęp do fachowego serwisu i jego pełna odpowiedzialność. Temat rzeka - wielokrotnie udowodniony na AKP ... .

Piotrze - oczywiscie ze tak, pytanie co rozumiemy pod pojeciem troski: jezdzilem wczesniej benzynka 1.5l 100 konnym motorkiem ktoremu od zakupu systematycznie wymienialem filtry + olej 0w40 - zrobilem nim ponad 120k (przez 7 lat) i nawet do glowy mi nie przyszlo zeby mu zagladac 'pod spodnice' - dziala nadal

Piotruś napisał(a):
Problemy z odpalaniem to już stan głebokiej niesprawności postępującej w długim okresie czasu (lub wynik złych parametrów nastawnych ale to się łatwo koryguje)

nie ma problemu z uruchomieniem silnika - nawiazalem do opisow 'niezwyklej konstrukcji, fantastycznej mysli inzynierskiej' pompy vp44 - wyczytalem ze z nia bywa tak ze dziala sobie radosnie wtryskujac paliwko i nagle rownie radosnie przestaje sobie dzialac (babelek jej zaszkodzil :)


Ostatnio edytowano 12.wrz.2008 17:25:01 przez tx-didi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:30:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tx-didi napisał(a):
8-9 trasa, 13 miasto (to jest szybki lecz spokojny styl jazdy) na miescie przy zastosowaniu stylu 'rekina' podejrzewam ze ponizej 16 by nie zszedl.
samochod jest moze duzy ale stosunkowo lekki (moze ma z 1.6 t) - jak na 'oszczednego' diesla to hm.....


Moim zdaniem - za dużo (w mieście) i gdzieś jest tego przyczyna.

tx-didi napisał(a):
Piotrze - oczywiscie ze tak, pytanie co rozumiemy pod pojeciem troski: jezdzilem wczesniej benzynka 1.5l 100 konnym motorkiem ktoremu od zakupu systematycznie wymienialem filtry + olej 0w40 - zrobilem nim ponad 120k (przez 7 lat) i nawet do glowy mi nie przyszlo zeby mu zagladac 'pod spodnice' - dzaiala nadal


6-cio cylindrowa "fałka" nigdy nie będzie tak samo prosta w obsłudze co np. 1,5 benzyna ... . Zgodzę się z tym, że producent zastawił zbyt dużo pułapek na druciarskie serwisy i sam się na tym przejechał - ale też w dalszym ciągu jestem zdania, że prawidłowo oraz regularnie serwisowane V6 nie zasługuje na miano "szczególnej troski". Tragedia zaczyna się dopiero wtedy, kiedy kupujemy samochód regularnie serwisowany i z zachowaniem wszystkich kanonów "świadomego zakupu" ... lecz tak naprawdę dalej nie wiemy czy kosztowność prowadzonego serwisu korespondowała z odpowiednią jakością usług ... .
To właśnie jest ten szczególnie niebezpieczny moment, w którym powinniśmy sprawdzić absolutnie wszystko od podstaw, a dopiero potem bawić się w tuningi, wstawianie logów na forum, etc. ... . Ale komu ja to mówię ... ;) .

tx-didi napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Problemy z odpalaniem to już stan głebokiej niesprawności postępującej w długim okresie czasu (lub wynik złych parametrów nastawnych ale to się łatwo koryguje)



nie ma problemu z uruchomieniem silnika - nawiazalem do opisow 'niezwyklej konstrukcji, fantastycznej mysli inzynierskiej' pompy vp44 - wyczytalem ze z nia bywa tak ze dziala sobie radosnie wtryskujac paliwko i nagle rownie radosnie przestaje sobie dzialac (babelek jej zaszkodzil :)


Jest wiele czynników wpływających długofalowo na pompę, które przyspieszają jej zużycie. Znam kilka egzemplarzy początkowych AFB, w których własciwa eksploatacja poskutkowała tym, że po kilkuset tysiącach kilometrów nic się nie wykrzaczyło nagle - tylko naturalne zużycie wymusiło regenerację (bez niespodzianek z nagłym zaprzestaniem współpracy w trasie) .
To naprawdę nie jest tak, że "jeden bąbel" działa jak bomba atomowa :d ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
Moim zdaniem - za dużo (w mieście) i gdzieś jest tego przyczyna.

wg opinii na Forum to:
1 l dokladaja gumy (245/45/18)
1 l quattro
1 l tiptronik
takie opinie udalo mi sie wyszperac o ile quattro i tiptronika juz nie wymontuje/wylacze :) to gumy moglbym zmienic na seryjne (225/60/16)

czy to go usprawiedliwia (pod wzgledem mechanicznym) ?
w moich oczach na pewno usprawiedliwia go brzmienie :))


Piotruś napisał(a):
To właśnie jest ten szczególnie niebezpieczny moment, w którym powinniśmy sprawdzić absolutnie wszystko od podstaw, a dopiero potem bawić się w tuningi, wstawianie logów na forum, etc. ... . Ale komu ja to mówię ... ;) .

staram sie jak moge - naprawde :), nie jestem mechanikiem lecz jakies inzynierskie wyksztalcenie posiadam i staram sie dociec co i jak dziala (taka dzika natura) ale nie powiem Ci jak zareagowal moj, wspomniany wczesniej, zaufany mechanik jak mu powiedzialem o zamiarze wyczyszczenia turbiny... natomiast odme pochwalil.
Piotruś napisał(a):
To naprawdę nie jest tak, że "jeden bąbel" działa jak bomba atomowa :d ... .

Piotrze :), jak przegladniesz Forum (he he :) to wlasnie do takiego wniosku mozna dojsc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 10:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,

spalanie na poziomie, o którym napisałeś jest spalaniem normalnym - można nawet powiedzieć, że po modyfikacji programu jest stosunkowo niskie, jak na sam charakter modyfikacji.

spójrz na dane Audi odnośnie spalania D2 AFB/AKN/q/tip: http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 4.File.pdf . jak widać, producent przewidział 12.7 l w cyklu miejskim, o czym zdaje się zupełnie nie wiedzieć osoba moderatora.
zakładając modyfikację v-tech, która objęła jedynie same dawki, należy oczekiwać, że nieefektywnie spalana mieszanka będzie skutkować zwiększonym spalaniem całkowitym - właśnie tutaj leży przyczyna.






Piotruś napisał(a):
Żadna inna droga dojścia do perfekcji nie istnieje i można tylko ubolewać nad tym, że w potoku podłości oraz strumieniu pustych jak bęben oszczerstw - nikt Ci dotąd o tym nie wspomniał (oprócz Stamleja) ... .

No ale tak to już bywa na styku lamerstwa z prawdziwym profesjonalizmem, ze pęd do niskich zachowań i próżne pieniactwo zaciemnia istotę wielu ciekawych topików ... .


post roku.
mam zamiar umieścić sobie to w podpisie.
jak dużo zioła trzeba wypalić / wdychać środek odurzający, by tak płynnie posługiwać się radiomaryjną retoryką?

na marginesie ciekawi mnie, jak moderator P przyjmuje klientów w swoim warsztacie - czy od razu wybebesza 3/4 samochodu [podnosząc silnik, demontując wtryskiwacze/VP44 i sprawdzając je na stole, demontując cały dolot razem z T...], czy może potulnie podłącza kabelek...
na myśl przychodzi mi wątek Trzenia, gdy z gigantycznych postów wynikło jedynie, że zabrudzony był filtr powietrza... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 12:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
tx-didi,
zakładając modyfikację v-tech, która objęła jedynie same dawki, należy oczekiwać, że nieefektywnie spalana mieszanka będzie skutkować zwiększonym spalaniem całkowitym - właśnie tutaj leży przyczyna.


dzieki za linka - przy okazji dowiedzialem sie ze samochod jest nieco ciezszy niz mi sie wydawalo - moje odczucia po dokonaniu modyfikacji byly takie ze mniej pali w miescie, natomiast wiecej na trasie - i to zdaje sie faktycznie tak wyglada (z tym ze roznice nie sa znaczne - tak do 1 litra)

co do spalania w miescie - w Krakowie jest maly Sajgon komunikacyjny (oczywiscie przygotowania do 2012 - remontuja wszystko co sie da + malowanie pasow na bialo i trawy na zielono), logiczne jest ze zaden samochod nie bedzie trzymal sie stawek okreslonych przez producenta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:05:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
Ponizej mapka z seryjnego softu do mojego klekota... jak widac parametrem jest tam ilosc koksu i obroty Zwroc uwage na te "10" w kacie wtryku (factor 0.1 oczywiscie) - czyli to co Autor watku ma w dynamicznym 004, prawda?
Do autora watku: przypilnuj jednak zeby Ci ruszyli ten kat - niech nawet "na pale" z 10 na 11 podniosa
Obrazek


co by sprecyzowac [bo wszystko co jest napisane to prawda ;) ]

factor to 0.01 ... ;)
a korekta na pale nie jest zbyt dobrym pomyslem ,poza tym nie tylko na samej gorze powinni go ruszyc .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
[
Aha - kąt wtrysku masz idealnie ustawiony dla jednostki seryjnej, a profesjonalni tunerzy wyliczają go na nowo - jeśli oczywiście mają świadomość swojego działania. Gdyby więc Twój aktualny chip okazał się w jakimś stopniu profi - to tym bardziej nie powinieneś go zmieniać.


Piotruś ale podczas obrobki map do statycznego kata wtrysku sie nie dotykamy ... ;) [z tego co ja wiem]

Stamlej napisał(a):
Dodatkowym kryterium na które nikt nie patrzy (oprócz nielicznych) jest temperatura samego ON - wszyscy myślą że kąt wtrysku jest tylko ważny przy rozruchu i tyle - a tu guzik prawda. Od parametrów fizycznych ON zależy także moment w którym ma zacząć się tłoczenie.


to akurat jest sprawa oczywista ze kat jest zalezny od temperatury gnoju :

dla przykladu wykresik do okreslenia kata dla VP-37 ... ;)

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 16.wrz.2008 17:39:55 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a czy wyprzedzenie "na pale" o 1 dla konca osi dawek przy takich dawkach w 008 jest lepsze czy nie od pozostawienie serii?
Ja tu widze, ze dawki, ktore chlop w aucie ma w 008, w tej mapie poczatku wtrysku nawet nie zostaly przewidziane wiec porade "wyprzedz na pale o 1" nalezy traktowac jako "lepsze juz to a duzo im czasu nie zajmie"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
a czy wyprzedzenie "na pale" o 1 dla konca osi dawek przy takich dawkach w 008 jest lepsze czy nie od pozostawienie serii?
Ja tu widze, ze dawki, ktore chlop w aucie ma w 008, w tej mapie poczatku wtrysku nawet nie zostaly przewidziane wiec porade "wyprzedz na pale o 1" nalezy traktowac jako "lepsze juz to a duzo im czasu nie zajmie"
Pozdrawiam,
Przemek

oczywiscie ze nie zostaly przewidziane bo nikt jej nie ruszyl ... ;)
co by bardziej sprecyzowac swoja wypowiedz .. jak juz maja sie jej dotykac to niech zrobia to porzadnie ...
u Ciebie tez jest lizniete tylko na koncu ... ;) :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 18:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
spanky napisał(a):
u Ciebie tez jest lizniete tylko na koncu ... ;) :?:

wlasnie sprawdzilem...
u mnie w tej mapie zostalo zmienione wiecej niz tylko brzeg mapy (powiedzmy pelny but) ale na zdrowy rozsadek wystarczyloby krawedz zmienic

Jest jeszcze jedna mapa, ktora wyglada jakby odgorny ogr na ta z poczatkiem wtrysku
Ma ona wydaje mi sie osie: temp (obstawiam bo skala -20 do +80), koks i kat wtrysku .. i ta mapa jak mi sie wydaje okresla jaki max poczatek wtrysku jest dla okr temp.. podejrzewam ja tez musieliby ruszyc

Spanky... zdradz moze troche tajemnej wiedzy? Jak to maja mu poustawiac? (zyby bylo dobrze a nie tylko lepiej)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 08:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
przemekk74 napisał(a):
Spanky... zdradz moze troche tajemnej wiedzy? Jak to maja mu poustawiac? (zyby bylo dobrze a nie tylko lepiej)
Pozdrawiam,
Przemek


Chlopaki, jestem pod wrazeniem waszej wiedzy - czy moglbym niesmialo sie zapytac - co musze kupic aby tez sobie poogladac moje mapy ? :). Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze ogladanie map powinno sie robic majac odpowiednia wiedze do interpretacji tego co sie widzi, ale moze choc na chwileczke zerknac .... rzucic okiem tylko ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 09:37:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
Spanky... zdradz moze troche tajemnej wiedzy? Jak to maja mu poustawiac? (zyby bylo dobrze a nie tylko lepiej)
Pozdrawiam,
Przemek


niestety takowej nie posiadam ... ;)

tx-didi napisał(a):
Chlopaki, jestem pod wrazeniem waszej wiedzy - czy moglbym niesmialo sie zapytac - co musze kupic aby tez sobie poogladac moje mapy ? :). Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze ogladanie map powinno sie robic majac odpowiednia wiedze do interpretacji tego co sie widzi, ale moze choc na chwileczke zerknac .... rzucic okiem tylko ....


zamiast kupowac i wydawac kase na jednorazowy uyztek [ktory i tak nie przyniesie rezultatów - bez urazy ;) ] podjedz do dobrego chipsmachera i zrob korekte programu ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 10:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
spanky napisał(a):
tx-didi napisał(a):
.... rzucic okiem tylko ....


zamiast kupowac i wydawac kase na jednorazowy uyztek [ktory i tak nie przyniesie rezultatów - bez urazy ;) ] podjedz do dobrego chipsmachera i zrob korekte programu ...


Glos rozsadku :), slusznie - obecnie jestem juz na serii, chcialem tylko popatrzyc.... przepraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 10:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tx-didi napisał(a):
Glos rozsadku :), slusznie - obecnie jestem juz na serii, chcialem tylko popatrzyc.... przepraszam :)


szybko podjeta decyzja ... [to sie chwali] a co bedzie dalej ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: