.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 10:34:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AVF] burza w logach- prosba o ocene
PostNapisane: 12.wrz.2008 21:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Witam

Ostatnio zauwazylem gorsze zachowywanie sie auta, zrobilem logi i nieco sie zdziwilem wartosciom:

000 dyn
Obrazek

003 dyn
Obrazek

004 dyn
Obrazek
Tutaj ciekawa sprawa, poniewaz wszystkie rubryki sie rozjezdzaja, wczesniej tego nie bylo. Czyzyb rorzad sie poluzowal :?: ;)

011dyn
Obrazek

023 dyn
Obrazek

W zakresie obrotow 1700-2000 wystepuje burczenie i wibracja, dodatkowo co jakis czas auto sie zacina- tzn. ja mu dodaje gazu a on nie reaguje :peace:

Z gory dziekuje za pomoc :-)
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 22:05:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zamiesc jeszcze 013 stat i 018 stat.

Jakby "wariowal" mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku.
Sprawdz rozrzad - moze faktycznie cos poluzowalo.

Turbo - OK :peace:
LMM - OK :peace:

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 22:25:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
013 stat
Obrazek

018 stat
Obrazek

przemik napisał(a):
Jakby "wariowal" mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku.
Sprawdz rozrzad - moze faktycznie cos poluzowalo.


Co to za mechanizm :?:

Hmm wartosci "kątów" wtrysku poz 2 i 3 tez są za duże ;)

Zdejmowac dekiel i tam szukac przyczyny czy raczej przy pasku :?: :-)

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 22:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Atal,

zapodaj komplet.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 10:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Atal-star napisał(a):
Hmm wartosci "kątów" wtrysku poz 2 i 3 tez są za duże ;)

Zdejmowac dekiel i tam szukac przyczyny czy raczej przy pasku :?: :-)


Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to przyczyn IMHO powinieneś szukać w:

- rolce napinającej (i/lub w napinaczu hydraulicznym o ile w Twoim silniku jeszcze występuje)

- "czymś" w rodzaju tłumika drgań skrętnych (to ten element do którego przykręcone jest koło zębate paska na wałku rozrządu)

- i niestety / być może w ułożyskowaniu samego wałka rozrządu w głowicy

Zanim jednak rozbebeszysz "pół auta" skieruj uwagę na czujnik obrotów wału korbowego oraz na czujnik hallotronowy przy głowicy.

W pierwszym przypadku (czujnik obrotów wału korbowego) nagminnie zdarzają się uszkodzenia izolacji i/lub "ekranu" otulającego przewód "główny" ("sygnałowy"). Zwykle nie jest to dziełem przypadku tylko efektem niewłaściwego montażu rozmaitych "blokad elektronicznych" mających w swym zamyśle chronić samochód przed złodziejem. Gdyby ten trop był właściwy musiałbyś się jeszcze upewnić, czy sygnał od czujnika obrotów nie jest zakłócany "gdzieś dalej" ... .

Te same uwagi co powyżej dotyczą również czujnika hallotronowego lecz w tym przypadku - rzadko bo rzadko ale jednak - zdarzają się awarie "samoistne" .

Zasadniczo na tym zakończyłbym swoje wywody - gdybyś jednocześnie nie zgłaszał okresowych zaników mocy i "buczenia" w przedziale do około 2000 obr./min. . Niestety nie potrafię powiedzieć czy wyraźnie rozjechany (przy wysokiej prędkości obrotowej silnika) kąt wtrysku i synchronizacja wału korbowego z wałkiem rozrządu - łączą się w jakimkolwiek stopniu z "resztą niepożądanych zjawisk".

EDIT 1: To wszystko przy założeniu, że statyczny kąt synchronizacji masz ustawiony prawidłowo (brakuje bloku pomiarowego 004 na biegu jałowym)

EDIT 2: Jeżeli masz czas i ochotę wykonaj jeszcze jeden prosty test - zdejmij rurę pomiędzy wzmocnieniem czołowym a obudową filtra powietrza (silnik musi być chociaż trochę rozgrzany) i zbliż ucho do "dziury" (odkrytej w obudowie filtra po zdjęciu rury od wzmocnienia). Druga osoba powinna siedzieć za kierownicą i kilkakrotnie przegazować silnik w ten sposób aby obroty jak najgwałtowniej wzrosły > 3500 na minutę, a potem "swobodnie" oadały do biegu jałowego (zwykła przegazówka). Ty nasłuchuj czy podczas opadania obrotów nie odnotowujesz nienaturalnych odgłosów z filtra powietrza. Jeżeli coś zwróciłoby Twoją uwagę - daj znać.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 19:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
meszrum napisał(a):
Atal,

zapodaj komplet.


Dodaje logi ;)

Basic Settings:

000 BS
Obrazek

003 BS
Obrazek

011 BS
Obrazek

Statyczne:
000
Obrazek

003
Obrazek

003
log zrobiony przy obrotach 1600 i w tym momencie wystepowaly drgania(wibracja) i buczenie- jak widac zawór EGR "dziko" pracuje :):
Obrazek


004
Obrazek
Kąt wtrysku i synchronizacja na wolnych obrotach wydaje sie byc wporzadku ;) Wszystko sie rozjezdza podczas jazdy

008
Obrazek

011
Obrazek

018
Obrazek
Tutaj wartosci na wszystkich cylindrach nie powinny wynosic 0 :?: :):

Piotruś napisał(a):

Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to przyczyn IMHO powinieneś szukać w:

- rolce napinającej (i/lub w napinaczu hydraulicznym o ile w Twoim silniku jeszcze występuje)

- "czymś" w rodzaju tłumika drgań skrętnych (to ten element do którego przykręcone jest koło zębate paska na wałku rozrządu)

- i niestety / być może w ułożyskowaniu samego wałka rozrządu w głowicy

Zanim jednak rozbebeszysz "pół auta" skieruj uwagę na czujnik obrotów wału korbowego oraz na czujnik hallotronowy przy głowicy.

W pierwszym przypadku (czujnik obrotów wału korbowego) nagminnie zdarzają się uszkodzenia izolacji i/lub "ekranu" otulającego przewód "główny" ("sygnałowy"). Zwykle nie jest to dziełem przypadku tylko efektem niewłaściwego montażu rozmaitych "blokad elektronicznych" mających w swym zamyśle chronić samochód przed złodziejem. Gdyby ten trop był właściwy musiałbyś się jeszcze upewnić, czy sygnał od czujnika obrotów nie jest zakłócany "gdzieś dalej" ... .

Te same uwagi co powyżej dotyczą również czujnika hallotronowego lecz w tym przypadku - rzadko bo rzadko ale jednak - zdarzają się awarie "samoistne" .


- Sprawdzalem napiecie paska rozrzadu i jest wporzadku (znajduje sie z prawej strony regulacji).

- śruby od rozrzadu byly dokrecone

- w aucie nie ma żadnych blokad elektronicznych, takze uszkodzenie czujnikow raczej malo prawdopodobne

- gdyby czujnik halla padl to chyba silnik by nie palil :?: Dodam jeszcze ze od jakiegos czasu zapala z takim spoznieniem jakby nie palil na cylinder

- hmm jak sprawdzic tlumik drgan do ktorego jest przykrecone kolo rorzadu o ktorym wspomniales :?: Etka mowi ze jest to piasta..

Piotruś napisał(a):
EDIT 1: To wszystko przy założeniu, że statyczny kąt synchronizacji masz ustawiony prawidłowo (brakuje bloku pomiarowego 004 na biegu jałowym)


wrzucilem log statyczny z grupy 004 ;)

Piotruś napisał(a):
EDIT 2: Jeżeli masz czas i ochotę wykonaj jeszcze jeden prosty test - zdejmij rurę pomiędzy wzmocnieniem czołowym a obudową filtra powietrza (silnik musi być chociaż trochę rozgrzany) i zbliż ucho do "dziury" (odkrytej w obudowie filtra po zdjęciu rury od wzmocnienia). Druga osoba powinna siedzieć za kierownicą i kilkakrotnie przegazować silnik w ten sposób aby obroty jak najgwałtowniej wzrosły > 3500 na minutę, a potem "swobodnie" oadały do biegu jałowego (zwykła przegazówka). Ty nasłuchuj czy podczas opadania obrotów nie odnotowujesz nienaturalnych odgłosów z filtra powietrza. Jeżeli coś zwróciłoby Twoją uwagę - daj znać.


Odłączyłem rury jak pisałeś i nie zauwazyłem żadnych niepokojących dźwięków. Slychac było buczenie i zasysanie powietrza :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 11:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Ktoś coś pomoze :?: :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 12:58:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Atal-star napisał(a):
018
Obrazek
Tutaj wartosci na wszystkich cylindrach nie powinny wynosic 0 :?: :):



-uszkodzony PD
-zapowietrzony uklad paliwowy
-przerwa na kabelkach

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 16:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
spanky napisał(a):
Atal-star napisał(a):
018
Obrazek
Tutaj wartosci na wszystkich cylindrach nie powinny wynosic 0 :?: :):



-uszkodzony PD
-zapowietrzony uklad paliwowy
-przerwa na kabelkach


dzisiaj kilka razy sprawdzalem i na wolnych obrotach na postoju jest 0 :):
4 pojawia sie teraz tylko w trakcie jazdy gdy puszcze gaz i obroty spadna, co to oznacza :?:

Kolejny objaw to duza ilosc sadzy z rury wydechowej- zostawilem na chwile samochod z uruchomionym silnikiem aa pod wydechem czarna plama sadzy :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: