.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:53:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1.9 TDI] padające turbiny
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2008 12:39:59
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Jest to moj pierwszy post wiec witam wszystkich.
Mam problem z audi A6 1.9 TDI 90KM z 1997 roku. W maju padła turbina, wiec zostala oddana do regeneracji. Przy wymianie zostaly wyczyszczone kolektory, wszystkie węże, intercooler, wymieniony zawór podciśnieniowy(nie wiem jak on się nazywa) oraz te trzy wężyki które od niego odchodzą, założony nowy filtr powietrza, nowe uszczelki i zalanay nowy olej. Przed pierwszym uruchomieniem turbina została zalana olejem. Po odpaleniu kopcil na niebiesko ale to chyba norma bo musiał wypalic się olej z wydechu. Wyglądało no to ze wszystko bedzie ok, lecz po kilku dniach zaczal znikac olej w niewielkich ilosciach. Z biegiem czasu coraz wiecej, az w koncu zuzywal okolo 2 litry na 1000 km. Przed wymiana turbiny ubywalo okolo litr oleju na 12000 km.
Okazało się ze w intercoolerze zbiera się olej, czyli turbine szlag trafil. Koles, ktory regenerowal powiedział ze jedna na 50 turbin wraca na gwarancji, ale jeszcze przed wymiana kazal odprowadzic odme na zewnatrz i sprawdzic czy tamtedy olej nie ucieka. Po 1000 km może 2 krople oleju wydostaly sie przez odme.
W sobote koles wymienil turbine na jakas wzmocniona 105KM. No wiec zalozylismy ja, znowu wszystko zostalo przeczyszczone, olej i filtr wymienione i po 2 dniach jazdy zjadl pol stanu oleju. Na dodatek nie ma mocy.
Po prostu mozna sie zalamac :( Co moze byc powodem padajcych turbin? Czy jest mozliwe ze znowu zostala zle zregenerowana czy to wina silnika? Prosze o pomoc bo juz sam nie wiem co robic :(
Z gory dzieki, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
podejrzewam ze pierwotnie zle zostala zregenerowana i usczelnienie puszczalo olej ....
druga sprawa to nie wiem jakim cudem wlozyl tam turbo od 105 konnej wersji [podejrzewam ze o to Ci chodzilo] skoro to turbina ze zmienna geometria lopatek i nie ma prawa poprawnie dzialac w Twoim silniku [stad opisywanay przez Ciebie brak moczu]

P.S turbinki na zaworze upustowym sa bardzo trwale stad dziwi mnie to ze twoja padla ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2008 12:39:59
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Ona nie ma zmiennej geometrii tylko wieksza srednice a poza tym jest identyczna. Jedynie ten siłownik ze sztanga musial zostac zalozony od starej turbiny bo ten mial w innym miejscu mocowanie i sie nie miescil.
Czy jest możliwosc, zeby z mojej winy ta turbina padla skoro wszystko bylo robione wedlug zalecen? Z rozmowy z kolesiem od turbin wywnioskowalem ze nie bedzie zbyt chetny do kolejnej wymiany i po prostu musze wiedziec, ze to na pewno nie moja wina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszystko wskazuje na to ,że niestety warsztat regenerujący turbawki pokpił sprawę.
Jeśli zajmował się regeneracją od A do Z (łącznie z demontażem / montażem) to powinien sprawdzić, czy turbo jest prawidłowo smarowane i zregenerowane jak należy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 21:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2008 12:39:59
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Mam jeszcze jedno pytanie. Ten brak mocy może byc spowodowany złą długością sztangi. Jaki jest sposób na ustawienie tej długości? Ktoś może wie ile mm powinna być naciągnieta sztanga?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2008 12:39:59
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Czy intercooler powinien być zupełnie suchy? W moim po przejechaniu 1000 km ścianki są mokre i nie wiem czy tak byc powinno? Koleś od regeneracji twierdzi że turbina, którą zwróciłem była dobra a na niej tez ścianki intercoolera były mokre.
Ciągle nie mogę znaleźć przyczyny ubywającego oleju :/ samochód po odpaleniu rano kopci na niebiesko do momentu aż silnik się zagrzeje i potem jest spokój. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe, na tulejkach prawie nie bylo luzu, więc tędy olej nie powinien ubywać. Zastanawiam się czy zmiana oleju mogła mieć jakiś wpływ na to zjawisko. Wcześniejszy właściciel lał Shell Rimula a ja zmieniłem na Mobil Super S, ale też pólsyntetyczny. Dodam że ubywa około litr na 1000 km. Ma ktos jakis pomysł? :?:
Nie chce mi się wierzyć żeby to była wina pierścieni, bo auto ciągnie jak smok, nie ma problemu z zapalaniem a poza tym chyba kopciłby cały czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 07:48:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2008 21:00:22
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Odpowiem tak: Posiadam też Fiestę RS Turbo ( drugie auto )

Miałem też problem z turbiną. Poszedłem do zakładu który naprawia turbiny. Oddałem raz, założyłem turbinkę ciesząc się, że nie będzie problemów i tu się myliłem....Później jeszcze 4 raz odwiedzałem zakład który to robił i ciągle było coś nie tak, Wynik był taki, że straciłem tylko czas i nerwy a turbina jak była źle zrobiona tak została. Moja regeneracja wyniosła Garetta T2 900 zl regeneracja + 150 zł taki tłoczek. Wiem rozpisałem się sorki za off topic. Obstawiam, że zakład który to robił spierdzielił sprawę. Jedź i się niczym nie przejmuj po to masz gwarancję żeby z niej korzystać. :D

_________________
Jest Audi A6 '94 2.6 V6 a co będzie nie wiadomo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 07:51:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada ze turbo zle zlozone ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: