.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 19:28:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1,9 tdi tiptronic 2004 rok- jaki olej wlać do silnika
PostNapisane: 11.sie.2008 21:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam,mam problem,kupilem A 4 1,9 tdi 131 KM i niestety nie wiem jaki olej był tam wlany, prosze o pomoc co najlepiej by do niego wlać, auto ma 100 tyś.przebiegu, podobno slyszałem że dobry do tego silnika (AVF) jest castrol 5W 30 norma 505.01, prosze o odpowiedzi,pozrdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 21:00:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Castrol EDGE 5w40

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 21:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam,a skad masz takie informacje, czy sam cos takiego lejesz do swojego silnika, czytałem na forum i wiekszosc pisze ze 5 W30, teraz to juz nie wiem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 21:20:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
5w30 to na tryb longlife , ja tego nie polecam

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 21:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Dzieki za odpowiedz , w ksiazce z auta jest takze opisane co do silnika longlife jezeli chodzi o olej, a móglbys mi jasniej napisac dlaczego nie polecasz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 01:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 19:34:48
Posty: 39
Lokalizacja: Pułtusk
Ja bym zalał MOTUL 8100 X-cess 5W40. U mnie już trzecie auto na tym jeździ..I spełnia normę VW 505.00, no a co ważniejsze nie jest tak nagminnie podrabiany jak Castrol w Polsce

_________________
**Przygoda z Audi zaczęła się od C2.....teraz jest A4 B5 Avant z sercem AFN :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 14:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
juz kupiłem jednak castrol 5W30 505.01, zobaczymy jak sie sprawdzi, po upływie jakiś kilku tysiecy napisze czy jest git czy lipa, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 14:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko zależy od tego, czy silnik posiada walor QG1, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].

w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00 [czyli np. Castrol Edge 5W-30 bądź dla prawdziwych pałkarzy Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30].
olej oczywiście wymieniamy co 10 000 - 15 000 km.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 20:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Z tego wszystkiego pomimo iz kupilem już olej to mam mętlik w głowie ,kazdy pisze co innego,ciekawe jak to jest naprawde w praktyce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 20:36:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
seba.jedesign napisał(a):
Z tego wszystkiego pomimo iz kupilem już olej to mam mętlik w głowie ,kazdy pisze co innego,ciekawe jak to jest naprawde w praktyce.


Wszystko masz o jeden post powyżej, a jeśli nie ufasz - to już trudno. Wystarczy otworzyć książeczkę serwisową na pierwszej stronie i poszukać kodu QG1, chociaż jeśli to jest "pełny" 2004 rok - to nawet szukać nie musisz (jest QG1).
Zasadniczo - większość egzemplarzy z 2003 też powinno jeździć na 507.00 ale ludzie jakoś ciężko przyjmują tą prawdę do świadomości (ku szkodzie własnych silników).

Norma 507.00 - tyle, że nie co 25000 km, a najdalej co 15000km wymiana - i to wszystko. Jeżeli kręcisz się wyłącznie po mieście z "zimnym" silnikiem - skróć okres wymiany do 10000 km.

Z innej strony rzecz ujmując - w silniku występuje więcej elementów niż same pompki ... . Te "pozostałe elementy" zostały "spasowane" właśnie pod 507.00 i stosując cokolwiek poniżej tej normy - nic się nie zatrze ale pożyje krócej ... (np. turbo).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 00:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 10:12:30
Posty: 5
Lokalizacja: szczecin Głogów
Cygan Pułtusk napisał(a):
Ja bym zalał MOTUL 8100 X-cess 5W40. U mnie już trzecie auto na tym jeździ..I spełnia normę VW 505.00, no a co ważniejsze nie jest tak nagminnie podrabiany jak Castrol w Polsce


nie możesz zalać do tego silnika x-cessa bo to nie oliwa do pdków, pdki mają normę 505.01 więc masz specjalny dla nich produkt motula - motul specific 5W40 100% synthetic. Autor jednak posiada auto z 2004 roku więc wielce prawdopodobne że jest w nim dpf co wymusza oliwę 504.00 507.00 no i te nieszczęsne nie sprawdzające się u nas verlaengte wartungsintervalle .
Jeśli dpfa brak - lej cokolwiek spełniającego 505.01 i śmigaj aż miło :)

_________________
ABOVE EXISTING STANDARDS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 19:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam !
Norma 505.01 jest jak najbardziej zalecana do tego silnika ,jest po pierwsze napisane to w książce serwisowej jak i równiez uzyskałem taką odpowiedz w sewisie Audi .
Pozrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:24:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Cygan Pułtusk napisał(a):
Ja bym zalał MOTUL 8100 X-cess 5W40. U mnie już trzecie auto na tym jeździ..I spełnia normę VW 505.00, no a co ważniejsze nie jest tak nagminnie podrabiany jak Castrol w Polsce


Cóż tu przyznaje racje co do podrabianych OLIWEK w Polsce :/
Widac straszliwa roznice w konsystencji tego samego oleju kupionego w Polsce a kupionego w Niemczech .... no i w Niemczech jest go wiecej w tej samek cenie :)

meszrum napisał(a):
wszystko zależy od tego, czy silnik posiada walor QG1, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].

w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00 [czyli np. Castrol Edge 5W-30 bądź dla prawdziwych pałkarzy Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30].
olej oczywiście wymieniamy co 10 000 - 15 000 km.


Nie znalazłem u siebie w kodach wyposażenia oznaczenia QG1 :/
natomiast w historii autka w czasie przegladow lany byl olej 05W-30LO III
Jednym słowem LONGLIFE (???) - i nalezy llać taki sam ?

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 13:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ASO Audi w D używa olej Castrol SLX Professional Powerflow
VW Longlife III 5W-30. to niezły produkt, nie mniej jednak jego cena jest idiotyczna - ponad 85 PLN za 1l - dostępny jest jako produkt dla warsztatów.

tę samą normę [504.00 / 507.00] spełni przeznaczony na rynek konsumencki Castrol EDGE 5W-30.

pomimo, iż jestem zwolennikiem Motula, to do 1.9TDI używałbym jedynie oryginalny Castrol EDGE 5W-30.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 13:10:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
meszrum napisał(a):
ASO Audi w D używa olej Castrol SLX Professional Powerflow
VW Longlife III 5W-30. to niezły produkt, nie mniej jednak jego cena jest idiotyczna - ponad 85 PLN za 1l - dostępny jest jako produkt dla warsztatów.

tę samą normę [504.00 / 507.00] spełni przeznaczony na rynek konsumencki Castrol EDGE 5W-30.

pomimo, iż jestem zwolennikiem Motula, to do 1.9TDI używałbym jedynie oryginalny Castrol EDGE 5W-30.


Nie chce wyjść na takiego co podchodzi do sprawy pobłażliwie chcac napisać :
jednym słowem oryginalny Castrol EDGE 5W-30 załatwi sprawe w 100%

:)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 13:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
simon75 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ASO Audi w D używa olej Castrol SLX Professional Powerflow
VW Longlife III 5W-30. to niezły produkt, nie mniej jednak jego cena jest idiotyczna - ponad 85 PLN za 1l - dostępny jest jako produkt dla warsztatów.

tę samą normę [504.00 / 507.00] spełni przeznaczony na rynek konsumencki Castrol EDGE 5W-30.

pomimo, iż jestem zwolennikiem Motula, to do 1.9TDI używałbym jedynie oryginalny Castrol EDGE 5W-30.


Nie chce wyjść na takiego co podchodzi do sprawy pobłażliwie chcac napisać :
jednym słowem oryginalny Castrol EDGE 5W-30 załatwi sprawe w 100%

:)


na pewno załatwi sprawę w zakresie tego, co wlać przez korek oleju, tak by spełniało to normy przewidziane przez producenta.

oczywiście, że są lepsze oleje - należy jednak pamiętać, że gdzieś jest umiar w kupowaniu płynów sportowych do samochodów, które jeżdżą po mieście [stojąc w korkach albo parkując pod hipermarketami].

nawet do WRX Sti używam zwykły, cywilny olej za 47 PLN za 1l. nawet wtedy, gdy dostaje w weekendy srogie baty w Kielcach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 08:25:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
simon75 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ASO Audi w D używa olej Castrol SLX Professional Powerflow
VW Longlife III 5W-30. to niezły produkt, nie mniej jednak jego cena jest idiotyczna - ponad 85 PLN za 1l - dostępny jest jako produkt dla warsztatów.

tę samą normę [504.00 / 507.00] spełni przeznaczony na rynek konsumencki Castrol EDGE 5W-30.

pomimo, iż jestem zwolennikiem Motula, to do 1.9TDI używałbym jedynie oryginalny Castrol EDGE 5W-30.


Nie chce wyjść na takiego co podchodzi do sprawy pobłażliwie chcac napisać :
jednym słowem oryginalny Castrol EDGE 5W-30 załatwi sprawe w 100%

:)


na pewno załatwi sprawę w zakresie tego, co wlać przez korek oleju, tak by spełniało to normy przewidziane przez producenta.

oczywiście, że są lepsze oleje - należy jednak pamiętać, że gdzieś jest umiar w kupowaniu płynów sportowych do samochodów, które jeżdżą po mieście [stojąc w korkach albo parkując pod hipermarketami].

nawet do WRX Sti używam zwykły, cywilny olej za 47 PLN za 1l. nawet wtedy, gdy dostaje w weekendy srogie baty w Kielcach.


A ja kupując mojego AVF, poprzedni właściciel dał mi stare butelki z olejem i były to głownie Castrol Edge 504.00/507.00 i SLX, natomiast w kodach wyposazenia nie ma literki QG1.
Przed moim przyjazdem wisi kartka zmiany oleju Castrol 505.01 ;) jak to traktowac? :D

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: