.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 17:26:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI BDG] Proszę o analizę logów.
PostNapisane: 06.paź.2008 22:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:25:32
Posty: 6
Auto: Audi A6 C5 BDG 2,5
A6 C5 2.5TDI - BDG - 163km. Licznik - 230 tyś
Od pewnego czasu odczuwam spadek mocy, przy ruszaniu i rozpędzaniu samochodu niskie obroty. Póżniej, rozbujany idzie juz jak należy. Na początku było to prawie niezauważalen, teraz jest tragicznie. Znacznie wzrosło zużycie paliwa ( z 7 do 10) i mam wrażenie, że głośniej pracuje silnik.
Jeśli chodzi o błędy to czysto.
Filtry, olej wymienione. Przepływka sprawdzona. Rozrząd wymieniony. Od jakiegoś czasu pojawiło się szarpnięcie przy ruszaniu. Odpalam, ruszam, jedno szarpnięcie i dalej jest OK.

Logi dynamiczne
003
[img width=150 height=114]http://images31.fotosik.pl/375/c0b354e0c336bac9m.jpg[/img]
004
[img width=150 height=114]http://images45.fotosik.pl/17/d78c669c044addc2m.jpg[/img]
008
[img width=150 height=114]http://images35.fotosik.pl/17/35b156db804b1627m.jpg[/img]
010
[img width=150 height=114]http://images45.fotosik.pl/17/b3e98448f493ffa3m.jpg[/img]
011
[img width=150 height=114]http://images40.fotosik.pl/17/46c44215f71af305m.jpg[/img]

Logi statyczne
000
[img width=150 height=138]http://images32.fotosik.pl/373/dbd6bc7167438692m.jpg[/img]
001
[img width=150 height=136]http://images34.fotosik.pl/373/3cfb303f5545f078m.jpg[/img]
003
[img width=80 height=150]http://images35.fotosik.pl/16/74e466876fd19118m.jpg[/img]
004
[img width=80 height=150]http://images42.fotosik.pl/16/9a2c19bf64cb0885m.jpg[/img]
007
[img width=83 height=150]http://images32.fotosik.pl/373/fe9dac7c58123fb8m.jpg[/img]
013
[img width=79 height=150]http://images35.fotosik.pl/16/06a7ec79ac9a96c6m.jpg[/img]
014
[img width=78 height=150]http://images29.fotosik.pl/280/1a71596694742435m.jpg[/img]
018
[img width=150 height=130]http://images44.fotosik.pl/16/45841e0bc5fdd403m.jpg[/img]

Statyczne - basic st.
000 BS
[img width=150 height=140]http://images43.fotosik.pl/16/a1774c3f326b5879m.jpg[/img]
003 BS
[img width=77 height=150]http://images37.fotosik.pl/16/0f26b048be9282a6m.jpg[/img]
004 BS
[img width=47 height=150]http://images44.fotosik.pl/17/5fe493a53ce27259m.jpg[/img]
basic st. 011
[img width=68 height=150]http://images29.fotosik.pl/280/c04abea92a62e390m.jpg[/img]


Ostatnio edytowano 07.paź.2008 16:00:11 przez darku, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 07:20:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
przyczyną słabego dołu w twoim przypadku moze byc zapchany katalizator , poza tym układ wtryskowy nie jest w najlepszym stanie szczegolnie jeden wtrysk

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 09:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
:)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 09:15:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
EDIT:
UWAGA: Istnieje rozbieżność w tytule i w treści posta (BDG vs AKE).

darku napisał(a):
A6 C5 2.5TDI - BDG - 163km. Licznik - 230 tyś


Rozbieżność zauważyłem dopiero po napisaniu i wysłaniu swojego posta i dlatego wypowiedziałem się nt. BDG. Jeżeli jednak rozmawiamy o AKE, to połowę moich wypocin można wyrzucić do kosza
:/ .

Sugerując się szczątkowym nagłówkiem logów myślę, że rozmawiamy o wczesnym BDG z multitronikiem ( :?: :?: :?: ) ale to tylko luźne domysły ... :/ .
------------------------------------------------------------------------------------------------

Witam. Niezbyt fajne są te "logi" - i to pod paroma względami.

Po pierwsze - zacznijmy od sprawy najbardziej niepokojącej - czyli od korekcji na 3 i 6 cylindrze. Ponieważ jest to BDG, a więc silnik z nowym typem rozrządu - problem najprawdopodobniej pochodzi od tego, że:
- "ktoś kiedyś" zatankował benzynę zamiast ropy
lub
- ten silnik jest kolejnym już przykładem (nawet na AKP) niezbyt dużej trwałości (ambiwalentnie - nadzwyczajnej czułości na zanieczyszczenia) wtryskiwaczy spełniających warunki dla normy EURO 4
Co chyba dla wszystkich oczywiste - dalsza eksploatacja w okazanym stanie do bezpicznych raczej nie należy, a już na pewno wpływa ujemnie na "ogólną" trwałość innych podzespołów silnika (szczególnie tłoków).

W moim odczuciu Kolega "darku" ma dwie drogi postepowania - zależnie od posiadanych narzędzi i innych niezbędnych warunków:
1. Wersja prawie bezkosztowa, to zamiana miejscami wtryskiwaczy cylindrów 5-tego z drugim (i odwrotnie) i ponowne odczyty 013 i 014.
2. Wersja bardziej miarodajna - wybudowanie wszystkich wtryskiwaczy i sprawdzenie ich (wyłącznie) w Boschu dysponującym odpowiednim sprzętem do pomiaru wtryskiwaczy dwusprężynowych. Naturalnie - w tym przypadku - wnioski oraz tok dakszego postępowania same się nasuną - na podstawie otrzymanych wyników.

W obydwu powyższych przypadkach - jeszcze przed zdemontowaniem wtryskiwaczy a bezpośrednio po zdjęciu dekli zaworowych - bezwzględnie należy przyjrzeć się (baaardzo starannie) kondycji wszystkich krzywek na wałkach rozrządu oraz dźwigniom zaworowym, hydropopychaczom, etc. ... .
Jednak statystycznie rzecz ujmując - w tym zakresie najpradopodobniej niczego niepokojącego "się nie znajdzie".

Ponadto zupełnie odrębnym zagadnieniem są wartości ujawnione w grupie 008 i w tym przypadku ja proponowałbym zacząć od podstaw - czyli od zdemotowania obudowy filtra powietrza w całości. Po zdemontowaniu IMHO należałoby:
- wyjąć wkład filtrujący (jeśli nie jest pierwszej młodości - wymienić na nowy od Mann'a lub Knecht'a)
- wyjąć siateczkę "na wejściu", dokładnie ją przedmuchać i wymyć
- starannie wyczyścić każdą z połówek obudowy filtra
- koniecznie wyczyścić przepływomierz (na ten temat są już "tysiące" postów na AKP)
- potem wszystko starannie poskładać i oczywiście wykonać "próbę drogową"

Na zkończenie mogę Cię Darku zapewnić, że opisane wyżej czynności najczęściej są w 100% skuteczne i wystarczające w przywróceniu pełnej sprawności silników BDG i BDH .
Wiadomo jednak, że "na odległość" wszystko co napisałem - należy traktować wyłącznie w kategoriach hipotezy a nie pewnika, za który dałbym się pociąć ... .

Coprawda świadomie (narazie) "pominąłem" ewentualną awarię/zanieczyszczenie przepustnicy elektronicznej - lecz w razie czego (oby nie) - wrócimy i do tego tematu.
Bardzo optymistycznym pozostaje fakt, że w Twoim silniczku NIE WIDAĆ problemów "wibracji biegu jałowego" - jakże typowej przypadłości BDG/BDH - i to POMIMO FATALNYCH KOREKCJI !!!

Osobiście odrzucam hipotezę o zapchanym katalizatorze, gdyż jak wyraźnie widać - turbina nie ma żadnych problemów z uzyskaniem właściwego ciśnienia.

I to narazie wszystko z mojej strony.

PS: Minimalną "niestabilnością" kąta wtrysku w grupie 004 statyczne - w żadnym razie się nie przejmuj. VP44 bardzo często "tak mają" i nie jest to wynik jakiejkolwiek niesprawności ani złej regulacji naciągu paska napędu pompy (co wcale nie znaczy, że nie warto skontrolować tego obszaru - ale to tylko przy okazji innych, wcześniej wymienionych prac) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 10:40:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to jest multi.

odnoszę wrażenie, że wina leży po stronie skrzyni.
samochód generuje szarpnięcia, o czym autor nie napisał na AKP.
http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bdg_prosze ... #msg519776

do sprawdzenia oczywiście układ wtryskowy i hydraulika, ale o tym już zostało napisane.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 08:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:25:32
Posty: 6
Auto: Audi A6 C5 BDG 2,5
meszrum napisał(a):
tak, to jest multi.

odnoszę wrażenie, że wina leży po stronie skrzyni.
samochód generuje szarpnięcia, o czym autor nie napisał na AKP.
http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bdg_prosze ... #msg519776

do sprawdzenia oczywiście układ wtryskowy i hydraulika, ale o tym już zostało napisane.

Przypomniałeś mi jeeszcze o jednej rzeczy. Czasami właczały się kontrolki ESP i ABS. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, kontrolki nie świeciły. Pewnie ma to związek ze skrzynia?!
Co powinienem zrobić w pierwszej kolejności? Wtryski czy od razu do Sserwis?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 08:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w takim razie, prosimy o wklejenie pełnego skanu ze wszystkich sterowników [poza airbag'ami] pod katem błędów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 10:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Co do tych kontrolek stawiam na czujnik stopu w pedale ale to jest tylo moje podejrzenie.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 23:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:25:32
Posty: 6
Auto: Audi A6 C5 BDG 2,5
meszrum napisał(a):
w takim razie, prosimy o wklejenie pełnego skanu ze wszystkich sterowników [poza airbag'ami] pod katem błędów.

AG-COM Version: Release 311.2-N
09.10.2008

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 907 401 M
Component: 2.5l/4VTEDC 0000AG 0003
Coding: 01007
Shop #: WSC 02325
00005059 130 106MC318_1.V14278091384
1 Fault Found:
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B1 910 155 J
Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3040
Coding: 00001
Shop #: WSC 31712
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 3428
Coding: 06399
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 AL
Component: A6-Klimavollautomat 0105
Coding: 00103
Shop #: WSC 02325
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 935 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D12
Coding: 00160
Shop #: WSC 11111
WAUZZZ4B23N116026 AUZ7Z0C2413731
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 L
Component: Zentralverriegelung D38
Coding: 06721
Shop #: WSC 31712
No fault code found.

Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 K
Component: RNS 4.2 H06 BNO 0105
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 K
Component: Radio BNO 0001
Coding: 00207
Shop #: WSC 63481
No fault code found.

End -------------------------------------------------------
------------------
Kilka miesięcy temu miiałem :

Adres 01 : Silnik
Kod serwisu: WSC 02325
Znaleziono 1 błąd:
18062 – Odczytać kody błędów zestawu wskaźników (licznika)
P1654 – 35 – 10 - - - Sporadyczny
Kody gotowości : 0 1 X X X
Adres 02: Skrzynia biegów
Kod serwisu: WSC 31712
Znaleziono 1 błąd:
18265 – Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 – 35 – 10 - - - Sporadyczny
Adres 03: ABS/hamulce
Kod serwisu: WSC 02325
Znaleziono 1 błąd:
18265 – Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 – 35 – 10 - - - Sporadyczny
Adres 37: Nawigacja
Komponent: RNS 4.2 H06 BNO 0105
Znaleziono 1 błąd:
65535 – Błąd pamięci sterownika
00-00 - -

Po wykasowaniu, poza nawigacją, błędy juzż się nie pojawiały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 07:16:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
darku napisał(a):
Co powinienem zrobić w pierwszej kolejności? Wtryski czy od razu do Sserwis?


Jeżeli nie chcesz naprawiać auta osobiście to moim zdaniem zarówno naprawą skrzyni jak i silnika powinien zająć się jeden i ten sam serwis.
Gwarantuję Ci, że przewożenie bryczki z jednego warsztatu na drugi - nigdy do niczego dobrego nie prowadzi.

Stamlej napisał(a):
Co do tych kontrolek stawiam na czujnik stopu w pedale ale to jest tylo moje podejrzenie.


Jak widać - miałeś rację i po wymianie czujnika świateł stopu - kontrolki najprawdopodobniej "zamilkną" na zawsze.
Na szczęście od pewnego czasu sprzedawane przez ASO czujniki są przekonstruowane i nie powinny sprawiać więcej kłopotów (cena ok. 40 PLN).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 12:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:25:32
Posty: 6
Auto: Audi A6 C5 BDG 2,5
Piotruś napisał(a):
... po wymianie czujnika świateł stopu - kontrolki najprawdopodobniej "zamilkną" na zawsze.
Na szczęście od pewnego czasu sprzedawane przez ASO czujniki są przekonstruowane i nie powinny sprawiać więcej kłopotów (cena ok. 40 PLN).

Dzwoniłem do serwisu - 33 zł. Gdzie znajduje się ten czujnik? Dam radę wymienić go sam, czy załatwić to od razu w serwisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 15:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
darku napisał(a):
Piotruś napisał(a):
... po wymianie czujnika świateł stopu - kontrolki najprawdopodobniej "zamilkną" na zawsze.
Na szczęście od pewnego czasu sprzedawane przez ASO czujniki są przekonstruowane i nie powinny sprawiać więcej kłopotów (cena ok. 40 PLN).

Dzwoniłem do serwisu - 33 zł. Gdzie znajduje się ten czujnik? Dam radę wymienić go sam, czy załatwić to od razu w serwisie?


dasz radę sam ;) no chyba ze masz dwie lewe rączki to zleć to odrazu na serwisie
(zrzucasz obudowę tą nad nogami kierownika i przy stopie masz ten czujnik ,odkręcasz go chyba tak o 180 stopni i wyciągasz )

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 16:04:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś napisał(a):
Jak widać - miałeś rację

Hehehe!! Wreszcie mi się raz udało :peace: :): :diabel:

A dla autora - tu masz jak to zrobić:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79250

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 19:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:25:32
Posty: 6
Auto: Audi A6 C5 BDG 2,5
krzycho0110 napisał(a):
darku napisał(a):
Dzwoniłem do serwisu - 33 zł. Gdzie znajduje się ten czujnik? Dam radę wymienić go sam, czy załatwić to od razu w serwisie?


dasz radę sam ;) no chyba ze masz dwie lewe rączki to zleć to odrazu na serwisie

Spróbuję.

Znalazłem w książce serwisowej:
Umban Lamellenpaket Multitronic
2004rr - stan km - 83.090
Czy to była zmiana z 6 na 7 lamelek? Czemu ona służy?
---
Mam wyznaczoną datę w Sserwis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 19:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Darku, napisz jak zakończyły się twoje problemy z autem, co było powodem takich zachowań autka?

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: