.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 00:52:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.8 30V Q] Drzenie przy ruszaniu , dziwne sprzeglo.
PostNapisane: 10.paź.2008 21:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Panowie mam taki dziwny objaw, jak puszczam sprzeglo to zanim a w zsadzie w momencie załączenia sprzegla czuć drzenie tak jakby auto chcialo jechac a nie moze.
Potem załącza sie już i wszystko jest wporzadku i auto rusza.
Nie wiem co to moze byc.
Druga sprawa to sprzeglo , jezdzilem glownie autami z automatem, jak puszczam sprzeglo to moment zalaczenia jest na samej gorze praktycznie pedal jest juz puszczony no może zostało 4 cm.
Nie ma typowych objawów slizgania czyli rosnące obroty a auto nie przyspiesza.
Mechanik powiedzial ze sprzegło jest dziwne i tyle. Nie mam pomysłow może drżenie jest związne wlasnie z sprzeglem. Dodam oczywiscie ze jest to napęd Quattro.
Może ktoś z was zna dobrego mechanika w okolicach trojmiasta.
Mi odobiście opadaja już ręce.
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 22:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Te drżenie podczas ruszania, przypomina uczucie, jakbyś mielił kołami na mokrym gładkim ślizgim asfalcie? Na Twoje pytanie Ci nie odpowiem, ale powiem Ci, że mam chyba dokładnie to samo co ty! Dodam jeszcze, że mam problem, z bardzo ostrym ryszaniem z miejsca (zdarza się że się poslizgnie). Teraz powiem Ci, że byłem z tym u 3 może 4 mechaników, i każdy powiedział, że nie opłaca się tego robić. Jeżdzić i jak zacznie być dokuczliwe dopiero przyjechać. To też jeżdze...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 22:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2006 01:49:59
Posty: 126
Lokalizacja: Wrocław
Miałem to samo w golfie 4 ;) Strasznie mnie to wkurzało, ale nim zdążyłem coś z tym zrobić ... sprzedałem auto ;) Najgorsze było to, jak przyzwyczajony do jazdy innymi autami podczas ruszania potrafił zgasnąć ;)

_________________
Audi A8 3,7 Quattro 1998r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 09:38:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Pęknięta sprężyne docisku (słoneczko).Pozdrawiam.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 10:24:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
masz poprostu zuzyte sprzeglo. szarpie bo jest juz powykrzywiany docisk a konkretniej skrezyny docisku sa juz przegrzane i nierowno trzymaja a wysoko lapie bo tarcza jest juz chuda. zmien kompletne sprzeglo i bedzie OK. ktos kiedys nie umial jezdzic tym autem albo probowal piski robic i spalil sprzeglo.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 21:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Czy ktoś może mnie oświecić ile może kosztować wymiana sprzęgła w Quattro wiem ze nie malo może jakieś polecane warsztaty w okolicach trojmiasta.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 23:21:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
koszt kompletnego sprzegla okolo 1000 pln , wymiana jakies 300-400 pln. ceny zaokraglone bo nie wiem jaki poziom cen masz w sklepach i u mechanika. ale rozbierznosc moze siegac nawet 40%

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 23:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
No wlasnie slyszalem cze wymiana w quattro jest strasznie droga

I jeszcze jedno pytanie czy w tym ukladzie silnika bylo juz kolo dwumasowe ?? bo na allegro znalazlem kola niby do tego silnika i koszt jest przerazajacy.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Ostatnio edytowano 12.paź.2008 00:16:34 przez Arek_R, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 23:48:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
czy ja wiem czy strasznie droga ?? drozsza niz w osce bo wiecej roboty ale tak jak napisalem , toz to nie majatek a robote sie robi raz , chyba ze nie umiesz jezdzic albo auto chcesz trzymac nastepne 20 lat.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 07:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Czy przed zrzuceniem skrzyni moge jakos stwierdzic czy kolo dwumasowe jest w dobrym stanie. Cena 2000 jest troche zwalajaca z nog jak sie to zsumuje z sprzeglem i robocizna.
Faluja mi obroty i w sumie nikt nie moze dojsc dlaczego bo komputer nie ma bledow a czytelem ze moze byc to wina kola dwumasoego.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 08:13:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
kolo dwumasowe jezeli ma luzy to przy kazdym puszczeniu sprzegla bedziesz czul uderzenie i slyszal halas dobiegajacy wlasnie z kola. falujace obroty moga byc i najczesciej sa z nieszczelnosci w ukladzie dolotowym lub odpowierzeniu komory korbowo-tlokowej. masz lpg ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 13:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Nie LPG nie ma i nie zamierzam miec. Stukniecia takiego o jakim mowisz nie czuje i nie slysze. Jedyny objaw to drzenie o ktorym pisalem i sprzeglo lapiace na samym koncu, samo drzenie tez wystepuje jak chce ruszyc powoli wystarczy dac wiecej gazu i wtedy nie ma juz zadnego problemu z tym ze auto rusza szybiej a w korach sie nie da.
Czy to jest mozliwe ze przy przebiego 200.000 juz rozlecialo sie kolo zamachowe. Kurcze mialem kiedys audi 90 i fabryczne sprzeglo rozlecialo sie przy 380.000km a kolo zamachowe nadal bylo cale.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 14:19:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
kolo 2 masowe zaczeto montowac dopiero od 92 roku wiec w 90tce nie moglo sie nic rozleciec ;) a to przy ilu sprzeglo sie konczy zalezy od poprzednich wlascicieli i od tego ile licznik byl cofany. ja w moim jeszcze sprzegla nie wymienialem. docisk leciutko krzywy ale prawie wogole nie wyczuwalny na codzien jedynie jak chcesz bez gazu ruszyc a mam osobiscie nastukane ponad 200 tys w tym sporo z przyczepami i troche startow na 1/4 mili nigdys :peace: licze ze obecne sprzeglo moze miec z 500 tys i jedno Ci powiem. podstawa to umiejetnosc ruszania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 14:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Licznik nie byl cofany , samo sprzeglo mnie tak nie martwi jak kolo dwumasowe. Pytanie jest jeszcze takie czy bez rozbierania moza stwierdzic czy kolo jest do wymiany a jesli jest to poniewaz to ogromny koszt lacznie ze sprzeglem czy mozna z tym pojezdzic az nazbier sie kasy powiedzmy 3-5 miesiecy.
Tak jak mowilem drzenie nie jest az tak duze i tak jak pisales hans jak puszczam samo sprzeglo to wyczuwalne sa drgania ale nie szarpania.
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 14:28:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to na moje masz tylko zuzyta tarcze i troche zuzyty docisk. kolo 2masowe gdyby bylo do wymiany to mialbys wiecej objawow. poza tym 2masowke da sie regenerowac. tam sie wytlukuja sprezyny. z tego co pamietam to gdzies na allegro sa firmy ktore za okolo 600 pln regeneruja kola 2 masowe. poki co staraj sie jak najkrocej trzymac noge na sprzegle i jeszcze krocej jechac na polsprzegle a jeszcze troche tym posmigasz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 20:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
hans napisał(a):
masz poprostu zuzyte sprzeglo. szarpie bo jest juz powykrzywiany docisk a konkretniej skrezyny docisku sa juz przegrzane i nierowno trzymaja a wysoko lapie bo tarcza jest juz chuda. zmien kompletne sprzeglo i bedzie OK. ktos kiedys nie umial jezdzic tym autem albo probowal piski robic i spalil sprzeglo.


To co wyżej - pozostawię bez komentarza :diabel:

Wg. mnie masz wszystko spoko i nic nie wymieniaj bo tylko w portfelu Ci ubędzie i nic to nie zmieni .

A 6 w Q tak ma i tyle , no chyba że te cztery sztuki którymi jezdziłem miały zuzyte sprzęgło - pokrzywiony docisk - konkretniej spręzynę - chudą tarczę - spalone sprzęgło . :):

Napisze Ci tak Q tak ma , i miłej jazdy Ci życzę kolego :peace:

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 20:22:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
no popatrz :) sie czlowiek cale zycie uczy ...... w takim razie jak kupilem auto mialem cos zepsute i po 2 latach palowania sie naprawilo :peace: jak dla mnie bomba . a torsen w warszawie na skrzyzowaniu sie nie rozlecial tylko skonczyl mu sie czas pracy :056:
tak z ciekawosci , ile kilometrow lacznie przejechales tymi 4ma "Q" ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 20:34:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
normoxic napisał(a):
hans napisał(a):
masz poprostu zuzyte sprzeglo. szarpie bo jest juz powykrzywiany docisk a konkretniej skrezyny docisku sa juz przegrzane i nierowno trzymaja a wysoko lapie bo tarcza jest juz chuda. zmien kompletne sprzeglo i bedzie OK. ktos kiedys nie umial jezdzic tym autem albo probowal piski robic i spalil sprzeglo.


To co wyżej - pozostawię bez komentarza :diabel:

Wg. mnie masz wszystko spoko i nic nie wymieniaj bo tylko w portfelu Ci ubędzie i nic to nie zmieni .

A 6 w Q tak ma i tyle , no chyba że te cztery sztuki którymi jezdziłem miały zuzyte sprzęgło - pokrzywiony docisk - konkretniej spręzynę - chudą tarczę - spalone sprzęgło . :):

Napisze Ci tak Q tak ma , i miłej jazdy Ci życzę kolego :peace:

No popatrz a moje 4 quattro tak nie miały i nie mają :D I nie jeździłem nimi w niedzielę do kościoła, lecz każda przejechała po kilkadziesiąt kkm :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 20:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Potwierdzam słowa Hansa. Sprzęgło jest do wymiany. U mnie, tyle że w B4 2.0E ABK jest to samo. Sprzęgło łapie bardzo wysoko, nie ślizga się ale cały samochód dosłownie trzęsie się przy ruszaniu, drżą koła i nie da się ruszyć bez gazu. Do tego jak puszczam sprzęgło, to słychać metaliczne stuki - chyba łożyska oporowego. Po założeniu kół 17" to już jest w ogóle tragedia. Czyżby Hans, Zaworoowa i gość( nie lubię określenia mechanik), który zajmuje się serwisowaniem mojego samochodu się mylili ;) :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 20:57:59 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Moje obecne quattro ma twarde sprzęgło i wysoko bierze (w moim subiektywnym odczuciu, w rzeczywistości jest to mniej więcej połowa drogi). Przy ruszaniu bez gazu daje radę, nic się ślizga, ani nie trzęsie. Mogę ruszać łagodnie, mogę ruszyć dynamicznie (bez strzału), ale inna sprawa że trzeba się do tego przyzwyczaić i nauczyć się korzystać ze sprzęgła. BTW w każdym moim quattro sprzęgło było twarde, ale w żadnym nic nie trzęsło przy puszczaniu, więc powtarzam kolejny raz, że nie jest to normalne dla tego napędu.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: