.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:49:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 23:10:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Jako że mam właściwie identyczne autko, to napiszę jak jest u mnie:
- sprzęgło subiektywnie wysokie, przynajmniej w porównaniu do innych aut którymi jeżdżę;
- jakiegokolwiek drżenia brak - niezależnie od sposobu ruszania i obrotów silnika, może poza ruszaniem z pełnym skrętem przednich kół;
- na suchej nawierzchni właściwie niemożliwe zerwanie przyczepności kół, nawet przy tzw. strzale ze sprzęgła i w takiej sytuacji wrażenie ślizgającego się sprzęgła - ale tak już od dawna nie ruszam - Q mnie tego oduczyło :) - o wiele sprawniej rusza się normalnie - z przyczepnością czterech kółek :D;
- stuków przy ruszaniu także brak

Co do wysokości sprzęgła, to w moim poprzednim autku, które miało napewno na sprzęgle nalatane >300tkm, sprzęgło "brało" bardzo nisko i to obiektywnie, bo pod koniec użytkowania to już prawie "ciągnęło", znaczy się nie rozsprzęglało dobrze napędu.

Zaznaczam, że piszę jak jest u mnie - nie wiem jak powinno być.

Pozdrawiam

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 01:41:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
potwierdzam slowa Hansa.
Jako ze wymienialem sprzeglo (sam) w swoim 2.4 to moge cos powiedziec.
tarcza zuzyta tak ze juz nity stykaly sie z dociskiem i dwumasem ale nic sie nie slizgalo, bylo bardzo twarde i bardzo wysokie (czytac bralo wysoko)
po wymianie:
sprzeglo bardzo miekkie (kilka dni trzeba sie przyzwyczajac) i nizej niz w polowie zaczyna brac.

Dodam cos dotyczacego szarpania.
moze byc docisk. nie jest to nowe auto wiec ma prawo+ tarcza krzywa albo co gorsza pozrywana.
wymienialem sprzeglo kolesiowi ktory (jak to on powiedzial) chcial spalic gume w C5 1.8T i tarcza miala ubytki w okladzinie, sprzeglo wydawalo sie ze dziala poprawnie lecz przy ruszaniu szarpalo.
kolo dwumasowe?
nie jest tak prosto okreslic zuzycie jak Hans napisal bo wystarczy luz gdzies w innym miejscu (wal napedowy, polosie, mechanizm roznicowy) o ktorym nie wiemy i cale badanie kola jest niewazne.
gdzies tu na tym forum ktos wkleil zasade budowy i dzialnia kola dwumasowego, jest to naprawde pomocne, jezeli nie znasz sie na tym to pomoze tobie zrozumiec jak pracuje i kiedy kolo jest zuzyte (aby mechanik cie nie naciagal)
Ps.
quattro quattrem ale sprzeglo jest takie samo choc dzial pod innym obciazeniem.
Ps2. znalazlem cos http://www.motofocus.pl/technika/technika_3316.php
Ps3.nie moglem cicho przejsc kolo tego
normoxic, czy ty napewno jezdziels 4rema quattro, moze to polonezy byly, moze fiaty 125p albo Nysa/Zuk?
Arek_R napisał(a):
Czy przed zrzuceniem skrzyni moge jakos stwierdzic czy kolo dwumasowe jest w dobrym stanie. Cena 2000 jest troche zwalajaca z nog jak sie to zsumuje z sprzeglem i robocizna.
Faluja mi obroty i w sumie nikt nie moze dojsc dlaczego bo komputer nie ma bledow a czytelem ze moze byc to wina kola dwumasoego.
faluja caly czas na biegu jalowym czy tylko po zdjeciu nogi z gazu przez jakis czas?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 16:35:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
kolo dwumasowe najczesciej brzeczy jak chodzi auto na luzie. po wcisnieciu sprzegla cichnie.
a budowa kola dwumasowego to mniej wiecej to samo co tarcza sprzeglowa ale w wewnetrznej czesci czyli 2 czesci kola zazebiajace sie i pomiedzy nimi sprezynki. dzieki temu nie ma juz sprezynek na samej tarczy sprzegla

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 17:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Obroty faluje tylko na biegu jalowym podczas jazdy nic sie nie dzieje. Bywa tez tak ze jak pusze na luz powidzmy z 2000obr to najpier spada na 400 potem raza w okolice 800-900. Oczywiscie sa to sporadyczne przypadki , ale ja jezdze sporo po miescie i dziennie robie 100km wiec sie zdazaja.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 19:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Hans to napisz jeszcze raz , bo cos Ci się pomieszało -> chuda tarcza to nie wysoko biorące sprzęgło kolego , kecz na odwrót .

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 19:04:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
pozno biorace sprzeglo to zuzyta tarcza a wysoko znaczy w ostatniej fazie puszczania pedalu sprzegla kiedy idzie do jego gornego polozenia. teraz rozumiesz ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 03:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
normoxic napisał(a):
Hans to napisz jeszcze raz , bo cos Ci się pomieszało -> chuda tarcza to nie wysoko biorące sprzęgło kolego , kecz na odwrót .
znowu chciales blysnac? nie udalo sie!
Hans zgadzam sie ze kolo daje jakies dzwieki (gdy jest zuzyte) ale zeby je uslyszec i rozruznic od np lozyska wyciskowego to trzeba miec pojecie oraz znac auto i zasady dzialania sprzegla i osprzetu mysle ze w tym wypadku najlepiej bedzie okreslic stan kola po sciagnieciu skrzyni i sprzegla bo porady przez forum moga sie na nic zdac. Nawet jezeli ma auto stac 1 dzien dluzej to lepsze niz kupic niepotrzebnie i sie bujac z tym na allegro potem.
OT. Hans podziwiam ciebie za cierpliwosc, kolega normoxic 2 razy zarzuca tobie nieznajomosc sam wypisujac bzdury a ty tak lajtowo to bierzesz, jak ty to robisz?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 07:21:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
MiKev napisał(a):
OT. Hans podziwiam ciebie za cierpliwosc, kolega normoxic 2 razy zarzuca tobie nieznajomosc sam wypisujac bzdury a ty tak lajtowo to bierzesz, jak ty to robisz?


Widze kolego MiKev , że jakięś kóło wzajemnej adoracji prowadzisz :d
Co następnym razem napiszesz o boskości twych guru ?
Jesteś strasznie podatny na .... , szukasz idola , a właśnciwie ile ty masz latek kolego 10,11,12 ???? :peace:

Wracając do tematu , Hans to wytłumacz mi prosze niski stan pedału sprzęgła jak i wysprzęglanie prawie w " podłodze.

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 08:46:56 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
odpowiem za Hansa, bo chyba naprawdę nigdy nie rozbierałeś sprzęgła...
Dlaczego im tarcza chudsza tym wyżej bierze? Otóżjak składasz sprzegło do kupy to widać to bardzo dobrze. Luźny docisk (nieprzykręcony) ma sprężynę wysoko. jak zaczynasz go przykrecać na tarczę, to docisk opiera się o tarczę a obudowa docisku ma dojść do koła zamachowego - dokręcając równomiernie powodujesz że sprężyna schodzi w dół - w kierunku tarczy. i teraz: jeśli masz grubą tarczę to róznica między płaszczyzną tarczy a płaszczyzną koła zamachowego jest wieksza - sprężyna schowa się bardziej. Przy chudej tarczy ta sama sprezyna zostanie wyżej (dalej od tarczy) - róznica między płaszczyzną tarczy i koła zamachowego jest mniejsza. I teraz idąc dalej w sprzęgło: jesli sprężyna docisku przy chudej tarczy jest wyżej to łożysko wyciskowe na które działasz lewą stopą ma bliżej do tej spręzyny czyli szybciej - "wyżej" na pedale nastapi rozsprzeglenie (przy naciskaniu) i później - znów "wyżej" na pedale nastąpi zasprzęglenie. Uff - teraz jasne?
Jeśli chodzi o bardzo "niskie" branie sprzęgla aż do podciągania to winny jest uszkodzony docisk - połamanych kilka listków sprzęzyny talerzowej; lub łożysko wyciskowe lub obie rzeczy na raz. Skrajny przypadek - "przepadniecie" łozyska przez sprężyne docisku.
Mam nadzieję że co nieco rozjasniłem

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 09:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
normoxic napisał(a):
MiKev napisał(a):
OT. Hans podziwiam ciebie za cierpliwosc, kolega normoxic 2 razy zarzuca tobie nieznajomosc sam wypisujac bzdury a ty tak lajtowo to bierzesz, jak ty to robisz?


Widze kolego MiKev , że jakięś kóło wzajemnej adoracji prowadzisz :d
Co następnym razem napiszesz o boskości twych guru ?
Jesteś strasznie podatny na .... , szukasz idola , a właśnciwie ile ty masz latek kolego 10,11,12 ???? :peace:

Wracając do tematu , Hans to wytłumacz mi prosze niski stan pedału sprzęgła jak i wysprzęglanie prawie w " podłodze.
latek mam 28, 181cm wzrostu i 100kg wagi, jezeli ulatwi tobie to sprawe.
nie prowadze zadnego kolka tylko reaguje na bzdury ktore wypisujesz, Hansa znam z 7 lat czyli duzo dluzej niz jestem na tym forum. Wyznaje zasade ze jezeli czegos nie wiesz to sie nie kluc z tymi co maja jakies doswaiadczenie. Zajmuje sie wymiana sprzegiel oraz wieloma innymi zeczami w samochodach, nie zadko poprawkami po polskim warsztacie wiec jakies pojecie mam.
Po twoich wypowiedziach i rozumieniu wyjasnien to raczej mozna wywnioskowac ze masz z 10 latek.
Ps. jak bys byl obeznany w temacie sprzegiel tak jak starasz sie to pokazac to nie zadawal bys tak prostych pytan.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 17:04:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
normoxic, dla swietego spokoju i swojego dobra nic juz nie pisz bo raz ze sie kompromitujesz a 2 naruszasz zasady forum. kolejna wypowiedz w tym tonie i nie na temat bedzie skutkowala kartka. jezeli masz jakies watpliwosci i chcesz cos komus nawtykac to jest od tego PW. Poki co temat zamykam , otwarty bedzie tylko i wylacznie na zyczenie autora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: