.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 11:28:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK] wskaznik, termostat czy czujnik?
PostNapisane: 14.paź.2008 19:22:05 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Od okolo miesiaca zauwazylem, ze swiruje mi wskaznik temperatury w zegarach.
Jak jezdze po miescie to mam 90 stopni, jak jade 100km/h mam 90 stopni na wskazniku. Ale na trasie (70km) jak byly zimniejsze dni lub troche przycisne (np 150km/h) to wskazowka spada ponizej polowy, jak zwalniam (przejezdzam przez miejscowosci) wskazowka sie podnosi, pozniej znowu opada.
Nie ma reguly co do pozycji wskazowki - raz wychyla sie lekko, raz jest w polowie drogi do 90 stopni.

Na spodzie koledzy podpowiedzieli, aby sprawdzic wskazania na klimatroniku, kanal 51. Jak zapale silnik ma jakas tam temperature poczatkowa, po kilku minutach (czasem szybciej) mam 90 stopni na wyswietlaczu i wskazania sie nie zmieniaja.

Porownywalem w czasie jazdy wartosci na wskazniku w zegarach i na klimatroniku - klimatronik zawsze 90 stopni, a w zegarach roznie - raz spada, raz wskazuje 90 stopnik.

Zima zmienilem termostat na nowy. Co moglo teraz pasc?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:00:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
najpewniejsza metoda sprawdzenia to ustaw sobie ogrzewanie ma HI zmniejsz nawiew na 2-3 kreski i jak bedziesz jechal w trasie porownaj temerature powietrza. jezeli bedzie lecialo letnie zamiast goracego , do wymiany termostat. swoja droga jak dlugo masz auto i czy byl wymieniany termostat ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 22:39:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 20:12:43
Posty: 183
Lokalizacja: Gdynia-Rumia
Auto: S6 C4 4,2
Witaj, na ten temat napisano juz sporo ,gdzieś zapodziałem linka :/ Może być czujnik 4 piny do wymiany.Pewnie masz też błędy: 522

_________________
S6 C4 4,2 ASB '94-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 00:05:54 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
szakal32 napisał(a):
Witaj, na ten temat napisano juz sporo ,gdzieś zapodziałem linka :/ Może być czujnik 4 piny do wymiany.Pewnie masz też błędy: 522

Bledu 522 nie ma i nie przypominam sobie, aby taki kod byl wczesniej. W niedziele podlaczalem na spocie pod VAG'a, pojawily sie jakies bledy, ale kolega mowil, ze wystepuja sporadycznie. Skasowalismy bledy, w niedziele nastepne VAG'owanie.

hans napisał(a):
najpewniejsza metoda sprawdzenia to ustaw sobie ogrzewanie ma HI zmniejsz nawiew na 2-3 kreski i jak bedziesz jechal w trasie porownaj temerature powietrza. jezeli bedzie lecialo letnie zamiast goracego , do wymiany termostat. swoja droga jak dlugo masz auto i czy byl wymieniany termostat ?

Dzieki za opis, sprawdze. Auto mam od roku, termostat wymienialem gdzies na poczatku kwietnia 2008 - niecale pol roku temu.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 10:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Mam dokładnie ten sam problem w C4 z AAH i obstawiam zegary. Propozycję Hansa już przerobiłem, tzn. jak wskazówka opada, to ogrzewanie nadal daje ostro. Jak wcześniej dojdziesz co było przyczyną u Ciebie to daj znać :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:54:25 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Dluzsza trase (2x70km) bede robil w srode to sprawsze sposob Hansa. Kilka osos mowilo mi, ze to moze byc czujnik.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 09:31:43 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
hans napisał(a):
najpewniejsza metoda sprawdzenia to ustaw sobie ogrzewanie ma HI zmniejsz nawiew na 2-3 kreski i jak bedziesz jechal w trasie porownaj temerature powietrza. jezeli bedzie lecialo letnie zamiast goracego , do wymiany termostat. swoja droga jak dlugo masz auto i czy byl wymieniany termostat ?

Przejechalem 60km, wlaczylem klieme na HI i 3 kreski. Powietrze lecialo cieple, temperatura byla odczuwalnie taka sama jak przy ustawieniu HI i max nawiewu. Czyli termostat OK, pozostaje czujnik albo wskaznik.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 10:08:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
błąd czujnik wyświetli wtedy jak czujnik będzie całkowicie nie sprawny , w modelach C4 diagnostyka nie obejmuje oporności czujników i tym podobnych spraw , czujnik albo działa albo nie i wtedy wyswietla błąd ,jak działa nie poprawnie to i tak nie wyswietli błędu na vag'u bo czujnik działa

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 12:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ale mowa o czujniku do wskaźnika :diabel: Co ma VAG, czy inna diagnostyka do tego? :):

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 14:03:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
mowimy o czujniku temperatury cieczy chłodzącej [g2/g62] ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 13:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
Koledzy, podepnę się pod temat :)

Dużo roboty jest z wymianą termostatu w ACK ? Objawy, wskazówka temp na 70 C i słabe ogrzewanie :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 16:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 19:56:11
Posty: 26
witam kolego mialem ten sam problem i wymienilem czujnik i wszystko jest ok.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 17:00:00 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
lukasz84 napisał(a):
witam kolego mialem ten sam problem i wymienilem czujnik i wszystko jest ok.pozdrawiam

Dzisiaj zamowilem czujnik, jutro beda wymieniac. W srode i czwartek bede jezdzil na trasie to dam znac czy pomoglo.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 22:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 19:03:10
Posty: 26
Auto: A6 C5 1.9tdi 131PS
witam podepnę się i ja ;] w 2.5tdi 116km mam taki problem ze strzalka nie wyjdzie powyzej 50 stopni zeby nie wiem co. w lecie luz ale teraz to troche kijowo bo jest zimno i slabo grzeje...czujnik czy termostat??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 07:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jak słabo grzeje to termostat (o ile nie masz klimatronika ze zwaloną klapą temperatury ;) )

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 11:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 19:03:10
Posty: 26
Auto: A6 C5 1.9tdi 131PS
a jak sprawdzic ten cliamatronic?? dzis zauwazylem ze jak ustawie na jedna kreske to daje nawet cieplem, tylko ze na wskazniku nie wychodzi poza 50stopni... a przy takiej temperaturze powietrza jak mamy teraz to chyba nic dobrego...

_________________
bylo
B3 2.0 16V 137KM
B4 1.9TDI
A4 1.9TDI 90KM
A4 AVANT 1.9TDI 110Km
jest :)
A6 C4 2.5TDI 116KM Business


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 12:08:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
To sprawdź jeszcze, czy po odpalenia z zimnego chłodnica nagrzewa się powoli wraz z silnikiem, czy też jest zimna, a potem nagle robi się gorąca. Jak to pierwsze, to termostat. Jak to drugie - to może być klimatronik. Chociaż i tak na 90% to termostat.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 18:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 19:03:10
Posty: 26
Auto: A6 C5 1.9tdi 131PS
termostat zmieniony- nowy cale 23pln :) heh i teraz lepiej grzeje, temperatura delikatnie sie dzwignela ale jest jeszcze jeden problem o ktorym zapomnialem: wiatrak chodzi na wolnych obrotach caly czas, nie wiem czy ktos sobie tak podpial czy tak ma byc, auto kupilem w styczniu w wiedniu i juz tak bylo nie wiem czy jakos go odpiac na zime czy co...

_________________
bylo
B3 2.0 16V 137KM
B4 1.9TDI
A4 1.9TDI 90KM
A4 AVANT 1.9TDI 110Km
jest :)
A6 C4 2.5TDI 116KM Business


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK] wskaznik, termostat czy czujnik?
PostNapisane: 26.lis.2008 23:28:07 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
speco napisał(a):
Od okolo miesiaca zauwazylem, ze swiruje mi wskaznik temperatury w zegarach.
Jak jezdze po miescie to mam 90 stopni, jak jade 100km/h mam 90 stopni na wskazniku. Ale na trasie (70km) jak byly zimniejsze dni lub troche przycisne (np 150km/h) to wskazowka spada ponizej polowy, jak zwalniam (przejezdzam przez miejscowosci) wskazowka sie podnosi, pozniej znowu opada.
Nie ma reguly co do pozycji wskazowki - raz wychyla sie lekko, raz jest w polowie drogi do 90 stopni.

Wczoraj wmienili mi czujnik temperatury cieczy chlodzacej i problem zniknal - jak sie nagrzal to caly czas 90 stopni. Dzisiaj mialem trase 140km (rano 70km i wieczorem 70km). Jutro jeszcze raz ta sama trasa, ale teraz wskaznik pokazuje tak jak powinien.

Dzieki za podpowiedzi.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
A co powiecie na to :
wąż dolny i górny ciepły, temperatura po krótkiej jeździe i na postoju na wskaźniku 70 C a na VAGu 73 C i wyżej juz nie rosła, ogrzewanie wyłączone. Skąd ECU bierze sygnał ? Z czujnika ? Bo już się pogubiłem...
Ogrzewanie marne, brak błędów na VAGu... jedynie sporadyczny sondy lambda....

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.lis.2008 23:49:35 przez kuczlaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: