.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 07:25:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:49:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
z czujnika 4-pinowego , jedna sekcja odpowiada za sygnał do ecu a druga na zegary

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
Wychodziłoby na to że czujnik walnięty ale słabe ogrzewanie to może być wina termostatu. Za co się najpierw zabrać, hmmm....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:53:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
kuczlaw napisał(a):
Wychodziłoby na to że czujnik walnięty ale słabe ogrzewanie to może być wina termostatu. Za co się najpierw zabrać, hmmm....


za termostat , zaooszczędzisz na paliwie trochę

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
No to jutro biorę się do roboty :)

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 00:41:31 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
kuczlaw napisał(a):
wąż dolny i górny ciepły, temperatura po krótkiej jeździe i na postoju na wskaźniku 70 C a na VAGu 73 C i wyżej juz nie rosła, ogrzewanie wyłączone. Skąd ECU bierze sygnał ? Z czujnika ? Bo już się pogubiłem...
Ogrzewanie marne, brak błędów na VAGu... jedynie sporadyczny sondy lambda....

W Twoim przypadku obstawiam padniety termostat. Co do sondy lambda, jak padnie to zobaczysz znacznie wyzsze zuzycie paliwa.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 21:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
W moim c4 a6 AAT od tygodnia wskaźnik temp nie dochodzi do 90 stopni tylko maks 70. Dziś sprawdziłem na klimatroniku kanał 51 i temp dochodzi normalnie do 90- stabil jak skała. Więc rozbieranie deseczki czy czujniczek poszedł?? pozdrawiam

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 20:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
Witam. Chciałbym opisać wymianę termostatu w silniku V6 2.8 ACK bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim na pacjencie audi A6 C4 ale również w VW Passat 3B B5 ( mozliwe że wszystkie typy silnika też da się tą metodą - 2.8 30V V6 )

Objawy ? Słabe ogrzewanie, wskazówka temp 70*C w korkach do 90*C, węże dolny i górny w tym samym czasie sie nagrzewaja - objaw otwartego/zacietego termostatu

Narzędzia jakie będą nam potrzebne :

- śrubokręt płaski duży
- klucz imbusowy nr 5 ( krótki, ja go specjalnie ułamałem )
- klucz imbusowy nr 8
- klucz imbusowy nr 12
- klucz nasadowy łamany nr 13
- kawałek rurki jako nasadka do imbusów
- latarka i lampka


A więc jadziem :D

Gotujemy wodę w czajniku, wrzucamy do szklanki termostat i zalewamy wrzątkiem w celu sprawdzenia czy sie otwiera czy może od razu jest niesprawny :) Sprawny, no to dalej :) Ja użyłem wahlera

Zdejmujemy pokrywę silnika główna i lewą

Obrazek

Luzujemy ( odkręcamy ) napinacz paska wielorowkowego ( imbus 12 ) i zdejmujemy pasek

Obrazek

Odpinamy osłonę rozrządu lewą i środkową ( po trzy zatrzaski ) i wyjmujemy je. Rozrząd mamy na wierzchu.Odpinamy dolny wąż od chłodnicy, i dwa mniejsze idące od obudowy termostatu i spuszczamy płyn. Mi zeszło ok 6L gdzie docelowo powinno 8L. Luzujemy rolkę napinacza rozrządu co by łatwiej było wysunąć osłonę termostatu, bez luzowania ciężko było...

Obrazek

Odkręcamy dwie śruby imbusowe (klucz nr 5 )

Obrazek

Na zdjęciu mam je już odkręcone bo fotki nie pstryknąłem i zsuwamy osłonę w lewo-dół. Termostat był od nowości a uszczelkę przykleiło do osłony i ciężko było to ruszyć ale lewo/prawo/góra/dół i jakoś poszło.
Wkładamy nowy termostat z uszczelką i nasuwamy osłonę. Osłonę przykręcamy zaczynając od śruby z prawej strony cały czas dociskając i obserwujemy czy uszczelka termostatu nie zsunęła się z niego. Do tego użyłem " skróconego " imbusa z nasadką z rurki bo przeszkadzało koło pasowe :( później ta z lewej i tak na zmiane i z wyczuciem. Jak juz mamy skręcone to zabieramy się za napinacz rozrządu. Mamy delikatnie poluzowany a więc wkładamy obok śruby w puste miejsce imbusa nr 12 i napinamy rozrząd za razem dokręcając rolkę napinacza. Rozrząd naciągniety ;) zabieramy sie za montaz osłony i podpinamy węże układu chłodniczego.
Zabieramy się za montaż paska wielorowkowego. Zakładamy napinacz na swoje miejsce ( ciężko jest, ja sie bawiłem z pół godziny zeby trafić ) i przykręcamy go tak na 3/4te. Układamy pasek tak jak zastalismy go przed montażem :-P nie patrząc na razie na napinacz :D Zakładamy klucz nasadowy nr 13 na napinacz i odchylamy go w prawo stojąc przodem do silnika jednocześnie zakładając pasek na rolkę i dokręcając ją. Mi to zajęło ponad godzinę, dopiero jak obmyśliłem sposób to poszło sprawnie. Wczesniej kombinowałem z napinaczem, paskiem ale nic nie wychodziło - pasek za krótki :D

Obrazek

Wszystko podłączone, posprawdzane a więc zalewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego do maximum i bierzemy się za odpowietrzanie i uruchamiamy silnik. Zbiorniczka nie zakręcamy i czekamy kilkanaście minut obserwując zbiorniczek i wskazówkę temperatury. Ogrzewanie ustawione na HI, prędkość w połowie, klima wyłączona. Wąż górny robi sie ciepły, bulgocze dotykając go, dolny wąż zimny - dobry objaw :) Temperatura na wskaźniku zaczyna rosnąć, dochodzi do 90 * C i wreszcie termostat sie otwiera, puszcza płyn na duży obieg i dolny wąż robi się ciepły a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Płyn momentalnie znika w zbiorniczku ale w ręku mamy litr płynu i dolewamy go do maximum.
Mi sie od razu udało odpowietrzyć. Zakręciłem korek i przejażdzka, temperatura cały czas 90*C i gorący nawiew :D

To chyba tyle jezeli dobrze pamiętam i nic nie pokręciłem :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 00:43:25 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Dobry opis, przyda sie :)
Proponuje zrobic z niego nowy watek z dobrze nazwanym tytulem (np [A6 C4 ACK] wymiana termostatu - fotostory) - latwiej bedzie znalezc w "szukaj".

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 20:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
To i ja się podepnę.
Mianowicie od kilku dni motorek łapie temperaturę powoli, po kilkunastu km podchodzi pod 90 na wskaźniku, z nagrzewnic ciepełko zaczyna sie pojawiać bardzo szybko 3-4 min. Przy jeździe miejskiej lub poza miastem do ok 120 wszystko OK, jeżeli tylko dostanie trochę po garach kilka km ok 140 i więcej, temp zaczyna rosnąć do 100/110, zwalniam a wskaźnik znowu 90.Czujnik G2/62 wymieniony. Płynu nie ubywa. Termostat/pompa?
Czy może wiskoza powiedziała papa
A6C5 2.4 benzynka przebieg 142 kkm
Any ideas?

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 18:29:12 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
motofan napisał(a):
Mianowicie od kilku dni motorek łapie temperaturę powoli, po kilkunastu km podchodzi pod 90 na wskaźniku, z nagrzewnic ciepełko zaczyna sie pojawiać bardzo szybko 3-4 min. Przy jeździe miejskiej lub poza miastem do ok 120 wszystko OK, jeżeli tylko dostanie trochę po garach kilka km ok 140 i więcej, temp zaczyna rosnąć do 100/110, zwalniam a wskaźnik znowu 90.

Wyglada na termostat, tak jakby byl caly czas lekko otwarty. Czy wiatrak chodzi caly czas?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 14:46:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Wiatrak się kręci bo jest na wiskozie, ale nie zuważyłem aby "zapinał się" do silnika. A jakby był cały czas otwarty to czy temp nie powinna iść ponad 90?

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 10:42:19 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
motofan napisał(a):
A jakby był cały czas otwarty to czy temp nie powinna iść ponad 90?

Nie napisalem "otwarty", tylko "lekko otwaty" - przy nagrzewaniu silnika plyn ucieka na duzy obieg i wolniej lapie temperature. Jak pociagniesz po obrotach to silnik wytwarza wiecej ciepla, ktore nie jest poprawnie odprowadzane na duzy obieg. Taka moja teoria. Poczekajmy na wypowiedzi innych.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 11:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Dzieki Speco
wymienię termostat
pzdr

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 12:21:18 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
motofan napisał(a):
wymienię termostat

Poczekaj kilka godzin, moze ktos bardziej mechanikowaty sie wypowie. Wymiana termostatu to nie sa jakies wielkie koszty, wiec nawet jesli to nie to, to nie bedziesz duzo w plecy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 11:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Witam,

Świetny opis dołączam się do pomysłu podczepienia go a przynajmniej dodania w temacie coś w stylu "How to: ACK - wymiana termostatu".
Na pierwszy rzut oka nie widać ze na drugiej stronie jest piękny opis :)

Mam tylko pytanie o rolkę napinacza rozrządu: Czy po zluzowaniu jej rozrząd sie nie przestawi?
Czy nie trzeba użyć blokady?

Wolałbym sobie nie narobić więcej szkody niż pożytku :-)

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 11:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.gru.2006 10:47:52
Posty: 56
Lokalizacja: Chełm/Tomaszów Maz
Nic sie nie stało ale poluzowałem go tylko tak ze pasek na górnych rolkach był luźny, ok 1 cm.
Jak do tej pory nic sie nie dzieje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 18:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 23:24:47
Posty: 21
Lokalizacja: Cambridge,UK
Podepne sie do tematu.
W moim aucie temperatura raz wskazywala 90 raz 70 a czasem nawet wskaznik nie drgnal. Grzal jak trzeba ale wskaznik wyswietlal co chcial, okazalo sie ze czujnik temperatury G62 oddal ostatnie tchnienie. Wymiana zajela mi 5min i teraz wszystko jest jak trzeba.
Wczesniej mialem problemy z termostatem, objawy,temperatura okolo 70 stopni i cieple powietrze na nadmuchu (termostatt byl caly czas otwarty) rozwiazanie problemu - wymiana termostatu okolo godzinki.

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK] wskaznik, termostat czy czujnik?
PostNapisane: 07.lis.2013 09:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
pytanko mam jak w d2 94r sprawdzic temperature silnika na klimatroniku, czy w ogole sie da?wskaznik swiruje dochodzi do 100 i wiecej,silnik byl sprawdzany i temperatura silnika ok.czujnik wymieniony,termostat tez,przekladalismy licznik z innego auta i to samo.Auto brata 2.8 aah, jezdzi pod strachem bo nie wiadomo co jest co a wskaznik wyoko.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: