.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 05:27:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Regeneracja reduktora Tomasetto
PostNapisane: 16.paź.2008 18:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ostatnio postanowiłem zająć się reduktorem w moim drugim autku, ponieważ nie za bardzo dał się już wyregulować szczególnie na biegu jałowym, więc nie wiele myśląc żeby nie kupować całego reduktora zaopatrzyłem się w zestaw regeneracyjny oraz filtr fazy ciekłej. Z tych aukcji:

http://allegro.pl/item432451009_pelny_k ... brany.html

http://allegro.pl/item439319449_komplet ... czeln.html

A więc bierzemy się do pracy:

Należało by pamiętać o układaniu śrubek aby nie pomyliły się ich rozmiary i długości przy składaniu.

Na początek należało by wyjąć nasz reduktor z autka.
Obrazek

Odkręcamy czujnik temperatury, odpinamy przewody od elektrozaworu zamykającego dopływ gazu, rurkę od zbiornika gazu, (pamiętając o tym, żeby przynajmniej kluczyk był wyłączony i zawór w butli zamknięty, a najlepiej zakręcony oraz akumulator w samochodzie odłączony) oraz przewód przez który płynie gaz do miksera.
Obrazek

W dalszej kolejności odkręcamy przewody od płynu chłodniczego i zatykamy je śrubami lub czymś innym podobnym aby płyn nie uciekał na ziemię, i odkręcamy reduktor od podstawy.
ObrazekObrazek

A tutaj nasz parowniczek już na stole operacyjnym <lol>
ObrazekObrazek

No to co zabieramy się za rozkręcanie parowniczka, na początek lecą dwie śrubeczki do regulacji reduktora, wykręcamy do końca pamiętając ile obrotów należy je z powrotem wkręcić aby było łatwiej regulować.
Obrazek

Odkręcamy cewkę elektrozaworu, przy filtrze.
Obrazek

Dalej odkręcamy pierwszą pokrywę w reduktorze, uważając na sprężynę która się pod nią znajduje aby nie dostać w zęby :-P
Obrazek

Wyjmujemy krućce wodne i zdejmujemy pierwszą membranę, (przesuwając ją w górę parownika aby wyszła z blaszki), pod nią mamy piękny obraz jak wygląda brudek znajdujący się w gazie po przejściu przez filtr ze zbiornika, jest to pierwsza część reduktora do której wpada LPG.
Obrazek

Tak wygląda nasza pierwsza stara, twarda i spękana membrana, nie najlepszy widok :-/
Obrazek

Odkręcamy tłoczek zaworu przy filtrze gazu, oraz sam filtr od parownika.
ObrazekObrazek

Następnie musimy odkręcić blaszkę (zaworek) który przepuszcza gaz do dalszej części parownika.
ObrazekObrazek

Przekręcamy reduktor na drugą stronę i rozkręcamy go dalej.
ObrazekObrazek

Naszym oczom ukazuje się kolejna membrana.
Obrazek

Odrywamy ją od parownika i podobnie jak poprzednią musimy przesunąć do góry aby wyskoczyła z zabezpieczenia (blaszki). I widzimy jaki piękny gaz dostawał się do naszego silnika, nie jest on pierwszej klasy :-/
Obrazek

Na dole parownika zebrała się maź podobna do konsystencji towotu.
ObrazekObrazek

Dalej zabieramy się do wykręcenia kolejnego zaworku (blaszki z uszczelką oraz sprężynką która podtrzymuje zaworek, nie ma jej niestety na zdjęciu, ale nie sposób jej przeoczyć przy rozbieraniu) która przepuszcza gaz z części gdzie jest on podgrzewany do drugiej komory parownika a dalej wędruje już do miksera.
Obrazek


Dalej odkręcamy wszystkie śrubki widoczne na poprzednim zdjęciu oraz jedną która znajduje się pod tą mazią.
Obrazek

A potrzebne nam to jest do tego aby dostać się do komory wodnej parownika.
ObrazekObrazek

Dalej zabieramy się za mycie wszystkiego w miarę naszych możliwości, do tego celu użyłem środka dimer rozcieńczonego z wodą, ale uwaga robimy to w rękawiczkach gumowych, ponieważ nie używając ich zejdzie nam skóra z rąk czego kiedyś doświadczyłem :-/
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Zabieramy się za wymianę uszczelek na zaworkach (blaszkach).
ObrazekObrazekObrazek

No i cóż składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wkładamy uszczelki pod krućce wodne.
ObrazekObrazek

Zakładamy nową membranę.
Obrazek

Wkładamy krućce wodne.
Obrazek

Zakładamy dużą sprężynę i przykręcamy obudowę.
ObrazekObrazek


Wkręcamy śrubki regulacyjne z nowymi oringami.
Obrazek


Przykręcamy filtr.
ObrazekObrazek

Zabieramy się za drugą stronę, przykręcamy drugi zaworek z nową uszczelką oczywiście i sprężynką pod blaszką.
Obrazek

Zakładamy drugą membranę.
ObrazekObrazekObrazek

Przykręcamy drugą część obudowy.
ObrazekObrazek

Przykręcamy tłoczek i elektromagnes od zaworka odcinającego gaz przy filtrze.
ObrazekObrazek

Zabieramy się za składanie filtra, wkładamy nowe oringi oraz filtr, przykręcamy pokrywę i parownik mamy złożony.
ObrazekObrazek


Wygląda jak nówka, ze sklepu :mrgreen: Te śrubki pozostawione są celowo żeby można było przykręcić masę i czujnik temperatury do parownika.
ObrazekObrazekObrazekObrazek


No to co trzeba wkładać parownik do samochodu. I skręcać wszystko z powrotem.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Niestety fotek z regulacji kompem już nie posiadam ponieważ rozładował mi się aparat, generalnie podpinamy lapka, rozgrzewamy samochód przełączamy zasilanie na gaz, przeprowadzamy kalibrację, ustawiamy mieszankę na wolnych obrotach na optymalną, sprawdzamy czy taka sama jest na wyższych obrotach, ok 3tys. obr/min i tyle.

Regenerację parownika robiłem z powodu tego, że nie dał się już poprawnie wyregulować, oraz przy porannym odpalaniu i przełączeniu samochodu na zasilanie gazowe, gasł i tak aż do momentu kiedy uzyskał ok 90stopni. Trzeba było sporo przejechać zanim obroty będą poprawne, teraz tego objawu już nie ma.

Niedługo podepnę kompa i sprawdzę czy wszystkie parametry są w normie, wtedy mogę zrobić zdjęcia. Oczywiście w moim przypadku będzie to sterownik Autronic AL-700. W innych samochodach może być inny i regulacja może przebiegać nieco inaczej.

Mam nadzieję, że niektórym przyda się fotostory i zrobią podobne rzeczy sami <ok>

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 19:39:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Fajnie :) Dobra robota i fajny opis, tylko po co się paprać, skoro nowy parownik kosztuje 160 zł, a regenerowany wytrzyma połowę tego co nowy. :peace: Ale szacunek...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
wordeck napisał(a):
Fajnie :) Dobra robota i fajny opis, tylko po co się paprać, skoro nowy parownik kosztuje 160 zł, a regenerowany wytrzyma połowę tego co nowy. :peace: Ale szacunek...

Pozdrawiam


Ja wiem, dlaczego ma wytrzymać połowę, myślę że będzie to bardziej zależało od jakości gazu jaki będziemy tankować, a że nie widać co lejemy, to będzie to ruletka :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 06:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ano dlatego żę membrany nie są orginalne tylko podróby . żadna z firm prod reduktory nie zapewnia serwisu pogwarancyjnego ani części zamiennych nie jest to w ich interesie traktują to jako element nienaprawialny. ale polak potrafi dorobić wszystko.
szkoda czasu i roboty a efekt nie wystarczy na długo

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 17:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Pożyjemy zobaczymy ile pojeździ, wtedy będę miał porównanie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Dżejkob i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: