.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:18:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN] logi przed serwisem: termostat, lmm i...?
PostNapisane: 19.paź.2008 22:39:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witam Szanownych Kolegów,

Silnik AKN, 2000 r., 190 tys. przebiegu. Jesień w pełni, temperatury spadają i coraz większe problemy z jego rozgrzaniem. Termostat i LMM to moja główna motywacja do oddania auta do serwisu. Jeśli możecie rzucić okiem na zrobione przeze mnie logi i doradzić, co jeszcze przy tej okazji należałoby sprawdzić, przeczyścić, wymienić, będę bardzo wdzięczny.
W dynamicznym 011 widzę, że jest jakaś dziura w działaniu turbo między 2300-2800 obr/min. Czym to może być spowodowane?

Statyczne - Normal Settings
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/880 ... a2a68.html
001: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/475 ... 7b727.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bda ... 63326.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/909 ... 24948.html
007: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad7 ... f77d8.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb0 ... 58dcf.html
013: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5 ... 1bf0d.html
014: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b3 ... 3a0b9.html
018: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/446 ... a4c74.html

Statyczne - Basic Settings
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a02 ... 45411.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f10 ... 1f91b.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec ... 20b6b.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d3 ... d3741.html

Dynamiczne
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ba ... b6306.html
001: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eb ... 86d14.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08f ... 44c50.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fd ... f1917.html
008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/421 ... 7d925.html
010: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aba ... 2d87a.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/501 ... 4d6e9.html

Pozdrawiam :-)
Maciej

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 00:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2008 21:53:07
Posty: 10
Lokalizacja: Płock
Generalnie jest OK. Wymień termostat i spróbuj wyczyścić przepływomierz. Tnie trochę dawkę powietrza przez co mogą być także problemy z doładowaniem przez turbo. Jak wyczyścisz lmm zrób logi głównie: dynamiczne i statyczne 003 i 011. Miałem podobnie u siebie przed wyczyszczeniem lmm. Po czyszczeniu wszystko OK.
Nie masz np takiej sytuacji: zaczynasz przyspieszać od ok 1800 obr. autko zbiera się dobrze, przy 2300 nagle prawie przestaje przyspieszać (dziura), jakbyś ciągnął przyczepę od tira i przy ok 2800 nagły przyrost mocy i dostaje "kopa"??

Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 20:05:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Jacku, dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Czym czyściłeś swój przepływomierz i jakie środki do tego się nadają?

Meszrum wspomniał w jednym z wątków, że można to zrobić izopropylem. Na forum Diagtronika Voss pisze, że do czyszczenia lmm używa płynu do mycia hamulców. W wielu miejscach znalazłem zalecenia dotyczące czyszczenia przepływomierza, ale nie jest dla jasne czym go można czyścić, aby nie uszkodzić delikatnych czujników, które tam się znajdują. Proszę o słowo komentarza w tym temacie.

Jeśli chodzi o dziurę w turbo między 2300-2800 obr/min to bardziej ją widzę w logu niż czuję podczas jazdy, tj. nie ma dramatu, ale chciałbym ją wyeliminować.

Pozdrawiam, Maciej

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 20:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla uściślenia tego, co napisał jacekk,

dawki nie są obcinane w jakimkolwiek zakresie. lmm mierzy bardzo ładnie, jak na Bosch i należy je zostawić w spokoju. doskonale możecie to zauważyć w grupie 008 - wartość z pozycji ograniczenie nm [008.3 czyli de facto moc wyznaczona przez producenta] powinna być mniejsza od wartości ograniczenia dymienia [008.4 czyli pomiaru masy przez lmm] w zakresie efektywnej pracy silnika [czyli dla V6 od ok. 2000 rpm do 4000 rpm].
tak też jest u Ciebie.
raz jeszcze: lmm zostaw w spokoju.

lmm może wpływać na ciśnienie doładowania, ale tylko wówczas gdyby drastycznie ograniczało dawkę - czyli gdyby mierzyło masę przy pełnym obciążeniu na poziomie np. 300 mg/R.



co do niedoboru ciśnienia,

podnieś pokrywę plastikową silnika i zrób dokładne zdjęcie sztangi T - a dokładnie żółtej farby [plomby]. dowiemy się wówczas czy aby za naszym niedoborem nie kryje się niefachowa regulacja.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 08:30:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Maciek - w 003-statyczne ECU podstawia "mapę" awaryjną i zapewniam Cię, że nie jest to dziełem przypadku ... .
W 9 przypadkach na 10 jest to wina przepływomierza, który może być brudny lub zwyczajnie popsuty.
Jakby nie patrzeć - pozostawienie problemu "bez dotykania" moim zdaniem jest wykluczone i dlatego sugerowałbym Ci jednak skorzystanie z sugestii Kolegi Jacka (wymycie przepływki) lub (jeszcze lepiej i jeśli posiadasz taką możliwość) - tymczasową podmiankę na inny przepływomierz oraz ponowne sprawdzenie 003 statyczne.
Jeżeli miałbyś zamiar wyczyścić swoją przepływkę - polecam kontaktspray od MOTIPa.
Najpierw dokładnie spryskujesz siateczkę osłaniającą, a potem przez dziurki w tej siateczce starannie "wypłukujesz" cały "element pomiarowy", a na koniec warto dmuchnąć leciuteńko sprężonym powietrzem lub osuszyć całą część np. na słońcu.
UWAGA: Użycie zbyt mocno sprężonego powietrza może nieodwracalnie uszkodzić przepływomierz !!! Chodzi tylko o lekkie przedmuchanie !!!

Wbrew pozorom przepływomierz jest urządzeniem dosyć mocno skomplkowanym i pomimo prawidłowych wartości w odczytach z grup: 003, 008, 010 i 011 - może jednocześnie "wypluwać" z siebie jakieś "wartości nielogiczne".
Jeżeli podjąłbyś trud wyczyszczenia/podmianki, a pomimo tego mapa awaryjna z 003-statyczne nie zniknie - wtedy będzie trzeba przyjrzeć się instalacji sterującej N18 i N75 (i/lub samym zaworkom też). I to zarówno pod kątem szczelności, sprawności poszczególnych elementów jak też pod kątem elektrycznym.
Tutaj - przy okazji wymiany/czyszczenia możesz odrazu sprawdzić czy wszystkie kabelki przy wtyczce przepływomierza nie wykazują przerwy/uszkodzeń.

Inna sprawa jest taka, że to widoczny w 000-statyczne "przeciąg" może być odpowiedzialny za tak wysokie żądanie w 003-statyczne i wtedy należałoby się zająć turbiną ale jak napisałem powyżej - conajmniej w 90% przypadków winna jest przepływka, a jej czyszczenie lub chwilowa podmianka wydaje mi się najtańszą metodą początku poszukiwań. O ile oczywiście zechcesz je podjąć ... ;) .

PS: Nie wiem jaki masz przepływomierz ale bywa "często-gęsto", że wadliwe informacje generują części "made in Hong-Kong" ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zdjęcia sztangi, jaki środek motip
PostNapisane: 22.paź.2008 23:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Meszrum, Piotruś - to zaszczyt dla mnie czytać Wasze opinie w tym wątku :-). Zaproponowane kierunki poszukiwań przyczyny problemu delikatnie się różnią, więc postanowiłem pójść w obu kierunkach jednocześnie ;)

Wodzu, z dużą przyjemnością zrobiłem zdjęcia sztangi, zgodnie z Twoim zaleceniem (zdjęcia trochę ciemne bo zmrok mnie wyprzedził):
z boku:Obrazek od frontu:Obrazek
Jest to pierwsza sztanga T, którą oglądałem na żywo z bliska, ale na moje oko oba widoczne maźnięcia farbą wydają się być w stanie dziewiczym: zarówno żółta plomba na nakrętce, jak i niebieska farba na pokrętle. Idziemy dalej tym tropem?

Piotruś, faktycznie, w statycznym 003 widać dużą rozbieżność między MAF z pozycji 2 i 3, Ta różnica występuje także w 003 dynamicznym. Po lekturze świetnego wątku Meszruma o diagnostyce TDI wyciągnąłem wniosek, że lmm mierzy nieprawidłowo. Nie spodziewałem się jednak, że to co widać w statycznym 003 to obraz mapy awaryjnej :galy:. Cokolwiek to oznacza, przyznaję, że brzmi niepokojąco.

Nie mamy pewności, że lmm mierzy błędnie, ani pewności, że mierzy prawidłowo. Zakładam, że czyszczenie lmm może nic nie dać, ale nie powinno zaszkodzić, jeśli zrobię to w sposób nieinwazyjny. Dlatego, ogromnie jestem Tobie wdzięczny za krótki i świetny opis, jak wyczyścić przepływomierz :peace:

Mam jednak nadal mętlik czym to najlepiej czyścić, aby było skuteczne i nie destrukcyjne. Podanego przez Ciebie "kontakt spray" firmy MOTIP nigdzie nie mogę znaleźć. W ofercie MOTIP znalazłem dwa preparaty o podobnym zastosowaniu: 1. contact cleaner, 2. electro protect, które wyglądają tak:
1.Obrazek 2.Obrazek
Czy podany przez Ciebie "kontakt spray" to jest jeden z tych dwóch, czy to jeszcze inny produkt? Kupiłem nawet dzisiaj coś co nazywa się "Kontakt spray" innej firmy, ale w opisie nie ma słowa na temat jego właściwości czyszczących tylko jest mowa o uszczelnianiu i ochronie instalacji przed wilgocią. Nie chciałbym popsikać brudnego lmm warstwą ochronną przed usunięciem tego brudu.

Gdy lmm będę miał już w rękach, dam znać, czy to oryginał, czy "Hong-Kong" ;)

Pozdrawiam, Maciej :-)

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zdjęcia sztangi, jaki środek motip
PostNapisane: 23.paź.2008 13:51:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maciej27 napisał(a):
Nie spodziewałem się jednak, że to co widać w statycznym 003 to obraz mapy awaryjnej :galy:. Cokolwiek to oznacza, przyznaję, że brzmi niepokojąco.


Spoko - zachowaj zimną krew i wolne ruchy, bo usunięcie tego problemu w 99 przypadkach na 100 nie jest kłopotliwe (co nie znaczy, że można go bagatelizować). Jeżeli wymycie przepływomierza nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, to przed podjęciem kolejnych napraw/diagnostyki - wyskocz sobie na "autostradę" i przepałuj silnik na dystansie ok. 30-40 km. z gazem w podłodze. Czasami (ale rzadziej od brudnego przepływomierza) mapa awaryjna wskakuje z powodu zbyt dużej ilości nagaru "w okolicach" łącznika kolektorów / podstawy turbosprężarki.

maciej27 napisał(a):
Nie mamy pewności, że lmm mierzy błędnie, ani pewności, że mierzy prawidłowo. Zakładam, że czyszczenie lmm może nic nie dać, ale nie powinno zaszkodzić, jeśli zrobię to w sposób nieinwazyjny. Dlatego, ogromnie jestem Tobie wdzięczny za krótki i świetny opis, jak wyczyścić przepływomierz :peace:


Naprawdę nie ma za co ;) .

maciej27 napisał(a):
Mam jednak nadal mętlik czym to najlepiej czyścić, aby było skuteczne i nie destrukcyjne. Podanego przez Ciebie "kontakt spray" firmy MOTIP nigdzie nie mogę znaleźć. W ofercie MOTIP znalazłem dwa preparaty o podobnym zastosowaniu: 1. contact cleaner, 2. electro protect, które wyglądają tak:


Ja używam to:

Obrazek


:) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 17:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś to samo tylko w innej puszcze (takie są dostępne w omich rejonach)
Obrazek

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 21:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maciek,

regulacja sztangi jest nietknięta.

teraz powinieneś sprawdzić układ podciśnienia - nie ma wątpliwości, że działa, ale powinieneś się upewnić jak działa N75 poprzez zamianę na inny [nie kupuj, tylko podmień na próbę]. po podmianie zaloguj 010 i 011dN.
źle działający N75 tłuamaczyłby masę powietrza przy otwartym EGRze.

jeżeli nie będzie poprawy, należy dokładnie zbadać stan membrany w gruszce T.

czy ten samochód dymi do 2400 rpm przy pełnym obciążeniu?



natomiast pomyśl 3x zanim będziesz czyścić lmm (chyba, że nie jest to Bosch), które jest bardzo dobre. można je jedynie uszkodzić.
koledzy albo nie widzą, albo nie chcą widzieć, że lmm nie jest odpowiedzialne za mały lag obecny w Twoim doładowaniu. lmm może być odpowiedzialne, ale tylko wówczas gdy obetnie dawkę do tego stopnia, że parcie spalin będzie zbyt małe by napędzić turbinę [a tym samym by sprężarka osiągnęła odpowiednie ciśnienie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 21:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ja nie wiem co Wy chcecie [koledzy] od tego lmm .... przeciez jest zdrowy jak ryba ... a wytlumaczenia dziwnych odczytow na jalowym poszukalbym gdzie indziej ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 23.paź.2008 21:40:48 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 21:39:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
spanky napisał(a):
ja nie wiem co Wy chcecie [koledzy] od tego lmm .... przeciez jest zdrowy jak ryba ...

moze w zatrutej wodzie plywa :peace:

a tak na serio dla mnie tez wyglada ok
dawek tez nie widac by cielo


a co do dziury 010
czujnik jest ok ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: MOTIP, N75
PostNapisane: 25.paź.2008 14:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Z tego co piszecie Koledzy, czyszczenie lmm mogę na razie odłożyć na bok i szukać najpierw gdzie indziej. Jednak wcześniej zamówiłem już Motip Contact Cleaner polecany przez Piotrusia, więc chciałem podzielić się wynikiem krótkiego badania rynku, gdyby ktoś chciał wyczyścić swój przepływomierz (mojego też to prędzej czy później czeka). W odwiedzonych przeze mnie kilku lokalnych sklepach w Poznaniu nie mają tego - króluje firma Boll. W Internecie najlepszą ofertę znalazłem... uwaga... w sklepie z fototapetami: http://www.fototapety.com.pl/catalog/pr ... cts_id=664. Wśród fototapet na liście kategorii mają także "Motip spray dla motoryzacji" :): Cena za Motip Contact Cleaner 11 zł (taniej niż na allegro) + przesyłka kurierem 15 zł (też bardzo ok). @Stamlej, puszka wygląda inaczej niż na Twoim zdjęciu, ale to ten sam środek, więc widocznie występują w różnych puszkach.

Meszrum napisał(a):
powinieneś się upewnić jak działa N75 poprzez zamianę na inny [nie kupuj, tylko podmień na próbę]. po podmianie zaloguj 010 i 011dN.
źle działający N75 tłuamaczyłby masę powietrza przy otwartym EGRze.
jeżeli nie będzie poprawy, należy dokładnie zbadać stan membrany w gruszce T.

Meszrum, podążam tropem wskazanym przez Ciebie, choć prowadzi przez bór dla mnie jeszcze ciemny. Żeby nie zasypywać Was szeregiem niepotrzebnych pytań (gdzie jest N75, jak on wygląda, itp.), postanowiłem zapuścić na swoim kompie Windows Update i zainstalować aktualizację o nazwie etka 7.1. Od wczoraj już to ściągam, bo niemieckie serwery Microsoft każą odczekać 2h po każdym pliku. Teraz mam pytanie, na które odpowiedzi tam nie znajdę: jak realizujecie w praktyce "podmianę na próbę", bez kupienia części? Zwykły użytkownik Audi (jak ja) nie trzyma w szafie drugiego silnika w częściach. Odwiedziłem zaprzyjaźniony warsztat samochodowy i też takich rzeczy nie trzymają na półkach. Pożyczenie od znajomego oznacza konieczność unieruchomienia mu samochodu i tego, aby silnik był taki sam, a ponadto, część wyjęta z auta znajomego może być w równie kiepskim stanie i skutkować fałszywym wynikiem. Podjechałem też dzisiaj do ASO Kulczyka i najpierw zaskoczyło mnie to, że nazwa "zawór N75" do mojego silnika nic im nie mówi, nie miałem ze sobą numeru części, ale po dłuższych poszukiwaniach znaleźliśmy coś co się nazywało "regulator ciśnienia" i było połączone wężykiem z turbiną (cena ciut powyżej 300 zł). Potem okazało się, że od czasu, gdy Miller nie jest już premierem, Kulczyk obraził się na świat i nie pożycza regulatorów ciśnienia. Czy istnieją ASO, w których można po sprawdzeniu zwrócić zakupioną część?

Meszrum napisał(a):
czy ten samochód dymi do 2400 rpm przy pełnym obciążeniu?

W lusterku nic nie dostrzegam. Dzisiaj żonka przejechała się za mną wpatrzona w rury wydechowe i powiedziała, że nie widzi, żeby cokolwiek z nich wylatywało, dopiero przy mocniejszym depnięciu było widać, ale wtedy obroty były już powyżej 2400 rpm.

Alukard, o jaki czujnik pytasz?

Pozdrawiam :) Maciej

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2008 19:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, zgadza się - N75 to szary zawór na podszybiu połączony trójnikiem z drugim czarnym [N18].

co do pożyczania części - pożyczamy je sobie wzajemnie, czasem nawet wysyłamy. jeżeli nie znajdziesz nigdzie w swojej okolicy na podmianę, to zostaje Ci PW do mnie...


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: