.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 05:02:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1,9 AWX 2004r] Prośba o ocenę logów po małym wirusie.
PostNapisane: 21.paź.2008 19:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
Wczoraj w moim nowym nabytku został wymieniony rozrząd.
Po tym zabiegu zostały wgrane nowe mapki softu (chip)
Jakoś po tym zabiegu głos silnika się zmienił i jest dziwny, jakby bardziej charczący, ogólnie nie podoba mi się w tej chwili kultura pracy jak na R4 i PD.
Nie będę pisał kto robił autko bo nie wypada ale po odebraniu autka, słyszę jakieś trzeszczenie, pukanie w kabinie podczas jazdy(pewnie nie dokręcony lub źle założony jakiś plastik), a silnik ma dziwny charakter pracy przy ok 940-990obr/min za równo na biegu jałowym jak i w czasie jazdy na 1 i 2 biegu.
Wcześniej tego nie było.
Przy modyfikacji została nieco przestawiona sztanga przy zaworze turbiny o ok 1,5 obrotu.
Może coś z logów wyczytacie.

A może to wina rozrządu?? czy nowe paski bardziej hałasują i szumią??

Liczę na pomoc:
000 N i niżej BS
Obrazek

001N
Obrazek

003N i BS
Obrazek

004N i BS
Obrazek

007N
Obrazek

011N i BS
Obrazek

013N
Obrazek


Logi dynamiczne już wkrótce.
Dziękuję za sugestie.

ps. kolega od chip-u powiedział że kąt wtrysku lepiej żeby był troszkę przestawiony dlatego tak ustawił rozrząd. Mówił że tak będzie lepiej, może jednak lepiej gdyby był w "0"??


Ostatnio edytowano 24.paź.2008 12:02:53 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 19:30:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
- wymieniłeś rozrząd bez wymiany termostatu ? :wpale:
- kąt synchro musi byc ustawiony precyzyjnie ! nie ma mowy tu o innym ustawieniu !
- wtryski niby ok ale zaloguj jeszcze raz bezposrednio po testach dynamicznych
- prosimy także o logi z grupy 023 ;)


p.s : ciekawe ile ps-ów wyjdzie :peace:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 19:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
a termostatu nie wymieniałem bo niby jeszcze jest ok trzyma coś ok 87-88st.
Ale termostat chyba idzie wymienić w tym silniku bez problemu z góry silnika??
początkowo przed rozrządem miałem "0" a koleś mówił że przy Chipie lepiej jest przestawić. No to ja nic tu nie gadałem bo przecież on wie co robi.
niby skromnie 160 -165ps ale gdzie to sprawdzić skoro różne hamownie mają spore rozbieżności w wynikach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 21:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Rozrzad spaprany, silnik sie nie dogrzewa, o chipie powiemy wiecej jak zapodasz logi dynamiczne :):

duza roznice czujesz po chipie :?:

wciska od niskich obrotow :?: :peace:

P.S. Od kiedy przy robieniu profi chipa grzebie sie cos przy sztandze od turbiny :?: :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 21:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Atal-star napisał(a):
Od kiedy przy robieniu profi chipa grzebie sie cos przy sztandze od turbiny :?: :diabel:


przy niestandardowych turbinach cos sie czasami kreci ;) ale w seryjnych nie powinno .... chyba ze przed wizyta u czipsmachera ktos juz nia krecil ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 21:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Czyli co z tym rozrządem?? co z turbiną > jest seryjna w dobrym stanie.
Co mam w tej chwili zrobić??
Co do dogrzewania to by się rozgrzał ale laptop mi padał więc robiłem szybko logi przy tej temp. a termostat trzyma tak ok 87-88st

Po chipie wciska nie powiem, odczułem różnicę ciągnie bardziej na każdym biegu i wkręca żwawiej na wyższe obroty.

Co do sztangi to na pewno nikt wcześniej jej nie ruszał.
Chipmajster powiedział że lekko ją podreguluje żeby przy gazie w podłodze na V biegu zbytnio nie pęczniała. Bo przy jeździe ok 190km.h na gazie w podłodze turbinka juz kończyła ok 3600rpm.
więc chciał jej troszkę pomóc.
A czy dobrze zrobił tego nie wiem.


Ostatnio edytowano 22.paź.2008 09:52:12 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 22:03:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
teodor2424 napisał(a):
Co mam w tej chwili zrobić??



logi dynamiczne ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 11:35:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
spanky napisał(a):
teodor2424 napisał(a):
Co mam w tej chwili zrobić??



logi dynamiczne ...



a po logach dynamicznych ... zaloguj 007 stat... wyjasni sie sprawa termostatu...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 14:04:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
teodor2424 napisał(a):
Co mam w tej chwili zrobić??



logi dynamiczne ...



a po logach dynamicznych ... zaloguj 007 stat... wyjasni sie sprawa termostatu...


i 013 , wyjaśni się sprawa kondycji pompowtryskiwaczy

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 15:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
gustav200 napisał(a):
przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
teodor2424 napisał(a):
Co mam w tej chwili zrobić??



logi dynamiczne ...



a po logach dynamicznych ... zaloguj 007 stat... wyjasni sie sprawa termostatu...


i 013 , wyjaśni się sprawa kondycji pompowtryskiwaczy


013 mam zrobione i pompki też są widoczne chyba że przy innej temperaturze będzie inaczej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 15:51:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
prawdopodobnie statystyki się zmienią

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 20:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to mamy logi dynamiczne,
koledzy jak sprawdzić czy sprzęgło jest sprawne? Bo coś mi się wydaje że się slizga, jak dodaję gazu na 4 biegu od obrotów 1400 to gdzieś w okolicy 2000-2300 coś dziwnie ciągnie i silnik jakoś dziwnie pracuje. Kurcze chyba od tego chipa nie spaliło mi się sprzęgło?? Powiedzcie jak szybko można spalić sprzęgło ??
Mam przykład czy stojąc w miejscu zaciągając ręczny wbijając 2 bieg i gaz przez 5 sec można spalić sprzęgło jeżeli koła się nie obracają?? Czy musiało być już w złej kondycji że nie obróciło kołami????
Oj chyba spaliłem :(

A tu logi dynamiczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek

A to obiecane dokonane przy pełnym rozgrzaniu logi statyczne.
007
Obrazek
013
Obrazek


Prosiłbym od razu o podpowiedz w kwestii sprzęgła: drogi to interes i czy może to być spowodowane chipowaniem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:16:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
z logow nie wynika nic zlego ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:18:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
teodor2424 napisał(a):
Mam przykład czy stojąc w miejscu zaciągając ręczny wbijając 2 bieg i gaz przez 5 sec można spalić sprzęgło jeżeli koła się nie obracają?? Czy musiało być już w złej kondycji że nie obróciło kołami????
Oj chyba spaliłem :(


Klasyczny przyklad na zamordowanie sprzegła...

Watpie zeby sprzegło spliło sie od samej obecnosci czipsa... raczej od nieumiejetnego obchodzenia sie z wiekszą mocą.

Logi dynamiczne wygladają OK.
Powiem tyle ... niezle koksu dowalone :peace: ~1,5 bara nawet na tej turbinie to juz sporo...

Termostat poki co zostawilbym w spokoju... i tylko bym kontrolował co jakis czas...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Powiem tyle ... niezle koksu dowalone :peace: ~1,5 bara nawet na tej turbinie to juz sporo...



Przemuś .. nie strasz niepotrzebnie człowieka ... ;)
akurat doladowanie zrobione z głowa i w granicach bezpieczenstwa dla tej suszarki .... a i paliwko tez jest rozsadnie polane ... innymi słowy soft standard ...


a co do dziwnego zachowania sie auta po czipie to przyczyny szukalbym w sprzegle ... auto dostalo troszke ekstra siły i sprzeglo jęczy ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:57:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja nie strasze.... :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 09:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli w kwestii chipsa jest wszystko ok, tak mam rozumieć??
A z takim sprzęgłem to jak długo jeszcze pojeżdżę skoro się ślizga? powiem tak na I, II, III przy normalnym przyśpieszaniu nie czuje się tego sprzęgła jedynie gdy z niskich obrotów but w podłogę to jest taki moment że czuje się wyższe obroty silnika a autko adekwatnie do tego nie przyśpiesza :)
powiedzcie mi w takiej sytuacji jakie jest najlepsze rozwiązanie??
Zaczekać na większy postęp zużycia sprzęgła? Wymiana w tej chwili?? Tylko jakich części??
Może w tej chwili gdyby zerknąć na sprzęgło można było by wymienić tylko docisk i tarcze a dwumasówkę zostawiłoby się w spokoju??
A jak już kupować sprzęgło to z jakiej firmy i w jakich cenach stoją??
Mógłby ktoś poszperać w etce i wyszukać numery części dla silnika AWX i skrzyni GGB???
A czy jest możliwość założenia jakiegoś mocniejszego sprzęgła, czy wystarczy jakaś dobra firma??

PS a co w kwestii ustawienia synchro rozrządu?? Czy warto teraz ustawić w zerze??
Czy może zostać tak jak jest??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 11:01:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
IMO : nie ma co czekac - wymieniaj komplet tarcza + docisk
Zestawy Sachs - są dobre, nie wiem ile kosztują poszukaj na aledrogo :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
teodor2424 napisał(a):
No to mamy logi dynamiczne,
koledzy jak sprawdzić czy sprzęgło jest sprawne? Bo coś mi się wydaje że się slizga, jak dodaję gazu na 4 biegu od obrotów 1400 to gdzieś w okolicy 2000-2300 coś dziwnie ciągnie i silnik jakoś dziwnie pracuje. Kurcze chyba od tego chipa nie spaliło mi się sprzęgło?? Powiedzcie jak szybko można spalić sprzęgło ??
Mam przykład czy stojąc w miejscu zaciągając ręczny wbijając 2 bieg i gaz przez 5 sec można spalić sprzęgło jeżeli koła się nie obracają?? Czy musiało być już w złej kondycji że nie obróciło kołami????
Oj chyba spaliłem :(


widze ze chciales zobaczyc jak ciagnie ;/

ja tez tak kiedys zrobilem myslalem ze uciagnie ale to doslownie moment odrazu wcislem spzeglo bo widzialem ze sobie nie poradzi ... ;/
juz mnie to nauczylo..... ;/
w twoim przypadku jezeli by pociaglo bylo by wszystko ok bo kola zaczely by sie krecic i sprzeglo by tak nie dostalo po pupie ....

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 16:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to akurat wiem że dostało po pupie i dlatego teraz delikatnie się ślizga.
Przyznaję się mój błąd.
Tylko czy przy wymianie i rozkręconej skrzyni nie wymienić od razu koła dwumasowego?? Jakie są objawy jego rozpadu? Wydaje mi się że u mnie w tej chwili to wskazywało by na przegrzany docisk jak sądzicie??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: