.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 09:27:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 23:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
alukard napisał(a):
IMO
1, rozrzad do porzadku
2 jezzeli naprawde slizga wymienil sprzeglo i przy okazji zobaczyl na dwumas
3 wizyta u rogala :) napewno poprawi soft :peace:

Z 1 i 2 się zgodzę,
Ale co do 3 pkt mam zastrzeżenia :)
Nie mam czasu jechać do Rogala, a blisko też nie mam, a podwójnie kasy za usługę nie chciałbym wydawać. Jest jeszcze kwestia tego że Rogal i mój koleś od Chipu chyba dobrze się znają.

Czyli mam twierdzić ze cały soft i chip jest źle zrobiony?? Jak mam to powiedzieć i udowodnić chipmasterowi?? Się na tym nie znam więc nie mam argumentów.
kurcze co tu począć ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 07:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
... jak pisalem posta rano...

rano o 8.45 :):
Mowilem ze 1,5 bara to duzo to mnie wysmiali...


rano rano .... ;)

masz racje ... przepraszam ... :oops:

teodor2424 napisał(a):
Czyli mam twierdzić ze cały soft i chip jest źle zrobiony?? Jak mam to powiedzieć i udowodnić chipmasterowi?? Się na tym nie znam więc nie mam argumentów.
kurcze co tu począć ??



czy ktoś cos takiego napisał :?:
podjedz do kolegi [ktory robil zmiane oprogramowania] i pokaz logi ... sadze ze zauwazy nieprawidłowosci na wyzszych obrotach i skreci troszke sztange przy okazji poprawiajac soft ... tutaj nic innego sie nie wymysli ....

p.s napisz kto robil soft [mamy na forum chipsmachera z pomorskiego ;) ] to moze sie wypowie na temat calej modyfikacji i sprawa sie rozwiaze ....

nic innego sie tutaj nie wymysli ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 11:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
spanky napisał(a):

czy ktoś cos takiego napisał :?:
podjedz do kolegi [ktory robil zmiane oprogramowania] i pokaz logi ... sadze ze zauwazy nieprawidłowosci na wyzszych obrotach i skreci troszke sztange przy okazji poprawiajac soft ... tutaj nic innego sie nie wymysli ....

p.s napisz kto robil soft [mamy na forum chipsmachera z pomorskiego ;) ] to moze sie wypowie na temat calej modyfikacji i sprawa sie rozwiaze ....

nic innego sie tutaj nie wymysli ....


On te nieprawidłowości widział już dawno (mówił o nich nawet przed jakimkolwiek działaniem z jego strony-czyli wie z doświadczenia) i tłumaczy że tak turbiny i silniki AWX mają i z tym się nic nie poradzi jedynie wymiana Turbulencji na wzmocnioną za jedyne 1600zł u niego :) I dlatego właśnie skręcił trochę sztangę bo ponoć było jeszcze gorzej (tego nie wiem).
Na temat tego kto to robił się nie wypowiem na forum. Nie lubię obgadywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 11:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tak ogolnie... przeladowania w niskich/srednich obrotach nie jest tragedia bo przy stosunkowo malym zapotrzebowaniu silnika na powietrze (wolniej sie kreci -> mniej powietrza przerabia) turbiny to pewnie nie wywali
Przy wysokich obrotach sprawa jest znacznie powazniejsza i pomolestuj swojego tunera by turbina zaczela byc kontrolowalna
Niech kreci sztangami, modyfikuje mape pilota N75 (zawsze myslalem, ze tego ruszac przy seryjnej turbinie nie ma sensu ale moze w Twoim przypadku...) albo ewentualnie zetnie dawki... ale przeladowania przy 4tys sa beee
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 18:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Oj Panowie...
Szkoda ze nie napisal kto robil soft bo by bylo wsio jasne.
JA ROBILEM !!!!!!!!
I wyjasne pare kwesti :

- rozrzad ustawiony jest POPRAWNIE (kat synchronizacji jest specjalnie na lekko "-" zrobiony
- sztange rozkrecilem bo AWX lubia miec boosty w gornych zakresach obr na wysokim biegu. Nie pierwszy on nie ostatni ! Takie suszarki. Ta turbina tylko to potwierdza. Klient chcial miec moc do konca wiec nie zdejmowalem mu za duzo paliwa na gorze. Zostal poinstuowany ze dlugotrwala jazda z na V bieg z butem podlodze moze sie skonczyc zle !! Pytalem sie czy chce bym mu paliwem turbo wysterowal (czyli zdjal) powiedzial ze czesto nie gania Vmax a zalezy mu na przyspieszeniach na poszczegolnych biegach.....wiec bez teorii spiskowych. Klientowi bylo malo na bezpiecznym sofcie...chcial mocniej ma mocniej


Skoro teodor2424 uwazasz ze cos zle skrecilismy to przyjedz poprawimy. Jednak uwazam ze to Ty krecac sie po warsztacie i nad głowa Krystiana mogles cos zle dokrecic bo sam sie za to zabierales a nie powinienes ! Przypominam Ci tez o ksenonach i kwesti kilkukrotnego wymontowywania lamp a pozniej pasowania na linijke.....bo takie miales zyczenie Jak o godz 20 zamiast skladac auto pasujesz co do mm lampy bo klientowi zachcialo sie przetwornice zmieniac to mozna cos zle skrecic... .przyjedz poprawimy.
Nikt tu na forum nie pomoze Ci w tej kwesti ...

_________________
....nic nie mozna napisac


Ostatnio edytowano 24.paź.2008 19:43:40 przez rob555, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 18:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Atal-star napisał(a):
Rozrzad spaprany, silnik sie nie dogrzewa, o chipie powiemy wiecej jak zapodasz logi dynamiczne :):
duza roznice czujesz po chipie :?:
wciska od niskich obrotow :?: :peace:
P.S. Od kiedy przy robieniu profi chipa grzebie sie cos przy sztandze od turbiny :?: :diabel:


Na jakiej podstawie twierdzisz ze rozrzad spaprany? Ile widziales softow z regulacja mechaniczna sztangi?

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 19:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
rob555 napisał(a):
- sztange rozkrecilem bo AWX lubia miec boosty w gornych zakresach obr na wysokim biegu. ....Takie suszarki.

a czy takich rzeczy korekta mapy N75 nie da sie poprawic?

Z innej beczki
LOG 003 - wartosc oczekiwana, faktyczna i EGR w % -> w v6TDI przy pelnym bucie w serii (po chipie roznie bywa) powietrze faktyczne < oczekiwane i EGR 95% co rozumialem jako: mapa EGR przy tych warunkach "oczekuje" wiecej powietrza wiec EGR jest zamkniety (chyba, ze zle to interpretowalem)
w 1.9PD widze, ze nawet w serii oczekiwane < faktyczne i EGR% jest maly.. to co to oznacza? ze "durne ecu" otwiera EGR przy bucie czy co? - a jezeli tak to czy nie mozna mapy egr w gore przesunac?
Przemek
- jednak taki V6tdi bz blokad to przyjazniejszy widze do chipowania

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 20:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
przemekk74 napisał(a):
rob555 napisał(a):
- sztange rozkrecilem bo AWX lubia miec boosty w gornych zakresach obr na wysokim biegu. ....Takie suszarki.

a czy takich rzeczy korekta mapy N75 nie da sie poprawic?


Ej...n75 ruszone bylo, nawet turbo rozkrecone mechanicznie i problem nadal jest. Fakt ze tylko V bieg ale zawsze...takie suszarki

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 22:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
rob555 napisał(a):
Oj Panowie...
Szkoda ze nie napisal kto robil soft bo by bylo wsio jasne.
JA ROBILEM !!!!!!!!
I wyjasne pare kwesti :

- rozrzad ustawiony jest POPRAWNIE (kat synchronizacji jest specjalnie na lekko "-" zrobiony
- sztange rozkrecilem bo AWX lubia miec boosty w gornych zakresach obr na wysokim biegu. Nie pierwszy on nie ostatni ! Takie suszarki. Ta turbina tylko to potwierdza. Klient chcial miec moc do konca wiec nie zdejmowalem mu za duzo paliwa na gorze. Zostal poinstuowany ze dlugotrwala jazda z na V bieg z butem podlodze moze sie skonczyc zle !! Pytalem sie czy chce bym mu paliwem turbo wysterowal (czyli zdjal) powiedzial ze czesto nie gania Vmax a zalezy mu na przyspieszeniach na poszczegolnych biegach.....wiec bez teorii spiskowych. Klientowi bylo malo na bezpiecznym sofcie...chcial mocniej ma mocniej


Skoro teodor2424 uwazasz ze cos zle skrecilismy to przyjedz poprawimy. Jednak uwazam ze to Ty krecac sie po warsztacie i nad głowa Krystiana mogles cos zle dokrecic bo sam sie za to zabierales a nie powinienes ! Przypominam Ci tez o ksenonach i kwesti kilkukrotnego wymontowywania lamp a pozniej pasowania na linijke.....bo takie miales zyczenie Jak o godz 20 zamiast skladac auto pasujesz co do mm lampy bo klientowi zachcialo sie przetwornice zmieniac to mozna cos zle skrecic... .przyjedz poprawimy.
Nikt tu na forum nie pomoze Ci w tej kwesti ...


Pierwsza kwestia:
czas pracy i umówienie klienta, krótko:
Żona potrzebuje auto każdy dzień od 7 do 20 na dojazd do Gdańska 60km,
termin usługi: poniedziałek godz na tel.
Dzwonię o 7 nikt nie odbiera więc co mi pozostaje zabieram się z żoną, dzwonię o 10 "dzisiaj nie da rady problemy zdrowotne" ok zrozumiałem, zdrowie najważniejsze, poszlajam się gdzieś po Gdańsku do tej 20. No nic umówimy się na wtorek godzina na tel. OK. myślę stracony dzień w gdańsku w domu tyle roboty a jeszcze jutro trzeba jechać. No ale trudno.
o godzinie 14:30 tel. " możesz przyjechać zrobimy" Pozytywna wiadomość tylko że dojazd do was to znowu z 20km. Ale OK jadę.
I właśnie tu cały PROBLEM.
Czas goni a roboty dużo więc złość rośnie.



Kąt synchronizacji:
Jedni mówią że powinien być na "0" bezwzględnie inni że lekko przestawiony w silniku z chipem.
Gdzie leży prawda???

Sztanga turbiny:
jedni mówią że się przy chipie nie rozkręca inni że jest potrzeba regulacji.
Kto ma rację???

Instrukcja jazdy na V biegu:
tak zostałem teoretycznie i praktycznie poinstruowany o jeździe z full butem na V biegu.
Tylko co by było gdybym logi robił na V biegu !!!!???? pewnie jeszcze większe przeładowanie.
A logi są na IV biegu gdzie jak koledzy stwierdzili przeładowanie też nie wróży niczego dobrego.

Jazda V-max
Nie jeżdzę tak często, może raz na 2 miechy(brak takich ulic)
Nie rozumiem tego:
rob555 napisał(a):
....
Klientowi bylo malo na bezpiecznym sofcie...chcial mocniej ma mocniej...


co rozumiesz przez bezpieczny soft?? SERYJNY??
Jak chciałbym seryjny to bym nie robił chipa.
A ponoć Chipy są w pewnych granicach bezpieczne dla silnika i podzespołów,
No i o taki rodzaj Tuningu mi chodziło.
Przecież o tym mówiłem że nie chcę na MAXA tylko BEZPIECZNIE.

Pomoc w warsztacie nie wskazana:
Pomagałem bo widząc jaka jest godzina i mając trochę pojęcia o rozkręcaniu przodu A6 (robiłem to w poprzednim kilkanaście razy) chciałem pomóc by było szybciej, gdybym przeszkadzał to Krystian na pewno od razu by mi powiedział, a wkurw ze względu na późną porę był ogromny.

Ksenony-zenony utrapienie z CB.
Umowa była taka że wyjmujecie lampy ja daję je do roboty waszym kolegom sąsiadom i wszystko jest jasne, ale to oni spaprali robotę wstawiając przetwornice które zakłócały niemiłosiernie radio CB a umowa z nimi była jednoznaczna "próbujemy aż do skutku różne przetwornice żęby nie było szumów.
Z tego się nie wywiązali i sam musiałem na własną rękę w pośpiechu zamieniać przetwornice a przez to Krystian i Rob musieliście czekać.
No tak wszystkiego panowie od ksenonów nie są w stanie przewidzieć że trafi się kumaty koleś który miał już do czynienia z zenonami i CB i nie da sobie wmówić że założyli najlepsze przetwornice i lepszych już nie ma.
A jednak się znalazły i OT wielkie zaskoczenie panów xenonów :) No nie możliwe że te nie zakłócają??

Montaż lamp:
Z linijką nikt nie chodził :)
Sytuacja:
Zderzak zdjęty lampy przykręcone, tylko jak??:
A no prawa wystaje kierunek ok 1cm za błotnik a w lewej schowana za błotnik ok 0,5cm więc tego tak bym nie zostawił tym bardziej że po założeniu zderzaka w domu bym już nie doszedł do dolnej śruby. Wziąłem Torxa i sam w 2 min ustawiłem lampy ot cała historia.

Dziękuję za uwagę i na pewno zawitam na regulację softu ewentualnie turbiny do Ciebie Robert. A w kwestię spasowania elementów pobawię się sam w domu na spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 09:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Turbiny nie ma co regulowac. Jak Ci dalej popuszcze bedzie lag na dole...w sofcie wytne Ci dawki do tej pierwszej wersji ktora jezdzilismy (stwierdziles ze malo). Dziwne jak mysmy ganiali obwodnica na IV bieg regulacja dawala sobie rade z cisnieniami...

Co do kata synchronizacji to nie mam ochoty wyjawiac pewnych tajemnic. Ale jak chcesz ustawie Ci go na 0 - kein problem.

Wkurza mnie to ze trzeba bylo od razu podjechac do mnie albo chociaz zadzwonic a nie bic piane na forum i wysylac mi Priva "bym sie ustosunkowal do wypowiedzi kolegow" zwlaszcza jak sam wiesz jakie w jakich godz konczylismy robote. Tak sie nie robi ! Jak masz watpliwosci co do mojej fachowosci to trzeba bylo wybrac inny warsztat !

Jak ide do lekarza i ten przepisze mi leki to nie wrzucam na forum medycznym opowiesci jak mnie zbadal i co przepisal jesli mnie glowa rozbolala....najpierw ide z nim to skonsultowac - proste.

Zwlaszcza ze czesc wypowiedzi na forum....to albo przyklad malej wiedzy praktycznej albo mitomania w stylu "pojedz do Rogala" jak byl by lekiem na cale zlo ( z calym szacunkiem do Witka to smiac mi sie chce )

Przyjedz sprawdzimy obadamy zaden problem. Telefon nie kosztuje tak wiele ...

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 11:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No właśnie dziwne że turbina na IV u ciebie dawała radę a z moich logów wynika inaczej, może się coś przestawiło??

to że zamieściłem na forum nowe logi po chipie to chyba nic złego chciałem zobaczyć co inni powiedzą bo ja się za bardzo na tym nie znam. I już cała sprawa.
Gdybym nie wstawił logów to bym tak jeździł i nie wiadomo co było by dalej. teraz już wiem że trzeba coś skorygować i może będzie lepiej a może to nic nie da Tego nie wiemy. Ale liczę na to że wiesz co robić żeby standardowa turbina nie musiał być zastępowana inną mocniejszą od Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 20:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Koledzy jeszcze jedno pytanko:

Odczuwam spore drgania i dziwną pracę silnika przy konkretnych sytuacjach, a są to:
jazda na IV biegu obroty 1600 i mocne dodanie gazu, przy obrotach ok 1900 do 2000 występują drgania, tak jakby ślizgało się sprzęgło ale jednak autko przyśpiesza, może ciut gorzej ale nie czuję zwiększonych obrotów silnika tylko normalne przyśpieszanie z drganiami: czy to są objawy koła dwumasowego a może jakaś poduszka silnika??

na III biegu i na V jest delikatniejsze draganie ale jednak występuje, jednakże przy innych obrotach, na I i II w ogóle nie czuć tego zjawiska.
I tak przy jeździe na III gdzieś ok 2200obr a przy V to ok 1700obr chyba że się pomyliłem i jest na odwrót. Kurcze już nie pamiętam. Ale na IV na 100% przy 1900-2000obr.
Efekt występuje tylko i wyłącznie przy mocnym deptaniu z niskich obrotów na gaz. Przy normalnej spokojniej jeździe ani śladu takiego zachowania.

Sprawdzałem sprzęgło i okazał się zę jest w porządku bo autko ciągnie na każdym biegu i pod dużą górkę nie ma czuć ślizgania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 12:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Dwumasowka...przyjedz wrescie to koksu zdejme i bedzie ok.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 14:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Posumowujac:
jak widac w 1.9PD po chipie mozna sie albo pochwalic slicznym wykresem albo dobrymi (bezpiecznymi) logami
W sumie autor watku mogl ponamierzac wczesniej jakies czipowane, zlogowane i po hamowni 130PD i byloby wiadomo czego mozna sie spodziewac... nie byloby cyrku typu "najpierw koksujemy" a pozniej "zdejmijmy jednak kosku bo turbina wariuje a sprzeglo szlag trafia"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 10:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Chcę wymienić u Siebie ten zawór EGR bo leci z niego cały czas jak wymyję to po 2 dniach znowu mokro.
Teraz się zastanawiam bo ceny są różne i firmy też:
Serwis to ok 600zł
allegro Wahler 440zł
allegro PIERBURG 450zł.

Jakiej firmy jest oryginałem robionym dla Audi??

Bo różnica 150zł to można wydac na uszczelki i inne pierdoły do czyszczenia dolotu.

czy lepiej kupić z serwisu??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 14:14:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Jak z tym EGR-em bo muszę w tym tygodniu się zaopatrzyć. jaki polecacie?? Jeżeli z serwisu to muszę go jeszcze dziś zamówić.
Czy spokojnie mogę wziąć tego z Pierburga??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 16:03:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Pierburg jest orginalny

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 16:56:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to byłem u Rob555 i sprawdziliśmy inny słabszy program i niestety przeładowanie było na tym samym poziomie przy 4 i 5 biegu. Może troszkę spadło ale nie dużo. A za to moc spadła i to dużo.
Teraz jest parę kwestii:
Albo turbina się przycina i musi zostać wyczyszczona
albo zaworek N75 nie domaga (raczej to nie to) bo w dolnych obrotach sobie radzi dobrze.
albo jest opcja najbardziej optymistyczna że dolot jest zapchany i cisnienie w tym momencie się zwiększa bo mniejsze przekroje i EGR zanieczyszczony :)
EGR i dolot czyszczę na pewno części mam tylko czasu brak :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: