.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 02:29:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AWX] Prosze o analize logów-nowe logi+egr i dekiel
PostNapisane: 22.cze.2008 06:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
To moje pierwsze logi proszę o wyrozumiałość i analizę+ ewentualne podpowiedzi - jak zrobić zęby były odpowiednie.
Auto jeździ normalne ,problem jest grającym zaworem EGR ,sporadycznymi szarpnięciami silnika na 3 biegu w zakresie1700-1900 obrotów i nadmiernym olejem w dolocie

logi statyczne :
1/3/13
Obrazek
1 i 4
http://img242.imageshack.us/my.php?imag ... 1i4ii2.jpg
logi dynamiczne:
6/10/12
http://img242.imageshack.us/my.php?imag ... 012bl4.jpg
10/11/13
Obrazek
6/10/11
Obrazek
8/10/11
dzięki
Obrazek
cos "image"strajkuje - tamtych logów nie udało mi sie zmienić

wczoraj umieściłem taki sam post . lecz został on usunięty. Jesli coś zrobiłem nie tak to prosze o stosowna wiadomosc na pw

Piotruś: Proponuję zapoznać się z tym tematem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 95#1197795
Pozdrawiam ;) .

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.lip.2008 05:27:03 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 14:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zdrowy PD-ek ...
choc do pelni szczescia brakuje kilku logow ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:13:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zrób i wklej kompletne logi, zapisane przez VAG-a pojedyńczo...
Tu masz przykład jak zrobić - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=awx+avf

Zwiększy się tzw. sample rate - częstotliwość odczytów.
Wtedy oczekuj komentarzy...
Dlaczego wrzuciłeś 3 X log 013 ? W każdym inne - pływające korekcje...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Dlaczego wrzuciłeś 3 X log 013 ? W każdym inne - pływające korekcje...


moze po kazdym dynamicznym byly robione 013 ... stad roznice ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:39:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Termostat też nie trzyma 90* C :(
Nieoryginalny ? ;)
(... a tak się tylko czepiam... :peace: )

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Termostat też nie trzyma 90* C :(
Nieoryginalny ? ;)
(... a tak się tylko czepiam... :peace: )


jak juz sie czepiasz ... :D to przynajmniej czepiaj sie tego co potrzeba ... ;)

co do termostatu :

na jałowym [90 stopni] http://img242.imageshack.us/my.php?imag ... 1i4ii2.jpg

pełna łycha [90-93 stopnie] http://img242.imageshack.us/my.php?imag ... 012bl4.jpg

wiec temperatury jak najbardziej w porzadku :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:55:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Spanky czujny jak zwykle... :peace:

Co zatem ze sporadycznymi szarpnięciami Mistrzu ? :diabel:

Oczywiście teraz już nie zaczepiam i nie sugeruję, że są spowodowane "termostatem" he, he... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 10:19:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Spanky czujny jak zwykle... :peace:
Co zatem ze sporadycznymi szarpnięciami Mistrzu ? :diabel:


:):

do Mistrza to mi jeszcze daleko ... ;)
[choc z drugiej strony zalezy do jakich umiejetnosci dotyczy to stwierdzenie ... :): :peace: ]

poczekajmy na spelnienie Twojej słusznej ;) uwagi [kazdy log osobno ... :D ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 08:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
dzięki chłopacy za komentarze Smile
Jutro zrobię jeszcze raz logi
CO do logów z 13-stej grupy to robiłem najczęściej bo tylko ta grupę rozumiem Wink
Szarpnięcie występuje sporadycznie przy bardzo delikatnym przyspieszaniu , dodam więcej gazu szarpniecie ustępuje, zdążyło mi sie 7 razy w okresie 3 miesięcy.
ps.
NA moim vagu nie mogę zrobić logów 000 - jeszcze nie wiem dlaczego- już wiem( doczytałem).
Grupę ""BASIC SETTINGS: tez nie będę mógł zrobić ??
pozdrawiam

witam ponownie

DZIĘKI carlnova za mejla

nowe logi
statyczne
000
Obrazek

001

Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

dynamiczne

000
Obrazek


001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek


basic settings

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

dzięki
Pozdrawia Maciej

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 10:55:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Teraz wykonałeś logi bardzo ładnie i przejrzyście... :peace:
Trzeba Cię pochwalić.
I głowa do góry, bo nie ma się rzeczywiście do czego przyczepić - motorek jest zdrowiutki.
Jedyne co widać w logach, to ewidentnie zanieczyszczony zawór EGR, jest w nim pełno olejowego nagaru, w całym dolocie zresztą też...
Delikatne i sporadyczne szarpnięcia mogą być spowodowane właśnie tym zaniedbaniem. Poza tym pewnie cieknie Ci EGR...
Rozbierz cały dolot i wymontuj EGR, uzbrajając się uprzednio w cały potrzebny zestaw uszczelek i oringów - doprowadzisz w ten sposób to auto do stanu perfekcyjnego.

Tu masz podpowiedzi:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1198070

PS1. Napisz mi jaki masz przebieg - korekcje układają się pięknie.
PS2. W PD-ku nie robimy grupy 004 basic settings !!!

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 13:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
WITAM :D
Na takie posty az miło sie odpisuje:). Dosyć ze autko oky to jeszcze pochwalili za dobra robotę . Tylko ta pochwała idzie do mojej dziewczyny to ona zapisywała logi - ja za sterami :D
Przebieg auta wynosi 193tys autentyczne ( jeden właściciel z PL), kupione pod okiem "Baskecior"

Odnośnie zaworu EGR to pewnie pójdzie pod wymianę , bo logi były robione po wyczyszczeniu. Wcześniej wyglądał tak -->
Obrazek

Martwi mnie olej w dolocie -->

Obrazek
+ dość znaczny ubytek oleju , jakieś 250ml na 1000km
Autem jeżdżę spokojnie - normalne , na zimnym nie przekraczam 2,4 tys obrotów na ciepłym kręcę go do max 3,3tys i to sporadycznie .
Obecny przebieg miesięczny wynosi 400km- czyli bardzo mały
to dlatego ze mieszkam i pracuje w tym samy miejscu

Jakieś sugestie odnośnie problemu ??
Wielkie dzięki " carlnova " za zainteresowanie.

POZDRAWIA MACIEJ

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.cze.2008 20:08:56 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 16:47:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poza zasyfionym EGR em motorownia - zdrowas maryja.. :peace:
PS
Do pelnego obrazu brakuje jeszcze 011 BS ;)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 17:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
Myślałem ze w PD 11 BS sie nie robi - dobrze myślałem??
cytuje przemik-a
Poza zasyfionym EGR em motorownia - zdrowas maryja.. n

logi były robione na wyczyszczonym zaworze Egr -->Obrazek
z drugiej strony tak sami czyściutki :D
Ale nadal puka -jakby ktoś w nim siedział i na bębnach grał:/
pozdrawiam

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 09:02:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
W takim razie nie jest dobrze wyczyszczony, odmoczony w specyfikach K2 lub podobnych (przycina się iglica) lub jest w ogóle do wyrzucenia.
Mój EGR moczył się dwa dni w takiej kąpieli...
011 BS wykonuje się w PD...

Maciek, co do oleju w dolocie - przede wszystkim, czy wyczyściłeś cały dolot rozpinając go aż po intercooler ? Czy tylko sam EGR ? I czy nie obserwujesz występowania jakichś wycieków w motorowni lub pojawienia się błękitnego zabarwienia spalin ? Dziwnych odgłosów z turbiny ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 09:57:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Szefomaciek22 - w mojej ocenie problem Twojego silnika bardzo wyraźnie zarysowuje się w logach statycznych, co faktycznie - może powodować zadławienia i szarpnięcia silnikiem w trakcie jazdy / przyśpieszania.

Jeżeli masz czas, ochotę i chciałbyś poznać również moją opinię, to oprócz 011BS prosiłbym o :

1. 011 statyczne, wykonane "podwójnie", czyli jedno logowanie bezpośrednio poprzedzone tzw. kilkukrotną "przegazówką", a drugie po kilkuminutowym postoju silnika na biegu jałowym.
2. Wykonane analogicznie do powyższej "instrukcji" - odczyty 000 i 003 .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 12:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Jesli chcesz dluzej jezdzic tym autem to wymien zawor EGR, ja sie pokusilem o czyszczenie trzykrotnie az wymienilem. Po pierwszym czyszczeniu silnik lepiej pracowal, ale trwalo to krotko (jakies 2000km), po drugim i trzecim paredziesiat km po wyczyszczeniu juz olej lecial przez dziurki w tym zaworze i motorem trzeslo....

Jak narazie obserwuje nowy zawor :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 21:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
DLA :carlnova" :peace:
Pewnie za krótko moczyłem ten egr , bo zaledwie 2h. Przy okazjI wyczyściłem dolot ( ten żeliwny) :D
2miesiące temu był czczony IC . Było w nim około 40-60ml oleju- podejrzewam ze nikt wcześniej tam nie zaglądał.:/
Niepokojących odgłosów odchodzących z turbo nie słyszałem, jedynie po większym bucie widzę za sobą czarna chmurkę .
PO porannym ruszeniu daje niezłego bąka- mam Filmik jeśli masz ochotę zobaczyć to chętnie prześle na twój e-mail:).

"Piotruś"
Oczywiście ze chciałbym poznać twoja opinie.
proszę o to logi :


BS 011
Obrazek

000-"po odpoczynku"
Obrazek
000" przygazówka "
Obrazek
003 "po odpoczynku"
Obrazek
003 "przygazówka "
Obrazek
011 "po odpoczynku"
Obrazek
011" przygazówka"
Obrazek


W pamięci ECU jest jeden bład;)
CHCE WIRUSA, CHCE WIRUSA..... :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:
a tak poważnie to jak na ta chwile jest czysto.

Atal-star za ile kupiłeś zawór egr??
w serwisie w warwie 680zł, na allegro znalazłem za 580zł
Jak będę musiał to wymienię .
Powoli nastawiam sie psychiczne na regeneracje turbo - mam najdzie ze to właśnie turbo zjada olej - ale to tylko moje sugestie .....

DZIEKI chłopacy za wszystkie dotychczasowe i następne :) :) porady:)
Pozdrawia Maciej

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 10:15:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
szefomaciek22 napisał(a):
witam
DLA :carlnova" :peace:
Pewnie za krótko moczyłem ten egr , bo zaledwie 2h. Przy okazjI wyczyściłem dolot ( ten żeliwny) :D
2miesiące temu był czczony IC . Było w nim około 40-60ml oleju- podejrzewam ze nikt wcześniej tam nie zaglądał.:/
Niepokojących odgłosów odchodzących z turbo nie słyszałem, jedynie po większym bucie widzę za sobą czarna chmurkę .
PO porannym ruszeniu daje niezłego bąka- mam Filmik jeśli masz ochotę zobaczyć to chętnie prześle na twój e-mail:).



Mój EGR leżał w specyfiku przez dwa dni - jeżdzę już drugi tydzień po czyszczeniu i nie pojawił się żaden wyciek z otworów, nie ma objawów szarpania, dymienia etc. Podczas czyszczenia skoncentrowałem się nie tylko na pozbyciu sie czarnego nagaru, ale przede wszystkim na dokładnym odmoczeniu iglicy zaworu EGR oraz dokładnym wyczyszczeniu klapy gaszącej... Rozumiem, że podczas czyszczenia kompleksowego, wszystkie rury plastikowo gumowe od IC do EGR z elementami szybkozłącznymi równiez zostały porozpinane i wyczyszczone ?
Czarny stefan przy chwilowym bucie jest rzeczą normalną i nie powinien wzbudzać Twojego niepokoju.
Co to znaczy po porannym ruszeniu daje niezłego bąka ?
Wkręcasz go od razu na wysokie obroty ? :(: Czy źle zrozumiałem ?

Filmik oczywiście możesz wrzucić, chętnie sie przyjrzę - carlnova@wp.pl

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 19:29:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
WITAM
[b]carlnova"napisał:
""
""Co to znaczy po porannym ruszeniu daje niezłego bąka ?
Wkręcasz go od razu na wysokie obroty ? Czy źle zrozumiałem ? ""
[/b]


NO co ty., Nie ma mowy o wkręcaniu zimnego silnika na wysokie obroty
:!: -
Zle sie okresliłem, pisząc to miałem na myśli :
PO pierwszym "normalnym" ruszeniu zostawiam chmurkę - później jest oky

Odnośnie Egr
IGLICE zaworu wyczyściłem dokładnie , nawet wypolerowałem i popsikałem WD:D

carlnova"napisał:
Rozumiem, że podczas czyszczenia kompleksowego, wszystkie rury plastikowo gumowe od IC do EGR z elementami szybkozłącznymi równiez zostały porozpinane i wyczyszczone ? [

Jeszcze wczoraj bym zapewnił ze wszystko zostało dobrze zrobione , ale dziś po przemyśleniu stwierdzam ze dolot nie jest poprawnie wyczyszczony , gdyż czyściłem go na raty :( -czyli w odstępach czasowych
1wymiana uszczelek( z ASO) + czyszczenie węzy
2czyszczenie IC wraz z dolnym dolotem
3 na końcu egr wraz z korektorem


Za miesiąc wracam do kraju i teraz nie wiem , czy przed powrotem wymienić egr czy juz na miejscu ??
Martwie sie jeszcze tą znikajaca oliwa.-Wycieków nie mam .

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 09:56:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szefomaciek22 napisał(a):
Jeszcze wczoraj bym zapewnił ze wszystko zostało dobrze zrobione , ale dziś po przemyśleniu stwierdzam ze dolot nie jest poprawnie wyczyszczony , gdyż czyściłem go na raty :( -czyli w odstępach czasowych
1wymiana uszczelek( z ASO) + czyszczenie węzy
2czyszczenie IC wraz z dolnym dolotem
3 na końcu egr wraz z korektorem


Za miesiąc wracam do kraju i teraz nie wiem , czy przed powrotem wymienić egr czy juz na miejscu ??
Martwie sie jeszcze tą znikajaca oliwa.-Wycieków nie mam .


Hej.

Maciek - zlogowałeś dokładnie tak jak sobie to wymyśliłem ;) - dzięki.

Abstrahując chwilowo od mechaniki (EGR, turbina, zużycie oleju) powiem, że wszystko co pokazałeś potwierdza moje domysły na podstawie wcześniejszych logów 000 i niestety - jak dla mnie - nie wszystko jest oczywiste. Naturalnie mam na myśli szalejące wręcz podciśnienie w układzie dolotowym i nie mniej nerwowe odczyty "003 przygazówka" ... .

Otóż w moim przekonaniu raczej nie jest możliwe aż tak szybkie działanie EGRa, żeby w przeciągu 0,6 sekundy wygenerować różnicę przymknięcia i ponownego "rozwarcia się" ( :): ... ) grzybka w granicach dochodzących nawet do 30% odczytanych wartości ... .

W związku z tym należałoby przynajmniej podjąć próbę prawidłowej interpretacji zanotowanych wyników i dlatego pozwole sobie przedstawić własne pomysły. Jeden z nich jest taki, że problemy ze skaczącym podciśnieniem powoduje "niekontrolowany" (przez "odmę" w pokrywie zaworów) przepływ gazów ze skrzyni korbowej do układu dolotowego. Inna mozliwość (zaznaczm - zupełnie teoretyczna !!!) jest taka, że świruje przepływomierz. I chwilowo - nic innego nie przychodzi mi do głowy ... .

Osobiście (gdyby to było moje auto) skłaniałbym się do pierwszej wersji (związanej z zaburzeniami od wadliwej pokrywy zaworów), gdyż jakby potwierdzającym czynnikiem jest tutaj zwiększone zużycie oleju oraz dobrze znane wielu właścicielom PDków - zapisane "genetycznie" kłopoty z tym elementem.
Oczywiście - wcale nie musi to być właściwa diagnoza, gdyż "cieknące" turbo jest równie lub nawet bardziej prawdopodobne - lecz typowania na odległość - jeżeli wogóle okazują się trafione - zawsze są obarczone dużym ryzykiem błędu ... .
Na szczęście nie jest trudno sprawdzić działanie "odmy" i myślę, że warto je wykonać - przed (być może całkiem niepotrzebnym) - wybudowaniem i regeneracją turbo ... .
Jeżeli byłbyś skłonny zweryfikować "odmę" - musiałbyś rozłączyć wężyk odprowadzający ciśnienie z dekla do rury przed turbiną i wprowadzić go do jakiegoś prowizorycznie założonego naczynia w ten sposób, aby nieodseparowany olej gromadził się w nim w całości, a nadciśnienie swobodnie ulatywało do atmosfery. Pokonując w ten sposób np. 500 km łatwo będzie zmierzyć ilość wyłapanego oleju i określić w ten sposób czy jest ona zgodna z wcześniej zaobserwowanymi ubytkami/dolewkami ... .
Ważne - gdybyś zdecydował się Maćku na taki eksperyment - żebyś nie zapomniał zaślepić "dziurę" po odpiętym wężyku - po stronie rury ssącej nałożonej na turbinę.

Ponadto - nawet gdybyś tylko na chwilę odpiął wężyk od dekla - mógłbyś ponownie zalogować "003 przygazówka" oraz "000 przygazówka" i bezzwłocznie przekonać się w ten sposób - czy nerwowe skoki podcisnienia ustąpią (jeżeli tak - eksperymentowanie z naczyniem straciłoby sens / potrzebę wykonania, bo w takiej sytuacji pokrywa zaworów powinna być zmieniona obligatoryjnie, co mogłoby zakończyć dalsze dywagacje nt. turbo). Uffff .... ;) .

Wracając do "mechaniki" zawora EGR, potrzeby utrzymywania go w czystości i wytypowania chwili, w której powinien zostać wymieniony - mam własne zdanie, nieco inne niż większość prezentowanych opinii na naszym Forum.
Otóż hołduję teorii, że EGR, w którym olej pojawił się już z dziurek wydrążonych bezpośrednio pod membranką (a nie tylko/lub z ośki klapy gaszącej) - nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany.
Przede wszystkim dlatego, że membranka EGRa, do której przeniknął olej silnikowy - jak każda inna guma traci sprężystość, a z czasem nawet się rozpuszcza - powodując coraz gorsze działanie zawora ... .
Naiwna wiara w to, że wymycie ruchomego i dawno zużytego elementu przywróci mu dawną sprawność - nie znajduje żadnego potwierdzenia w faktach, gdyż najbardziej pieczołowitym czyszczeniem nie uda się wypełnić ubytków materiału (np. na ośce iglicy grzybka) - ani tym bardziej NIE ZLIKWIDUJE PRZYCZYN POWODUJĄCYCH NADMIAR OLEJU W DOLOCIE ... .
Pamiętaj, że wyciekający olej, widoczny na zaworze EGR ale również w innych miejscach układu dolotowego (np. na złączkach coolera i przy turbinie) - informuje o skutkach ale nie przyczynach awarii - i z tego powodu - w pierwszej kolejności należy skoncentrować się na przyczynach, które spowodowały wycieki - a dopiero w następnej kolejności można się zastanawiać nad ewentualną wymianą poszczególnych części ... .
W przeciwnym razie - nowo zakupiony EGR - tak samo jak posiadany aktualnie - szybko będzie się nadawał do kosza, bo nadmiar oleju znajdujący się w dolocie - ponownie zacznie przenikać do membranki i ponownie będzie ją niszczył (wolniej lub szybciej ale zawsze skutecznie).

Kończąc chcę powiedzieć, że absolutnie nie neguję potrzeby utrzymywania układu dolotowego we wzorowej czystości, lecz profilaktyka ma sens tylko wtedy, kiedy spełnione są wszystkie warunki determinujące powodzenie. Dlatego czyszczenie EGRa owszem - ale do czasu kiedy dotyczy grzybka i jego przylgni w obudowie.
Ponadto obecność oleju w dolocie jest zjawiskiem zupełnie naturalnym i niemożliwym do całkowitego usunięcia ale kiedy pojawia sie w nadmiarze - wtedy wyciska go z każdej możliwej szparki :): i właśnie takie zjawisko należy czym prędzej ograniczyć ale (co wyżej okazałem) nie poprzez chwilową likwidację skutków, a poprzez trwałą likwidację przyczyn ... .

Byłoby fajnie Maciek - gdybyś zechciał (w tym wątku) informować nas o kolejnych swoich działaniach i odniesionych wynikach ... ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: