.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 16:03:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2] przerwa w zapłonie na 3 i 4 cylindrze
PostNapisane: 27.paź.2008 18:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 11:24:08
Posty: 32
Nie mam już siły do tej usterki...
Cewki posprawdzane (zamieniane miejscami, świece tak samo) napięcie na pinach cewki analogiczne jak na pozostałych, ~12V na zewnętrznych pinach, środkowy masa - nawet pociągnąłem już nową masę do tych trefnych cylindrów i dalej nic... wykasuję błędy, 400m drogi, zapala się CAT i znowu wyskakują.

16684 (P0300) wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
16688 (P0304) Cylinder #4 wykryto przerwę zapłonu
16687 (P0303) Cylinder #3 wykryto przerwę zapłonu

Proszę o zamknięcie poprzedniego tematu...

_________________
A8 4.2 V8 '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 22:00:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
podmień kompa - jeśli wszystko podmieniłeś i to samo to padł komp - prawdopodobnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 17:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 11:24:08
Posty: 32
Temat wraca jak bumerang - auto krąży od mechanika do mechanika. Został już wymieniony komputer - 3 elektroników sprawdzało auto i dalej nic. Przerwa w zapłonie na 3 i 4 cyl. :(
Teraz podobno zaczną grzebać w mechanice... ma ktoś pomysł co mogłoby się stać od strony mechaniki? Pomiary ciśnienia robione i wszystko jest w normie.
Nie chciałbym, żeby mi rozebrali pół auta i dalej stali w miejscu.

_________________
A8 4.2 V8 '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 18:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 16:48:54
Posty: 30
Lokalizacja: Białystok
Wtryskiwacze zamień miejscami. Jak nie pomoże to może być usterka układu rozrządu tak jak mówią twoi mechanicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 18:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 11:24:08
Posty: 32
Wtryski sprawdzane i zamieniane stronami, więc odpadają.
Rozrząd... wymieniony 15kkm temu i do tego feralnego dnia (wymiana świec) wszystko było ok.

_________________
A8 4.2 V8 '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 19:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 16:48:54
Posty: 30
Lokalizacja: Białystok
Pisząc "układ rozrządu" miałem na myśli zawory, dźwigienki itp. a nie napęd rozrządu. No ale to można wykluczyć skoro usterka pojawiła się po wymianie świec. Myślę, że jeżeli usterka pojawiła się bezpośrednio po wymianie świec, cewki, wtryskiwacze zamieniłeś miejscami to musi to być wina instalacji elektrycznej. Luźne styki, zwarcie itp. Na odległość raczej nikt ci nie pomoże Potrzebujesz dobrego mechanika/elektryka. Może tu znajdziesz jakiegoś ze swojej okolicy http://www.automotoserwis.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 00:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 11:24:08
Posty: 32
Auto było w paru dobrych warsztatach, głównie specjalizujących się w Audi... od strony elektrycznej przeglądało już kilku "magików" i wszyscy rozkładają ręce.
Każdy z elektryków odrzuca winę leżącą po stronie instalacji elektrycznej
(wiązki, sterowanie, cewki, świece, moduły - sprawdzone, komputer wsadzony nowy i dalej lipa).
Iskra jest, a świece mokre.
Zobaczę co teraz wymodzi kolejny... po prostu mam już tego dość... wydałem ot tak ponad 1500zł i dalej jestem w tym samym punkcie.

_________________
A8 4.2 V8 '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 16:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 20:38:09
Posty: 41
Lokalizacja: klembów
Jeśli pojawiło się sie po wymianie świec to może one są winne wstaw stare lub inne może nowa świeca jest uszkodzona

_________________
AUDI S6 4.2 96 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 19:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 18:03:13
Posty: 100
Lokalizacja: warszawa
Lukasz_ slabi fachowcy zajmują się twoim autem, mialem ten sam przypadek daj do siebie tel na PW powiem Ci co jest przyczyną ( koszt tej części 500pln )

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 20:49:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 17:45:13
Posty: 9
Lokalizacja: Wilno
Chyba mowa idzie o tym...
http://www.showyourmedia.com/files/1228419990.JPG

_________________
V8 exclusiv 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 07:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
...

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Ostatnio edytowano 06.lis.2009 12:35:56 przez ReServeD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 19:42:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
najpierw proponuje karteczke koledze na opamiętanie.
-gdzie jeszcze sie wmontujesz (ctrl+c, ctrl+v) z twoim poniekąd wyjaśnionym gdzie indziej "problemem" ? :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 23:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
ReServeD napisał(a):
1. nienawidzę komputerów i nie zdziwie sie jak kompa do A8 projektował Microsoft ;)

Zle Microsoft to firma ktora zajmuje sie tworzeniem roznego rodzaju oprogramowania dla komputerow. Rozumiem ze masz problem z autem ale takie emocje i pretensjonalny ton wypowiedzi tutaj nie pasuja. Nikt nie lubi jak ktos ma pretensje bo cos tam mu nie dziala. Spokojnie moze chlopaki cos na twoj problem poradzą. Poki co dostales ostrzezenie. :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 10:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2008 11:49:30
Posty: 32
Grishman napisał(a):


A żeby sprawdzić czy to na pewno ta część wystarczy zwykła dioda LED

PS. U mnie padły oba moduły zapłony niedługo jeden po drugim, można je dostać za 400zł/szt

_________________
V8 4.2 Q - Mie bądź cieć i nie śmieć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 17:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Skoro kolego wszystko sprawdziłeś , świece , cewki , kable do cewek , komputer , to trzeba by się zastanowić czy coś nie dzieje się ze sterowaniem zapłonem. Może coś z czujnikiem halla na wałku rozrządu , niestety tylko strzelam jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 17:42:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie mam pojęcia o kompie w A8 V8 ale zaczynam podejrzewać że programista zaimplementował taką funkcję autoadaptacji "przyspieszeń wału" na postawie których jest wykrywane wypadanie zapłonów. Nie bardzo rozumiem dlaczego resetują się te nastawy po odłączeniu akku, ale może po to żeby serwis zarobił.
Spotkałem coś takiego przy zmianie softu w nowszych samochodach Fiat'a, a mianowicie po wgraniu softu konieczne jest rozgrzanie silnika i trzykrotne przyspieszenie na luzie z wolnych obrotów do ogranicznika z pełnym gazem. W trakcie tej procedury ECU uczy się błędów nadajnika wału korbowego w funkcji przyspieszeń na pełnym gazie. Po takiej adaptacji ECU poprawnie rozpoznaje wypadanie zapłonów.
Może fabryka przewidziała coś podobnego zanim pojedziesz i niewykonanie skutkuje błędem przy większej prędkości.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 18:07:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
rookie napisał(a):
Skoro kolego wszystko sprawdziłeś , świece , cewki , kable do cewek , komputer , to trzeba by się zastanowić czy coś nie dzieje się ze sterowaniem zapłonem. Może coś z czujnikiem halla na wałku rozrządu , niestety tylko strzelam jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi


Zwróć uwagę, że odpowiadasz na posta sprzed roku. Autor pewnie już dawno uporał się z problemem, albo w przeciwnym wypadku samochód skończył pocięty na żyletki.

Poza tym hall to strzał kulą w płot, a rozwiązanie, czyli moduł (wzmacniacz) zapłonu, już kilka razy zostało podane w tym wątku. :):

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: