.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 09:20:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,5 AAT] Uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 18.wrz.2008 10:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Witam .
Mniej więcej rok temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 100-ki C4 2.5 TDI '94 . Musze powiedzieć że samochód, mimo drobnych awarii sprawdzał się wyśmienicie. Niestety w zeszłym tygodniu w trasie zauważyłem, że po wrzucaniu na 4, skrzynia trzeszczy. Podczas jazdy do mechanika (wrzucona była trójka) bieg wyskoczył bez sprzęgła . Jak okazało się po rozebraniu skrzyni ułamał sie ząb w przekładni i narobił niezłych szkód.(międzyinnymi synchronizator który jest w proszku, przekładnie ) Po spuszczeniu oleju cały był z opiłkami .
I tu moje pytanie do was drodzy klubowicze . Czy do tego modelu pasują jakieś inne skrzynie, czy musi być to jednak skrzynia CEP . Ewentualnie czy ktoś ma namiary na sprawną skrzynkę .

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:11:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Taka skrzynia to kosz chyba około 1000 zł z 5 biegów i około 1500 zł za 6 biegów. Pamiętaj jak założysz nowe synchronizatory oraz zębatke to przeciwna też musi być nowa inaczej rozleci się wszystko dośyć szybko na łożyskach od wałka zdawczego lub odbiorczego. Lepiej nie naprawiać takiej starej skrzyni i kupić coś od A6 C4 tylko też musi być diesel i najlepiej 6 biegów bo spokojnie wszystko pasuje.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Jack napisał(a):
Taka skrzynia to kosz chyba około 1000 zł z 5 biegów i około 1500 zł za 6 biegów. Pamiętaj jak założysz nowe synchronizatory oraz zębatke to przeciwna też musi być nowa inaczej rozleci się wszystko dośyć szybko na łożyskach od wałka zdawczego lub odbiorczego. Lepiej nie naprawiać takiej starej skrzyni i kupić coś od A6 C4 tylko też musi być diesel i najlepiej 6 biegów bo spokojnie wszystko pasuje.

Dziękuje za szybką odpowiedź . Aktualnie posiadam 5-biegową skrzynie. Czyli mam rozumieć że skrzynie, od A6 i 100 nie różnią się za wiele i te z A6 (C4) można spokojnie montować w 100-ce byleby była to skrzynia od diesla ?
Ewentualna naprawa (regeneracja) wiąże się z dużymi kosztami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 12:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
_bombel napisał(a):
Czyli mam rozumieć że skrzynie, od A6 i 100 nie różnią się za wiele i te z A6 (C4) można spokojnie montować w 100-ce byleby była to skrzynia od diesla ?

Dokładnie tak jak piszesz
tu masz rozpiskę skrzyń.
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html
a tu szczegóły przełożeń, rodzaj koła zamachowego i inne detale
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
Ważne, żeby średnica tarczy sprzęgła była ta sama (240 mm) i wysprzęglik hydrauliczny. ETKA też pozwala dojść do syboli skrzyń przednionapędowych i tych "prawdziwych" :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 13:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Postaraj się o 6-kę...Może www.autogielda.com.pl tam jest sporo rupieci.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 18:34:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
A jak wygląda kwestia instalacji 6 . Czy potrzebne są jakieś modyfikacje np. lewarka zmiany biegów ?

Dowiedziałem się także do c4 pasuje skrzynka z VW Passata, ile w tym prawdy ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
_bombel napisał(a):
A jak wygląda kwestia instalacji 6 . Czy potrzebne są jakieś modyfikacje np. lewarka zmiany biegów ?

skrzynia sześciobiegowa ma bieg wsteczny na lewo od "1", a "6" ma tam, gdzie skrzynia pięciobiegowa ma "R" Może sie okazać, że potrzebujesz inny lewarek biegów
_bombel napisał(a):
Dowiedziałem się także do c4 pasuje skrzynka z VW Passata, ile w tym prawdy ?
Pozdrawiam

Trudno powiedzieć. To, że skrzynię da sie skręcić "do kupy" z silnikiem nie oznacza, że juz po problemie. (zakładam, że mówimy o Passacie z silnikiem wzdłużnie) Kolejne niespodzianki to
- mocowanie wysprzęglika
- usytuowanie podpór skrzyni (łap)
- pasowanie półosi do flanszy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 09:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
skrzynia sześciobiegowa ma bieg wsteczny na lewo od "1", a "6" ma tam, gdzie skrzynia pięciobiegowa ma "R" Może sie okazać, że potrzebujesz inny lewarek biegów

Skrzynkę którą obecnie posiadam ma R w tym samym miejscu co 1 .

Cytuj:
Trudno powiedzieć. To, że skrzynię da sie skręcić "do kupy" z silnikiem nie oznacza, że juz po problemie. (zakładam, że mówimy o Passacie z silnikiem wzdłużnie) Kolejne niespodzianki to
- mocowanie wysprzęglika
- usytuowanie podpór skrzyni (łap)
- pasowanie półosi do flanszy

No właśnie tego się obawiam .

Na allegro znalazłem właśnie skrzynkę :
http://moto.allegro.pl/item431724661_sk ... 5_tdi.html

dowiedziałem sie też że to skrzynka o oznaczeniu DHT - 27096, osoba która ją sprzedaje udziela dodatkowo 2 miesięcznej gwarancji .
Dzięki stronce podanej przez @cygaro-avant sprawdziłem przełożenia :
CEP
R: 38:11
1: 28:8
2: 34:18
3: 32:26
4: 27:31
5: 25:39

DHT
R: 31:9
1: 34:9
2: 37:17
3: 34:26
4: 28:32
5: 24:35

Jaki wpływ będą miały inne przełożenia na jazdę .
Zweimassenschwungrad o ile wiem to oznacza koło dwumasowe to co oznacza Tripod-Gelenke ?

I jeszcze jedno pytanko .
Co do lewarka czy skrzynie DHT mają sekwencję zmiany biegów taką jak napisał @cygaro-avant czyli R jako "szósty" bieg ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 17:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Tripod-Gelenke to coś, czego nie rozgryzłem :/
Co do przełożeń:
policz sobie przełożenia końcowe poszczególnych biegów (czyli przełożenie biegu x przełożenie przekładni głównej w mech. różnicowym)
większe przełożenie - większa siła napędowa na kołach / mniejsze obroty półosi, czyli dobre przyśpieszenie / niska prędkość
mniejsze przełożenie - gorsze przyśpieszenie / wyższa prędkość

Układ biegów na lewarku nie ma znaczenie, o ile "nowa" skrzynia ma wsteczny tam, gdzie "stara"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 17:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Układ biegów na lewarku nie ma znaczenie, o ile "nowa" skrzynia ma wsteczny tam, gdzie "stara"


No właśnie o to chodzi :P chciałbym się dowiedzieć czy tak samo jest w przypadku skrzyni CEP i skrzyni DHT niestety w ETKA znalazłem tylko oznaczenie skrzyni i żadnych materiałów referencyjnych :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 18:10:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Na pewno obie skrzynie mają ten sam typ wybieraka, wystający w tym samym miejscu z obudowy skrzyni. Tak więc nie będzie problemów z podłączniem wodzika od lewarka. O ile sie nie mylę tam jest wałek, który na biegach 1, 3, 5 jest wyciągany ze skrzyni, a na biegach 2,4,R jest wciskany. na "luzie" jest w środkowym położeniu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Na pewno obie skrzynie mają ten sam typ wybieraka, wystający w tym samym miejscu z obudowy skrzyni. Tak więc nie będzie problemów z podłączniem wodzika od lewarka. O ile sie nie mylę tam jest wałek, który na biegach 1, 3, 5 jest wyciągany ze skrzyni, a na biegach 2,4,R jest wciskany. na "luzie" jest w środkowym położeniu

Obecnie mam taki układ :

ObrazekObrazek

Szukałem troche po necie i znalazłem głównie układy zmiany :

ObrazekObrazek

Dziś przyszła skrzynka i nie wiem czy nie będe musiał zmieniać mechanizmu zmiany biegów :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
_bombel napisał(a):
Obecnie mam taki układ :

ObrazekObrazek

Dobre :D
Takiego układu to na pewno nie masz - biegi zawsze* pouładane są parami na przeciwko siebie i wynika to z budowy skrzyni, sposobu poruszania poszczególnych wybieraków itd.

* - nie dotyczny skrzyń sekwencyjnych i innych egzotycznych

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Hehe no jest taki jaki jest przedstawiony na rysunku :)
Po wciśnięciu skrzyni i przełożeniu w pozycje na 1 jest wsteczny :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 07:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Też mam taki układ skrzyni tzn. R tam gdzie 1 a 5 w prawo i do góry, 6 nie posiadam

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 18:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Dodam coś dla potomnych:

Jestem własnie po wymianie skrzyni biegów z 5-tki na 6-tke. Poprzednia była CEP , a teraz siedzi ARX. Wszystko pasuje , nawet łapy są takie same tu i tu. Skrzynia ARX przełożenie przekładni głownej ma takie same jak CEP , biegi od 1-5 są takie same , dodana jest tylko 6.

Koszty: 1500 - skrzynia , 560 - tarcza sprzęgła , bo stara kwalifikowała sie do wymiany .

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 18:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
TRUCKER napisał(a):
Dodam coś dla potomnych:

Jestem własnie po wymianie skrzyni biegów z 5-tki na 6-tke. Poprzednia była CEP , a teraz siedzi ARX. Wszystko pasuje , nawet łapy są takie same tu i tu. Skrzynia ARX przełożenie przekładni głownej ma takie same jak CEP , biegi od 1-5 są takie same , dodana jest tylko 6.

Koszty: 1500 - skrzynia , 560 - tarcza sprzęgła , bo stara kwalifikowała sie do wymiany .

Dokładnie to samo tylko mam problem z wstecznym, ale autko stoii u mechania z tego co mi mówił to kwestia wyregulowania cięgien :/ no zobaczymy miejmy nadzieje że nie nadziałem się na trefną skrzynkę :] . A komplet sprzęgła znalazłem nowy za 650 zł :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 21:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Hmm... Podczas ustawiania cięgieł , ja trzymałem lewarek od biegów w pozycji srodkowej a kolega skręcił cięgna do kupy. I nie było żadnego problemu z biegami , ani wstecznym , ani 5-6.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 21:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
TRUCKER napisał(a):
Hmm... Podczas ustawiania cięgieł , ja trzymałem lewarek od biegów w pozycji srodkowej a kolega skręcił cięgna do kupy. I nie było żadnego problemu z biegami , ani wstecznym , ani 5-6.

U mnie jest problem tego rodzaju że aby wcisnąć bieg wsteczy musze wpierw pociągnąć lewarek w lewo dopiero wcisnąć i wtedy maksymalnie w lewo i do góry a czasami nie wskakiwał tak jakby się blokował na odpalonym silniku :] . Zabrałem go z zakładu od "fachowców" którzy robili mi samochód i stwierdzili że skrzynia jest kopnięta, do innego mechanika który powiedział że to najprawdopodobniej kwestia regulacji . Narazie czekam na rezutaty .

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 17:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 09:20:18
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
TRUCKER napisał(a):
Hmm... Podczas ustawiania cięgieł , ja trzymałem lewarek od biegów w pozycji srodkowej a kolega skręcił cięgna do kupy. I nie było żadnego problemu z biegami , ani wstecznym , ani 5-6.


Mam takie pytanko skrzynie kupiłeś z cięgnami czy przekładałeś od starej skrzyni ?

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: