.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 08:57:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI] Pierwsze logi, proszę o ocenę.
PostNapisane: 08.lis.2008 19:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Witam, jak coś jest nie tak z logami proszę o uwagi, no i o ocenę silnika.
Zarazem pytam czy można na podstawie logów ocenic moc silnika, tzn. chodzi mi o to że wg dokumentów i nr nadw. oraz naklejki w bagażniku z kodami wyposażenia jest to AKE, ale gdy go kupiłem to w schowku znalazłem wykres z hamowni firmy PromotoR, z tego wynika, że była to wersja 155 KM, a teraz moc jest podniesiona na 183 KM. Jestem zdezorientowany. Proszę uprzejmie także o ocenę przebiegu, dodam że aktualnie licznik wskazuje 187 tkm:)), auto z końca 2001 r.

Przy okazji zamieszczam Fault codes wygenerowane przez vag'a:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B2 907 401 J
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D05
Software Coding: 01016
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4B42N061237 AUZ7Z0A1994564
2 Faults Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Drugi można usunąc, ale po jakimś czasie znów się pojawia, pierwszego nie da się skasowac, czy to coś strasznego (tzn. usterka poważna?), na co może mie zły wpływ?

A teraz logi:

Statyczne normalnie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c5 ... 636d6.html -000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6f ... f9db7.html -001,003,004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f74 ... 2bedb.html -007, 013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1d ... 3621d.html -018

Statyczne Basic S.:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd4 ... 9ef71.html -000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae0 ... 7db92.html -003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... e6b15.html -004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0b ... 4545b.html -011

Dynamiczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2f ... 088b5.html -000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f ... 95e80.html -001, 003, 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee0 ... 85ee8.html -008, 010, 011

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:38:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zwracam niesmialo uwage, iż logi oraz blad 00542 wskazują na uszkodzony wtryskiwacz sterujacy... :/
Od tego bym zaczął czyli podmiany/wymiany WS oraz termostatu.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 20:01:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ciezko powiedziec jaki masz silnik twoje logi roznia sie od mojego ale wskazuja raczej na ake jezeli to byl by 155 ps to musial by byc aym cos cisnienie doladowania tez nie jest tak jak powinno byc egr niedziala najlepiej jak sie madre glowy wypowiedza :-)

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 20:30:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do rodzaju silnika,

silnik zamontowany w tym samochodzie, to AKE właściwy dla Audi A6 [C5]. sterownik silnika nosi oznaczenie 4B2 907 401 J.



co do stanu silnika,

- jak zauważył przemik w tym samochodzie niesprawny jest wtryskiwacz sterujący. nie można na odległość stwierdzić, czy uszkodzeniu uległ sam wtryskiwacz, czy jedynie został odłączony prądowo. nie ulega jednak wątpliwości, że WS nie działa, a sam silnik pracuje na mapach awaryjnych - świadczy o tym zarówno błąd, jak również odczyt z grupy 004. nowy WS z wymianą kosztuje ok. 1200-1500 PLN;

- silnik jest po bardzo kiepskim tuningu, który objął jedynie dawki paliwa, a ciśnienie doładowania pozostawił bez zmian, co może rodzić dymienie podczas przyspieszenie. należy przywrócić serię, a następnie ponownie zdiagnozować parcha - wówczas dopiero, gdy silnik okaże się w pełni OK, można pomyśleć dopiero o modyfikowaniu jednostki.
tuning obejmujący same dawki może być szkodliwy dla silnika;

- termostat jest do wymiany [o ile jest to maksymalna temp. do jakiej można rozgrzać silnik];

- układ podciśnienia jest niesprawny - nie dość, że nieczynny jest EGR [zablokowany w pozycji OFF], to w dodatku występuje rzadkie w tym silniku falowanie ciśnienia doładowania. należy najpierw:
a. sprawdzić, czy EGR nie jest fizycznie zaślepiony, a jeżeli nie jest, to
b. zamienić miejscami zawory N75 i N18 i zalogować 003BS - wyniki oczywiście pokazać nam.
resztę dowiesz się po wykonaniu powyższego.
kwestie ciśnienia doładowania zostawimy w spokoju do czasu przywrócenia życia EGR'owi.




badyl napisał(a):
ciezko powiedziec jaki masz silnik twoje logi roznia sie od mojego ale wskazuja raczej na ake jezeli to byl by 155 ps to musial by byc aym cos cisnienie doladowania tez nie jest tak jak powinno byc egr niedziala najlepiej jak sie madre glowy wypowiedza :-)



drogi badylu,

nie porównuj innych jednostek do swojej, gdyż masz silnik po modyfikacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 08.lis.2008 22:05:37 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 21:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrumie ale kiedys sie ciebie pytalem to mowiles ze to zdrowa seria to teraz sam juz nie wiem boxa mam caly czas zdjetego :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 21:12:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Dzięki meszrum za szybką ocenę sytuacji, cieszę się, że rozwiałeś moje wątpliwości w kwestii typu silnika, wynika z tego, że poprzedni właściciel nie był do końca świadomy czym jeździ, bo do tej pory utrzymuje, że był to silnik 155 konny i poddał go chip-tuniningowi na 180 KM.

Co do WS, to ostatnio (ok. 2 miesięcy) auto stało się mniej dynamiczne i, nie wiem czy to możliwe, nieznacznie wzrosło spalanie. Dlatego w tym tygodniu zainwestowałem w VAG'a.
Co znaczy odłączony prądowo na chłopski rozum, mechanikiem nie jestem, ale myślę, że mógłbym to sprawdzi w domowych warunkach. Postaram się tym zając jak najszybciej,żeby wszysto wróciło do normy.

Wyższa temperatura była niemożliwa do osiągnięcia, tu także pytanie, czy przy tej temp. silnik jest niedogrzany i także więcej spala? EGR postaram się sprawdzic, o ile dobrze pamiętam to był gdzieś topic na ten temat.

Nurtuje mnie problem tego marnego tuningu, któremu niby była poddana ta jednostka, w jaki sposób mogę uzyskac oryginalne oprogramowanie dla tego silnika?

Temat będę odgrzewał w dłuższych odstępach czasu, jestem kierowcą i rzadko bywam w domu. Wybaczcie tyle zapytań.

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 21:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
sprawdz kostke od tego wtrysku kabel wychodzi spod lewej pokrywy rozrzadu stojac na wprost do podniesionej maski mniej wiecej w polowie kostka jest blisko turbiny opragramowanie wgrasz za 300 zl oryginalne

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 21:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Tomiswir napisał(a):
Dzięki meszrum za szybką ocenę sytuacji, cieszę się, że rozwiałeś moje wątpliwości w kwestii typu silnika, wynika z tego, że poprzedni właściciel nie był do końca świadomy czym jeździ, bo do tej pory utrzymuje, że był to silnik 155 konny i poddał go chip-tuniningowi na 180 KM.

Co do WS, to ostatnio (ok. 2 miesięcy) auto stało się mniej dynamiczne i, nie wiem czy to możliwe, nieznacznie wzrosło spalanie. Dlatego w tym tygodniu zainwestowałem w VAG'a.
Co znaczy odłączony prądowo na chłopski rozum, mechanikiem nie jestem, ale myślę, że mógłbym to sprawdzi w domowych warunkach. Postaram się tym zając jak najszybciej,żeby wszysto wróciło do normy.

Wyższa temperatura była niemożliwa do osiągnięcia, tu także pytanie, czy przy tej temp. silnik jest niedogrzany i także więcej spala? EGR postaram się sprawdzic, o ile dobrze pamiętam to był gdzieś topic na ten temat.

Nurtuje mnie problem tego marnego tuningu, któremu niby była poddana ta jednostka, w jaki sposób mogę uzyskac oryginalne oprogramowanie dla tego silnika?

Temat będę odgrzewał w dłuższych odstępach czasu, jestem kierowcą i rzadko bywam w domu. Wybaczcie tyle zapytań.



Tomisiwir,

co do WS i spalania/dynamiki,

awaria WS, jak napisałem powyżej, powoduje, iż samochód porusza się na tzw. mapie awaryjnej - w wielkim skrócie: nie występuje analiza kąta wtrysku i dynamiczne ustawianie innych parametrów. ponadto, dawka również jest inna, co zazwyczaj skutkuje sporym spalaniem, które u Ciebie potęguje niedogrzany silnik [czyli tym samym jeszcze większa dawka].
przy uszkodzonym WS samochód jest słabszy na dole, ma nieco inaczej ukształtowany moment obrotowy [nieco mniej przewidywalny] i co ciekawe, czasami po prostu jest nieco słabsze [by za 2 min. rwać jak szalone].
zatem: usterki w Twoim silniku [WS i termostat] odpowiadają za zwiększone zużycie paliwa i mogą [WS oraz podciśnienie] odpowiadać za nieco gorszą dynamikę.

WS to wtryskiwacz z przewodem. być może jedynie nie ma styku w złączce[na to nawet wskazywałby błąd], lecz jest to niezwykle rzadkie, by ta część utraciła kontakt.

[za ok. 1h wrzucę Ci schemat i nr WS].




co do podciśnienia,

oto schemat:
Obrazek
zamieniasz miejscami zawory 27 i 28 i logujesz 003BS. po logowaniu przywracasz ich stan poprzedni.
pozwoli nam to dowiedzieć się, czy za zgon EGR'u odpowiada jego zaślepienie / nieszczelność czy może awaria zaworu N18.


co do programu,

skontaktuj się z naszym nadwornym tunerem - użytkownik o nicku Rogal przywróci Ci serię.
zawsze można też skorzystać z usług Aligatora - Wojtka Gołąbka
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm .




badyl napisał(a):
meszrumie ale kiedys sie ciebie pytalem to mowiles ze to zdrowa seria to teraz sam juz nie wiem boxa mam caly czas zdjetego :!:


hmm...
a byłbyś tak miły i podrzucił link do logów?
być może masz rację, a ja nie pamiętam.
nie mniej jednak, Tomisiwir ma mapowo nietknięte doładowanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 22:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
sorki za ot ale nie mam narazie logow nie jestem wstanie ich zrobic sam ale pisalem ci jak mi turbo laduje i jakie mam zyczenie kierowcy caly czas 80 mg ograniczenia momentu niepamietam jak bede mogl to porobie logi i wrzuce na forum i poprosze ciebie o opine

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 23:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
który objął jedynie dawki paliwa, a ciśnienie doładowania pozostawił bez zmian

Czesc,
to ladowanie oczekiwanie AKE 4B2907401J 0281010822 (pierwszy lepszy wsad AKE jaki znalazlem na necie)

obr turbo
1500 2050
1750 2150
1900 2190
2000 2200
2250 2210
2500 2230
3000 2250
3500 2250
4000 2280
2250 2215
4500 2145
a to logi kogos z seryjnym AKE
http://img81.imageshack.us/img81/1192/011dynti2.jpg
- z grubsza pasuje (VAG-COM pokazuje liczyby jakos tam zaokraglane - urok protokolu KWP 1281)


teraz logi jeszcze kogos z AKE
http://img81.imageshack.us/img81/1192/011dynti2.jpg
jest tam max ladowanie 2274.6 (to pewnie to 2280 z mapy)... moze ktos znalazl max wartosc i rozciagnal ja na cala mape? tak czy siak wyglada na to, ze jednak ktos "ruszyl" i ladowanie
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 00:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Dzięki za porady, jutro byc może sprawdzę chociaż EGR i podłączenie WS, bo wieczorem ruszam w drogę, także w razie konieczności wymiany Wtryskiwacza, będę zmuszony zając się tym po powrocie.

A co do wgrania oryginalnego softu, zapewne koniecznością będzie wysłanie sterownika do któregoś z czarodzieji w tym temacie.

Dodam jeszcze, że jest to tiptronic i spalanie:
miasto eco: nie mniej niż 11-12l,
trasa eco: minimalnie do 7,8l, mniej nie da się osiągnąc.

Jeszcze pytanie, czy istnieje jakiś znany komuś fachowiec od 2,5 tdi w podlaskim?

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 12:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ustawienie wtryskiwaczy oraz nr części WS [2 oraz (2)]:
ObrazekObrazek
wtyczka WS jest podłączona do kostki na podszybiu [nieopodal zaworów podciśnienia].


tak, większość kolegów z AKP wysyła całe ECU celem przywrócenia serii.


spalanie mieści się w granicach akceptowalności dla tego silnika. po naprawie WS i termostatu powinno być takie przy ostrej jeździe.


nie mam pojęcia o warsztatach w tej części PL.
pamiętaj jednak, że wszytko prócz wymiany WS możesz zrobić samodzielnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 17:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Witam, niestety dziś nie miałem jak sprawdzic tego co miałem sprawdzic, ale chociaż rzuciłem okiem na podłączenie WS, wszystko wydaje się byc ok w tej kwestii. Ale za tydzień dokonam bardziej szczegółowych oględzin tego elementu.

Dziś jeszcze raz sprawdzałem temp. chłodziwa, po przejechaniu ok 40km pokazało 69 st. C(mimo wskazania niepełnego 90 na blacie, zresztą mam od niedawna problem z tym wskaźnikiem, bo czasem wskazówka od temp. spada całkiem w lewo i tak leży, chyba że ma to związek z termostatem), po powrocie bezwględnie wymieniam termostat i zrobie logi przy zamienionych zaworach N.

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 16:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Witam wszystkich ponownie.
Zamieszczam log 003 bs po zamianie zaworów, oto on:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d1 ... ad6a5.html

Dziś także sprawdziłem omomierzem opór na wtrysku sterującym i, nie wiem czy to możliwe, nic nie pokazało, żadnej rezystancji. Za to we wtyku do którego jest podłączony WS było napięcie rzędu 12,48 V. W Aso w Białymstoku cena WS=1500 zł, przy okazji pan sprzedawca sprawdził, że wtrysk z literką F w numerze jest odpowiednim do mego auta.

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item480146624_wtryski ... k_a_6.html

Czy ktoś kupował od tego użytkownika? Bo cena jest nieporównywalnie niska z cena w ASO, dzwoniłem też do gościa z czesciskody, ale niestety już nie posiada tych wtrysków w tak atrakcyjnej cenie i raczej się nie zapowiada, że będzie jeszcze je miał.

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 16:12:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W temacie EGR u - wyglada na to, ze N18 jest sprawny... a zawór zostal zaslepiony mechanicznie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 16:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 07:19:08
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Ok rozumiem, zaraz podjadę do kumpla, ma garaż i odkręcę ten Egr, zobacze co tam jest grane.

Jeszcze co do WS, czytałem kilka postów, w których użytkownicy z zepsutym WS mieli różne dziwne objawy jak nierówna praca silnika, przerywanie przy przyspieszaniu, problemy z uruchomieniem. U mnie żaden z tych objawów nie występuje i tu się dziwię.

_________________
A6 C5 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 17:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Tomiswir napisał(a):
Ok rozumiem, zaraz podjadę do kumpla, ma garaż i odkręcę ten Egr, zobacze co tam jest grane.

Jeszcze co do WS, czytałem kilka postów, w których użytkownicy z zepsutym WS mieli różne dziwne objawy jak nierówna praca silnika, przerywanie przy przyspieszaniu, problemy z uruchomieniem. U mnie żaden z tych objawów nie występuje i tu się dziwię.


sprawdź EGR pod kątem zaślepienia blaszką przy kolektorze wydechowym.
jeżeli nie będzie blaszki, to sprawdź drożność przewodów podciśnienia.

uszkodzony WS będzie powodować szarpanie ale w silnikach 1.9TDI.
z kolei w 2.5TDI V6 będzie jedynie odczucie nieswojego samochodu [dziwny moment obrotowy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: