.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:01:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKN 2001r] Problem z TURBINĄ nowe logi
PostNapisane: 09.lis.2008 08:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Witam, dzis rano wracałem z trasy i 5 km przed domem coś sie stało niedobrego z moim AKN-em. Po redukcji przy wyprzedzaniu nagle zaczeło głośno świszczeć spod maski, po 3 km odgłos przerodził sie w coś podobnego do chwilowo zacierajacych sie szczotek alternatora, dzwiek slychac tylko od około 1700 obr/min, autko zaczelo gubić moc, raz miało moc za chwile juz nie. po dojechaniu 2 km do domu zgasiłem auto. po chwili je odpaliłem i z rury wydostaje sie biało-siwy dym, gdy dodam gazu dymu jest sporo za samochodem i dzwiek spod maski jakby sie cos zacierało, poza tym autko nie ma mocy, obroty dochodza do 4500 obr/min, ale nie bardzo slysze turbine. Podłaczyłem VAG-a ale żadnych błędów nie ma. Nie robiłem żadnych logów bo nie chciałęm pogorszyć sprawy.

Moje pytanie:
-czy padła turbina???
-czy jest jakas inna przyczyna???
Dodam,że auto od 3 miesiecy dziwnie chodziło, czuć było chwilowe minimalne utraty mocy przy gwałtownym przyspieszaniu, tak to wygladalo 3 wrzesnia

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/013 ... f230a.html

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Ostatnio edytowano 18.sty.2009 20:03:34 przez dawidc1, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 10:10:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
pierwsze co to ściąg dolot z turbiny i zobacz jak wygląda wirnik w turbinie i czy ma duzy luz

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 12:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro pojawił się dym [z tego co piszesz, to olejowy - choć powinien być błękitnawy], to raczej T na stół.

kiedy wymieniałeś odmę?
[jak mniemam, nie wymieniałeś jej w ogóle]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 13:54:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Luzy na wirniku juz były jakiś rok temu jak zmieniałem EGR(od tego czasu zrobiłęm jakies 20 tys km)
odma wymieniana pod koniec wrzesnia. Czyli nie odpalać lepiej silnika i nie robić logów??? mam wrażenie że T nie posypała sie do końca ale te chrobotanie pod maską pewnie oznacza że zaraz to nastąpi.

jaką kupić T, nową, regenerowaną, czy np z demontażu na jakims szrocie??? w jaki sposob sprawdzic czy uzywana T nadaje sie do użytku???
czy T od silnika 150 PS i 180 PS jest taka sama???

jaka jest różnica między T o nr 059 145 702 D a takim samym nr tylko na końcu C lub inna literka??? wg ETKI do mnie ma być z literką D.

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 20:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
moze ma ktoś taką T ???

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 13:48:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
dzwoń do turbojulity we Wrocławiu, oni pomogą Ci :)
ja polecam raczej regenerację bo cena nowej jest spora, raczej odradzam zakup "niewiadomoczego"

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 18:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja Turbijulity NIE POLECAM!!! Namówiłem kumpla by tam kupił bo niby firma okej i co.... i wtopa na maksa. Jedna wysrała się po 200km, druga po 500km :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 18:05:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zarionetuj się o ceny u źródła: http://www.motoarena.pl/ .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 17:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
No to sie zorientowałem...

- w ASO nowa 5700zł
- w ASO regenorowana jeżeli sie odda starą 3700zł
- nowa w Moto Arena Iława 2500zł twierdzą,że nie da jej zregenerować i dlatego mogą zaoferować nową...
- Allegro regenerowane od 700 do 1800zł


Kupiłem T w Turbojulita, koszt 1000zł, przesyłka 24H, gwarancja 12M, mam nadzieje ze bede zadowolony. za tydzien chyba juz odbiore fure i chciałbym odrazu zrobic logi, ale nie wiem czy można tak pałować nowa T na poczatku...co radzicie ???

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 15:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Odnawiam temat:(

Moje A6 zatrzymało sie dzis na trasie, 2 tygodnia temu wymieniłem regenerowaną turbine w Turbojulita i klops!!! podczas jazdy nagle stracił moc i kłeby siwo-niebieskiego dymu za autem po chwili moze nawet ciemno siwego. Odrazu dzwoniłem do nich i oczywiście mam odesłać uszkodzoną i dostane drugą wiec ok (co nie zmienia faktu że za lawete i mechanika nikt mi nie zwróci) ale co mogło być przyczyną że tak sie stało. Zrobiłem 1000 km i tylko czasami przyciskałem głębiej gaz, pamietałem o studzeniu turbiny...w poniedziałek miechanik wyjmie T i bedzie mniej wiecej wiadomo co z nia sie stało. Obawiam sie ze po wymianie nastepmej T problem sie nie zakonczy.... :(

Bardzo proszę o jakieś sugestie.

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 16:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaczynasz od pełnej diagnostyki: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .
[swoją drogą powinienem Cię namówić do tego po pierwszym zgonie]

może być również problem ze smarowniem samej T, bądź z odprowadzaniem oleju. sprawdźcie bardzo dokładnie układ olejowy wokół samej T. po montażu pierwsze co robisz, to diagnostyka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 17:08:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
dawidc1 napisał(a):
Bardzo proszę o jakieś sugestie.


Wersja lekka :
1. Źle zregenerowana sprężarka (się być może okaże ...).
2. Zaburzenia w dynamice prawidłowych ciśnień (kompresji i dekompresji) winnych panować w skrzyni korbowej i/lub systemie olejowym.
Jeśli tak - logi się nie przydadzą i potrzebny będzie fachman kumający trochę więcej.
3. "Wykruszający się" początkowy odcinek układu wydechowego (kolektory, pierścienie osadcze, etc.).
4. Wadliwe oprogramowanie ECU (ale dwa tygodnie to i tak za mało do wykopcenia, IMHO).
5. Poszukaj postów Kolegi Bociek - nie rozwiąże problemu lecz może (ws)pomóc.

Wersja hardcore:
1. Pęknięta głowica i/lub uszczelka pod nią, przez co płyn chłodzący wykończy każdą następną turbinę, nawet nówkę z ASO.
Ale to w V6-tkach wyjątkowo rzadki przypadek.

Mój wniosek jest taki, żeby demontaż turbiny, a przede wszystkim jednoznacznego określenia przyczyn awarii, podjął się wysokokwalifikowany mechanik. Najlepiej taki, który weźmie odpowiedzialność za naprawę w każdym innym przypadku od wadliwie zregenerowanej sprężarki.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 17:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Panowie, auto trafiło na lawecie odrazu do mechanika. Wiec o logach narazie musze zapomniec ale zrobie je natychmiast po założeniu T. W poniedziałek wysyłam T do Turbojulita, wiec myśle ze auto bedzie miało nową gwizdawke do konca tygodnia.
dla ścisłości napisze co było robione od stycznia i zrobilem jakies 20tys km
-Hydraulika zaworowa
-odma
-N75 i N18
-EGR
-Turbina
-Lmm

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 18:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
heh,ostrzegałem przed dmuchawkami z Turbojulity. Nie jesteś pierwszy który ma z nimi problemy :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 19:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
kilka pytań :
- co było przyczyną padnięcia pierwszej T ?
- czy wymieniłeś przed montażem nowej T filtry i olej ?
- czy odpiąłeś michę i wyczyściłeś ją (nie wiem czy w tym modelu na korku jest magnes) ?
- jak był odpalany samochód po założeniu nowej T ?
- czy przy rutynowych wymianach oleju używasz czyścika do motoru dolewanego do starego oleju ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 13:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
właśnie wróciłem od mechanika, diagnoza jest taka iż nowa T staneła, zatarła sie, juz przed montazem jak juą sprawdzałem moim amatorskim okiem to nie miała najmniejszego luzu. Sprawdziliśmy smarowanie T i odpływ gorącego oleju i wszystko chodzi idelanie.
Co do pytań to :
- pierwsza T miała juz rok temu spore luzy i sie posypała niedawno do konca
- filtry i oleje nowe odma tez niedawno
- doloty i micha czyszczona przed montazem nowej T
- po odpaleniu auta chodził jakies 5 min przed jazda próbną, sam zrobiłem 1000 km jak emeryt zanim padła
- nie używam,przynaj,mniej nic o tym nie wiem, wszystko robie w ASO VW bo mam tam znajomego i 10 % rabatu:), czekam na sugestie czego użyć w przyszłości

PS. czekam na nową T z Turbojulity zobaczymy co z tego bedzie :/

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 16:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Dzwonili do mnie dzis z Turbojulity, niestety nie mogą uznać reklamacji, bo niby coś wleciało od strony filtra powietrza(nowego) i pogieło łopatki, nie wiem co o tym myśleć :/ nie chce mi sie w to wierzyć, mój mechanik twierdzi co innego... Jednak zgodzili sie na podział kosztów czyli zapłace 400zł, w piątek będę ją instalować. na co zwrócić szczególną uwagę przy jej montażu i jakie zachować środki ostrożności???

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 11:49:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dawidc1 napisał(a):
Dzwonili do mnie dzis z Turbojulity, niestety nie mogą uznać reklamacji, bo niby coś wleciało od strony filtra powietrza(nowego) i pogieło łopatki, nie wiem co o tym myśleć :/ nie chce mi sie w to wierzyć, mój mechanik twierdzi co innego... Jednak zgodzili sie na podział kosztów czyli zapłace 400zł, w piątek będę ją instalować. na co zwrócić szczególną uwagę przy jej montażu i jakie zachować środki ostrożności???



wybacz, ale oczom nie wierzę...
...nikt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie T? za ponowne czyszczenie układu?

tego rodzaju bezczelna buta mechaników/warsztatów występuje chyba już tylko w pl. ktoś zrobił coś źle [albo T była do dupy, albo montaż niezgodny ze sztuką]. Ty powinieneś zostać przeproszony, a nie ponosić koszty.
następnym razem pisz do mnie na PW - chętnie pomogę w kwestiach prawnych [szczególnie przeciwko oszustom].

środki ostrożności zastosuj takie, jakie poda Ci turbojulita. to jest warunek, że nie wcisną kitu ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2008 09:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Ty nie wierzysz a ja muszę płacić :/ niestety nie mam pojęcia jak udowodnić komuś wine, a oczywiście Turbojulita zarzuca mechanikowi wine i na odwót :/ wg mnie jak cos by miało wpaść od strony zimnej to by wpadło odrazu a nie po 1000km,czy sie mylę??? myślę ze mechanik zrobił dobrze swoją robotę. Najgorsze jest to że boję sie odebrać moją A6 żeby znowu nic sie nie stało z T :/ strach jeżdzić...

logi zrobie jak najszybciej i je wrzuce na forum

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2008 11:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dawidc1 napisał(a):
Ty nie wierzysz a ja muszę płacić :/ niestety nie mam pojęcia jak udowodnić komuś wine, a oczywiście Turbojulita zarzuca mechanikowi wine i na odwót

Mysle, ze wiedza, ze dali d... i probuja po prostu wyciagnac kasy jeszcze od Ciebie
Niestety egzekwowanie czegokolwiem przez sad to raczej sprawa dla twardzieli o anielskiej cierpliwosci i stalowych nerwach
Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie abys napisal, ze "w nawiazaniu do telefonicznej rozmowy z Panem XXX dnia YYY chcialem niezgodzic sie, ze uszkodzenie powstalo porzez niewlasciwe ... ale jest wynikiem zle przeprowadzonej uslugi regeneracji... tratata.... " - dodasz slowa "wzywam" czy cos takiego powaznie brzmiacego i slesz to poleconym
Zapewne nie brales rachunku na usluge - gdy Twoj polecony juz dotrze zadzwon z prosba aby doslali Ci rachunek
Ludzie generalnie nie lubia problemow i czesto na polecone "w slusznej sprawie" od razu miekna i przestaja krecic
Przy okazjiwielka szkoda bo to punkt z Wroclawia wiec jakby co ....
Na taka usluge widze, ze lepiej udac sie do mechanika i mechanikowi zaplacic z zaznaczeniem, ze on kasuje to i on odpowiada by nie bylo jak w zarcie ze wszyscy lekarze odwalili kawal odbrej roboty a pacjent zmarl
Zglos sie do Meszruma
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: