.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.maja.2024 03:16:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 AKE] Remont glowic nieudany...
PostNapisane: 10.maja.2009 12:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 19:56:11
Posty: 26
W ostatnim czasie zaprowadziłem samochod do mechanika w celu wymiany rozrzadu i wraz z wałkami. Mechanik podjął sie kupienia czesci orginalnych po atrakcyjnej cenie:wałki, łapki, hydropopychacze i kompletny rozrzad. W cenie 4,600 zł robocizna 1,300 zł.Gdy zajechałem po odbiór samochodu, silnik pracował prawidłowo. Po przejechaniu 1200 km, na wałkach zaczeły robić się progi (ślady wytarcia). Znów zawitałem do mechanika, w celu wyjasnienia tej komedii. Po czym on twierdzi, że to wina pompy oleju i pozostalosci po starych wytartych wałkach. Jaka moze być przyczyna, tego ze wałki się wytarły i czy konieczna jest wymiana pompy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 13:07:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Było, było, było. Wbij sobie w szukajce "system olejowy" (29 tematów) i np. "pasta szlifierska" (5 wyników) .
Oprócz tego było na AKP kilka awantur, kiedy w dobrej wierze starałem się wytłumaczyć konieczność posprzątania w silniku po starych wałkach i hydraulice lecz zostało to zagłuszone ... . Poszukaj - może coś jednak wygrzebiesz.

Z innej beczki powiem, ze przypadków takich jak Twój jest coraz więcej (wręcz pandemia). Moje domysły skupiają się na nieoryginalnych hydropopychaczach, które (jak mi się zdaje) pod wpływem temperatury przestają spełniać swoją "amortyzującą" rolę - czym oczywiście przyczyniają się do masakrycznie przyspieszonego wycierania krzywek na wałkach. Jeśli starannie poszukasz - znajdziesz nawet filmik jednego z AKPowiczów (nicka nie pomnę) ... .

Tą przykrą serię zapoczątkował (na AKP) user o nicku Baphomet - myślę, ze jego posty też są łatwe do odszukania.

O mechaniku, który pomimo podejrzeń o nadmiar syfu ze starych wałków/hydrauliki nie podął trudu posprzątania - szkoda mówić ... .

Jeżeli powodem zniszczenia nowych wałków jest brak smarowania to raczej nie pompa oleju ale zaworki zwrotne nadają się do wymiany. Temat również omówiny wielokrotnie na AKP ... .

To wszystko (co powyżej napisałem) są jednak tylko dywagacje, gdybania i domysły, dlatego Twoja ścieżka postępowania moim osobistym zdaniem jest tylko jedna i powinna wyglądać następująco :

Kontrola wydajności systemu olejowego, pomiar ciśnień oleju oraz kompresji/dekompresji w skrzyni korbowej silnika - to w Twoim przypadku OCZYWISTA OCZYWISTOŚĆ i od tego powinieneś zacząć dochodzenie prawdy !!!
Zarówno pod kątem technicznym jak i tego kto zawinił zniszczenia nowych części ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 13:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Odpowiem tak :

Wałki rozrządu wymienialiśmy w zeszłym miesiącu w czterech samochodach bo jak wiemy jest to słaby punkt tych silników. Dzięki temu jednak zyskujemy nowe doświadczenia. I ....

Po pierwsze więc ciśnienie oleju na pewno miałeś prawidłowe ponieważ gdyby było zbyt niskie silnik nie pracował by cicho tylko klekotałby jak przed wymianą wałków. Pomiar tego ciśnienia możesz zrobić w każdej chwili :) gwarantuje że będzie prawidłowe. :) Jako ciekawostkę powiem tylko że i tak pomiar nie dotyczy ciśnienia w głowicach bo nie ma możliwości zmierzyć ciśnienia za zaworami które znajdują się w bloku pod obudową filtra. Jednak jak wspomniałem ciśnienie masz 100 % dobre bo przy niskim ciśnieniu silnik pracowałby jak przed naprawą .. Zresztą do smarowania samych krzywek nie trzeba wiele :)

Po drugie Twoje walki nie stary się po 1200 km :) One starły się już po 10 minutach pracy ponieważ nie są to wałki oryginalne a ich słaby materiał czy brak prawdopodobnie obróbki termicznej powoduje że są miękkie i ścierają się w kilkanaście minut.. Wydaje się nieprawdopodobne ale tak właśnie jest przy chińskich czy angielskich wałkach - zamiennikach.

Po trzecie masz silnik 180 konny więc jest to zmodyfikowany układ odpowietrzania komory korbowej i nie ma tym samym potrzeby uważam rozważania czy był odpowietrzony czy nie .. Ten problem dotyczył tylko silnika AFB do 2000 roku gdzie w przy przeglądach obowiązywał pomiar ciśnienia w dolnych partiach silnika ...

Moim zdaniem:

Powinieneś poprosić mechanika o zdemontowanie pokrywy głowicy celem sprawdzenia luzu pomiędzy dźwigienką a krzywką i przy okazji wykonać zdjęcie wałków. Zdjęcie zamieść na forum a ja odpowiem co myślę o zamontowanych częściach w Twoim samochodzie.

I jeszcze jedno :) co tak naprawdę Cię obchodzi pompa oleju ... Dałeś samochód do naprawy , zapłaciłeś i ma być dobrze. Jeśli ktoś uważa że powinna być wymieniona pompa mógł ją wymienić razem z walkami. A skoro nie wymienił niech naprawia ...


Ostatnio edytowano 10.maja.2009 14:07:53 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 14:06:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ciekawe czy mechanik ma paragony albo fakture ze to sa czesci oryginalne szczerze watpie marne podrobki za ktore odpowiednio skasowal

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 18:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 19:56:11
Posty: 26
dziekuje za odp.prawde mowiac z mechanika nie mam wiele doczynienia i nie znam sie ale postaram sie zrobic zdjecia i sprawdzic to co pisaliscie ...... pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 19:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
walki mozna kupi np.w inter carsie ale to tandeta ja daje do regeneracji do swiatka i kiedys mi sie trafilo ze ktos zalozyl ta nowa tandete sa tak liche ze u swiatka nawet ich nie regneruja

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: