.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 14:55:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AAT] dymi po 800km od wymiany oleju
PostNapisane: 17.lis.2008 16:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 12:51:18
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

Może ktoś się spotkał z takim zachowaniem i zna jego przyczynę. Otóż po wymianie oleju (syntetyczny 5w50), filtra oleju, powietrza i paliwa, AAT prawie przestało dymić. Niestety po jakiś 800km spore dymienie powróciło. Czyżby gdzieś olej się dostawał? Dym jest raczej czarny.

Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam

_________________
----------------------------------
AUDI A6/C4 2.5TDI AAT
----------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 17:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz niesprawny EGR to taki zwór , który łączy układ wydechowy z dolotowym i jest na końcu kolektora ssącego (taki grzybek) . Możesz zaślepić jego połączenie tak aby spaliny nie przedostawały się do dolotu i będzie spokój.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Jack ten grzybek o ktorym piszesz to takie cóś w kształcie "ufo"??? z weżykiem z podcisnienia? Jakie są skutki uboczne zaślepienia tego elementu? Wiem ze inne diesle jak maja spieprzony ERG to "nie jadą"! czy jest to bezpieczne dla turbiny itp?

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Polecam:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=61781

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=egr

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 19:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 12:51:18
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
O egr czytałem już wcześniej i zaślepiłem. Jazda poprawila sie o tyle ze nie ma teraz szarpania przy wolnym przyszpieszaniu na niskich obrotach, podejrzewam ze tyle spali szlo z powrotem do kolektora dolotowego ze silnik sie po prostu lekko dlawil. Po zaslepieniu szarpanie zniklo.

Zastanawia mnie ta zaleznosc po wymianie oleju. Swiezy olej = dymu brak, po 800km pewnie zanieczyszczony=dym.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

_________________
----------------------------------
AUDI A6/C4 2.5TDI AAT
----------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 19:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Zastanawia mnie ta zaleznosc po wymianie oleju. Swiezy olej = dymu brak, po 800km pewnie zanieczyszczony=dym.

Przypadek

Co do zaślepienia EGR to ja jestem przeciwny temu.

Dlaczego ?
Ano dla tego, że kiedy jedziesz na ciut większych obrotach (około 3000) i zdejmiesz nogę z gazu hamując silnikiem to turbina mocno zaczyna zwalniać przy braku EGR.
Postawisz nogę na gaz turbina mocno dostaje w kość aby się rozpędzić.

Efekt... skrócenie życia turbiny.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 01:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie zgadzam się a to dlatego, że to nie są silniki benzynowe i nie ma przepustnicy a tylko ona przy gwałtownym odjęciu gazu blokuje doładowanie. W dieslach spokojnie można zaślepiać bo tam nie ma żadnego oporu w dolocie i wylocie z turbosprężarki a sam wirnik ma taką siłę bezwładności, że spokojnie kręci się , tyle tylko, że jak odejmujesz gaz i gwałtownie dodajesz to spada nadciśnienie w dolocie i auto przykopci bo brakuje odpowiedniej ilości powietrza. EGR jest potrzebny latem zwłaszcza przy dużych upałach i jeżeli silnik jest mocno wysilony to te spaliny na powrocie mają za zadanie mieszać się z powietrzem w komorze spalania i obniżać tam temperaturę . Przy jezdzie miejskiej lub częstym odpalaniu i gaszeniu to lepiej zaślepić a kto nie wierzy to polecam rozebrac kolektor ssący i zobaczycie co tam się zbiera i jak mocno osadza zatykając dolot.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: