.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 16:57:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6V6 2,5 Tdi AKN naprawiona turbina prosba o analize logow
PostNapisane: 19.sie.2008 19:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Witam oddalem turbine do regeneracji, blad 575, juz mnie nie meczy))
Zrobilem nowe logi statyczne i dynamiczne prosze o ich analize.

STATYCZNE:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek
14
Obrazek
018
Obrazek

STATYCZNE BS
000bs
Obrazek
003bs
Obrazek
004bs
Obrazek
011bs
Obrazek

DYNAMICZNE
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 21:34:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jest prawie OK.
Zajrzyj jeszcze do katalizatora.
W najbliższym czasie przepływka - tnie Ci już dawki w dolnym i górnym zakresie obrotowym, ale aby to stwierdzić z całą pewnością należy zrobić porządek z ciśnieniami.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 21:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Dzięki carl za ocene ale co masz na myśli z tymi ciśnieniami :?: :peace: Czy są jakieś nieszczelności :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 22:19:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wywalenie katalizatora powinno pomoc sie szybciej rozbujac sprezarce :)

Carl
IMHO - ryzykuje twierdzenie ze LMM u kolegi zaczyna konczyc zywot ...
pytanie jak dawno wymieniany byl filtr powietrza ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 05:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Odme oraz filtr powietrza wymieniłem chyba w kwietniu.Mam wrażenie że przy starcie powinien być troche żywszy ,bo póżniej jak wejdzie na obroty to stój szalony :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 18:18:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
MAREK71s napisał(a):
Mam wrażenie że przy starcie powinien być troche żywszy , póżniej jak wejdzie na obroty to stój szalony :diabel: :peace:


No i Twoje wrażenie potwierdza się w logach, to auto prawie do 2400 rpm po prostu nie jedzie, tylko się toczy... :) Dławi się, bo bezwładność garretta to to nie jest. Jest sposób - opisywany często przez meszruma - na odpięcie wydechu za turbiną i zalogowanie - będziesz miał jasność.
Nie ma tu nic do dodania - Przemek mnie wyręczył. :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 18:50:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
a jaki jest przebieg omawianego AKN'a ??

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ciekawe kto robił tą turbinke? wg.mnie ta turbinka nie bije ciśnienia,albo ze sterowaniem coś jest.W 11 bs różnica 40 mbar to stanowczo za mało po świeżo robinej naprawie.U mnie po regeneracji przez TURBO JULITE,różnica w 11bs dochodzi nawet do 90mbar-ów

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 21:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
turbosprężarka nie pompuje niemalże w ogóle na dole. przyrost ciśnienia doładowania następuje zbyt późno, co zauważyli koledzy.

oto przykładowe 2 próby 011dN mojego 10letniego AFB z oryginalną T
[zwróćcie uwagę na moment, gdy ciśnienie osiąga optymalną wartość]:
Obrazek


moim zdaniem T do poprawy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 00:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrum napisał(a):
turbosprężarka nie pompuje niemalże w ogóle na dole. przyrost ciśnienia doładowania następuje zbyt późno, co zauważyli koledzy.

oto przykładowe 2 próby 011dN mojego 10letniego AFB z oryginalną T
[zwróćcie uwagę na moment, gdy ciśnienie osiąga optymalną wartość]:
Obrazek


moim zdaniem T do poprawy.


czujesz ten dolek po ob przy 2320 rpm???? i mam pytanie czy to jest normalka w tym silniku????bo u mnie podobnie jest tylko ze przy okolo 2700 rpm :d :d :d

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 06:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Odnośnie przebiegu to 200tys. rocznik 99.Turbine regenerowałem w Mielcu w Reg Mocie :(: Wywale katalizator jak sugeujecie i zobaczymy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 06:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie usuwaj katalizatora!
odepnij wydech przed katalizatorem [3 min] i zaloguj 011dN.

na 99% to wina turbosprężarki - być może tylko regulacji samej sztangi.




Badyl,

tak, każda T G2052 V1 [czyli z przewężeniem] ma OB. u mnie dołek to maksymalnie 100mbar trwający ok. 0,5s - jest to nie tyle, że nie odczuwalne, co rodzi nawet uczucie lepszego przyspieszenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 07:22:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jezeli N75,weżyki podcisnieniowe sprawdzone,szczelnosc dolotu oraz sztanga .... to zostaje tylko wywalenie turbo na stół i czyszczenie .... [i osobiscie stawiam na ostatnia opcje ;) ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 07:48:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
czekamy na logi z odpiętym katem i ukladem wydechowym

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 14:01:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
jezeli N75,weżyki podcisnieniowe sprawdzone,szczelnosc dolotu oraz sztanga .... to zostaje tylko wywalenie turbo na stół i czyszczenie .... [i osobiscie stawiam na ostatnia opcje ;) ]


Generalnie powiedziałbym to samo co Ty Spanky ... :) , lecz oceniając logi (i niestety tylko logi ...) - jakoś nie mogę pozbyć się wrażenia, że kłopoty leżą jednak w podciśnieniu sterującym (i/lub N75). Zwróc uwagę jak ślamazarnie poruszają się kierownice gareta, co w mojej ocenie przekłada się bezpośrednio na powolny (aczkolwiek jednostajny i osiągający pełny zakres wymaganych wartości) wzrost ciśnienia doładowującego.

Ponadto w odczytach statycznych i w nastawach podstawowych absolutnie nie widać żeby cokolwiek hamowało swobodny upływ spalin do wydechu, a podciśnienia w kolektorach ssących wystarczyłoby dla dwóch takich V6-tek - a nie tylko jednej ... .

To oczywiście jest stan niepokojący ale i dosyć typowy/powszechny dla AFB/AKN i dlatego w pierwszej kolejności poradziłbym Markowi71s ponowną weryfikację układu podciśnieniowego, począwszy od szczelności połączenia z rurką od vacuumpompy, poprzez N75/N18 i na końcówkach wężyków przy turbinie, EGR oraz klapie gaszącej - kończąc ... .
Jeżeli właściwie przeprowadzona kontrola nie przyniesie skutków - wtedy jak najbardziej - skłaniałbym się do powtórnej "zabawy" z turbiną - obowiązkowo w połączeniu z czyszczeniem dolotu (kolektory, rura łącząca) i wymyciem oraz delikatnym przedmuchaniem przepływki.

Rozpinanie wydechu w moim przekonaniu nie znajduje żadnego racjonalnego uzasadnienia ale skoro już niektórzy wysuwają taką koncepcję, to należałoby ostrzec Marka71s, że zanim odepnie rurę wydechową - powinien zaopatrzyć się w nową uszczelkę, trzy odpowiednie nakrętki samokontrujące oraz conajmniej jedną śrubę dwustronną na "w razie czego" (tzw. szpilkę) ... .

EDIT:
Do Marek71s - trochę zastanawiająca jest niska dawka paliwa biegu jałowego (nieusprawiedliwiona np. cieknącymi końcówkami wtrysków lub innymi problemami układu paliwowego) w połączeniu z leciutko (dosłownie o jedną "sztufę") podniesionymi obrotami. W związku z tym pojawia się pytanie czy ktoś nie pozmieniał ustawień w adaptacjach ECU - co również może wpływać (przynajmniej częściowo) na takie a nie inne zachowanie sprężarki ... ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 15:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Rozpinanie wydechu w moim przekonaniu nie znajduje żadnego racjonalnego uzasadnienia ale skoro już niektórzy wysuwają taką koncepcję, to należałoby ostrzec Marka71s, że zanim odepnie rurę wydechową - powinien zaopatrzyć się w nową uszczelkę, trzy odpowiednie nakrętki samokontrujące oraz conajmniej jedną śrubę dwustronną na "w razie czego" (tzw. szpilkę) ... .


to, przepraszam, lepiej palnikiem wyciąć katalizator [który i tak jest dobry przy takim przebiegu]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 16:47:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Odpialem wydech za turbina i zrobilem log 011 DN
po odpieciu nadal jest brak mocy na wolniejszych obrotach.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 17:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Marku,

jak widzisz nic się nie zmieniło - katalizator jest więc dobry [normalnie wytrzymują do 350 000 km].

pozostaje Ci jedynie kontrola układu podciśnienia:
Obrazek
interesują Cię: zawory 27 i 28 [N18 i N75] oraz połączenia z 1 [EGR] oraz T [obok 40], jak również połączenie układu z puszką filtra powietrza.
czarny powinien być z lewej, szary z prawej.

najlepiej jest dokładnie zbadać każdy wąż i przedmuchać kompresorem [łącznie z zaworami].
nie mniej jednak, na 99% T nadaje się do reklamacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 18:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Dzięki za zainteresowanie moim problemem jutro posprawdzam podciśnienie ale turbina mnie podłamała.Po niedzieli jade chyba do Mielca :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 11:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Jednak wina turbiny,wymiana kierownic i wszysko pieknie hula.Trafiłem chyba na złą zmiane,goście dali troche ciała :P :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: