.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 08:30:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3 2.5 tdi] świece i obroty - zimny i ciepły
PostNapisane: 16.lis.2008 18:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
1Czy zawsze powinny załączać się świece żarowe? U mnie włączają się zawsze rano czyli silnik jest całkiem zimny. Później to na chybił trafił i nie zależy to od niczego. np. przyjechałem do pracy, auto stoi 8 godz. wsiadam i albo świecą, albo nie. Jak nie świecą to chwilę musi pokręcić. Inna sytuacja silnik ciepły, zatrzymuję się na 2 minuty wsiadam a świece się włączają.
2Po odpaleniu na zimnym wolne obroty to ok.1000-1050 obr. Przy jakiej temp. powinny spaść na 800 ? U mnie spada kiedy chce. Może przy 60 a może dojść do 90 i nic.

Co to może być? Da radę coś samemu czy od razu do mechanika?

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Ostatnio edytowano 17.lis.2008 17:20:20 przez electrofinger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 19:01:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przy poprawnie działającym czujniku temp., świece żarowe w 1T grzeją przy +5*C lub zimniej. Sprwadź czujnik (dwa piny, na górze króćca wodnego na głowicy), wtyczkę, wiązkę.
Obroty biegu jałowego praktycznie zawsze OD SAMEGO POCZATKU muszą być na 800 obr/min. Przy silnych mrozach, w okolicach -10*C, mój po rozruchu łapie 800 obr/min po jakiś 30 sekundach pracy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 11:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
W AELu wymieniłem taki czujnik kilka dni temu i dalej grzeje kiedy chce, nawet przy +8C...Nie wiem co z tym zrobić, szkoda żeby mi zajechały aku zanim przyjdą mrozy.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
adiaudi napisał(a):
W AELu wymieniłem taki czujnik kilka dni temu i dalej grzeje kiedy chce, nawet przy +8C...Nie wiem co z tym zrobić, szkoda żeby mi zajechały aku zanim przyjdą mrozy.

To znaczy że masz przerwę w wiązce - gdy zdejmiesz wtyczkę z czujnikia, ECU "myśli", że jest baaaaardzo zimno i grzeje długo. W 1T aż do zakręcenia rozrusznikiem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 19:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
? A dla laika podpowiesz coś więcej? Co to i gdzie szukać? Dzięki!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 23:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
adiaudi napisał(a):
? A dla laika podpowiesz coś więcej? Co to i gdzie szukać? Dzięki!

Spróbuj prześledzić pod maską cały przewód idący do czujnika. Może pod palcami wyczujesz miejsce, gdzie wiązka jest załamana. Wtedy wystarczy zlutować. Ja tak wskrzesiłem wtryskiwacz sterujący.
Poza tym VAG powinien wywalić tzw. błąd sporadyczny

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 23:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wystarczy na zimnym silniku zlogować 01 / 007 ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: