.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 17:04:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,9 TDI AHU Brak mocy - prośba o ocene logów
PostNapisane: 24.lis.2008 18:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam, mój kolega ma następujący problem. Otóż, w jego samochodzie niedawno był wymieniany rozrząd i poprosił mnie o zrobienie logów bo samochód nie chce ciągnąć ( jest problem z osiągnieciem 4 tys obrotów ) . Pytałem się czy tak się działo przed wymianą rozrządu to niestety on nie wie !!! Czy rozrząd jest poprawnie ustawiony?
Po podłączeniu kompa VAG pokazał mi parę błędów, ale tylko jeden powraca po wykasowaniu: 65535. Znalazłem taki opis:
-65535 Uszkodzony sterownik
-65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)
-65535 Nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)
-65535 Błąd jednostki kontrolnej – w którymś systemie
Wyczytałem żę przyczyną takiego błędu może być pęknięty wężyk w komputerze od turbiny, czy to możliwe?

Z tego co wyczytałem z loginów to występuje problem z ciśnieniem doładowania turbiny ( jest za małe ), statyczny kąt wtrysku do regulacji, temperatura za niska.

Proszę o wasze opinie i porady. Dzięki.

BS
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

statycznie
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek

Dynamicznie
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 19:44:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
termostat - do wymiany
EGR - wyglada na zaslepiony
dawka paliwa - troche niska ale w normie ;)
statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - obowiązkowo do regulacji... zaplon za poźny
mechanizam wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
sprezarka - niedoladowanie - do sprawdzenia wszystkie wezyki ukladu podcisnienia oraz poprawnosc pracy zaworu upustowego... (domykanie)
uklad wtryskowy - w normie

LMM - ocenimy jak dojdziesz do ladu z turbiną.

A tu mozesz poczytac o bledzie 65535 :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=65535

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 08:46:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szukaj dziurki w dolocie ...

reszta juz zostala napisana ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 14:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Dzięki za odpowiedź, zacznę wszystko sprawdzać dopiero w poniedziałek i dam znać o wynikach. Czy na podstawie logów możecie ocenić czy rozrząd jest poprawnie ustawiony, lub czy sam w swoim zakresie mogę to sprawdzić ( jakieś znaki ) ?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 12:43:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logow nie wynika zeby rozrzad byl zle ustawiony... jesli bedzie mozna ustawic prawidlowo statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku tzn ze jest OK :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 16:24:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Troszke to trwało ale wreszcie zabrałem się za samochód.
Sprawdziłem i wymieniłem po kolei wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność układu dolotowego i niestety problem nie został rozwiązany.
Logując grupę BS 011 stwierdziłem ze zawór upustu spalin się nie porusza, jednak ręcznie jestem w stanie go poruszyć. Wyglada mi to na brak serowania, czy winny temu jest zawór N75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 17:09:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj 011 dyn po wymianie wezykow...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 17:20:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Tez logowalem i bez zmian :(
Własnie mierzylem opor zaworu N75 i zalazlem ze ma wynosic od 14 do 20 Ω a u mnie jest 28,5 a napiecie zasilania na styku 1 wtyczki i nasie samochodu wynosi prawie 12 V więc czyli w normie a napiecie między stykami w kostce wynosi 6,5 V, czy N75 działa poprawnie?

I od czasu do czasu wyskakuje bład:
00575 Inatake Manifold Pressure
17 - 00 Control Difference


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 18:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
JACEK83 napisał(a):
Tez logowalem i bez zmian :(
Własnie mierzylem opor zaworu N75 i zalazlem ze ma wynosic od 14 do 20 Ω a u mnie jest 28,5 a napiecie zasilania na styku 1 wtyczki i nasie samochodu wynosi prawie 12 V więc czyli w normie a napiecie między stykami w kostce wynosi 6,5 V, czy N75 działa poprawnie?

I od czasu do czasu wyskakuje bład:
00575 Inatake Manifold Pressure
17 - 00 Control Difference


Wydaję mi się, że zaciął ci się N75 i nie działa poprawnie, ewentualnie pękła sprężynka i się zaciął, proponuję podmianę, rozbiórkę N75.

Ale nie jestem pewny niech ktoś potwierdzi moje zdanie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 18:34:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podmien N75 , VAG na kolana i w droge :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 18:44:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
ciekawe jak tam stan katalizatora

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 19:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Czy N75 od AFN-a wchodzi w gre do podmianki?
Jutro odepne wydech i zaloguje 011

Dziwi mnie również dziwne „byczenie” dochodzące z filtra powietrza.

Dodam że EGR po czyszczeniu również nie pracuje prawidłowo ( tzn. w BS 003 na zimnym silnik wartość wynosi cały czas około 500, nie otwiera i nie zamyka się cyklicznie ), nie był zaślepiony a bardzo zabrudzony może to ma też jakiś związek ( jak tak mogę go jutro zaślepić, czy ma to jakiś sens? )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: