.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.maja.2024 02:05:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Sonda w wersji z katem i bez.
PostNapisane: 06.cze.2009 10:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Chodzi o sondy montowane przed katalizatorem.

Po wywaleniu katów można nadal stosować tę samą czy lepiej
się zaopatrzyć w wersję sondy przeznaczoną do pracy w wydechu
bez kata?

Na co to może wpływać?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 11:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Powiem tak, w moim przypadku V6 wywaliłem katy i zostawiłem puszki, dźwięk był niemiłosierny, ala calibra. Sondy zostały stare i praca silnika moim zdaniem się nie zmienił, ale niedawno wspawałem zamiast okropnych puszek tłumiki przelotowe jest maga cichutko tak jak z katami. Widziałem też S6 które nie miały katów i chodziły bez problemowo, mówię o AEC.

Nie wiem co na to powiedzą mądrzejsi ode mnie, ale wydaję mi się, że schody zaczną się w przypadku wyrzucenia kata gdzie samochód miał sondy przed katem i za katem, wtedy jest problem.

Niedawno też czytałem na innym forum, jak człowiek w 2.6 V6 zrobił pomiar na hamowni po czym wyciął katy, koni przybyło 2 tak jakby zmieścił się w błędzie pomiaru, ale przybyło również 30Nm.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 19:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
Osobiście nie widziałem w żadnym aucie oryginalnego rozwiązania z sondą i bez kata -taki układ nie ma sensu-kat jest w stanie utlenić składniki spalin pod warunkiem dostarczenia do niego spalin o składzie zbliżonym do stechometrycznego a to może zapewnić tylko obecność w wydechu czujnika tlenu czyli sondy lambda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 21:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Kornel napisał(a):

Niedawno też czytałem na innym forum, jak człowiek w 2.6 V6 zrobił pomiar na hamowni po czym wyciął katy, koni przybyło 2 tak jakby zmieścił się w błędzie pomiaru, ale przybyło również 30Nm.


Musiał mieć mocno zabitego tego kata.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 13:55:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Maciu.
Sondę zostaw tą samą. Jeśli jest różnica w sondach dla aut z katem i bez kata, to ta różnica dotyczy mocy grzałki.

@endriu13
W silnikach 3A, AAD, PM, ABC, ACZ występowały sondy Lambda, mimo że nie montowano katalizatorów.
Uprzedzając kolejne pytanie, były wersje z i bez katalizatorów.
I jeszcze dodatkowo.
Np. silnik gaźnikowy 1.8 90KM o oznaczeniu SF w audi 80 B3 miał katalizator, a nie miał sondy. Co ty na to i na skład spalin?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 15:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zostawię tym bardziej ze tylko taka była na stanie ale chciałem mieć
dodatkowe potwierdzenie że różnica nie jest znacząca

dzięki

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 21:04:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
]Ja nie sięgałem tak daleko w przeszlość-masz rację ,kiedyś stosowano takie niepełne rozwiązania ale wtedy były jeszcze stosowane proste katalizatory jednodrożne.Ja miałem na myśli układ już z lat 90-tych gdzie katalizator trójdrożny musiał współpracować z czujnikiem tlenu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: