.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 13:48:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] Regulacja sprzęgła
PostNapisane: 29.lis.2008 14:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 09:01:45
Posty: 6
Lokalizacja: Duczki (Wołomin)
Witam czy da się jakoś wyregulować odpowietrzyć sprzęgło w Audi 100 C4 2,8 v6 92 r. Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 14:23:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nie da. sprzeglo jest sterowane hydraulicznie i jezeli nie ma wyciekow to powinno dzialac prawidlowo pod warunkiem zalozenia odpowiedniej tarczy i docisku jak i elementow przyleglych.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 14:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
momencik. Ale sam wysprzęglik oraz pompę sprzęgła odpowietrzyć się da.
Na wysprzęgliku masz odpowietrznik na klucz "10" i odpowietrzasz tak samo jak układ hamulcowy.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 15:33:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
klucz 11 ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 15:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 09:01:45
Posty: 6
Lokalizacja: Duczki (Wołomin)
w którym miejscu jest ten wysprzęglik macie może jakieś zdjęcia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 16:21:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
przy skrzyni biegow dojscie od dolu z lewej strony lub przy odrobinie szczescia przez lewe przednie nadkole. znajdziesz go po wezyku dochodzacym do skrzyni biegow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 18:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja w 100 C3 mam dostęp od góry, pod przekładnią kierowniczą. Wysprzęglik leży na górze skrzyni, lekko z lewej strony (z tej strony dochodzi też przewód hydrauliczny z pompy oraz wystaje odpowietrznik)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 21:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
cygaro-avant napisał(a):
momencik. Ale sam wysprzęglik oraz pompę sprzęgła odpowietrzyć się da.
Na wysprzęgliku masz odpowietrznik na klucz "10" i odpowietrzasz tak samo jak układ hamulcowy.


Nie odpowietrza się tak samo jak układ hamulcowy. Należy połączyć(przewodem gumowym) odpowietrzniki lewego przedniego zacisku hamulcowego z odpowietrznikiem wysprzęglika odkręcić je u nacisnąć od 5 do 10 razy hamulec. Zakręcić odpowietrzniki, z ciągnąć przewód gumowy i jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 00:00:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W ten sposób powietrze z wysprzęglika przepchniesz wyżej w stronę pompy, więc układ odpowietrzony nie będzie. Robi się to tak:
- wciskasz pedał sprzęgła
- luzujesz odpowietrznik (powietrze robi pssssst)
- zakręcasz odpowietrznik
- puszczasz pedał
- kilka razy "podpompować" pedałem
- wcisnąć pedał
- poluzować odpowietrznik
- zakręcić
- puścić pedał
i tak do skutku, aż opór na pedale pojawi się po skaswaniu luzów mechanicznych na pompie.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 00:21:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
cygaro-avant napisał(a):
W ten sposób powietrze z wysprzęglika przepchniesz wyżej w stronę pompy, więc układ odpowietrzony nie będzie.


Właśnie o to chodzi że powietrze wypchnę do zbiorniczka. A twoim sposobem można sobie naciskać i naciskać pedał sprzęgła i nic się nie odpowietrzy. A tylko dlatego że wysprzęglik ma za mały opór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 09:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja pol roku temu wymienialem pompe sprzegla (ulamal sie popychacz przy starej) i nie musialem odpowietrzac. Wystarczylo kilka razy wcisnac sprzeglo. Wiem, ze caly plyn z ukladu nie uciekl, ale na pewno w wezu do silownika bylo sporo powietrza. Co do regulacji pedalu sprzegla, to jest taka mozliwosc regulujac dlugosc popychacza przy pompie sprzegla (inna rzecz ze dostep makabryczny). Oczywiscie regulujac ta dlugosc ustawiasz wysokosc pedalu.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 12:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
eszkesz napisał(a):
Właśnie o to chodzi że powietrze wypchnę do zbiorniczka.

zgoda, ale w ten sposób musisz cały układ "przpepłukać"
eszkesz napisał(a):
A twoim sposobem można sobie naciskać i naciskać pedał sprzęgła i nic się nie odpowietrzy. A tylko dlatego że wysprzęglik ma za mały opór.

Za mały opór :?: Moim sposobem trzy razy odpowietrzałem wystrzęgliki i za każdym razem z bardzo dobrym rezultatem :P

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 13:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
cygaro-avant napisał(a):
zgoda, ale w ten sposób musisz cały układ "przpepłukać"


Masz rację ale cały układ sprzęgła to wysprzęglik, przewód i pompa następny jest zbiorniczek. Więc 5-10 naciśnięć pedału hamulca w zupełności wystarcza. Nie ja to wymyśliłem tylko goście którzy wymyślili hydrauliczne sterowanie sprzęgłem. A co najważniejsze można to zrobić samemu bez pomocy osoby która będzie pompować pedałem lub odkręcać i przykręcać odpowietrznik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 08:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Własnie jestem na etapie ogarniania sprzęgła i wymieniłem wysprzęglik. Ja odpowietrzam za pomocą niewielkiego nadciśnienia podawanego do zbiorniczka z płynem hamulcowym. Odkręcam odpowietrznik i czekam aż zacznie lać się sam płyn;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 12:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...i to jest najlepsza metoda, bo nie obciąża niepotrzebnie pompy sprzęgła.
A czym wytwarzasz nadciśnienie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 17:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam!
Ma problem gdyż siadło mi sprzęgło. Ale pytając w sklepie mam różne podane średnice.. Mi wychodzi z ETKA że sprzęgło powinno być 240.. Może ktos mi to szybko sprawdzić i potwierdzić ? Dziękuje z góry za pomoc.

Dodam że chodzi i auto 100 C4 2.5 TDI Avant z 93`

A może ktoś posiada na sprzedaż sprzęgło do tego modelu ???

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 21:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Najpewniej będzie jesli najpierw zwalisz skrzynię a dopiero zakupisz taile, fruity czy jak kto woli częsci;] Pozdrawiam. No chyba, że masz w sklepie układ i bierzesz wszelkie możliwe opcje które moga pasowac;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2009 18:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Casian , ja niecałe pół roku temu wymieniałem tarczę sprzęgła . Motor AAT , tarcza o średnicy 240 , założyłem SASCH-a , koszt ok. 560,-

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 20:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
TRUCKER napisał(a):
Casian , ja niecałe pół roku temu wymieniałem tarczę sprzęgła . Motor AAT , tarcza o średnicy 240 , założyłem SASCH-a , koszt ok. 560,-


A kupowałeś samą tarczę ? Cz całe sprzegło ?

Mam na allegro gościa ale jakoś nie ufam tej aukcji i wydaje mi się że docisk był jednak używany... :/

http://www.allegro.pl/item601184042_aud ... 5_tdi.html

edit:
Mam pytanko czy aby wyjąć skrzynie biegów w 100 2.5 TDI trzeba podwieszać silnik?

EDIT 2:

rozmawiałem ze znajomym i wbił mi gwoździa kolejnego. Powiedział mi taka rzecz że to nie musi byc tak do końca sprzęgło.. A jakis hydrauliczny wodzik.. Może ktos przybliżyć mi bardziej ten problem.
Powiem tak że nie czułem aby mi sprzęgło siadało pracowało normalnie. Ale wracając do domu zatrzymałem sie na skrzyżowaniu i już nie mogłem wrzucić biegu (tak jakby zablokowała się skrzynia) ale wyłączyłem silnik i biegi chodziły normalnie. To by wskazywało na padnięte sprzęgło. wrzuciłem 2 bieg i tak do domu jakos dotarłem ale na ostatnim skrzyżowaniu przed domem cos już poszło bo auto po wciśnięciu sprzęgła jechało nadal i słychać było jakieś nie ciekawe odgłosy jakby "mielenia metalu".... Co sądzicie o tym? Może jakieś sugestie? Dzięki za wszelką pomoc.

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 20:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
A czym wytwarzasz nadciśnienie

kupujemy drugi korek do zbiorniczka płynu hamulcowego, montujemy w nim dowolny króciec na przewód fi 8mm i podłączamy (korek z króćcem wkręcony na zbiorniczek)do króćca przewodem zwykły ogrodowy spryskiwacz ciśnieniowy, ot i całą filozofia (bardzo przydatne do odpowietrzania hamulców :).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: