.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 12:49:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 AKN 2,5]Jaki jest dopuszczalny luz na popychaczach?
PostNapisane: 11.kwi.2009 00:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2008 21:53:07
Posty: 10
Lokalizacja: Płock
Witam, wczoraj zdjąłem dekiel z lewej głowicy, aby usunąć pocenie się przy wtryskiwaczach. Przy okazji sprawdziłem dokładnie wałki i nie ma na nich żadnych wżerów, na całej powierzchni są idealnie równe. Jednak właśnie z tej strony słychać podczas pracy rozgrzanego silnika dziwny dźwięk (na zimnym jest ok), jakby takie ciapanie. Obracając wałek (4 bieg i pchanie samochodu) ustawiałem krzywki w górnej pozycji kiedy zawór jest całkowicie zamknięty i naciskając na dźwigienkę przy popychaczu. Na kilku zaobserwowałem jak dla mnie spory luz około 3 mm. Czy tak ma być, czy nie powinno tam być żadnego luzu i niektóre popychacze są uszkodzone i czeka mnie ich wymiana?? Silnik nie ma problemu z brakiem mocy, przyspiesza bardzo dobrze, nie kopci, dobrze odpala. Przebieg to 317 tyś. km, a przy ok. 210 tyś. w Niemczech w serwisie Audi wymieniano całą hydraulikę.
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 07:32:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jaecekk - ja myślę, ze coś źle sprawdziłeś, bo gdyby luz na hydropopychaczach wynosił 3 mm - dawno spadłyby dźwignie zaorowe i pastylki z trzpieni.

Odpwiadając na Twoje pytanie - luz pomiędzy bieżnią wałka (krzywka naturalnie w górze!!) a garbem dźwigni zaworowej nie może być > 0,2 mm ... (lecz to i tak za dużo,najlepiej kiedy luzu wcale "nie ma").

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 19:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2008 21:53:07
Posty: 10
Lokalizacja: Płock
Piotruś, niestety jak nacisnąłem jedną dźwigienkę to mi wyskoczyła spod wałka, na szczęście udało mi się ją włożyć z powrotem. W trakcie jazdy jeszcze nie wypadła :) . W takim stanie są dwa popychacze. Nie pozostaje nic innego jak wymienić popychacze i zweryfikować dźwigienki no i wymienić kompletny rozrząd bo czas jego wymiany też już się zbliża więc nieco przyspieszę "operację". Dzięki za informacje Piotruś.

Pozdrówka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: