.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 04:17:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 21:04:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 21:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)


To sie zgadza, ja mam poprostu 1,9TDI z parametrami 2,5TDI z multi, takze nie powinno byc problemu. Najlepsze jest smieszne spalanie przy mocy 2,5TDI :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)


To sie zgadza, ja mam poprostu 1,9TDI z parametrami 2,5TDI z multi, takze nie powinno byc problemu. Najlepsze jest smieszne spalanie przy mocy 2,5TDI :-)

No to dodam jeszcze, że przy wadze 1.9 TDI z Twoimi parametrami przeskakujesz ciężkie 2.5 TDI takie jak, np. moje a ja nic na to nie poradzę tylko :506: Oby mnie to nigdy nie spotkało bo żadne 1.9 nie może mi tego zrobić :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 00:02:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)


To sie zgadza, ja mam poprostu 1,9TDI z parametrami 2,5TDI z multi, takze nie powinno byc problemu. Najlepsze jest smieszne spalanie przy mocy 2,5TDI :-)

No to dodam jeszcze, że przy wadze 1.9 TDI z Twoimi parametrami przeskakujesz ciężkie 2.5 TDI takie jak, np. moje a ja nic na to nie poradzę tylko :506: Oby mnie to nigdy nie spotkało bo żadne 1.9 nie może mi tego zrobić :peace:


Ile ropki Ci srednio zjada :?: U mnie w wiekszosci miasto wychodzi 6,7 :-)
Smigne Cie kiedys, ale spoko bo nie mam nalepek ze to jest 1,9TDI :peace:
Twoj jest lepszy bo nie klekocze, ale ja za to jezdze bez zmartwien o pompe i walki :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 00:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)


To sie zgadza, ja mam poprostu 1,9TDI z parametrami 2,5TDI z multi, takze nie powinno byc problemu. Najlepsze jest smieszne spalanie przy mocy 2,5TDI :-)

No to dodam jeszcze, że przy wadze 1.9 TDI z Twoimi parametrami przeskakujesz ciężkie 2.5 TDI takie jak, np. moje a ja nic na to nie poradzę tylko :506: Oby mnie to nigdy nie spotkało bo żadne 1.9 nie może mi tego zrobić :peace:


Ile ropki Ci srednio zjada :?: U mnie w wiekszosci miasto wychodzi 6,7 :-)
Smigne Cie kiedys, ale spoko bo nie mam nalepek ze to jest 1,9TDI :peace:
Twoj jest lepszy bo nie klekocze, ale ja za to jezdze bez zmartwien o pompe i walki :):

Jak mnie śmigniesz a masz ramki lub naklejkę ;) to zaraz będę pytał na forum kto śmiał mi to zrobić :peace:
Mój pali w mieście 10-10.5 l, w wielkich bólach można zejść do 9 l, natomiast trasa 140 km/h - 160 km/h - 8 - 8.5 l. powyżej 160 km/h wychodzi 9 l/100 km. Jazda 120 km/h wyszło 6.8 l.100 O takim jak twoje mogę pomarzyć, choć w papierach mam przy 90 km/h 5.6 l/100, ale nigdy nie sprawdzone, a zresztą co to za jazda ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 12:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Panowie bez przesady z tym multi :-)

Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku, w skrzyni programowo nic nie ruszane i wszystko gra. Fakt ze mam maly przebieg bo 99tys.km w tej chwili, a skrzynia jest przerobiona na nowszy typ z nowym komputerem takze jest bezpiecznie ;)

Powiedziałbym, że jest Bezpieczniej :peace: Podejżewam, że przy Twojej motorowni wyciśnięte zostały Koniki a moment do granicy bezpieczeństwa dla tej skrzyni. W 2.5 TDI ta skrzynia ma już osiągniętą granicę Nm i to jest główny problem ;)


To sie zgadza, ja mam poprostu 1,9TDI z parametrami 2,5TDI z multi, takze nie powinno byc problemu. Najlepsze jest smieszne spalanie przy mocy 2,5TDI :-)

No to dodam jeszcze, że przy wadze 1.9 TDI z Twoimi parametrami przeskakujesz ciężkie 2.5 TDI takie jak, np. moje a ja nic na to nie poradzę tylko :506: Oby mnie to nigdy nie spotkało bo żadne 1.9 nie może mi tego zrobić :peace:


Ile ropki Ci srednio zjada :?: U mnie w wiekszosci miasto wychodzi 6,7 :-)
Smigne Cie kiedys, ale spoko bo nie mam nalepek ze to jest 1,9TDI :peace:
Twoj jest lepszy bo nie klekocze, ale ja za to jezdze bez zmartwien o pompe i walki :):

Jak mnie śmigniesz a masz ramki lub naklejkę ;) to zaraz będę pytał na forum kto śmiał mi to zrobić :peace:
Mój pali w mieście 10-10.5 l, w wielkich bólach można zejść do 9 l, natomiast trasa 140 km/h - 160 km/h - 8 - 8.5 l. powyżej 160 km/h wychodzi 9 l/100 km. Jazda 120 km/h wyszło 6.8 l.100 O takim jak twoje mogę pomarzyć, choć w papierach mam przy 90 km/h 5.6 l/100, ale nigdy nie sprawdzone, a zresztą co to za jazda ;)


Jak sie zjawisz w Trojmiescie to dam Ci powachac dymek z 1,9TDI :):
Ja caly czas jezdze po miescie a jak wskocze na ekspresowke to tez nie zaluje i caly czas wychodzi 6,7 :D
Tez masz tak ze przyspiesza do 160 a potem to juz ledwo ledwo :?:
I jeszcze przy zmianie z D na R troche szarpnie, w SSerwis mowili ze to norma.. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 13:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Atal-star napisał(a):
Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku,

mialem okazje jezdzic wieloma 1.9tdi. moze i 1,9 podczipowany ma osiagi seryjnego 2,5.. tyle ze od 4tys. Zreszta w ruchu miejskim wazniejsze jest jak auto zareaguje na buta przy 1500-2000 niz to ile koni wypluje na hamowni przy 4000+
Druga sprawa zaloze sie, ze te 165 to "deklarowane" osiagi (jeszcze nie slyszalem zeby ktos sie odazyl hamowac multitronica) - a z deklarowanymi konmi to roznie bywa
Jezeli myslisz, ze 1.9tdi sa bezawaryjne to slaby research robiles (i sa tez przypadki wymian walkow w 1,9pd)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 14:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2008 21:25:21
Posty: 34
Lokalizacja: Łódz
Dla mnie to trochę bezsens po co audi zrobiło taką skrzynie i pewnie jeszcze trzeba było za nią z 10 tys zostawić w salonie :): :): :): :):
Dziwne jak na Niemca ze nie zrobili rezerwy z 30% i też trochę bez sensu ze 2,5 TDI ma 163 koni jak 1,9 w A4 miało 131HP chyba nie rozumiem polityki audi
Mi po mieście nie udało sie zejść poniżej 9 trasa hmmmm :P od 9,5 L do góry :P chwilowe spalanie pokazywało mi nie raz 30 L :diabel: :diabel:
Zgodzę sie z kolega powyżej ze 170 km/h zaczyna już brakować powera.
Ale po mieście całkiem nieźle daje radę.
1 biegu to ta skrzynia chyba w ogóle nie używa a przy 60-70 km/h wrzuca 6

_________________
Sprzedam A6/S6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 14:41:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
przemekk74 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Jak ktos ma 1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku,

mialem okazje jezdzic wieloma 1.9tdi. moze i 1,9 podczipowany ma osiagi seryjnego 2,5.. tyle ze od 4tys. Zreszta w ruchu miejskim wazniejsze jest jak auto zareaguje na buta przy 1500-2000 niz to ile koni wypluje na hamowni przy 4000+
Druga sprawa zaloze sie, ze te 165 to "deklarowane" osiagi (jeszcze nie slyszalem zeby ktos sie odazyl hamowac multitronica) - a z deklarowanymi konmi to roznie bywa
Jezeli myslisz, ze 1.9tdi sa bezawaryjne to slaby research robiles (i sa tez przypadki wymian walkow w 1,9pd)
Pozdrawiam,
Przemek


165KM jest sprawdzone i pewne na 100%, nie bede tlumaczyc jak bo to nie ma sensu ;)
Wiem ze sa awarie w 1,9TDI, wałek, PD i glowice, ale to glownie wynika ze zlego uzytkowania auta i ogromnego przebiegu rzedu 600tys, ale nie piszmy tutaj o wadach i zaletach 1,9TDI i 2,5TDI bo to juz bylo milion razy.

Co do momentu i ciagniecia, 1,9TDI ciagnie od samego dolu w przeciwienstwie do V6 i ma wiekszy moment :):
Polecam Ci kolego lekture forum, danych technicznych i wykresow z hamowni :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 19:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Atal-star napisał(a):
Jak sie zjawisz w Trojmiescie to dam Ci powachac dymek z 1,9TDI :):
Ja caly czas jezdze po miescie a jak wskocze na ekspresowke to tez nie zaluje i caly czas wychodzi 6,7 :D
Tez masz tak ze przyspiesza do 160 a potem to juz ledwo ledwo :?:
I jeszcze przy zmianie z D na R troche szarpnie, w SSerwis mowili ze to norma.. ;)

Jak zmieniam z D na R czekam wieczność ;) (czyli jakieś 2 sec. na zmianę ciśnienia w skrzyni). Szarpnięcie jest, ale małe - raz b. delikatne, a raz trochę mocniejsze, ale myślę, że zależy czy olej w skrzyni jest zimny (program zimny) czy jest już na pełnej adaptacji z max. ciśnieniem (od 60 st.C + ). A więc jest to normalne. Raz na jakiś czas szarpnięcie przy zmianie jest mocniejsze, ale nigdy nie ma go na D. Z drugiej strony chciałoby się aby ruszał na D tak jak startuje z R.
Co do ciągnięcia :peace: , to akurat V6 - a w moim przypadku AYM - idzie równo od samego dołu do końca - jego maksymalny moment obrotowy 310 niutków jest dostępny już od niskich obrotów, niedostępny przy innych modelach TDI - 1400 obr. i idzie aż do max. 4000, również nie dostępny dla innych TDI V6. Maksymalne obroty to 4000. Odczówalne spowolnienie jest od 200 km/h i dociągnięcie do prędkości maksymalnej trwa chwilę, ale idzie do przodu. Oczywiście dawno tego nie sprawdzałem, 200 km/h osiągałem zawsze na odcinku około 1.5 km i zostawało mi 500 m do spokojnego zwolnienia do 70 km/h. Ale 160 km/h przelatuje bez najmniejszego spowolnienia.

c36amg napisał(a):
Dla mnie to trochę bezsens po co audi zrobiło taką skrzynie i pewnie jeszcze trzeba było za nią z 10 tys zostawić w salonie :): :): :): :):

Tak na marginesie to Audi nie zrobiło multitronika, tylko w pewnym sensie Luk. Luk przejął ten model multi od firmy, której nazwy nie pamiętam i ją zmodernizował. Jak widać nie dokładnie.
c36amg napisał(a):
Dziwne jak na Niemca ze nie zrobili rezerwy z 30% i też trochę bez sensu ze 2,5 TDI ma 163 koni jak 1,9 w A4 miało 131HP chyba nie rozumiem polityki audi

Może myśleli, że zrobili rezerwę :peace:
2.5 TDI z multi miało 155 KM i 163 KM, ale moment ten sam - 310. A politykę Audi rozumieją ci, którzy zajmują się naprawami aut tej szlachetnej marki ;)
( a najbardziej ci, którzy mogli świadczyć usługi serwisowania jako ASO, ale dla dobra klienta wolą to robić jako nieautoryzowany serwis ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 21:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Atal-star napisał(a):
1,9TDI z multi to mozna bez problemu chipowac bo to ta sama skrzynia co w 2,5TDI, sam mam 1,9TDI i program na 165KM w silniku,
...
165KM jest sprawdzone i pewne na 100%, nie bede tlumaczyc jak bo to nie ma sensu ;)
...
Co do momentu i ciagniecia, 1,9TDI ciagnie od samego dolu w przeciwienstwie do V6 i ma wiekszy moment :):


Ja widze sprzecznosc w Twojej wypowiedzi
Piszesz (nie chce narazie dyskutowac czy to bzdura czy nie), ze:
- multi mozna chipowac gdyz 1,9PD jest slabszy niz 2.5tsi a skrzynia ta sama co w 2.5tdi wiec "wiekszy zapas"
- 1,9PD maja mocniejszy dol od 2.5tdi

Problem w tym, ze dla skrzyni (podobnie jak dla sprzegla) problemem jest moment obrotowy (dlatego to ograniczenie rypiace moment do 310njutow w serii) a mocny dol to przeciez wysoki moment (wiec gdzie ta rezerwa 1.9?)
Zeby nie bylo gadania o nie wiadomo o czym to daj wykres z hamowni swojego auta i bedzie tzw "przyklad" (przy okazji ... robiles 011D po chipie?.. roznie bywa z przeladowaniami w 1,9PD)

Paw1972 napisał(a):
A politykę Audi rozumieją ci, którzy zajmują się naprawami aut tej szlachetnej marki

Ja mysle, ze o tym, ze multi bezawaryjnoscia nie grzeszy dobrze od samego poczatku wiedziano tylko pewnie parcie marketingowe by zaoferowac w katalogu w katalogu bezstopniowa skrzynie biegow (wyprzedzajaca konkurencje) bylo duze
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 23:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Mocny dół miałem na myśli po chipie ;)
Co do momentu to mam troche przeginke- 360-365Nm

Tutaj mój log po chipsie- popatrz sobie na zdrowe 1,9TDI :peace:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 23:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Hmmm. Ja się za bardzo nie znam ale czy turbawka w niskich obrotach nie pracuje jakoś dziwnie? Tak jak by się przycinała. Raz za dużo a zaraz za mało?

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 23:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Novac napisał(a):
Hmmm. Ja się za bardzo nie znam ale czy turbawka w niskich obrotach nie pracuje jakoś dziwnie? Tak jak by się przycinała. Raz za dużo a zaraz za mało?


kazdy tak ma, zreszta pamietajmy ze co pomiar to nieco inna charakterystyka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 23:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Do logu 11 nie mam zastrzezen - ladowanie ustawione podobnie jak user teodor2424 (to chcialem porownac), ktory mial deklarowane 160-165 (jak napisal "niby skromnie 160 -165ps ale gdzie to sprawdzić skoro różne hamownie mają spore rozbieżności w wynikach")
Masz jak twierdzisz (wykres jest czy to "deklarowane"?) 365Nm - i niby dla skrzyni to nie jest za duzo (gdzie 2.5 w serii ma 310).. to nadal nie kumam gdzie mialby byc problem dla 2,5 ktorego nie ma dla Twojego 1,9?
Silnik ktory ma 365Nm przy 4200 mialby moc okolo 220 koni wiec 2.5 ze sredniomocnym chipem na 190Ps (okolo 315Nm przy 4200) chyba bylby bulka z maslem dla tej skrzyni? "Seryjny" dla tej skrzyni moment 310 przy 4200 daje moc 185 koni wiec bez przekraczania max momentu, ktory przewidzial producent jest jeszcze pole manewru na chipa a dwa to jest to skrzynia bezstopniowa wiec to czy ten silnik ma max moment 300 czy 450 (przy np 2500) nie wplynie na to jak to auto bedzie sie zbieralo przy bucie
Wszystko to teoria bo w praktyce posiadacze multitronicow tak czy siak predzej czy pozniej poznaja pana Sope osobiscie...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 02:12:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
310 Nm to jest maksymalny moment obrotowy przy osiąganej maksymalnej mocy jaką jest w stanie "bezpiecznie" przenieść na koła skrzynia multitronik. Chwilowy moment obrotowy jaki jest przekazywany na skrzynię w przypadku 1.9 PD 130 KM to około 450 Nm, czyli to co dzieje się podczas silniejszego przyspieszania. Przy bucie moment jest jeszcze większy. Taki chwilowy moment w przypadku V6 TDI wynosi sporo ponad 500 Nm, ale w temacie chodzi o maksymalny Nm dla tej skrzyni. Program musiałby powodować ingerencję w ciśnienie skrzyni, czyli zmieniać prąd (na który jest ekstremalnie wrażliwy). Skrzynia ślizga się na tyle na ile pozwala jej sterownik. Dla tego jedyne bezpieczne "wymyślone" i dostosowywane indywidualnie to te, które nie ruszają w górę momentu tylko poprawiają jego charakterystykę w bezpiecznym zakresie nie przekraczającym jego max. Natomiast bezpieczna ingerencja dotyczy mocy i to wszystko. Ostatnie wersje sterowników polegają na odciążaniu pracy skrzyni we wszystkich możliwych kierunkach - podczas ruszaniu jak i podczas przyspieszania oraz przy pracy w opcji S - sport czy przy kick downie. Ile taka skrzynia po modyfikacji polata - ja nie wiem. Możliwe, że długo, ale kto się podpisze, że nie jest dla niej szkodliwe ?. Najnowsze sterowniki mają ogromne ciśnienie - dużo większe niż w starszych wersjach - to wszystko, aby zapobiegać niepotrzebnemu ślizganiu się skrzyni . Wywalenie momentu do takich granic (zakładając, że faktycznie jest to maksymalny moment a nie chwilowy) na pewno powoduje jej duże obciążenie. Oby polatała jak najdłużej, czego bardzo życzę. :peace:
ps. Podam przykład jak wiele do powiedzenia ma sterownik - w skrzyni, w której padnięta jest pompa oleju, czy ślizgające i popalone tarczki, czy ślizgający się łańcuch czy sprzęgiełko, czy ..... "wystarczy" zmienić sterownik hydrauliczny na ostatniej generacji (wersja 2005 +), który generuje ciśnienie, którego nie wytrzyma skrzynia starszego typu i może urwać nawet wał ;) - w takiej padniętej spowoduje, że skrzynia nawet w zgonnym stanie pojeżdzi jeszcze jakiś czas bez złych objawów. A więc czym wyższe ciśnienie w skrzyni - nawet zimnej - sprawuje pozytywne wrażenie, że wszystko jest jak najlepiej. Ale nie na długo... Może właśnie taka modyfikacja Nm ingeruje również w ten sposób w sterownik skrzyni ?

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 09:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2008 18:04:25
Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Paw1972 napisał(a):
jego maksymalny moment obrotowy 310 niutków jest dostępny już od niskich obrotów, niedostępny przy innych modelach TDI - 1400 obr. i idzie aż do max. 4000, również nie dostępny dla innych TDI V6.


Mam pytanie- widziales kiedys taki wykres na oczy? Nie mam na mysli pieknych wykresow fabrycznych, ale rzeczywisty kogos kto wzial 2.5TDI na hamownie. Cos mi sie nie wydaje, ze faktycznie ma max moment od 1400obr/min ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 16:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
arti_dg napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
jego maksymalny moment obrotowy 310 niutków jest dostępny już od niskich obrotów, niedostępny przy innych modelach TDI - 1400 obr. i idzie aż do max. 4000, również nie dostępny dla innych TDI V6.


Mam pytanie- widziales kiedys taki wykres na oczy? Nie mam na mysli pieknych wykresow fabrycznych, ale rzeczywisty kogos kto wzial 2.5TDI na hamownie. Cos mi sie nie wydaje, ze faktycznie ma max moment od 1400obr/min ;)

1400 - 4000 obr. min - dot. AYM.
A dlaczego ma nie mieć ?
Wykres widziałem z AYM 09/2001- oczywiście manual.
Moment jest ułożony prawie idealnie i wg. mnie nie ma co poprawiać.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 17:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2008 21:25:21
Posty: 34
Lokalizacja: Łódz
heh to teraz już nie wiem co zrobić
Jeśli auto sie nie sprzeda to chciał bym podnieść w nim moc tak do 190 koni przynajmniej zakładając SMT7 bo chyba sie da z tego co czytałem...
No moja skrzynia na pewno jest w stanie idealnym. Co o tym sadzicie ?
Zamówiłem do niego te fajne światełka (LAMPY PRZEDNIE AUDI A6 C5 97-01 + LED PASEK)
P.s na ile wyceniacie moje audi ? Mnie interesuje 47 tys co sadzicie o tej cenie ?

_________________
Sprzedam A6/S6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: