.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 21:32:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:32:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kosma_sz aha, ok myślałem że chodzi Ci o prace silnika... no strzelanie przy hamowaniu to meritum topicku ;)

....przy ewidentnym "nurkowaniu" silnika przy hamowaniu, na poduchach lecz np. urawana poducha przy ruszaniu silnik bardziej opiera się "wciska ku dołowi" i oznak moze nie byc jak przy hamowaniu.

Wydaje mi się, że to nie jest nic poważnego (jedz do polaka i slawaka na kanał) ;) jak Piotruś napisał na wsteku lekko wywolac nurkowanie silnika i obsluchac.

U mnie bylo to zdecydowanie przy mocniejszym hamowaniu, (poluzowane) u Ciebie mozliwe, ze jezeli stalo sie to z sekundy na sekundę odkrecilo, lub urwalo.

Co do nowego dzwięku, który opisujesz to

nie rozumiem, slyszysz go przed zapłonem (kluczyk na pozycji 0)? czy przed odpaleniem mająć kluczyk na pozycji zaplonowej (kluczyk pozycja 2) = "przy gotowości do odpalenia jeśli kontrolki na desce pogasły", czy w trakcie odpalania kluczyk polożenie nr 3... :?:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:55:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bardzo mi się "podoba" to nasze gdybanie na temat dźwięku, którego nikt (oprócz zdenerwowanego Pawła) nie słyszał ... .
Jednak post Grejfa nasunał mi jeszcze jedną myśl - czy ten "świst" słyszalny bezpośrednio po włączeniu zapłonu nie pochodzi od dmuchawy kabinowej ?
Paweł - sprawdź - co Ci szkodzi ... ?
Po prostu włącz zapłon po czym wyłącz panel klimy - całkowicie. Ta bestia - niby "głupi" wentylatorek - rzeczywiście potrafi nieźle wkurzyć ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 18:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
wedlug mnie chodzilo o to ze zanim silnik zalapie ale jest juz krecony, cytuje Pawla "Natomiast wsłuchałem się w nowy' dźwięk i zaczyna się on w chwili obrotu rozrusznikiem jeszcze przed zapłonem."

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 08:46:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
MiKev napisał(a):
wedlug mnie chodzilo o to ze zanim silnik zalapie ale jest juz krecony, cytuje Pawla "Natomiast wsłuchałem się w nowy' dźwięk i zaczyna się on w chwili obrotu rozrusznikiem jeszcze przed zapłonem."


Mikev - zacytowany przez Ciebie fragment wypowiedzi Pawła ja zrozumiałem identycznie (i stąd np. myśli o rozruszniku), lecz kiedy się tak "głębiej" :): zastanowić ... dmuchawa kabinowa też startuje dopiero po chwili od włączenia zapłonu. Jak wielu z nas już doświadczyło - potrafi przy tym (i to szczególnie na mrozie) wydawać wszelkie możliwe odgłosy - od tzw. mocno ochrypłego sznapsbarytonu po perfekcyjny sopran.
Dlatego właśnie sądzę, że warto wyłączyć panel klimatronika - chociaż raz, na próbę ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 10:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Piotrus nie twierdze ze tak nie jest bo sam kilkakrotnie zostalem wprowadzony w blad, :D wlasnie przez ta dmuchawe a te kilka sekund na sprawdzenie raczej nie zrobi roznicy :peace: wiec warto wykluczyc
Moja wypowiedzia (cytatem) chcialem odpowiedziec koledze grejf na jego watpliwosci cyt "nie rozumiem, slyszysz go przed zapłonem (kluczyk na pozycji 0)? czy przed odpaleniem mająć kluczyk na pozycji zaplonowej (kluczyk pozycja 2) = "przy gotowości do odpalenia jeśli kontrolki na desce pogasły", czy w trakcie odpalania kluczyk polożenie nr 3... "

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 11:23:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Piotruś napisał(a):
MiKev napisał(a):
wedlug mnie chodzilo o to ze zanim silnik zalapie ale jest juz krecony, cytuje Pawla "Natomiast wsłuchałem się w nowy' dźwięk i zaczyna się on w chwili obrotu rozrusznikiem jeszcze przed zapłonem."


Mikev - zacytowany przez Ciebie fragment wypowiedzi Pawła ja zrozumiałem identycznie (i stąd np. myśli o rozruszniku), lecz kiedy się tak "głębiej" :): zastanowić ... dmuchawa kabinowa też startuje dopiero po chwili od włączenia zapłonu. Jak wielu z nas już doświadczyło - potrafi przy tym (i to szczególnie na mrozie) wydawać wszelkie możliwe odgłosy - od tzw. mocno ochrypłego sznapsbarytonu po perfekcyjny sopran.
Dlatego właśnie sądzę, że warto wyłączyć panel klimatronika - chociaż raz, na próbę ... .
:peace:


Tak dokładnie o tą sytuację mi chodziło ;) Spróbowałem z wyłączoną klimą/dmuchawą i bez zmian. Ale od kiedy temperatura poleciała powyżej 0 st. C to zdarza się to dużo rzadziej. Nawet po całej nocy odpalił "normalnie". Poluję na "to" z kamerą i nie udało mi się nagrać (choć bez kamery "zagwizdało mi dwa razy), ale próbuję - może znowu mu się zachce ;) . Faktycznie bez nagranego dźwięku ciężko jest domyśleć się, co to jest. Ten dźwięk przypomina łożyska napinacza - stąd skojarzenie, ponieważ coś takiego miałem kiedyś w Mondeo, ale tam chodziło to cały czas i to w zależności od ilości obrotów. Na razie próbuję to nagrać i poluję z kamerą :peace: . Jutro i pojutrze mam wolne, a więc pogadam z nim po męsku ;) i pobujam na kanale. Zwrócę uwagą na poduchy i mocowania.
Co do poduch to w jednym z moich poprzednich aut padnięta była poducha i efekt przy wrzucaniu D to było załączenie oraz zaraz po tym odbicie silnika. Tutaj tego nie ma, ale i skrzynia przy D nie szarpie (tzn. nie czuć lub bardzo słabo). Najważniejsze to dojście co tak buja silnikiem i to "strzelanie".
Dziękuję koledzy za pomoc. Dam znać co dalej.
pozdr. :peace:
paweł

ps. Przeczytałem mojego niedzielnego posta (z basenem ;)) i stwierdziłem, że moje psyche ;) było w nie najlepszym stanie. Od razu przypomniały mi się słowa Pana Sopy - "nie mozna dać się ogłupić przez samochód" i drugi cytat " nie możemy stać się niewolnikiem samochodu" - teraz zrozumiałem co miał na myśli ;) Zmieniłem podejście i od razu lepiej się poczułem. Zresztą jak baba się zachowałem.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 11:32:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Paw1972 napisał(a):
ps. Przeczytałem mojego niedzielnego posta (z basenem ;)) i stwierdziłem, że moje psyche ;) było w nie najlepszym stanie. Od razu przypomniały mi się słowa Pana Sopy - "nie mozna dać się ogłupić przez samochód" i drugi cytat " nie możemy stać się niewolnikiem samochodu" - teraz zrozumiałem co miał na myśli ;) Zmieniłem podejście i od razu lepiej się poczułem. Zresztą jak baba się zachowałem.


To właśnie chyba jest najlepsze w SSERWIS, że oprócz samochodów Pan Sopa - swoją logiką, opanowaniem i nieopisaną życzliwością - leczy nie tylko samochody ale też i ludzi ... . Jak ja mu tej umiejętności zazdroszczę ... .
SORRY za OT ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 13:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Paw1972 nie przejmuj się mi jak się krzywki na wałkach przysniły to 3 dni spać nie mogłem i Piotrusia "męczyłem" od kłebka do nitki. Za co mu wielkie dzięki to mnie uchroniło "przed nerwicą natręctw" ;) To chyba normalne... :diabel:

tanich napraw !!

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 23:23:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):
To właśnie chyba jest najlepsze w SSERWIS, że oprócz samochodów Pan Sopa - swoją logiką, opanowaniem i nieopisaną życzliwością - leczy nie tylko samochody ale też i ludzi ... . Jak ja mu tej umiejętności zazdroszczę ... .
SORRY za OT ... .


No normalnie Zbyszek Nowak wsrod polskich mechanikow! :):

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 11:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Się chłopaki uśmaiłem czytając ten temat, czekam na rozwiązanieproblemu z niekrytą ciekawością.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Flyer napisał(a):
Piotruś napisał(a):
To właśnie chyba jest najlepsze w SSERWIS, że oprócz samochodów Pan Sopa - swoją logiką, opanowaniem i nieopisaną życzliwością - leczy nie tylko samochody ale też i ludzi ... . Jak ja mu tej umiejętności zazdroszczę ... .
SORRY za OT ... .


No normalnie Zbyszek Nowak wsrod polskich mechanikow! :):



Mikołaj Kopernik?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 15:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Jestem umówiony w serwisie Audi na wtorek. Nie mogę samodzielnie znaleść nic, co mogłoby powodować "bujanie" silnika wraz ze "strzelaniem".
Sprawdziłem wszystko co byłem w stanie zrobić sam, ale nie mam dostępu do kanału - tylko podnośniki. "Mój" mechanik pieści się z BMW (silnik, skrzynia) i stanowisko dopiero po niedzieli. Fachowcy PL/SLO bardziej specjalizują się w VW Golfach. Na słowa 2,5 TDI zareagowali jak :621: na wodę święconą :peace: Świst przy odpalaniu pojawia się raz na dziesięć odpaleń i dam sobie spokój (przy minusowych tem. było 9 na 10). Może w ASO dojdą o co chodzi. Najwyżej dopiszę ich do Niepolecanych :peace:
Dam znać po zdiagnozowaniu problemu.
pozdrawiam koledzy :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 12:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Mamy wtorek i za chwilę jadę do serwisu. Tymczasem udało mi się nagrać dźwięk słyszalny podczas odpalania silnika.
Link:

http://paw1972.wrzuta.pl/film/tcOosbiK1h/
;)
[EDIT +]
A więc jestem po serwisie. Piotr ;) miałeś rację to jednak ten wspornik. Mimo tego, że znajduje się na swoim miejscu to jest zdemolowany we wnątrz. Do wymiany elementy - jak dobrze pamiętam wg ETKI - 16, 19 i 20. 5-ki (poduchy silnika) w dobrej kondycj. Nie wiem jak to wygląda wewnątrz, ale tam jest to uszkodzone i jest duży luz oraz - jak to nazwali - charakterystyczny klik ;) Koszt części 40 funtów z VAT, czyli jakieś 180 zł. Robocizna to 70 F - niestety. Będę miał to robione w następną środę (niestety, ale tym razem problem z czasem z mojej strony). Natomiast co do dźwięku przy odpalaniu to nie chciało w ASO odpalić z wdzięcznym gwizdem ;) .
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 17:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Jestem po naprawie w ASO. Założyli cały komplet 16-20. Silnik już się nie buja do przodu oraz nie ma charakterystycznego "kliknięcia". Piotruś dziękuję jeszcze raz bardzo za trafne wskazanie miejsca usterki. Dziękuję również kolegom, którzy starali się pomóc w sprawie i również kolegom z dobrym poczuciem humoru :peace:
Przyczyną było zużycie gumowego odbijaka ;) - nr wg ETKI 16. Poprostu wytarł się i zmniejszył swoją objętość, stąd duży luz w elemencie nr 19, w którym były ślady wytarcia w metalu. Guma po za tym bardziej przypominała w dotyku gąbkę. Wyprodukowana w Hiszpanii ;) Nowa guma twarda prawie jak kamień i o większej średnicy, i wszystko siedzi tylko z minimalnym luzem.
Koszt części 40 f + wymiana 70 f. Gdybym miał dostęp do kanału wymieniłbym sam, ale niestety w tym dziwnym kraju nie ma kanałów ;)
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 20:51:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Cieszymy się Twoim szczęściem :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 01:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Norbi napisał(a):
Cieszymy się Twoim szczęściem :peace:

:peace:
Ostatni rok pokazał, że do tego auta należy mieć nie tylko dobre samopoczucie, dobre poczucie humoru/pozytywne nastawienie do przedmiotów martwych, czyli brać to z góry ;), ale i nie mały limit na koncie. Obojętnie jak będzie goguś ;) się sprawował ciut spadł w moim rankingu i od wczoraj przygotowuję się do tego naraszcie doskonałego Audi (All Road ?) :peace: . Martwię się trochę bo stajnia z Monachium zbyt często zaprząta mi głowę. Ale to tak na marginesie.
pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 15:25:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Cytuj:
Piotr miałeś rację to jednak ten wspornik. Mimo tego, że znajduje się na swoim miejscu to jest zdemolowany we wnątrz

A czy do wymiany tego wspornika trzeba odchylać przód?
Pozdrowienia :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 23:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Kolego mi udało się bez zdejmowania przodu. Musisz mieć kanał, trochę narzędzi i sprawna głowę na karku. Nie pamiętam teraz ile tam jest miejsca i nie wiem czy uda się odkręcić wspornik (3 imbusy) - nie odkręcałem lub blachę, w której pracuje guma (4 śruby) - chyba odkręcałem. Starą gumę można przeciąć, nową posmarować mydłem lub jakimś żelem. Na pewno dasz radę, jeśli cokolwiek robiłeś w swoich autach począwszy od (zakładam) 126p. Pozdrawiam. :d

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: