.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 12:19:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AKE 2001 2,5 TDI V6] Poważne stuki w silniku :/
PostNapisane: 21.gru.2008 00:06:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Znajomy robil ostatnio A6 z 2001 2,5 TDI V6 o oznaczeniu silnika AKE.
Silnik dość mocno ucierpiał po spatkaniu z "jakąś przeszkodą"w wyniku czego przestawiony został rozrzad niestety zawory spotkały sie z tłokami n w wyniku czego 1 z tłoków poszedł w pył.Efektem finalnym całości prac jest hałas/stuki które słychać po uruchomieniu silnika z prawej (od strony pasażera) głowicy. Stuki nasilają sie wraz ze wzrostem obrotów.
Na tym filmiku słychać dokładnie co to za stuki :

http://www.wrzuta.pl/film/nCXXhWmoIO/mov00438

autko zbiera sie całkiem ładnie...
ciagnie od samego dołu obrotów...
stuki jednak nie ustają n

Co moze byc tego przyczyną?
Żle ustawiony rozrzad?
Moze kąt poczatku wtrysku?

Prosze o jakies sugestie.

Pozdrawiam Szymon.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 15:30:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ale lupie w tym silniku ja bal bym sie go odpalac nie wiem co to bo to moze byc duzo rzeczy trzeba do dobrego fachowca zeby w realu to zobaczyl

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 16:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Wiem własnie...niestety w naszej okolicy to jedynie "magicy" są :/
Łupie nieprzecietnie.
Wydaje sie jakby odglosy z glowicy po stronie pasazera dochodziły..calosc rozrzadu skladana na ori blokadach...wiec co do ustawienia rozrzadu nie ma sie co czepic... jedynie to mozna miec zastrzezenia do ustawienie katu wtrysku :/
Z drugiej jednak strony podłaczajac VAGa komp nie wywala zadnych błedów :/
Natomiast po właczeniu nastawien pierwotnych kiedy to nastawnik-o ile sie nie myle-sie przestawia z jednej pozycja na drugą w pewnym momencie halas zupełnie ustaje...
Ja osobiście stawaiłbym na VP44...- wszystkie wtryski sa nowka sztuka....

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Ostatnio edytowano 22.gru.2008 11:35:49 przez simon75, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 17:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
to moze byc wszystko od krzywych korbowodow poczynajac konczac na vp 44

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 19:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Korbowód jest wymieniony na NOWY :) nie bylo innego wyjscia po światecznym spotkaniu zaworów z tłokiem :)) :)) :)) -w czasie spotkania ucierpiał tłok :) pękło mu sie na póóół :/ :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Ostatnio edytowano 22.gru.2008 11:35:14 przez simon75, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 09:06:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ponieważ stukanie nie nasila się "tak samo szybko" jak wzrost obrotów silnika - ja obstawiałbym układ rozrządu (tzn. coś z dźwignią lub hydropopychaczem gdyż właśnie te elemety pracują "o dwa razy wolniej" od "dołu"silnika) i/lub zatarty (lub skrzywiony - ewentualnie nieszczelny) zawór.
Jednak takie "typowanie na odległość" jak zwykle jest obarczone potężnym błędem i dlatego sugerowałbym wykonanie przede wszsytkim:
- pomiar kompresji
a potem:
- oceny wzrokowej "pod deklami" zaworowymi
- wybudowanie wtryskiwaczy i ich kontrola w zakładzie dysponującym odpowiednią maszyną

Jedna z wwym. czynności na 99% pozwoli dokładnie zlokalizować "uszkodzony" cylinder.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 11:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Piotruś napisał(a):
Ponieważ stukanie nie nasila się "tak samo szybko" jak wzrost obrotów silnika - ja obstawiałbym układ rozrządu (tzn. coś z dźwignią lub hydropopychaczem gdyż właśnie te elemety pracują "o dwa razy wolniej" od "dołu"silnika) i/lub zatarty (lub skrzywiony - ewentualnie nieszczelny) zawór.
Jednak takie "typowanie na odległość" jak zwykle jest obarczone potężnym błędem i dlatego sugerowałbym wykonanie przede wszsytkim:
- pomiar kompresji
a potem:
- oceny wzrokowej "pod deklami" zaworowymi
- wybudowanie wtryskiwaczy i ich kontrola w zakładzie dysponującym odpowiednią maszyną

Jedna z wwym. czynności na 99% pozwoli dokładnie zlokalizować "uszkodzony" cylinder.


Cenne uwagi :peace:
Znajomy mechanik stwierdził ze w tego typu silnikach tłoki sa pokryte jakim "cudownym" srodkiem przypominajacym teflon...w czasie wypadku-tudziez przegrzania substancja ta traci wlasciwasci i zaczyna scierac sie "POD" tłokiem-tak wiec z góry tego nie widać...przy zwrotnym rychu tłoka do góry powoduje to ponoc swego rodzaju stukniecie :/
NIe wiem na ile jest to prawda-nie jestem mechanikiem-faktem jest to ze tłok faktycznie jest przytarty z przeciwległych sron.
Jednym słowem szukać...szukać...szukać...

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 14:22:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witam dla mnie to typowy odglos walenia o głwkę szklanki jak nic :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: