.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 09:52:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 ADR] Podwojna wymiana oleju w ASB?
PostNapisane: 23.gru.2008 17:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2008 00:15:05
Posty: 8
Witam
Mam remont skrzyni, nowy konwenter sprzegla, zalany olej 8 litrowi powiedzieli mi zebym przejechal 1000km i znow wymienil olej (4 litry) i wtedy dadza mi gwarancje.

Chcialem spytac dlaczego podwojnie wymienia sie olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 08:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Prawdopodobnie chcą przepłukać skrzynię.Nie wiem po co.
Ja po wymianie przekładni planetarnej i kilku elementów zalałem raz i latałem do następnej zmiany bezproblemowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 15:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2008 00:15:05
Posty: 8
Dla mnie to tez bez sensu zeby wymieniac olej tak szybko w jednym czasie... WYdalem na to wszystko sporo kasy i pytam bo boje sie ze moga mnie jakos oszukac i naciagac :) pytalem w warsztacie o to to odpowiedzieli "tak sie robi na terenie calego kraju"

moze znacie jakies forum gdzie moglbym sie tego dowiedziec? Bylo kiedys takie dotyczace tylko automatow ale chyba usuneli...
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 16:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Dla mnie powód jest prosty , jeżeli miałeś w skrzyni tryby wymieniane lub coś podobnego , w pierwszym zalanym po remoncie oleju mogą się znaleźć mikroskopijne opiłki metalu , elementy muszą się po prostu ułożyć (dotrzeć), Jak dla mnie to warto zmienić olej i nie przesadzać z oszczędnością , bo można potem mieć problemy.Nie uważam żeby chcieli Cię naciąć.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 17:29:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Wystarczy że ci się paproch dostanie i ci zablokuje zawór i będzie problem , a dlaczego wymiwniasz olej w po tesiącu w nowym silniku.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 22:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Tedi napisał(a):
a dlaczego wymiwniasz olej w po tesiącu w nowym silniku.

pierwsze slysze by wymieniac olej po 1tys km w nowym aucie (mowie o dzis kupionym nowym aucie) - standard to wymiana co okolo 30tys

Ta wymiana oleju to takie dmuchanie na zimno ...na koszt klienta niestety
W razie czego i tak moga sie wykpic bo przeciez wymienil tylko czesc bebechow skrzyni wiec jakby co to zawsze sie moze okazac ze akurat pechowo zepsulo sie to co bylo niewymienione, prawda? zweryfikujesz? masz rachunek z dokldana lista zmienianych czesci?
Sam mususz wyczuc czy to naciagacze czy nie
W tiptrnicu wcale sie nie wymienia oleju wg instrukcji serwisowej audi wiec nie ma czegos takiego jak normalna wymiana (zakladam, ze masz tipa)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 11:42:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Skoro na tej podstawie udzielą Ci gwarancji na swoją robote, ( patrz, zeby była na piśmie ) to wymień ten olej. Na pewno nie zaszkodzi.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 18:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Od wyłapywania zanieczyszczeń jest filtr oleju.Od wyłapywania opiłków/mikro opiłków powstających w trakcie normalnego użytkowania jest magnes w misce olejowej.

Zakładając że usługa wykonywana była w renomowanym zakładzie ,można wywnioskować że zadbali o czystość i nie pozwolili sobie na to aby skrzynia w środku była brudna.(ja sobie tego nie wyobrażam)

Osobiście olał bym drugą zmianę.Z doświadczenia wiem że nie wymagało jej żadne z moich aut w automacie.

Jednak tak jak wspomniał ZiPi ,jeśli od tego uzależniona jest gwarancja to zmień.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: