.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 04:27:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Peknięty pasek rozrządu A6 C4 1Z 1.9 tdi 1994
PostNapisane: 29.gru.2008 23:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Pękł mi pasek wieloklinowy i motor stanął. Wymieniłem wieloklinowy rolkę .Odpalam motor nie chce odpalić ? Podładowałem akumulator i grece a tu nagle kilka stuków i amen.Rozkręcam obudowę a tam zerwany pasek i pełno strzępów z wieloklina to pewnie była przyczyna albo podczas strzelenia juz przeskoczył. co teraz .Jak od nowa ostawić rozrząd jaka procedura ? Pytałem i opinie i 2 mechaników zaproponowało aby od nowa ustawić rozrząd pasek i spróbować odpalić nie powinno być nic uszkodzone bo zerwał się podczas odpalania na rozruszniku ale nie odpalił ?? Czy silnik jest kolizyjny czy bez kolizyjny podczas zerwania paska ?
Pomocy !!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 00:21:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Każdy diesel jest silnikiem kolizyjnym.
Nie rozumiem tylko z tego nieuporządkowanego słowotoku, co strzeliło, czy po raz drugi pasek wielorowkowy czy rozrządu ...

Tutaj pomoc od pana Etzholda:
http://www.planetsecurity.pl/vag/Rozrzad%20R4%20TDI.pdf

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 00:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
przepraszam za słowotok ale troszkę jestem poddenerwowany ta sytuacja
a wiec pierwsze strzelił pasek wieloklinowy . scholowałem auto i go wyminiłem przy próbie odpalanie zerwał się rozrząd.
Jak myślicie do się jeszcze uratować tego 1zeta
ps. możesz podać link do całej książki w pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 01:00:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Na moj prosty rozum to dol sie kreci a gora nie...bo sie wszystko popitolilo w glowicy i kolejny pasek musial sie zerwac....ale ja sie nie znam i wsumie nie mam co sie odzywac. Lepiej nie pakowac kasy w kolejny pasek chyba

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 01:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Znajomy na popych 1.9SDI brał i pasek rozrządu poszedł i niestety głowica do roboty poszła :< Głowice do góry bierz i stanie się jasność.

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 01:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
mi się wydaje tylko tyle ze po prostu odpady z paska wielorowkowego spowodowyały przeskoczenie i byc może uszkodzenie paska rozrządu a reszta to już jak wyżej pisałem. Chciałbym się dowiedzieć przed ściągnięciem głowicy czy można od nowa zestroić rozrząd i spróbować uruchomić



Baskecior z opisu wynika że dużo użytkujesz takie właśnie tdi 1z . Jak myślisz warto zestroić rozrząd nowy pasek i spróbować odpalić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 07:50:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
nie warto nic robić bez obejrzenia dokładnie co się dzieje w głowicy

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 08:44:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Założyć pasek ale nie odpalać!
Pokręcić co najmniej 2 obroty wału korbowego jakimś kluczem i sprawdzić czy nie blokuje.
Jeśli blokuje, to głowica w górę, jeśli nie, to NA WŁASNE RYZYKO można spróbować pokręcić rozrusznikiem.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 09:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
exterminal69 napisał(a):
przepraszam za słowotok ale troszkę jestem poddenerwowany ta sytuacja
a wiec pierwsze strzelił pasek wieloklinowy . scholowałem auto i go wyminiłem przy próbie odpalanie zerwał się rozrząd.
Jak myślicie do się jeszcze uratować tego 1zeta
ps. możesz podać link do całej książki w pdf

Wykręć swiece żarowe, zakładaj nowy pasek i pokręć kluczem za koło na wale korbowym. Jeśli nie będzie silnego oporu , istnieje cień szansy że sprawa przeszła bez echa.
Z drugiej strony - osobiście zwalałbym głowicę i oglądnął ew. straty. Jeśli zawory nie oberwały - silnik będzie zdrów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 19:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Powiem szczerze że mam taka nadzieje że nic się nie stało.
Czyli wykręcić świece żarowe czy odłączyć ? ,założyć pasek i spróbować zakręcić jak nic nie będzie stukać to spróbować odpalić ?? Pisałem wyżej o momencie w którym zerwał się pasek było słychać taki stuk ,czym on był spowodowany samym zerwanym paskiem czy po prostu zawór się z tłokiem spotkał
Jak ustawić te wszystkie koła i pompę ?? Ma ktoś jakąś książkę ??
I jeszcze jedno przerabiał ktoś może anglika ? Tak już myślę że jak by remont był kosztowny czy nie warto pomyśleć o jakimś angliku i tego poświecić na dawce .

I jeszcze jedno ;/ próbowałem poodkręcać oprzyrządowanie głowicy i jak sie zabrałem za te gumowe węże przy turbie ta gumowa rurka , jak ją ściągnąłem zobaczyłem wirnik i przed nim jak by jakąś ciecz jak by olej odrobinkę o czym to świadczy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 19:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Świece wykręć.
Instrukcję złożenia rozrządu Ci wystawiłem.
Z rur poleciał olej - to norma.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 20:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
lepiej sciag dekiel i walek rozrzadu, sprawdz czy wszystkie szklanki sa cale i czy ktorys zawor nie jest nizej, bo jesli spotkaly sie zawory z tlokami a zaczniesz palic motor to jest szansa ze rozwalisz wiele wiecej rzeczy

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 20:54:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Baskecior napisał(a):
exterminal69 napisał(a):
przepraszam za słowotok ale troszkę jestem poddenerwowany ta sytuacja
a wiec pierwsze strzelił pasek wieloklinowy . scholowałem auto i go wyminiłem przy próbie odpalanie zerwał się rozrząd.
Jak myślicie do się jeszcze uratować tego 1zeta
ps. możesz podać link do całej książki w pdf

Wykręć swiece żarowe, zakładaj nowy pasek i pokręć kluczem za koło na wale korbowym. Jeśli nie będzie silnego oporu , istnieje cień szansy że sprawa przeszła bez echa.
Z drugiej strony - osobiście zwalałbym głowicę i oglądnął ew. straty. Jeśli zawory nie oberwały - silnik będzie zdrów.


Ta opcja podoba mi się najbardziej, też bym tak zrobił a dopiero później jakby coś nie tak brał się za rozbiórkę

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
tylko pozniej to moze nie byc sensu rozbierac jak zawor sie urwie i wbije w glowice po odpaleniu
A do ustawienia rozrzadu i tak powinien sciagac pokrywe to co za problem odkrecic jeszcze kilka nakretek ze stopek od walka i sprawdzic

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Arthur napisał(a):
tylko pozniej to moze nie byc sensu rozbierac jak zawor sie urwie i wbije w glowice po odpaleniu
A do ustawienia rozrzadu i tak musie sciagac pokrywe to co za problem odkrecic jeszcze kilka stopek od walka i sprawdzic


Zawsze jak się dotykam rozrządu, przed odpaleniem przekręcam wałem cały silnik w celu sprawdzenia czy nie ma styku zaworów z tłokami

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 22:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Jutro jadę do zmecha przedyskutować sprawę czy się podejmie wyżej opisanych operacji . Dam znać co i jak a na razie dziękuje WAM za pomoc jak by komuś coś jeszcze do głowy przyszło to proszę pisać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 22:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
*ściągnij dekiel nie ruszaj wałka sprawdz luzy na regulatorach - ustaw rozrząd i przed ściagnięciem głowicy (a to jest pewne :| ) zmierz ciśnienie na cylindrach.

* To wszystko zrobi mechanik ;)

koszta przy robocie samej głowicy - sprawne popychacze, wałek w całości, niezniszczone gładzie popychaczy to ok. od 200pln do 1000pln.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 10:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Wróciłem właśnie z tur de po mechanikach no z 2 na 3 chce 500zł z robotą głowicy + części czyli zawory ,uszczelka pod głowicą.Ale jeden powiedział że jak zrobie góre czyli głowice zawory uszczelniacze itd a nie zrobie dołu pierścieni to bedzie brał olej i on by zalecał zrobienie wszystkiego czyli pierścienie zawory szklanki uszczelniacze itd.
Co wy na to ?? Jak powiedziałem ze podczas odpalania było słychać stuk to mówią ze na pewno pogięło zawory wydechowe i kto wie co jeszcze nie wiem co mam robić czy pchać się w taki remont czy inwestować w anglika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 16:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Potrzebuję pilnie takiej części "Osłona paska zębatego" Nr części 028 109 127 J


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 18:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2006 18:16:10
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
exterminal69 napisał(a):
Witam
Wróciłem właśnie z tur de po mechanikach no z 2 na 3 chce 500zł z robotą głowicy + części czyli zawory ,uszczelka pod głowicą.Ale jeden powiedział że jak zrobie góre czyli głowice zawory uszczelniacze itd a nie zrobie dołu pierścieni to bedzie brał olej i on by zalecał zrobienie wszystkiego czyli pierścienie zawory szklanki uszczelniacze itd.
Co wy na to ?? Jak powiedziałem ze podczas odpalania było słychać stuk to mówią ze na pewno pogięło zawory wydechowe i kto wie co jeszcze nie wiem co mam robić czy pchać się w taki remont czy inwestować w anglika.


to może jeszcze wymienić sprzęgło, wachacze i turbinę? Po dziurki w nosie mam mechaników wg których wszystko jest do roboty. pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: