.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 08:33:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: blokada pompy v6 tdi
PostNapisane: 04.sty.2009 14:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
Witam , na dniach będe montował nową pompe vp44, jako że koło zębate jest na stożku i bez żadnego klina musi występować miejsce do blokady na pompie gdzie tego szukać?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 16:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jeżeli nie masz założonego koła zębatego na pompę to zapomnij o zakładaniu jej do auta i leć z nią do serwisu boscha żeby Ci ją złożyli do kupy bo fizycznie nie ma takiej możliwości aby w domowych warunkach to zrobić.
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 18:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
Z całym szacunkiem, ale nie chce mi się wierzyć, aby każdy mechanik po demontażu pompy, gdzie występuje konieczność zdjęcia koła, udawał się z nią do serwisu boscha. Ja osobiście zaznaczyłem sobie punkt na kole i wałku przed rozbiórką, ale to nie jest profesionalne rozwiązanie i sprawdza się tylko przy włożeniu dotychczasowej pompy, a co w przypadku jeśli mam drugą?

Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 18:36:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeżeli dobrze pamiętam to w instrukcji demontażu VP 44 z Focusa pisało, żeby kategorycznie nie odkręcać centralnej śruby na kole zębatym.
Więc w audi ta sama zasada.
Jeśli to zrobiłeś, to leżysz.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 18:44:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Z całym szacunkiem Robercie lecz precyzyjne ustawienie koła zębatego na głównym wałku pompy wtryskowej jest możliwe wyłącznie w serwisie Bosch'a lub nawet i samodzielnie - lecz wyłącznie po wykręceniu sekcji wysokociśnieniowej (i ten pomysł szczerze odradzam :D ).
Tylko w takim przypadku silnik ustawiony na OT i założona doń pompa z blokadą koła zębatego uzyskają wartość w przedziale ok. - 1* do ok. - 2* ZGMP .
Oczywiście masz duże szanse jakoś ten silnik odpalić - jeśli znajdziesz punkt, w którym VP44 zaczyna podawać paliwo na 1-szy cylinder, lecz z uwagi na ogromny, a wręcz monstrualny zakres możliwego błędu - kąt wtrysku będziesz potem doregulowywał wielokrotnie, najprawdopodobniej z koniecznością przekładania paska "o ząb" lub kilka ... .
Można wiedzieć jaka to konieczność pchnęła Cię do pomysłu samodzielnego zdemontowania koła zębatego z pompy wtryskowej ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 18:54:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Mogę tylko przypuszczać, że odkręcił wszystkie śruby jakie były na kole, aby "łatwiej" mu było zdemontować pompę. A wystarczyło wszystkie odkręcić, oprócz właśnie tej centralnej.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 18:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
Koło odkręciłem ponieważ musiałem zdemontować pompę, ale zanim to zrobiłem zaznaczyłem wzajemne położenie koła i wałka. Co do ustawienia kąta wtrysku bardzej niepokoi mnie to, że koło zębate na wałku rozrządu napędzające pompę było kręcone z jednej skrajności w drugą przez poprzedniego właściciela (auto mam dopiero od miesiąca) i obecnie jest również max przesunięte. Ogólnie problem leży w tym, że pompa zarówno nie ciągnie paliwia jak i w konsekwencji w ogóle nie podaje go do wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 03:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
ale do demontazu pompy nie trzeba sciagac kola zebateko popelniles powazny blad ale czlwiek uczy sie na bledach

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: