.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 09:22:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 2.0Tdi]Skrzynia manual-sprzęgło-dziwny odgłos
PostNapisane: 06.sty.2009 02:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 22:20:55
Posty: 71
Witam
Panowie, co może być przyczyną, A6 z 2005 r, silnik 2.0 tdi 140KM, skrzynia manualna 6 biegowa, przebieg 140 tys.km. , biegi wchodzą pięknie, nawet przy dużych mrozach, pedał sprzęgła też legancko, ale po wciśnieciu pedału sprzęgła słyszalny jest taki terkot, jakby silnik głośniej pracuje, szczególnie słyszalne jest to przy zimnym silniku, przy ciepłym również ale ciszej, a i jak wcisne sprzęgło i dodaje gazu to terkot wzrasta-przyspiesza razem z obrotami silnika, jest też to słyszalnie przy zmianie biegów jak jeszcze obroty silnika są wysokie i wcisne sprzęgło.

Oczywiście przy puszczonym pedale sprzęgła i przy jeżdzie nie słychać nic

Co to może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 08:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
według mnie to koło dwumasowe lub docisk :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 13:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2008 20:02:14
Posty: 33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
czy w mojej A4-B7 z silnikiem 1,9(BRB) - przebieg 125kkm występuje koło dwumasowe,

ostatnio po przejechaniu 300-400km występują drgania albo lekkie piszczenie szczególnie przy redukcji biegów - odczuwalne na pedale sprzęgła i drążku zmiany biegów w momencie puszczania sprzęgła.

z tego co mi powiedzieli w serwisie to stawiaja na powyzsze koło...(i że to jest normalne w tych model a zdażyć sie może przy każdym przegiegu!!!)
oczywiście koszt wymiany kosmiuczny 3-4 tys.zl

_________________
Audi A4 1,9TDI(BRB) – 116 KM - 2006 - RNS-E
Opel Astra II 2,0 - 101 KM - 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 13:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja z doświadczenia wiem, że taki odgłos co chlopaki w/n ma obiaw, ale ja się kiedyś zdziwilem jadąc manualem np. 1ka pod 3 tys/rpm i sprzegło powonla zmiana mieszkiem i na kazdym, a razdej przy kazdej powolnej (nie sportowej) zmianie mieszka bylo "szuranie ciezko okreslic co" okazalo sie ze to Turbo mialo takie przeladowanie :) sprawdz takze jesli masz mozliwosc vagcom'a doladowanie.

Bo my się w b.podobnym przypadku grzebalismy chyba z diagnoza z 3 tyg czy to wał, czy skrzynia po zajrzeniu w filtr powietrza byl wilgotny i mi prxyszlo do glowy sprawdzic T.

No i wyszla uszkodzona jakas tam sekcja na turbo. To bylo w Audi C5 AVF tylko przy przelocie 250tkm.

Te C6 juz pękają przy 140, dziecięce wady 2.0TDi jak przy tym przebiegu walą imbulsy napędzające pompy olejowe, ktore sie wycieraja koszt imbulsa w ASO 20pln :): byl juz taki przypadek u kolegi z AKP :( nie sledzilem dalej tego watku...

Dziwne, że np docisk jesli juz... tak szybko, jak na manuala jedyne co robilem przy manualu to wymianialem przeglo przy 230ykm :)

tanich napraw !!!

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: