.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 14:35:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 TDI Avant] dalej lipa
PostNapisane: 08.sty.2009 21:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął dymić, ale tylko przy dodaniu dużo gazu i przy obciążeniu np., przy wyprzedzaniu. Po krótkim czasie, gdy zaczęło się robić trochę chłodniej audi zaczęło trochę gorzej palić a przy temperaturach obecnych -15 i więcej wogule nie mogę odpalić samochodu rozrusznik kreci bardzo dobrze a auto jakby chciało załapać na jeden cylinder ale po dłuższym czasie daje sobie spokój bo szkoda rozrusznika(raz próbowałem i grzałem świece chyba z 5 razy i dalej nie odpaliło i aku padł) Jak temp. Są w okolicach -4 to auto odpala po 3 obrotach silnika i chodzi dobrze jak jest trochę zimniej auto musze chechłac dłużej i w końcu odpali ale chodzi tak jakby paliwa brakowało albo było zapowietrzone bo pracuje na 4 albo na 3 cylindrach cylindrach po jakimś czasie zaczyna pracować dobrze. Sprawdzałem wszystkie świece zerowe i wszystkie grzeją a o zapowietrzaniu nie ma mowy, bo jak wstawię auto na noc do garażu to pali od strzała(auto pali idealnie jak są takie temp. że nie trzeba grzać świec).
Miałem tez jakiś dziwny przypadek gdyż jechałem sobie powoli na 1 biegu i po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy auto zaczęło zwijać asfalt i po chwili czarno za mną i auto zaczęło pracować na 3 cylindrach i zgasło. Kręciłem dość długo zanim odpalił i dalej chodził na 3 tak jakby był zapowietrzony albo zalany i po chwili wszystko ok. i wczoraj tez miałem taki sam przypadek jak auto chodziło sobie na wolnych obrotach o dodałem gwałtownie gazu wkręciło się na 4,5 tys. i chmura dymu i na 3 cylindrach tyle ze nie zgasł i po chwili chodził na wszystkich. Jak auto pochodzi w jakimś zamkniętym pomieszczeniu(garaż) to strasznie śmierdzi spalinami (az w oczy szczypie) Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.

PROSZE O POMOC
Dlaczego nie mogę odpalić samochodu w – temp.



Zimny silnik nie odpalony
Parametry Wartości
RPM 0 Rpm
Dawka wtrysku 0.00 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 0.720 V
Temperatura czynnika chłodzącego -6.30°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 4 93 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 1103 mg/H
Elektrozawór EGR 5%
Początek wtrysku (nominalny) 5.0°>PMS
Początek wtrysku (efektywny) 5.0°>PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa -2.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 8.16 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 38.27 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 3.380 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 1009.8 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 683.4 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 95%
Czas podgrzwania 9.16 s
Napięcie akumulatora 11.570 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 0.00 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 0.00 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 0.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.00 mg/H
Zużycie paliwa 0.00 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY


Zimny silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 8.78 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.420 V
Temperatura czynnika chłodzącego 20.70°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 489 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 545 mg/H
Elektrozawór EGR 54%
Początek wtrysku (nominalny) 3.8°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 8.1°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 3.00°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej (toksyczność)29.18 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 1.620 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.260 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 4.30 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 5.70 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 5.90 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 5.90 mg/H
Zużycie paliwa 1.11 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WŁ.
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY

Goracy silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 6.27 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.340 V
Temperatura czynnika chłodzącego 77.40°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 298 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 510 mg/H
Elektrozawór EGR 75%
Początek wtrysku (nominalny) 0.9°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 7.6°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 20.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 27.61 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 1.640 V
Ciśnienie atmosferyczne 1022.9 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.780 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 2.90 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 2.30 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 3.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.80 mg/H
Zużycie paliwa 0.74 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY

POMOCY


Ostatnio edytowano 28.sty.2009 20:52:09 przez anton, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 08:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
A sprawdzałeś ustawienie zapłonu często zle ustawiony zapłon to problemy z zapalaniem i dziwny zapach spalin mocno gryzący.

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 22:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
w niedziele postaram sie wrzucic logi z vaga to moze bedzie cos bardziej jasnego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 15:20:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podlacz VAG a i odczytaj grupe 000 w trybie Basic Settings.... ale juz z tego co napisales widac, ze jest zle ustawiony zaplon... oraz... rąbniety termostat :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 16:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
hehe co do kąta wtrysku to nie jestem pewien czy jest dobrze ustawiony ale termostat mam nowy z tego co czytałem to kat wtrysku trzeba ustawic na 65 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 16:40:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
anton napisał(a):
hehe co do kąta wtrysku to nie jestem pewien czy jest dobrze ustawiony ale termostat mam nowy z tego co czytałem to kat wtrysku trzeba ustawic na 65 stopni


nie stopni tylko jednostek ..... ;)

co do termostatu to temperatura nie wskazuje na to ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 20:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
zobaczymy po podłaczeniu vaga bo na wskazniku w desce było 90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 20:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
logi z vaga

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 09:17:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ktory z tych trzech logow 000 to "Basic Settings" ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 17:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
nie mam pojecia bo nie znam sie na tym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 20:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2007 14:48:58
Posty: 15
Lokalizacja: krakow
logi zle zrobione,kat ustawic 45-60/blizej 60 w basic settings ,dawke paliwa zwiekszyc np. na 4.7/standartowo/nie mniej niz 2,nic wiecej z tych logow nie wynika bo sa zle wykonane ,dynamiczne sa zrobione statycznie a egr albo zaslepiony albo log zle wykonany.Kat skacze 11 jednostek albo pasek luzny albo klin na kole pasowym wyrobiony albo kolo pasowe sie sypie/jak umnie sie rozlecialo/albo nastawnik kata albo cos innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
to jak mam zrobic logi zebys mógł mi pomóc bo widze ze bardzo dobrze obczajasz temat a co do koła pasowego to jest nowe a zawór egr nie jest jeszcze zaslepiony a co do paska to o któren ci chodzi ze luzny to sprawdze co moge odrazu tylko z tym nastawnikiem nie bardzo wiem o co chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 00:01:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bobek napisał(a):
logi zle zrobione,

Dlaczego logi są zle zrobione ???

bobek napisał(a):
,nic wiecej z tych logow nie wynika bo sa zle wykonane ,


j.w

bobek napisał(a):
,dynamiczne sa zrobione statycznie

?????
bobek napisał(a):
, a egr albo zaslepiony albo log zle wykonany
tzn co jest zle ???

bobek napisał(a):
,Kat skacze 11 jednostek

Plywajacy kąt wtrysku w AELu to norma ale przy okazji sprawdz stan koła rozrzadu na wale.

Logi "Basic Settings" - jak wlaczysz grupe np.000 w okienku VAG a w lewym dolnym rogu powinienes miec przycisk "Switch to Basic Settings". Przelaczasz i odczytujesz lub logujesz.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 11:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Za wczesny kat wtrysku :!!:
pewnie i kontrolka od swiec zarowych sie zapala
Zapnij VAGa wejdz w Nastawy Podstawowe
i ustaw 60 jednostek
na goracym silniku min 80*C
Od tego proponuje zaczac :)

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 14:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2007 14:48:58
Posty: 15
Lokalizacja: krakow
kat moze falowac max 6 jednostek ,umnie falowalo 11 i sie kolo pasowe rozwalilo,po wymianie na nowe faluje 6 jednostek,zreszta na forum na ten temat jest wiele informacji.Blok 0,3,4,8,10,11 powinien byc dynamizcny,blok 0 bas.sett/do sprawdzenia i regulacji kata/. blok 3 przez 2 min jak egr jest zalonczony statyczny i dynamiczny 4 statyczny ale ten masz dobry i ewidentnie kat wtrysku zawczesny.Niewiem czy to norma ale przy takiej dawce paliwa w aat jak koledze regulowalem to mu silnikiem szarpalo /po czyszczeniu nastawnika/ustawilem mu 4.7 jak ael i wszystko jest ok/blok 1 poz.2/mozna ustawic komputerem lub mechanicznie ,wszystko znajdziesz na forum.Pasek sprawdz przy pompie wtrykowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 15:00:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bobek napisał(a):
kat moze falowac max 6 jednostek ,umnie falowalo 11 i sie kolo pasowe rozwalilo,po wymianie na nowe faluje 6 jednostek,zreszta na forum na ten temat jest wiele informacji.Blok 0,3,4,8,10,11 powinien byc dynamizcny,blok 0 bas.sett/do sprawdzenia i regulacji kata/. blok 3 przez 2 min jak egr jest zalonczony statyczny i dynamiczny 4 statyczny ale ten masz dobry i ewidentnie kat wtrysku zawczesny.Niewiem czy to norma ale przy takiej dawce paliwa w aat jak koledze regulowalem to mu silnikiem szarpalo /po czyszczeniu nastawnika/ustawilem mu 4.7 jak ael i wszystko jest ok/blok 1 poz.2/mozna ustawic komputerem lub mechanicznie ,wszystko znajdziesz na forum.Pasek sprawdz przy pompie wtrykowej.


Z tego slowotoku i tak nie wynika czemu uwazasz, ze logi są zle wykonane.
a
tak BTW ... wiesz co to są znaki interpunkcyjne ??

T

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 20:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
Kat wtrysku poprawiłem i dopiero była lipa bo auto nie chciało mi wogule palic tz. jak rano swieczki zagrzeały to odpalał tak samo czyli po 3 obrotach a pózniej jak by był zapowietrzony ale jak zajechałem do pracy ok 2 km i samochod postał ok 20 min i próbowałem ponownie odpalic tto była juz masakra bo swiece juz niew grzały bo silnik jeszcze ciepły a odpalić nie nie mogłem za cholere jak juz rozrusznik krzyczał daj spokuj to dopiero odpalał czyli ok 10 sek krecenia a jhak przestawiłem kąt spowrotem na taki jak był to pali ja ciepły od strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 22:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
anton napisał(a):
Kat wtrysku poprawiłem i dopiero była lipa bo auto nie chciało mi wogule palic tz. jak rano swieczki zagrzeały to odpalał tak samo czyli po 3 obrotach a pózniej jak by był zapowietrzony ale jak zajechałem do pracy ok 2 km i samochod postał ok 20 min i próbowałem ponownie odpalic tto była juz masakra bo swiece juz niew grzały bo silnik jeszcze ciepły a odpalić nie nie mogłem za cholere jak juz rozrusznik krzyczał daj spokuj to dopiero odpalał czyli ok 10 sek krecenia a jhak przestawiłem kąt spowrotem na taki jak był to pali ja ciepły od strzała


Jak odpalałeś na zimno to ostro dymił??
Ja kiedyś w AAT rówież miałem podobne objawy, silnik skakał i wydawało się ze nie pali na wszystkie gary,
po zmianie kąta wtrysku na ciepłym przez pewien czas było ok.
Przyczyną był wyrobiony klin na wale, po dłuższym czasie klin się zrywa a tłoki spotykaja się z zaworami :/
Może to być również uszkodzony nastawnik lub głowiczka pompy wtryskowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Dżejkob i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: