.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 08:04:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5] wymiana łożyska koła... jak ?? :(
PostNapisane: 15.sty.2009 21:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
witam
musze wymienic lozysko kola i jest problem bo nie daje rady

w ktora strone sie go sciaga ?? w strone silnika czy na zewnatrz ??
łozysko ma jakies zabezpiecznie ??

ma ktos jakies rady ???

pozdrawiam

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 11:55:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
naprawde nikt nic nie wie ??
auto stoi w garaju a jest potrzebne :(

kupilem dzisiaj lozysko w komplecie sa 2 segery i lozysko
wiec domyslam sie ze sa po obu stronach lozyska te segery ??

wszystko by bylo ok tylko tych segerow nie widac kompletnie w zwrotnicy....
jak przynajmniej wyciagnac te segerry??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 12:22:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Alukard - segery są do starszych modeli (Tobie zupełnie nieprzydatne), gdyż identyczne łożysko jak w C5 - znajdziesz nawet w modelach A100 z początku lat 90-tych.

Jeśli chodzi o montaż/demotaż łożyska (ale szczególnie montaż) - bez prasy hydraulicznej się nie obejdzie. Poprostu zdemontuj zwrotnicę od wahaczy, zabierz nowe łożysko do kieszeni i smaruj z tym wszystkim do jakiegoś tokarza lub dobrze wypasionego serwisu samochodowego. Tam łożysko wymienią w kilka chwil, a Tobie "zostanie w udziale" ponowne założenie zwrotnicy do samochodu ... . Pamiętaj o nowych nakrętkach do wahaczy ... .

I jeśli można Ci jeszcze coś doradzić - nie wal np. młotkiem po starym łożysku, bo zwrotnica zsypie Ci się w kawałki jak szlachetny kryształ ... :): .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 13:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
a w ktora strone sie go wyciaga ??
ma to jakies znaczenie ??

czyli nie ma zadnego zabezpieczenia tylko wycisnac ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 13:19:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
A co, nie wierzysz w to co napisałem Ci na gg :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 13:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
nie o to mi chodzi :)

tylko dowiedzialem sie ze te segery nie sa potrzebne czyli nie ma zabezpieczen

teraz pytanie w ktora strone... ?? wyciagnac ??
w strone przegubu czy w strone kola ??
:diabel:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 14:49:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
alukard napisał(a):
teraz pytanie w ktora strone... ?? wyciagnac ??
w strone przegubu czy w strone kola ??
:diabel:


Wyciągasz w stronę koła (nie w stronę przegubu). W modelach C5 nie ma zabezpieczeń (segerów, etc.). Łożysko opiera się "kołnierzu" wytoczonym w zwrotnicy (poprostu otwór od strony przegubu jest mniejszy).
Nie istnieje możliwość "przepchnięcia" łożyska "za daleko" w stronę przegubu.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 15:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Piotruś napisał(a):
alukard napisał(a):
teraz pytanie w ktora strone... ?? wyciagnac ??
w strone przegubu czy w strone kola ??
:diabel:


Wyciągasz w stronę koła (nie w stronę przegubu). W modelach C5 nie ma zabezpieczeń (segerów, etc.). Łożysko opiera się "kołnierzu" wytoczonym w zwrotnicy (poprostu otwór od strony przegubu jest mniejszy).
Nie istnieje możliwość "przepchnięcia" łożyska "za daleko" w stronę przegubu.



o taka odpowiedz mi chodzilo :)
dzieki :peace:

sorry ze jeszcze raz dubluje ale tu chodzi o bezpiecznestwo nie tylko moje ale takze akp-owiczów :peace:

tzn autko juz smiga wszystko wymienione :)

tylko mam pytanie jaka sila dokreca sie jarzmo od hamulców do zwrotnicy ??
bo nie chce miec zonka jak by sie cos mialo poluzowac :/ albo niedajborze odkrecic :!!: :|

dzieki z gory za dodpowiedz

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 13:17:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
alukard napisał(a):
jaka sila dokreca sie jarzmo od hamulców do zwrotnicy ??


Zależy od rodzaju zacisków. Generalnie zasada jest taka, że śruby M12 dokręcamy siłą 130 Nm, zaś M14-tki dokręcamy mocniej z siłą 200 Nm.
Bardzo ważne jest to, żeby po każdorazowym odkręceniu jarzma "poprawić wyrazistość" słoneczka u nasady śrub (trzymających jarzmo do zwrotnicy) - co zdecydowanie poprawia a wręcz zabezpiecza przed poluzowaniem IMHO najważniejszego połączenia gwintowego w całym aucie ... :): ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 13:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
:):
dokrecilem 140Nm posmigam pare km i podsprawdzam jeszcze raz
dzieki :-)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 16:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ja mam Panowie szybkie pytanko, bardzo zależny mi na czasie;
Jako że wymieniałem całe wahacze w moim A6 C5 1,9TDI AWX AVANT 2004r z aluminiowymi zwrotnicami, mam problem.
Myłem zwrotnice i dostał mi się piasek do łożysk słychać lekkie chromolenie.
W takim razie chyba muszę wymienić łożyska.

Moje pytania:

- czy wymienia się całość razem z piastą i tym wielorowkiem gdzie siedzi przegub, czy samo łożysko???

- Będę jechał z tym na prasę to wyciskać wszystko w stronę koła tak???

- Jakie łożysko kupić??? Jakiej firmy???

- Jakie numery katalogowe posiada to łożysko( może ktoś mógłby podać)????

Kurcze i przez głupie mycie będe w plecy dwa łożyska :/ kurde tyle kasy :(

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 18:00:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
SKF, FAG, ja polecam te firmy. Wiem jedno, ja kupowałem łożysko do swojej A6 własnie FAGa i tanio nie było - 250zł szt :/

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 18:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Właśnie tez kupiłem FAG-a będą jutro.
I będa kosztowały 450zł za 2 szt. :/

Ale się wkurzyłem bo kupiłem zestaw wahaczy LMO na allegro i mi koleś przysłał w dodatku te dwa główne nośne co są z amorkeim złe - przysłał mi do A4 z rozstawem widełek amorka 37mm a w mojej A6 mam 50mm :/
Totalna lipa, autko stoi na kołkach :?
Kurcze jeszcze weekend idzie i pewnie nie przyśle mi nowych przed nim :( totalny kibel :/

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 12:59:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
teodor2424 napisał(a):
Ja mam Panowie szybkie pytanko, bardzo zależny mi na czasie;
Jako że wymieniałem całe wahacze w moim A6 C5 1,9TDI AWX AVANT 2004r z aluminiowymi zwrotnicami, mam problem.
Myłem zwrotnice i dostał mi się piasek do łożysk słychać lekkie chromolenie.
W takim razie chyba muszę wymienić łożyska.

Moje pytania:

- czy wymienia się całość razem z piastą i tym wielorowkiem gdzie siedzi przegub, czy samo łożysko???

- Będę jechał z tym na prasę to wyciskać wszystko w stronę koła tak???

- Jakie łożysko kupić??? Jakiej firmy???

- Jakie numery katalogowe posiada to łożysko( może ktoś mógłby podać)????

Kurcze i przez głupie mycie będe w plecy dwa łożyska :/ kurde tyle kasy :(


-samo lozysko

-musisz wyciagnac wtedy cala zwrotnice... lozysko wyciagasz na zewnatrz samochodu (ale o ile sie nie mysle po lifcie chyba inaczej sie wyciaga )

-SKF

- nie wiem :diabel:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 11:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Jeśli auto ma zwrotnice aluminiowe, łożysko jest przykręcane do zwrotnicy, zupełnie inna zasada, niż przy zwrotnicach żeliwnych!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: