.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 03:30:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5 TDI BDG prośba o ocenę logów dynamicznych
PostNapisane: 16.sty.2009 22:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Witam.

Chciałem prosić o ocenę logów dynamicznych. Samochód jest zawirusowany. Występują dwa problemy to znaczy wydaje mi się że samochód jest słaby w zakresie obrotów 2000-2600 a potem jakby odzyskuje siły. Z dołu też dobrze przyśpiesza. Problem występuje tylko w podanym zakresie obrotów. Drugi problem pojawia się czasami jak zmieniam biegi (z reguły przy obrotach nie przekraczających 2500) to samochód potrafi szarpnąć dwa razy czego wcześniej nie było. Dodam że w samochodzie były ostatnio wymienione wtryski (bez sterujęcego), pompa jest po regeneracji, turbina po regeneracji oraz nowa sztanga i wymieniona odma.

Logi:
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9dc ... 000f2.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ed ... 2f39e.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e1 ... ce3d8.html
008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd ... c9b62.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a18 ... 00ff2.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b70 ... 7b0a9.html

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 02:20:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Uzupełnij logi o pomiary statyczne - będzie znacznie łatwiej coś powiedzieć ... .
Nadto - przy rozgrzanym silniku spróbuj (na postoju) zwiększać powoli obroty od biegu jałowego do ok. 2600 obr/min bacznie obserwując zachowanie silnika.
Najpawdopodobniej - niewiele poniżej 2000 obr/min odczujesz bardzo wyraźne zawahanie (wręcz lekkie poszarpywanie), które zaniknie "w okolicach" 2200 - 2300 obr/min. .
Daj znać o wynikach obserwacji ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 15:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Dzisiaj zrobilem czesc logów statycznych bo niestety mam zablokowany VAG i nie moge zrobic BS. Wrzucam narazie statyczne. Zrobilem oczywiście tą próbę i spostrzezenia sa takie: Jak powoli wciskam gaz to sie wtedy nic nie dzieje natomiast jak robie to energiczniej to w okolicy 2000 obrotow czuje wyrazne szarpniecie.

Logi statyczne:

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16d ... 5a6c1.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b91 ... 4222e.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a85 ... 0b0cb.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df3 ... 0167a.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/988 ... 9b664.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e1 ... 5463c.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fba ... 0c12c.html

Postaram sie cos poradzic na te BS i jeszcze dzisiaj wieczorem je umiescic

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Ostatnio edytowano 17.sty.2009 17:48:25 przez LuckyMe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 16:44:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pompa VP44 do sprawdzenia [nastawnik wariuje]. na 90% odpada przyczyna złego napięcia paska.

widać to na 004sN oraz na 004dN przy obrotach 2700-2800rpm - skok nastawnika z 3* na prawie 7*.
teoretycznie przyczyną może być też niechlujna modyfikacja.

czy po dokonaniu modyfikacji problem pojawił się od razu?
kto robił program?
dlaczego zezwolił na tak karygodny OB?


[+]
nie otwiera się 001sN. popraw link.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 17:32:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Mam juz logi BS i juz poprawilem link do 001 st.

Statyczne:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e5 ... 58d54.html


Basic St:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... 5cac7.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dd ... ee91b.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a2 ... 1f2cc.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74b ... a1af2.html


Problem pojawil sie od razu po wymienie tych elementow o ktorych napisalem i wgraniu nowego programu. Cała naprawa oraz nowy program były robione w SSerwis.

Dodam jeszcze ze jak jest zimno to samochod bardzo ciezko odpala musze dlugo krecic, potem z tyłu pojawia sie zaslona dymna i samochod sie caly trzesie dopoki nie spadna obroty. Cieply silnik tez sie kiedys lepiej odpalal niz teraz. Swiece zarowe sprawdzone i wymieniony filtr paliwa z zaworkiem ale problem pozostal.

Nie wiem tylko o co chodzi z tym OB:)

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 18:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
LuckyMe napisał(a):
Mam juz logi BS i juz poprawilem link do 001 st.
Nie wiem tylko o co chodzi z tym OB:)


Overboost - przeładowanie turbiny

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 19:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
LuckyMe napisał(a):
Mam juz logi BS i juz poprawilem link do 001 st.

Statyczne:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e5 ... 58d54.html


Basic St:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... 5cac7.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dd ... ee91b.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a2 ... 1f2cc.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74b ... a1af2.html


Problem pojawil sie od razu po wymienie tych elementow o ktorych napisalem i wgraniu nowego programu. Cała naprawa oraz nowy program były robione w SSerwis.

Dodam jeszcze ze jak jest zimno to samochod bardzo ciezko odpala musze dlugo krecic, potem z tyłu pojawia sie zaslona dymna i samochod sie caly trzesie dopoki nie spadna obroty. Cieply silnik tez sie kiedys lepiej odpalal niz teraz. Swiece zarowe sprawdzone i wymieniony filtr paliwa z zaworkiem ale problem pozostal.

Nie wiem tylko o co chodzi z tym OB:)

Pozdrawiam



jeżeli wcześniej było OK, to spitolona robota:
- program jest zły, gdyż pozwala na nieakceptowalny OB - być może teraz nie ma 00575, lecz jesteś na dobrej drodze ku temu. wystarczy sobie wyobrazić notlauf T podczas wyprzedzania...;
- należy sprawdzić napięcie paska napędzającego pompę VP44 [jeżeli będzie OK, to powrót do serii i szukamy przyczyn anomalii w 004].

kolejne pytanie - kto wymieniał wtryskiwacze? korekcje są fatalne jak na nowe wtryskiwacze [po wymianie powinieneś mieć korekcje bliskie 0.00]. w tej chwili masz takie [gdzie 1.5mg to kompletna kicha]:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/988 ... 9b664.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e1 ... 5463c.html


ten samochód w chwili obecnej nie nadaje się do eksploatacji - nadaje się do naprawy.


wydrukuj to, co zamieszczam poniżej i reklamuj:

nieakceptowalny OB turbiny [wina turbiny / programu albo obydwu]:
Obrazek

wariacje nastawnika [program / pompa / napięcie paska]:
Obrazek

chaos kąta podczas przyspieszania [j.w.]:
Obrazek


czyżby kolejna skucha ss?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 20:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
No to przyznam że to mnie naprawdę zmartwiło. Już miałem nadzieję że tym razem będzie wszystko ok a tu lipa.

Tak jak już pisałem wcześniej wszystkie naprawy (w tym i wtryski oprócz sterującego ) były robione w SSerwis. Wtrysk sterujący został stary bo jest jeszcze ok.

Chciałem się jeszcze zapytać czy to może wynikać np. ze złej regeneracji VP44 i czy to szarpanie podczas zmiany biegów może być spowodowane złą pracą nastawnika pompy??

A co może powodować te poranne problemy z rozruchem ??

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 20:40:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, może.


nie mniej jednak, kolejność winna być taka:
- sprawdzenie napięcia paska napędzającego VP44;
- jeżeli napięcie OK, to powrót do serii;
- jeżeli pomimo poprawnego napięcia paska napędzającego VP44 i powrotu do serii będzie cały czas tak samo - sprawdzenie samej pompy.

uzdrowienie pompy nie usunie jednakże problemu z przeładowaniem T oraz korekcjami wtryskiwaczy.


co do wtryskiwaczy,

niemalże wszyscy, którzy zakładają nowe wtryskiwacze uzyskują korekcje bliskie 0.00. w Twoim przypadku są fatalne - podobne wartości generują silniki z 250 000 km przebiegiem.
ich źródłem może być także [20%] zły stan hydrauliki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 20:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Wielkie dzięki za odpowiedź. Hydraulika była sprawdzana i pododno jest ok. Nic nie pozostaje mi nic innego jak tylko oddać samochód z powrotem do serwisu.

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 21:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
masz auto mocno podkoksowane ale widac, ze ktos dziwnie przycial koks (ogranicznikiem momentu konkretnie) do 3tys obrotow. Obstawiam, ze przyuwazono problem z przeladowaniem w tym zakresie obrotow (v6tdi przeladowuja zawsze troche w okolicach 2500tys) i dlatego przycieli dawki - jak najbardziej sluszne tyle, ze skoro to nie pomoglo to masz dalej wiszacy problem (z turbina)
Co do niestabilnego kata wtrysku - W mapach, ktore sie modyfikuje jest to co widac jako "oczekiwany kat wtrysku" w 004. Jezeli pompa nie potrafi ustawic sobie takiego kata a jest on w zakresie, ktory widzisz w 004BS, to znaczy, ze masz problem rangi wiekszej niz kulejace sterowanie turbina - bo prawd. z pompa wtryskowa
Czyli to nie wynika akurat z fuszery programu - podstawiles auto w okreslonym stanie technicznym i pewne niedomagania zaczely byc widoczne bardziej. To, ze mogli odstapic od chipa kasujac tylko "za diagnostyke" i odeslac Ciebie bys fure do porzadku doprowadzil (albo im zlecil) to inna sprawa.
Przy okazji: logika 2 ogranicznikow dawki paliwa zostala zredukowana do 1 - ogranicznik dymienia zostal wyslany w kosmos (malo elegancko)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Jest pewna mala wojenka Piotrus(fan ss) vs Meszrum (antyfan ss) - wiec nie bierz wszystkiego za powaznie:)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 21:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Przemek, a te wartości korekcji na wolnych obrotach?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 21:20:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
LuckyMe - można zapytać jaki w ogóle był powód oddania samochodu do serwisu ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 22:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AndyN napisał(a):
Przemek, a te wartości korekcji na wolnych obrotach?

a co ma chip (w sensie modyfikacja w celu zwiekszenia mocy) do wolnych obrotow? Komletnie nic (w krotkim horyzoncie czasowym)
Z tego co widze, najwyzsza korekcja to -1.41 i miesci sie ona w zakresie podanym w naglowku logu jako prawidlowa
Zapewne co drugi user v6tdi uzytkuje auto ze wcale nie lepszymi korekcjami
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 23:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
auto oddalem poniewaz był totalny syf. samochod trzasl sie na wolnych obrotach i miał korekcje na wtryskach na poziomi +/-2 wiec było zle. Ogolnie teraz sie nie trzesie ale zle odpala na zimnym i czasami szarpie wiec nie jest rozowo. Ogolnie jestem bardzo zadowolony z naprawy w SSerwis i uwazam ze jest to dobry serwis ale czasami mogą sie zdazyc akie przypadki jak mój BDG ze jest pod gorke.

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 00:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
AndyN napisał(a):
Przemek, a te wartości korekcji na wolnych obrotach?

a co ma chip (w sensie modyfikacja w celu zwiekszenia mocy) do wolnych obrotow? Komletnie nic (w krotkim horyzoncie czasowym)
Z tego co widze, najwyzsza korekcja to -1.41 i miesci sie ona w zakresie podanym w naglowku logu jako prawidlowa
Zapewne co drugi user v6tdi uzytkuje auto ze wcale nie lepszymi korekcjami
Przemek




Przemku,

uważam, że 1.41 ma więcej niż co drugi user.
jednak czy takich korekcji spodziewałbyś się po 5ciu nowych wtryskiwaczach, które by Ci zamontowano [zapewne odpowiesz, że skoro poprawnie działa, to może być nawet 2.0mg na wszystkich]?

dyskusja tutaj tyczy się samochodu po naprawie [niezależnie od tego kto ją wykonywał], a nie przed naprawą...
SebMis robił swojego AKN'a również w zakresie wtrysków [po przejściach] - czy pamiętasz jakie korekcje miał po odebraniu auta?

inną rzeczą jest, że dynamiczny kąt podlega zmianom w toku obróbki programu, prawda? czy to tąpnięcie w 004.2dN jest, Twoim zdaniem, normalne?




LuckyMe napisał(a):
auto oddalem poniewaz był totalny syf. samochod trzasl sie na wolnych obrotach i miał korekcje na wtryskach na poziomi +/-2 wiec było zle. Ogolnie teraz sie nie trzesie ale zle odpala na zimnym i czasami szarpie wiec nie jest rozowo. Ogolnie jestem bardzo zadowolony z naprawy w SSerwis i uwazam ze jest to dobry serwis ale czasami mogą sie zdazyc akie przypadki jak mój BDG ze jest pod gorke.



teraz już wiesz, co pozostało do poprawy i na pewno zostanie to wykonane. jedynie zwróć przy odbiorze auta uwagę na rzeczy, o których pisaliśmy.
[albo zrób logi i je wklej]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 13:56:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego LuckeMy - dzięki za "współpracę" ;) i to, że tak chętnie spełniłeś moje prośby dotyczące uzupełnienia potrzebnych mi informacji ... .
Od razu powiem, że jest dokładnie tak jak się spodziewałem już po lekturze Twojego pierwszego posta w tym topiku, zaś uzupełnienione dzięki Tobie informacje - jedynie potwierdzają moje pierwotne przypuszczenia.

Otóż z końcem 2003 roku - zmuszone sytuacją prawną (norma EURO4) AUDI - wprowadziło do sprzedaży jednostki spełniające wymogi tej normy - oznaczone jako BDG i BDH. Pod względem mechanicznym można powiedzieć, że są to bliźniaki silników z normą EURO3 oznaczonych literkami BCZ oraz BAU i tutaj zasadniczo (pod względem jakościowym) nic się nie zmieniło - tak BAU/BCZ jak i BDG/BDH są (w moim odczuciu) technicznie doskonałe, powiedziałbym że wręcz niezniszczalne, a wszystkie błędy modeli wcześniejszych (tych z literką "A" oraz BFC) - perfekcyjnie zlikwidowano na zawsze.

Niestety - dużo gorzej, a wręcz tragicznie - przedstawia się sytuacja w odniesieniu do osprzętu sterującego tymi silnikami (BDG/BDH). Tutaj zmiany są naprawdę duże, z załozenia być może tak samo perfekcyjne jak część mechaniczna lecz w kwestii wykonania - pozostawiają bardzo wiele do życzenia :| .
W silnikach BDG/BDH zmieniło się przede wszystkim:
1. Sterowanie ECU (choć wciąż oparte na sterownikach EDC15+), głownie z powodu wprowadzenia zmian układu dolotowego (pkt.2) ale też zupełnie innej filozofii układu zasilania (wtrysk jednofazowy zmienił się na dwufazowy).
2. Sterowanie układem dolotowym (przede wszystkim za sprawą całkowitej nowości w tych silnikach, czyli elektronicznej przepustnicy).
3. Pompa wtryskowa VP44 - tutaj zmiany są conajmniej 100%-owe i z poprzednią generacją pomp (stosowaną w AKE i AYM od 2002 oraz BCZ i BAU) łączy je tylko identyczna obudowa ... .
4. Wtryskiwacze...
... oraz cała masa innych "drobiazgów", pozostających jednak niezwykle istotnymi dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania silnika ... .

Co łatwo już w tej sytuacji przewidzieć - wprowadzone IMHO "naprędce" i nie do końca przemyślane zmiany w konfiguracji osprzetu BDG/BDH - z upływem czasu dają się mocno we znaki ich użytkownikom i w tym znaczeniu Twoja aktualna sytuacja Kolego LuckyMe - nie jest niczym wyjątkowym ... .
Na marginesie powiem, że naprawdę jest czego załować, ponieważ gdyby Audi należycie zadbało o staranność dokonanych zmian, to (jak dla mnie) silniki BDG i BDH jeszcze przez wiele lat stawiałbym na pierwszym miejscu przed technologią CR w 2,7 i 3,0TDi ... .
Sorry za ten przydługawy wstęp ale wydawał mi się koniecznością ... .

1.
Ze swojej strony - zacznę od spraw (IMHO) najprostszych i rzutem na taśmę wyjaśnijmy sobie kwestię rzekomo nieakceptowalnych korekcji ... .

Kolego LuckyMe - jest absolutnie fundamentalną zasadą, do której stosują się dokładnie wszystkie serwisy diesla - począwszy od tych "podwórkowych", a skończywszy na linii producyjnej w fabryce Bosch'a, Delphi, etc., że końcówki DSLA ustawia się "wyżej" od wymaganych parametrów pracy, gdyż są to elementy wymagające nieco czasu (a przede wszystkim kilometrów) aby mogły właściwie się dopasować/ułożyć (słowo 'dotrzeć" nie jest zbyt szczęśliwe w tym przypadku i dlatego użyłem innego określenia).

Oto kilka dowodów:

- samochód Krzysztofa1967:

http://img353.imageshack.us/img353/8338 ... 014bj1.jpg , praktycznie bezpośrednio po wymianie (tylko) końcówek wtryskiwaczy.
( Całość: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= )
Jak łatwo przeczytasz - w opinii niektórych AKPowiczów - tak wysokie korekcje miały powodować nadmierne przegrzewanie silnika, odpłynięcie tłoków w siną dal, a zastosowana przez SSERWIS modyfikacja programu cały ten proces "powinna" gwałtownie przyspieszyć ... .
Jednak - jak czas pokazał i co od poczatku było wiadome - wraz z upływem kilometrów korekcje przybrały postać "pomijalną" (i to jeszcze przed wymianą wałków/hydrauliki !!!), a przyczyny przegrzewającego się motorka odnalazłem w wadliwym czujniku temperatury ale przede wszystkim zatartym termostacie:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ie#1193331

- drugi i zgoła przeciwny przykład dotyczy samochodu z identycznym silnikiem jak Twoje BDG - czyli "przypadek" Kolegi Tomeks32 :) :peace:

Niestety nie posiadam "logów" sprzed naprawy lecz korekcje na wielu cylindrach wykraczały daleko poza wszelkie normy przyzwoitości, co dodatkowo potęgowało narywanie obrotów biegu jałowego, a wręcz odbierało przyjemność z jazdy.
Jednak - z uwagi na niebywale idealny stan silnika i wszystkich elementów osprzętu - zaryzykowaliśmy wymianę obudów wtryskiwaczy na inne (używane z minimalnym przebiegiem) i co oczywiste - funkielnówki końcówki wtrysków DSLA.
Co oczywiste - ciśnienia otwarcia zostały ustawione odpowiednio powyżej wymaganych wartości - nad czym osobiście czuwał sam Szef "BS Śmietana" i poświęcił tej prostej "zabawie" ponad pół dnia, lecz efekt okazał adekwatny do poświęconych nakładów pracy:
Prawa głowica: 0.16 i 0.47 mg/suw, prawa głowica: 0.08 , 0.00 i - 0.16 mg/suw .

- trzeci przykład - dla Ciebie LuckyMe najbardziej miarodajny i najbardziej podobny do Twoich (zupełnie zbędnych) niepokojów, to samochód Bartka ;) :peace: (na AKP: bar.mag.)

To było chyba pierwsze telepiące się BDG, które trafiło do mnie z korekcjami jak ze snu (ale bardzo dobrego snu !!) :

ObrazekObrazek

Z uwagi na przeidealne korekcje, z uwagi na bardzo ograniczony czas naprawy i kilka innych niesprzyjających okoliczności - po raz pierwszy przystąpiłem do zlikwidowania wszystkich bolączek BDG ... ale bez "dotykania" wtryskiwaczy.
Mało tego - uradowany zadzwoniłem do Bartka z informacją, że najdroższy w naprawie obszar - odpuszczamy, bo jest genialnie prawidłowo ... .
I rzeczywiście - usunąłem narywanie (zarówno na biegu jałowym jak i to wyższe powyżej 2000 obr/min), usunąłem szereg innych bolączek oraz dla pewności wykonałem kompletną diagnostykę silnika pod względem mechanicznym (wałki, hydraulika, nastawy rozrządu, etc.).
Zachwycony tak pomyślnym przebiegiem spraw zdążyłem nawet powiadomić Bartka, że naprawa zasadniczo dobiegła końca ale chciałbym jeden dzień (dla pewności) tym samochodem pojeździć ... .
Było git. Naprawdę super lecz czegoś wciąż mi brakowało (przysłowiowej kropki nad "i") ... . Pojechałem nawet na konsultacje do "BS Śmietana" gdzie Pan Łukasz podzielił moje "niecałkowite zadowolenie" pomimo wzorcowych wartości na VASie i praktycznie zerowych korekcji oraz przepięknie mruczącego V6 ... .
Po krótkiej naradzie decyzja nie mogła być inna, czyli telefon do Bartka żeby nie wybierał się po samochód, a my wywalamy wszystko od początku ... .
Wybudowane wtryski od razu trafiły na stół do sprawdzenia i powiem krótko - to co tak dobrze wyglądało w logach - okazało się zwyczajnym złomem (prawdziwą masakrą !!). Nie dosyć, ze nie trzymało odpowiednich ciśnień, to zwyczajnie siusiało zamiast rozpylać ... .
Z uwagi na tak drastyczne wyniki pomiarów - nawet nie było mi w głowie ryzykować z wymianą samych końcówek i zaaplikowałem Bartkowi komplecik całkiem nowych - zdjętych prosto z regału Bosch'a - kompletnych wtryskiwaczy - włącznie ze sterującym.
Czułem, że tylko nowe wtryski postawią oczekiwaną kropeczkę nad "i" i natychmiast po pierwszym uruchomieniu silnika wiedziałem, że to było "to" ;) .

Tyle tylko, że tak samo jak i w Twoim przypadku Kolego LuckyMe, wtryskiwacze Bartka również wymagają czasu na ułożenie i na to nie ma już żadnej rady.
Oto wyniki logowań :

Obrazek Obrazek

Jak widać - prawa głowica zasadniczo bez zarzutu, lecz lewa ... prawie identyczna do tego co widać w Twoich logach Kolego LuckyMe ... .

I co teraz ? Ktoś mi napisze, że przydruciłem ? Ktoś mi napisze, że coś zmanipulowałem pomimo tego, że osobiście i własnymi rękami rozpakowywałem woreczki z każdym wtryskiwaczem z osobna ? Ktoś mi napisze, że silnik nie został właściwie naprawiony ?

Jeśli tak - życzę "powodzenia", bo powtarzam po raz 1564 - WTRYSKIWACZE MUSZĄ MIEĆ CZAS NA UŁOŻENIE SIĘ - TAK BYŁO W NAJSTARSZYCH DIESLACH I W NAJNOWSZYCH (nie wyłączając technologii CR) TEŻ TAK JEST ... i zasadniczo nie ma na to żadnego lekarstwa.

U Ciebie Kolego LuckyMe jest ten "problem", że korekcje są niewiele większe (niż u Bartka) z uwagi na pozostawienie "starego" wtrysku sterującego - ALE ŚPIJ SPOKOJNIE - Pan Sopa WIE CO ROBI i skoro zgodził się zostawić ten wtryskiwacz - to i u Ciebie - z upływem czasu - tak samo jak u Krzysztofa1967 i tak samo (w co nie watpię ani ciutciut) jak u Bartka - wszystko "wróci do normy" (czyli w okolice 0.00 - 0.50 mg/suw) !!!

Mam nadzieję, że trzy powyższe przykłady - są dla Ciebie Kolego LuckyMe trzykrotnym dowodem na to, iż w obrębie korekcji - nie masz żadnych powodów do narzekania / obaw / strachu ... a tym bardziej powodów do reklamacji ... .

Dziwić (bądź "nie dziwić") może jedynie to, że ustawiane (zapewne jakoś standardowo/mechanicznie) przez fabrykę wtryskiwacze (BDG Bartka i Twoje Kolego Lucky) cechują się znacząco większymi różnicami od wtryskiwaczy ustawianych "ręcznie" przez wprawnego i cierpliwego fachowca (BDG Tomeksa32) ;) .

2.
W tym punkcie wypowiem się na temat przeładowania turbiny, czyli tego co niektórzy nazywają OB.

LuckyMe - żeby było jasne od razu powiem, że nie chciałbym we własnym aucie sytuacji takiej, jaką widać w Twoim BDG (w odczytach dynamicznych grupy 011 ... :( ) .
Jednak na tym końcżą się podobeństwa opinii mojej w stosunku do podwójnego zaprzeczenia jakiego "dopuścił się" meszrum w tych oto fragmentach:

meszrum napisał(a):
kto robił program?
dlaczego zezwolił na tak karygodny OB?

i
meszrum napisał(a):
jeżeli wcześniej było OK, to spitolona robota:
- program jest zły, gdyż pozwala na nieakceptowalny OB - być może teraz nie ma 00575, lecz jesteś na dobrej drodze ku temu. wystarczy sobie wyobrazić notlauf T podczas wyprzedzania...;

kontra to:
meszrum napisał(a):
Przemku,
zgadza się.
czy zwróciłeś jednak uwagę na niezwykle ważny parametr, który jest często pomijany przy ocenie ładowania - 4ta pozycja w 11tce - siła [agresywność] zbijania ciśnienia przez N75.


Nie mnie dochodzić powodów tak chwiejnego stanowiska (np. niewiedza czy może jednak "dżihad przeciw SS" zależnie od tego, z której strony wiatr zawieje ... ?), lecz chyba kazdy użytkownik tego forum wie, że kiedy "wysterowanie" zaworka N75 jest granicznie niskie, to turbina pompuje (przynajmniej powinna pompować) wcale/najmniej.
LuckyMe - u Ciebie widać bardzo wyraźnie, że oprogramowanie działa w 101% prawidłowo, gdyż w trakcie tzw. OB - "wysterowanie" (nazawa właściwa: wypełnienie czasu trwania impulsu elektrycznego) zaworka N75 NATYCHMIAST oraz ZDECYDOWANIE spada do wartości (z tego co pamiętam) granicznej dla BDG - 17,4% .
W związku z tym reakcję sterownika ECU (a więc funkcjonalność oprogramowania też) należy uznać za ABSOLTNIE POŻĄDANĄ, WŁAŚCIWĄ i bezdyskusyjnie PRAWIDŁOWĄ.
Zatem wymysły, jakoby program lub niedbalstwo firmy tuningowej było tu czemukolwiek winne mozna włożyć między kiepskie bajki i schować głęboko w szafie... .
Oczywiście - skoro ECU reaguje prawidłowo, a przeładowanie (OB) dalej trwa "w najlepsze" - to należy sprawdzić powody tej dosyć patologicznej sytuacji.
Tyle tylko, że nie ma czego szukać w zmodyfikowanym ani nawet seryjnym oprogramowaniu, a powodów należy upatrywać wyłacznie w obrębie sprężarki lub też elementów wykonawczych sterujących jej pracą. W szczególności może to być problem sztangi, przypchanego układu podciśnienia sterującego bądź samego zaworka N75 - lecz na pewno nie programu/programisty, etc. ... .
Oczywiście bardzo prawdopodobne jest też przypuszczenie Przemkka74 dotyczące np. niesprawnego wirnika sprężarki.

Reasumując - kłopot jest, notlaufów nie ma (ale mogą się pojawić) i dlatego należy porozmawiać na ten temat z wykonawcą usługi. Z drugiej strony żadnych powodów do paniki nie ma, nie jest prawdą, że samochód nie nadaje się do eksploatacji, a ocierające się o groteskę "dramatyczne" apele :
meszrum napisał(a):
jako, że miałem notlauf T raz w życiu [odma], to przemawia przeze mnie troska* o użytkownika [jego życie],

nieodparcie przywodzą mi na myśl skojarzenia z "dżihadem przeciw SS" ... .

Tyle zdążyłem "na teraz". Wypowiedź oczywiście będę uzupełniał w miarę wolnego czasu.
CDN ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.sty.2009 12:06:47 przez Piotruś, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 14:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...co nie zmienia faktu, że auto źle uruchamia, ma OB, szarpie podczas przyspieszania, a na 004 dzieją się cuda....
czy to także ma się ułożyć?
czy kupując nowy samochód również mamy korekcje 1.4mg? mój miał 0.00.


oto logi SebMisa po wymianie wtryskiwaczy w Diagtroniku i programie dedykowanym do Jego AKN:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7819768cb2
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 2d4274e84a
[wątek: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=log%F3w ]


więcej obiektywizmu.
...a korekcje są nadal fatalne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 14:46:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
...co nie zmienia faktu, że auto źle uruchamia, ma OB, szarpie podczas przyspieszania, a na 004 dzieją się cuda....
czy to także ma się ułożyć?
czy kupując nowy samochód również mamy korekcje 1.4mg? mój miał 0.00.


oto logi SebMisa po wymianie wtryskiwaczy w Diagtroniku i programie dedykowanym do Jego AKN:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7819768cb2
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 2d4274e84a
[wątek: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=log%F3w ]


więcej obiektywizmu.
...a korekcje są nadal fatalne.


Napisałem przecież: CDN ... :diabel: .
Akurat w tej chwili oczekuję wizyty duszpasterskiej czyli popularnie zwanej Kolędy i to zdarzenie jest dla mnie ważniejsze od AKP ... .
Więcej cierpliwości a będzie OK :)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 15:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zamieniam się zatem w dolinę cierpliwości.
...choć bez ponownej wizyty w warsztacie się nie obejdzie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: