.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 14:23:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,5 tdi Cofanie paliwa po wymianie Filtra , weżyków itp
PostNapisane: 19.sty.2009 00:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Jak w temacie...

A6 2,5TDI AKE z 2002 r

Vag nie pokazuje bledow - popmpa przestawia nastawnik oraz kat zaplonu jest ok

Na wstepie chcialem dodac ze przeczytalem juz mnostwo postow na ten temat i w zwiazku z tym zostalo wymienione :

Filtra paliwa - oryginal
Zaworek na filtrze wraz z oringiem - oryginal
Wszystkie wezyki dolotowe oraz powrotne
Wszystkie podkladki miedziane na powrotach wtryskow
Podkladki na dolocie i powrocie pompy oraz na zaslepkach w pompie (tych na imbus)
Oringi na zaworku pompy (tym na gorze pompy na klucz 10)

Zatem - zalozylem przezroczyste wezyki przed filtrem paliwa i wsadzilem je do butelki z ropa . Po odpaleniu samochodu nie widac zadnych pechezykow powietrza nawet jak wkrece go na 4000 obr/min
Po zgaszeniu ewidentnie cofa sie paliwo na dolocie Bardzo powoli ale sie cofa
W wezyku powrotnym jest wszystko ok. Paliwo nie cofa sie i pozostaje caly czas w wezyku

Usterka wskazuje na nieszczelnosc pompy ?? Jak tak to gdzie jej dalej szukac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 08:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
jesteś pewny na 100% przewodu przezroczystego filtr - pompa VP44 i wszystkich gumowych przewodzików na powrotach z wtryskiwaczy, że tam Tobie nie zasysa powietrza?
Życzę powodzenia. :)
Dorzucam sobie do obserwowanych ciekawy przypadek.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 08:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w innym dieslu mialem problem z cofaniem sie paliwa to w akcie bezradnosci pociapalem silikonem wszystkie laczenia wezy... pomoglo
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 12:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Wężyki raczej ok...Przeciez na powrocie paliwo sie nie cofa - Jak by bralo powietrze tędy to chyba powrot tez by sie cofnął

Weżyki o jeden rozmiar średnicy mniejsze i wciskene na gorąco
Tak trzymaja ze żadnych opasek nie trzeba To nie sa przeżroczyste węże tylko gumowe (grube)

Jeden z serwisów naprawiających pompy powiedział mi ze te pompy producent przewidział na 150.000 tyś kilometrow i jak jeszcze dziala to jest to dziwne a samochód ma 250 tyś z książką serwisową Co prawda kupilem uszkodzony z wytratymi wałkami ale wszystko naprawiałem sam wiec wiem jak to jest zrobione :) Od wymiany zrobilem 2.000 km

Wymiana objęła :
- wtrysk sterujący (brak rezystancji na cewce)
- wałki regenerowane
- podkładki pod dźwigienki (nowe)
- dzwigienki (nowe)
- popychacze (nowe)
- odma (nowa) chociaz jak się okazało nie bylo takiej potrzeby
Przy okazji tych czynnosci zostaly wyczyszczone kolektory dolotowe oraz zawór EGR

Ale wracając do wątku to wyczytałem też by podłączyć kompresor i dać wieksze ciśnienie , wtedy w miejcu nieszczelności powinno trysnac powietrze albo paliwo ale nie wiem czy to jest w 100% bezpieczne ??

Jeszcze pytanko - to wersja Avant i tu moje zapytanie
Jak sie dostac do pompy w baku ? Trzeba zdjać bak czy jest jakies inne rozwiazanie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 13:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
A masz jakieś problemy rano z odpaleniem, czy cyka od razu?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 14:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Właśnie problemy są po dluższym postoju

Jak samochod zapale i jezdze nim to jest ok. Po 3-4 godzinach postoju pali od strzału Problem jest po calej nocy , gdy samochod postoi z 8 godz. Nie jest to czujnik temperatury bo juz o tym czytalem :) Wszystkie temperatury w normie Sa roznice ale to kilku stopniowe wiec jest ok Sprawdzane oczywiscie na zimnym silniku przed odpaleniem
Jak podam paliwo poprzez pompke (od spryskiwaczy - Corsa B wraz z pojemniczkiem) Zakrece moze 3-4 sekundy i odpali

Przyszło mi do glowy ze moze to elektrozawór w pompie szwankuje bo taka pompka wytwarza dość duże cisnienie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 14:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Czy po długim postoju masz bąble powietrza w przewodzie od filtra do pompy? Czy nie odpala Ci może z innych powodów niż zapowietrzanie?

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 14:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Ja bym ponownie wymienił filtr paliwa, koszty niewielkie, a miałem podobny przypadek kiedyś tam w Golfie i okazało się, że filtr był felerny (ORI!)

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 15:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Zrobie jeszcze jeden eksperyment...

Założe przeźroczyste wężyki bezpośrednio na pompe i końce do butelki z paliwem...Zobaczymy czy rownież bedzie sie cofalo paliwo tak jak mialo to miejsce kiedy weżyki były na filtrze.

Jesli tak to wówczas pompa paliwa albo wtryski innej możliwosci juz nie widze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 15:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Tak, możesz wymienić jeszcze raz filtr paliwa, tak jak radzi motofan. Było o tym na forum kilkakrotnie, potrafią przepuszczać na zagnieceniach. Kup jakiś markowy - mniejsze prawdopodobieństwo fuszerki. Stary filtr możesz spróbować sprawdzić na szczelność (dla samego siebie, celem zdiagnozowania na 100% usterki). Podaj powietrze pod ciśnieniem do środka, a filtr zanurz w ropie i wypatruj bąbelków. Oczywiści wszystkie zbędne otwory trzeba zaczopować i wylać ropę ze środka.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 16:13:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zdaje mi sie, ze to elektrozawor :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 16:57:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Cytuj:
Kup jakiś markowy - mniejsze prawdopodobieństwo fuszerki.


tu jest prawdopodobieństo, że będzie to podróbka :) może najpierw sprawdź ten co masz, a co do oryginałów to miałem taki oryginał z logo AUDI made in China,

co do cofania paliwa z pompy do filtra to też tak mam po wymianie filtra paliwa a wynika to z tego, że filtr nie jest w 100% napełniony ropą i jest tam niewiele powietrza, które to tworzy podciśnienie kiedy pompa ciągnie ropę i kiedy gasisz silnik to podciśnienie cofa paliwo z pompy do filtra paliwa i tutaj nasuwa się pytanie czy jest to wina pompy, że nie trzyma, czy filtra że jest w nim to powietrze. Ja jak narazie nie wiem,

MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 21:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Po przejechaniu paru kilometrów, jeśli wszystko jest normalnie sprawne, pompa wyssie resztki powietrza z filtra i paliwo nie powinno się cofać. Nie powinno też być żadnych pęcherzy w przezroczystym przewodzie, jeśli są to trzeba szukać nieszczelności. Żeby paliwo cofnęło się, musi do gdzies dostać się powietrze. A markowy filtr w tym przypadku kupiłbym w ASO lub pewnym-polecanym sklepie, i to znanej firmy (przynajmniej tym razem, stary też zostawiłbym jeszcze bo może się okazać, że był dobry a usterka była w innym miejscu). :) Powodzenia w doprowadzaniu niuni do stanu sprawności.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 00:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Koledzy ten filtr to na 100% oryginal
Naczytałem sie wątków o filtrach także więc nie kusiłem losu, lecz jutro go jeszcze przetestuje .Wbije w niego z 2 atmosfery powietrza i pod wode :)
Wątpie by był nieszczelny choć chciał bym by tak bylo :)
Skończyly by sie moje kłopoty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 13:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Koledzy zasuwaja pęcherzyki powietrza z baku do filtra...Nagrałem filmik

http://zatorze.homelinux.com/apache2-de ... ietrze.mp4 - link z mojego serwerka wiec bez obaw można pociągnąć

Jak sie dostac do pompy paliwa ? Trzeba bak opuścić ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 19:32:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Jeśli jesteś pewien połączenia przezroczysty przewód-gumowy prowadzący do zbiornika to jesteś w połowie sukcesu. Gratulacje!!! :) Teraz pozostaje znaleźć skąd na drodze zbiornik - filtr dostają się pęcherze. Podnieś wykładzinę w bagażniku. Powinieneś zobaczyć okrągły pewnie czarny dekielek na 3 blachowkręty. Po odkręceniu ujrzysz zapewne wielką nakrętkę z tworzywa dociskająca do zbiornika gniazdo z 2 przewodami paliwowymi i 2 wtyczkami. Nakrętkę odkręcałem stukając z czuciem młotkiem przez drewnianą listewkę. Pooglądaj dokładnie przewód paliwowy na kanale, z góry - jak tylko się da. Może nie będziesz musiał zaglądać do zbiornika. Szukaj na złączkach, zgięciach, mocowaniach, może coś się przetarło itp.? Powodzonka :-)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 21:43:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Kolego ale to jest wersja AVANT i z tego co sie orientuje to chyba pompka jest pod tylna kanapa ? Jak mam złe informacje to mnie popraw...

Jak tak jest to powiedz mi jak sie tam dostac ? Może wiesz jak jest mocowana kanapa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 22:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Siedzisko ściągasz mocno szarpiąc je do góry po lewej i prawej stronie, jest na wcisk. Nie bój się, śmiało ciągnij w góre.

Co do sprawdzania szczelności układu paliwowego między bakiem a filtrem paliwa to bardzo bym Cię prosił żebyś czasem nie robił tego "wkładając" sprężone powietrze do wlewu paliwa, tak żeby wytworzyć ciśnienie w baku, bo na 99% skończy się to uszkodzeniem któregoś z dekli na baku,
tu masz bak od Avanta quattro >klik<

Mam pytanie do Ciebie...bo niewiem czy dobrze to rozumiem...
Jak dokładnie wygląda problem z odpaleniem po dłuzszym postoju?
Trzeba bardzo długo kręcić, np koło minuty? i dopiero odpala...
Czy wogóle nie chce zapalić i musisz uciec się do jakiejśc sztuczki żeby go zapalić?
Czy jest to poprostu tylko niewiele dłuzszy czas krecenia w porównaniu do odpalania po krótkim postoju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 06:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Kolego - Wogóle nie chcial zapalać bo cofało sie paliwo
Wziąłem sie na sposób i podawalem poprzez pompke rano paliwo pod cisnieniem i wtedy łapał po jakis 3-4 sekundach kręcenia.
Teraz założyłem zaworek zwrotny na dolocie między filtrem a pompą wtryskową, który nie pozwala na wyciągnięcie paliwa z pompy i zapala rano. Troche jak traktor pali bo zanim zaciągnie paliwo to chwila minie i nie na wszystkich cylindrach odrazu pracuje, puszcza przy tym bialy dymek przez chwile. Później jest już ok .Podczas kręcenia ewidentnie słychać jak do baku trafia duża ilość powietrza. Teraz czas kręcenia rozrusznikiem do odpalenia to jakis 3-4 sekundy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 07:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2009 20:48:20
Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Koledzy wyciągnąłem siedzisko ale tam zadnego dekla od pompy nie ma :(
Znalazłem go :) Znajduje sie w bagażniku pod podłogą. Zeby ją wyciągnąć trzeba jeden tylny boczek rozebrac . Kupa roboty.

Idę działać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: