.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 03:37:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8] PROBLEM ZE SPALANIEM
PostNapisane: 18.sty.2009 16:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:41:51
Posty: 25
Lokalizacja: slask
Witam generalnie chodzi mi o zuzycie paliwa ja rozumie wszystko ale bez przesady, przypominam audi v8 3.6 manual(GAZ SEKWENCJA)
Objawy są takie: W spalinach śmierdzi samą benzyną. po dodaniu gazu z wydechu czarny dym, świece czarne.Silnik pracuje tylko przy rozruchu powyzej 20 l pali, jak jest duzy mroz to ma problem z wejsciem na obr , i cos go muli,, trzeba delikatnie dodawac gazu, i bieda jest zeby wskoczyl pozwyzej 3 tys obr. w miare rozgrzewania sie jest ok.Ponizej przczytacie sobie fragment rozmowy (moja z innym specem)moze ktos cos doda lub wyciagnie wnioski.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------JAK BEDZIE WALNIETY CZUJNIK TEMP SILNIKA , BEDZIE BLEDNY ODCZYT LUB INNY Z LAMBDY LUB NA ANALIOZATORZE?? -czy one tylko podczas rozruchu daja zwiekszona dawke paliwa,a potem juz nie wplywają na prace silnika,no chyba ze caly czas informuja kompa ze jest zimno i on caly czas leje wieksza dawkę,
-Mialem podpiety analizator na chlodny siniku i na goracym i silnik pracowal na optymalnej MIESZANCE,ale cos jest nie tak, bo wali starsznie ta benzyna, tzn smierci na zimnym , czuc nie przepalona, a na goracym taki ostry.. ,kurde juz sam nie wiem, ale z tego co widzialem silnik ladnie sobie ustalal mieszanke i bogatsza i ubozsza, jak mialem ta 750 to silik ssal lewe powietrze a ATS(komp) i analizator pokazywal ze wszystko git a wcale tak nie bylo

:jak ssal lewe to lambda to wykrywala i komp korygowal czasy wtrysku odpowiednio.
-wepnij miernik w lambde tam jest jedna , powinna dawać bodaj że 9 Volt , nie pokaże błędów jak troche chodzi ja obstawiam na to.
W serwisie nie doszli do tego, nie ma bledow, analizator pokazuje dobre spalanie , pojechalismy nawet z podpietym kompem i wszystko bylo w normie. CZEKAM NA WYPOWIEDZI.
p.s miesiac w misiac leje po 80zl samej benzyny na sam rozruchy, obliczylem ze ok 1L bezyny starczy mi na 3km to chyba duzo nie uwazacie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8] PROBLEM ZE SPALANIEM
PostNapisane: 18.sty.2009 17:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
duzy28 napisał(a):
Witam generalnie chodzi mi o zuzycie paliwa ja rozumie wszystko ale bez przesady, przypominam audi v8 3.6 manual(GAZ SEKWENCJA)
Objawy są takie: W spalinach śmierdzi samą benzyną. po dodaniu gazu z wydechu czarny dym, świece czarne.Silnik pracuje tylko przy rozruchu powyzej 20 l pali, jak jest duzy mroz to ma problem z wejsciem na obr , i cos go muli,, trzeba delikatnie dodawac gazu, i bieda jest zeby wskoczyl pozwyzej 3 tys obr. w miare rozgrzewania sie jest ok.Ponizej przczytacie sobie fragment rozmowy (moja z innym specem)moze ktos cos doda lub wyciagnie wnioski.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------JAK BEDZIE WALNIETY CZUJNIK TEMP SILNIKA , BEDZIE BLEDNY ODCZYT LUB INNY Z LAMBDY LUB NA ANALIOZATORZE?? -czy one tylko podczas rozruchu daja zwiekszona dawke paliwa,a potem juz nie wplywają na prace silnika,no chyba ze caly czas informuja kompa ze jest zimno i on caly czas leje wieksza dawkę,
-Mialem podpiety analizator na chlodny siniku i na goracym i silnik pracowal na optymalnej MIESZANCE,ale cos jest nie tak, bo wali starsznie ta benzyna, tzn smierci na zimnym , czuc nie przepalona, a na goracym taki ostry.. ,kurde juz sam nie wiem, ale z tego co widzialem silnik ladnie sobie ustalal mieszanke i bogatsza i ubozsza, jak mialem ta 750 to silik ssal lewe powietrze a ATS(komp) i analizator pokazywal ze wszystko git a wcale tak nie bylo

:jak ssal lewe to lambda to wykrywala i komp korygowal czasy wtrysku odpowiednio.
-wepnij miernik w lambde tam jest jedna , powinna dawać bodaj że 9 Volt , nie pokaże błędów jak troche chodzi ja obstawiam na to.
W serwisie nie doszli do tego, nie ma bledow, analizator pokazuje dobre spalanie , pojechalismy nawet z podpietym kompem i wszystko bylo w normie. CZEKAM NA WYPOWIEDZI.
p.s miesiac w misiac leje po 80zl samej benzyny na sam rozruchy, obliczylem ze ok 1L bezyny starczy mi na 3km to chyba duzo nie uwazacie??

Mógłbyś bardziej postarać się o czytelność tego zlepku postów.

Jak rozumiem, masz LPG? jakiej firmy i jakiej generacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:22:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
przede wszystkim to lambda powinna sie wahac w granicach 0,1 do 1 V i optymalnie jest miedzy 0.4 a 0.6 na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i przy stalych obrotach w innym zakresie. tylko przy zwiekszaniu lub zmiejszaniu obrotow powinna sie ta wartosc zmieniac. druga sprawa to wyciagnij wtryski i pokrec rozrusznikiem . zobacz czy paliwo jest rozpylane. kolejna sprawa. czy przeplywomierz jest OK , i jeszcze jedno , sprawdz czy regulator cisnienia paliwa nie leje paliwa wezykiem podcisnieniowym do kolektora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Po pierwsze, Hans, lambda nie przyjmuje stałej wartości 0.4 czy 0.6V tylko cały czas sinusuje - to prawidłowy objaw jej pracy. Stałe napięcie na lambdzie oznacza jej uszkodzenie.

Po drugie - jeśli byłoby tak, że silnik pobierałby lewe paliwo do stanu dymienia na czarno, lambda stałaby non stop na bogato, niemozliwe byłoby funkcjonowania korekcji po lambdzie.

Stawiam oczywiście na rozjechaną adaptację od instalacji LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 18:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jak spaliny gryzą po oczach to napewno mają tam sprawne analizatory :D

w pewnej 3.6 miałem taki sam przypadek były dwie przyczyny - zgrzebana przepływka i uszkodzona sonda, ale to już Ci kiedyś pisałem i raczej tego nie podmieniłeś tylko dalej stoisz w miejscu ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
mialem ten sam objaw palil 20-25 przy 90mkm/h i sie dlawil czarno stylu wymienilem sonde i bylo ok tylko na zadna uniwersalna bo uniwersalna padla po 5 tysia km zareklamowalem i kupilem po numerach nadwozia tez okolo 8 tys km i padla obie bosza potem wziolem kupilem ngk byla okolo 150 zl drozsza i jest spokoj do tej pory jakies 100 tys km i tylko na benzie oczywiscie po drugiej reklamacji pan z bosza powiedzial ze sonda jest sprawna a ja do niego a jak on to stwierdzil on zamontowalismy ja i sprawdzilismy i jest ok a ja to w czym ja zamontowaliscie w v8 taki dziwny traf ze mieli ale sciema i od ponad 4 lat nie kupuje nic bosza bo to szmelc chyba ze nic innego niema i jest to ostatecznosc

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:41:51
Posty: 25
Lokalizacja: slask
kolego z gliwic napisalem wyraznie jest to fragment rozmowy, gaz III generacji mysle e to powinno wystarczyc, reglulator cisnienia jest dobry, i zakres pracy sondy rowniez tn chodzi mi o % nie wiem jak z tymi voltami o ktorych cytowalem w temacie.,bo nie mialem jak dzisiaj tego sprawdzic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:38:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Ale analiza spalin, to nie tylko wskaźnik Lambda ;)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 22:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:41:51
Posty: 25
Lokalizacja: slask
tak wiem , CO, CO2, HC wszystko w normie wiec???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 22:39:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeżeli wszystko masz w normie, a kopci na czarno, to analizator musiał być popsuty.
Jakby nie kopcił na czarno, to obstawiałbym, że masz dziurę w baku.
Jeżeli dużo pali, to nie mogą parametry być w normie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 22:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to sprawdź prace sondy zwykłym voltomierzem, zazwyczaj zmienia się w zakresie od 0,2-0,9 jeśli będzie pokazywać stałe jakieś 0,54 to sonda do wymiany i od tego zacznij


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 23:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:41:51
Posty: 25
Lokalizacja: slask
nalizator byl sprawny, bo parametry sie zmienialy na benzynie jak i na gazie, bo odlaczeniu jedego cylindrow od razy wskoczylo HC, sonde sprawdze na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 11:44:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
obstawiam tak jak Mauzer

odepnij przepływomierz i pewnie silnik będzie pracował identycznie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: