.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 02:25:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B5 AHU - Po naprwawach - interpretacja 011dN
PostNapisane: 18.sty.2009 00:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie wszystkich którzy zaglądnęli do mojego topica :peace:
Nawiązując do tematu sprzed tygonia o kupnie A4-ki - TAK kupiliśmy ją i narazie jest na intesywnej terapii pod moim skalpelem :):

Auto ładne, zadbane, itd...

Wymieniłem lampy na DEPO xenon i wreszcie jakoś zaczęło wyglądać - ale nie o to w tym temacie chodzi.

Uszczelniłem wycieki z silnika, wymieniłem odmę, wymieniłem łączniki dolotu (sparciały i była dziura jak stodoła - co oszukało mnie i w połączeniu z wyimaginowanym luzem wirnika skłoniło do regeneracji T - w ostatniej chwili przed targaneim jej z auta spostrzegłem że wszystko OK jest :peace: )

Wymieniłem oleje (silnik, skrzynia), filtry (oprócz powietrza - w poniedziełek kupię :): ), i wiele wiele innych rzeczy porobiłem przy niej.

Układ wtryskowy igła - korekcjie od -0,1 do +0,1 :peace:

Przebieg ori 205kkm

To tyle chwalenia - teraz mam gorącą prośbę o pomoc - z racji tego że 1z-ciory itd są dla mnie "nowością" i nie znam "myków"


Czy T działa poprawine po czyszczeniu, uszczelnieniu dolotu i odpowiednim spięciu N75? Nie miałem wcześniej styczności ze zrowym AHU więc nie wiem czy te wartości są poprawne (czy dół nie jest ciut za słaby)
Obrazek

Jak w A4 B5 odkręcacie śrubę mocującą osłonę rozrządu bez odsuwania pasa? Chcę ustawić kąt wtrysku bo wynosi 29 :/ Ale godzinę się męczyłem ze śrubą i nici. Pas muszę odsunąć? :> :/ ;) :):

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 18.sty.2009 10:12:09 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 08:42:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
T bardzo dobrze pompuje , jest znikomy OB ale ty nie ma się co przejmować ,trochę późno wstaje ale i tak jest dobrze :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 22:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Gustav - w takim razie zostawiam już układ dfoładowania w spokoju.
Mam jeszcze parę pozycji na checkliście więc jutro znów zakasam rękawy i utonę w czeluściach kanału :peace:

Wlałem mu 10w40 magnatec diesel. Niech pojeździ tak z 2000km i wymienię znowu olej (pod deklem było trochę nagaru - nie ma tragedii ale płukanie nie zaszkodzi) i tu mam dylemat:
zostać przy 10w40 czy wlać mu 5w40 magnateca?

Pozdr!

PS - sory za głupie pytania ale to moje pierwsze przygody z 1Zciorami

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 10:19:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dopisz do checklisty obligatoryjne wywalenia KATa :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 10:47:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
turbo pompuje prawidlowo .... [wywalenie kata powinno poprawic troszeczke dól ]
co do osłony rozrzadu to jak masz duze łapki to bedzie ciezko .. nawet bardzo ... ale napewno da sie to zrobic bez odpinania pasa ... :):

205 ori przebiegu .. zalewaj pelen syntetyk ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 07:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
A więc auto doprowadzone do stanu igła :peace:
Jeszcze tylko płyn hamulcwy.
Kąt 54, nowy filtr powietrza trochę pomógł się rozkręcać turbinie. Kata obstawię - przejażdzka z butem w podłodze go oczyści. Silnik lśni - jedynie co zostało to pocąca się miska ale narzucał się nie będę więc zostawiłem narazie w spokoju.
Pobobiłem masę rzeczy, zadaptowałęm większą dawkę ale kopcił więc zdjąłem na adaptację fabryczną.
Ogólnie to dzięki za porady :peace: :): :diabel:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 08:05:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
A więc auto doprowadzone do stanu igła :peace:


"A więc" :): :) gratulacje :peace: Chociaż inaczej być nie mogło skoro osobiście podjąłeś się "wyzwania" ... :-) .

Stamlej napisał(a):
Kata obstawię - przejażdzka z butem w podłodze go oczyści.


Bardzo słusznie. Uchronisz turbinę przed gwałtownymi zmianami ciśnienia wydatnie przedłużając jej żywot (ale o tym wiesz od daaawna) ;) .

Stamlej napisał(a):
Pobobiłem masę rzeczy, zadaptowałęm większą dawkę ale kopcił więc zdjąłem na adaptację fabryczną.


A to ciekawostka (z tym kopceniem), bo nie dalej jak wczoraj ktoś napisał, że proporcja paliwa do powietrza nie ma większego znaczenia ... . :): :/

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B5 AHU - Po naprwawach - interpretacja 011dN
PostNapisane: 22.sty.2009 08:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Stamlej napisał(a):
Witam serdecznie wszystkich którzy zaglądnęli do mojego topica :peace:
Nawiązując do tematu sprzed tygonia o kupnie A4-ki - TAK kupiliśmy ją i narazie jest na intesywnej terapii pod moim skalpelem :):

Auto ładne, zadbane, itd...

Wymieniłem lampy na DEPO xenon i wreszcie jakoś zaczęło wyglądać - ale nie o to w tym temacie chodzi.

Uszczelniłem wycieki z silnika, wymieniłem odmę, wymieniłem łączniki dolotu (sparciały i była dziura jak stodoła - co oszukało mnie i w połączeniu z wyimaginowanym luzem wirnika skłoniło do regeneracji T - w ostatniej chwili przed targaneim jej z auta spostrzegłem że wszystko OK jest :peace: )

Wymieniłem oleje (silnik, skrzynia), filtry (oprócz powietrza - w poniedziełek kupię :): ), i wiele wiele innych rzeczy porobiłem przy niej.

Układ wtryskowy igła - korekcjie od -0,1 do +0,1 :peace:

Przebieg ori 205kkm

To tyle chwalenia - teraz mam gorącą prośbę o pomoc - z racji tego że 1z-ciory itd są dla mnie "nowością" i nie znam "myków"


Czy T działa poprawine po czyszczeniu, uszczelnieniu dolotu i odpowiednim spięciu N75? Nie miałem wcześniej styczności ze zrowym AHU więc nie wiem czy te wartości są poprawne (czy dół nie jest ciut za słaby)
Obrazek

Jak w A4 B5 odkręcacie śrubę mocującą osłonę rozrządu bez odsuwania pasa? Chcę ustawić kąt wtrysku bo wynosi 29 :/ Ale godzinę się męczyłem ze śrubą i nici. Pas muszę odsunąć? :> :/ ;) :):

Pozdr!

Wrzuć jeszcze 010 , będzie łatwiej ocenić stan turbiny ;)
Co do kąta wtrysku, widzę że sobie poradziłeś, prościzna prawda ? :)

Katalizator i EGR w tych silnikach od razu wycinamy/zaślepiamy. ECU nie sypnie błędem a twojemu silnikowi zrobi się lżej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B5 AHU - Po naprwawach - interpretacja 011dN
PostNapisane: 22.sty.2009 10:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Stamlej napisał(a):
Układ wtryskowy igła - korekcjie od -0,1 do +0,1 :peace:

Przebieg ori 205kkm

Pozdr!

Wtryski są ori czy po wymianie, bo korekcje są idealne :):

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 11:18:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś napisał(a):
A więc" :): :) gratulacje :peace: Chociaż inaczej być nie mogło skoro osobiście podjąłeś się "wyzwania" ... :-) .

Dzięki - tak to już u mnie - powolutku ale prosto do celu po ściśle wytyczonej ścieżce :):
No "wyzwanie co nie miara" ;) :peace:

Piotruś napisał(a):
Bardzo słusznie. Uchronisz turbinę przed gwałtownymi zmianami ciśnienia wydatnie przedłużając jej żywot (ale o tym wiesz od daaawna) ;) .

Dokładnie - ktoś tego grzechotnika w ten sposób stworzył i wyliczył wszystkie parametry na pracę z katem więc dopuki się nie zacznie wykruszać to będzie siedział w tym aucie (ale o tym to wiesz od daaawna :peace: )

Piotruś napisał(a):
A to ciekawostka (z tym kopceniem), bo nie dalej jak wczoraj ktoś napisał, że proporcja paliwa do powietrza nie ma większego znaczenia ... . :): :/

No to jest baaaardzo ciekawe. Sam się za głowę łapię i myślę pół nocy po co wogóle zachowywać te proporcje ;) ;) A tak na marginesie - kłutnie chyba się nigdy tu nie skończą bo wiara w kabelek przesłoniła niektórym zdoworozsądkowe podjeście do tematu mające na celu ocenę stanu auta na podstawie diagnozy mechanicznej a dopiero potem odczytu blocków. Do tego przydało by się żeby uzwględnić jeszcze taki dla niektórych nieistotny czynnik jak wrażenia z jazdy i elastyczność/chęć współpracy jednostki napędowej... i radość/odczucia z jazdy. Oczywiście jak w vagu/vasie widać weidentne krzaki to ok - ale do diagnozy badzo często vag nie styka...

Baskecior napisał(a):
Wrzuć jeszcze 010 , będzie łatwiej ocenić stan turbiny ;)

Niestety nie dam już rady zrobić logów (chyba że przy okazji kiedyś) - auto oddałem prawowitej właścicielce ;) Ale naprawdę ładnie się sprawuje - zadane osiąga przy 1900 potem mini ob i spokój. Żadnych dziwnych dziwięków nie wydeje - śladowe ilości oleju w dolocie.
BTW - dolot ma teraz łączniki z rury silikonowej ze zbrojeniem w... kolorze niebieskim :peace: TUJNINK (innej nie miałem pod ręką ;) )

Baskecior napisał(a):
Co do kąta wtrysku, widzę że sobie poradziłeś, prościzna prawda ? :)

Poradziłem :peace: Banał nad banałami tylko ta śrubka od osłony rozrządu daje popalić (a łapki mam drobne jak kobieta) Dodatkowo pompa jest czuuuła jak cholera :)
W piątek ustawiałem kąt w v6 i wierzcie lub nie - za pierwszym razem 1ATDC - czyli dokładnie tyle ile chciałem :): :peace: Tutaj to z 10 prób - ale może procentuje brak doświadczenia?

Baskecior napisał(a):
Katalizator i EGR w tych silnikach od razu wycinamy/zaślepiamy. ECU nie sypnie błędem a twojemu silnikowi zrobi się lżej.

Kolektor dolotowy jest czyściutki, syfu praktycnzie zero. Moje podjeście co do EGR'a podobne jak w kwestii pani T. Ale dzięki Basket za propozycje i chęć pomocy :):

j@cek napisał(a):
Wtryski są ori czy po wymianie, bo korekcje są idealne :):

Wtryski orginalne - pompa także :peace: Ale tak to juz chyba z tymi silnikami że jak pojeżdzą na dobrej ropie i ktoś je poujeżdza z głową (i odpowiednio się zatroszczy) to korekcje są ładne. Wogóle kwestia korekcji w tych moturach jest bardziej wiarygodna niż 2,5v6 - jezeli miałbym szacować przebieg na podstawie korekcji to tylko i wyłącznie w tych silnikach (vp37) i z dużym przybliżeniem.
Mam teraz w garażu swoją starą octavię która wylądowała u znajomego (w sumie to ojca starą - moja była na PD) i przebieg ori 190kkm - cały czas polskie paliwo - korekcje też od -0,15 do +0,15


Pozdr 4all :peace: :):

PS - dzisiaj mija rok odkąd jestem z Wami - dzięki! :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron