.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:53:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.6 V6 ABC] Jakie tłumiki zamiast katalizatorów PILNE
PostNapisane: 22.sty.2009 20:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
Witam, krotko i na temat:

Zmiana dzwoniących katalizatorów na tłumiki w silniku V6 :

1. Tłumik / rura / strumiennica ? ... co lepsze ?
2. http://allegro.pl/item526516648_tlumik_przelotowy.html - czy to sie nadaje do czegoś ?
3. Oryginalnie brak łączeniówek elastycznych, czy sa wymagane ?
4. ewentualne pytanie co polecacie na "agresywniejszy" pomruk ?

z góry dziekuje klubowiczą :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Ja bym wspawal strumiennice i po krzyku:] nic nie kombinowac...

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
juz jakos bardziej do tych przelotowych chyba sie skłaniam, poczekam jeszcze na jakies odpowiedzi, a w niedziele coś zamowię...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
w sumie to jedno i to samo tyle ze w strumiennicy spaliny niby zaczynaja wirowac przez te luski ale jaka jest zasadnicza roznica to nei wiem

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
no tak z tym ze w FAŁCE to itak wpadaja pozniej razem do środkowego i bóg wie co tam sie wtedy moze stać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:35:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Wstawiaj rurkę albo tłumik. Żadnych strumienic, o zgrozo :/
Złącza elastyczne są po to zby kolektor nie był za bardzo obciążony drganiami. Jeśli jednak u Ciebie nie ma tego w oryginale więc inżynierowie stwierdzili, że nie są potrzebne.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 21:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
a rurka a tłumik to to samo bedzie ? podobno dalej bźdęczy przy rurce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Z autopsji wiem ze rurki ptrafia dzwonic tak samo jak wywalisz srodek katalizatora a obudowy zostawisz... tak wiec wstawiaj tlumiki...

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
a te tłumiki a pierwszego posta link allegro , wystarczy ?? tylko jakis dłuższy na wymiar ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
a takie pytanie, nie wei ktoś jakiej średnicy powinny być te rurki ? 50/55/60 mm ?? bo nie mam chwilowo dostepu do kanału i ciezko mi jest to sprawdzic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 18:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Wstawiaj imitacje KATów... czyli płaskie przelotowe - zadnych strumienic, bo to gówno pierdzi strasznie... (jestem w trakcie wymiany)

Ja mam 60mm i wiedziałem o tym, nawet przed tym jak wczołgałem sie pod samochód z sufmiarką by to sprawidzić... Pewności nigdy nie za wiele...

a więc.... => pod auto... *



* pamietaj o przepisach BHP i innych

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 18:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tłumik środkowy od Golfa 2 1,8 GTI bardzo ładnie się tam pasuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 13:30:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
ja w swojej wybebeszyłem katy a środek z nich sprzedałem. Nic nie brzęczy tylko trzeba to ładnie pospawać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 13:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Ja tez sie zastanawiam nad wycieciem kata wstawieniem rury.

czy to dobry pomysl zeby robic takie cos w moim AEL'u ?

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 19:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 20:23:28
Posty: 40
Dołączam się do tematu, też jestem na etapie szukania dokładnie takiego tłumika z allegro do Coupe 2.6.
Też niestety nie wiem jaką mam średnicę rury, bo mógłbym już zamawiać.
Teraz mam wspawaną rurę. Ogólnie nie jest głośno ale jest rezonans przy 2000 obr.
Mam nadzieję, że taki tłumik wyeliminuje to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 00:17:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
wyeliminuje, a owszem - cokolwiek co spręży (kat!!) albo rozpręży (tyci tłumiczek) spaliny żeby nie trzaskały w blachy w końcowym i nie rezonowały w długiej rurze od kolektora.

PS. Proponuje do regulaminu działu dopisać, że każdy topic z wielkim PILNE!!! będzie olewany przez społeczność.
Jak się auto wali to zawsze jest pilne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 03:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Wstawienie w miejsce kata kawałka rury, kończy się nie tylko hałaśliwym rezonansem, ale również utratą elastyczności silnika i często - zwiększeniem zużycia paliwa.
Proponuję zamontować tłumiki przelotowe w obudowach wykorzystanych z katalizatorów, ze spełnieniem warunku, aby ich pojemność była możliwie zbliżona do oryginalnych puszek. To pozwoli zachować parametry wydechu jeśli chodzi o wielkości i czasy pulsacji ciśnienia w wydechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 09:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2008 14:37:31
Posty: 14
Lokalizacja: Łuków
ja w swojej 100 2.8 wstawilem strumiennice i tłumiki drgan, napewno lepsze niz rurka - duzo przyjemniejszy dźwięk....

_________________
GRAND VITARA 2.0TD
UAZ 469B
A6 2,7 BITURBO 230KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 17:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 20:23:28
Posty: 40
Niestety nie wiem jaka puszka była wcześniej, bo kupiłem auto już bez katów.
Nie wiem czym się różni to:
http://moto.allegro.pl/item542267930_tl ... y_awg.html

od tego,
http://moto.allegro.pl/item542267941_tl ... i_awg.html

co lepsze ?
I skąd wiedzieć jaką puszkę zamówić
:|

Obecnie, bez tych katów auto brzmi tak:
http://pl.youtube.com/watch?v=6pLThzGCj ... annel_page


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 17:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czemu gdy ktoś da dobry pomysł (patrzcie moj post powyżej) wy dalej szukacie dziury w całym :/ .
Nie kumam was.Podaje sprawdzony sposób , bo i długość i średnica tych tłumików jest słuszna i nic wam dzwonić nie bedzie. Kupować i spawać.
Ale wy wolicie użalać się nad aukcjami z alledrogo. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: