.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 23:23:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Zła praca silnika na benzynie
PostNapisane: 30.sty.2009 14:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Witam!

Mam cygarko z poczciwym silniczkiem 1,8. Od momentu jak ją kupiłem chodzi słabiutko na benzynie. Byłem u kumpla na warsztacie, zdjęliśmy obudowę filtra powietrza, spojrzeliśmy w monowtrysk, a tam lało Pb jak głupie:( Jak odpalam autko na benzolu, to nie działa ssanie. w czasie jazdy wciskam gaz, chwilę nic się nie dzieje, i po 2 sekundach dopiero czuję reakcję. Może ktoś jest obcykany i wie co może być przyczyną??
Dziękuję za odpowiedzi

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 16:31:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W C-3 nie było monowtrysku, więc albo masz rzezbe pod maską albo to gaznik.
Od patrzenia się nie naprawi :D w przypadku gaznika proponuję regenerację u gaznikowca albo wymianę całego ustrojstwa na coś lepszego, najlepiej po regeneracji.
Rozumiem, ze masz LPG.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 16:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Silnik ma oznaczenie SH. Jest zagazowany, i z gazem nie ma żadnych kłopotów, chodzi płynniutko i pali malutko :D Jeno ta benzynownia mnie wkurza, nierówne obroty, duże spalanie, po prostu go zalewa. A tak chciałem Babci mojej dobrze zrobić i zalewałem jej Pb 98, a ta diablica tak mie się odwdzięcza :(

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 23:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
W seteczkach dla nieuwaznych był silnik 1.8 monojetronic 66kW-90KM. Warto byś zrobił sobie prosta diagnostyke silnika za pomoca kodów błyskowych oraz zastanowił się nad stanem sondy lambda.

P.S. Paliwo lac sie nie może tylko jest wtryskiwane. Warsztat czy garaż??;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 22:26:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Silnik ma oznaczenie SH

W takim razie to gaźnik Keihin.
Jak chodzi na lpg to reaguje na ssanie?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 11:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Sondy lambda brak, więc odpadają z nią jakiekolwiek przeboje. Na gazowni też brak ssania, dopiero jak się nagrzeje to ładnie trzyma obroty. Po zdjęciu obudowy filtra powietrza (okrągłej), widać jak ładnie benzynkę leje.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 11:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cięgno od ssania nie urwane? Zobacz czy jak wyciągasz ssanie to czy zamyka Ci się wtedy taka przepustnica na górze gaźnika. Jak zdejmiesz obudowę filtra to ją widać (taka kwadratowa). Przy wyciągniętym ssaniu ma być zamknięta a przy wyłączonym ssaniu otwarta.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 11:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
I tu jeszcze jeden zonk, nie mam nigdzie żadnego cięgna od ssania - chyba, że rzeczywiście jest urwane. Buda po liftingu, silnik 90KM na bank.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 11:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
I tu jeszcze jeden zonk, nie mam nigdzie żadnego cięgna od ssania

Hehe, to sie nie dziwie że ssania nie ma jeśli go nie włączysz :D
W półce pod kierownicą po lewej jej stronie powinieneś zobaczyć taki uchwyt który należy wyciągnąć i wtedy załącza się ssanie. Pewnie tam jest tylko o tym nie wiesz :D
Oczywiście jeśli wszystko jest oryginał. Mam ten silnik, dlatego wiem że ta dźwignia tam jest, jeśli jej nie wyciągnę to w mrozy nie odpale :/

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 12:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Kurde, dałbym sobie moją makówkę obchlastać, że mam automatyczne ssanie. Ale żeby mieć święty spokój jutro obczaję ten temat dokładnie i dam znać.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 12:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
dałbym sobie moją makówkę obchlastać, że mam automatyczne ssanie
lepiej nie dawaj :D
Gaźniki keihina nie ma automatycznego ssania, chyba że masz zmieniony na jakiś inny. Jak masz fotki swojego gaźnika to wstaw na forum, powiem Ci czy to keihin i czy ssanie automatyczne.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 12:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Autko mam na parkingu w pracy, jutro zrobię zdjęcia i wstawię na forum. I oczywiście sprawdzę to ssanie :d

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 21:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 16:18:42
Posty: 124
Lokalizacja: warszawa
Herr_Pompke ile ci pali to cygaro gazu, jeśli można wiedzieć?

_________________
audi 4ever however whenever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 12:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Jechałem w wakacje w trasę po Polsce, zrobiłem coś koło 1000km, i spaliło mi jakieś 8 litrów. Jazda na trasie 100-110 km/h, 3 osoby plus mały bagaż. Myślę, że to jest niezbyt tragiczny wynik :d i wracając do tematu ssania manualnego w moim autku, to za cholerę go znaleźć nie mogę. W tym miejscu gdzie teoretycznie powinno być nie ma nawet śladu po nim. I jeszcze małą poprawka, oznaczenie silnika 4B, moje niedopatrzenie.

Niżej linki do zdjęć okolic schowka i motorowni :d

http://img73.imageshack.us/my.php?image ... 013hy3.jpg

http://img218.imageshack.us/my.php?imag ... 014ix4.jpg

http://img218.imageshack.us/my.php?imag ... 015lu1.jpg

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 15:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
eszcze małą poprawka, oznaczenie silnika 4B, moje niedopatrzenie.
To sporo zmienia, to jest silnik na wtrysku jedno punktowym. Za ssanie odpowiada czujnik temp cieczy. Musisz sprawdzić jaką ma rezystancję na zimnym silniku.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 18:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Wygląda. że jesteśmy chyba coraz bliżej celu :d Czy on jest na tym króćcu na wysokości pokrywy zaworów? link do zdjęcia niżej

http://img144.imageshack.us/my.php?imag ... 015vg3.jpg

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 18:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Czy on jest na tym króćcu na wysokości pokrywy zaworów?

Tak, tam gdzie zaznaczyłeś strzałką. Są dwa czujniki, jeden odpowiada za podanie sygnału do zegarów (temp cieczy) a drugi podaje sygnał do ECU, który wzbogaca mieszankę. Jak Ci pali zimny? Jeśli musisz długo kręcić to spróbuj odpalić z odłączonym czujnikiem.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 19:10:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Zimny pali okiej, choć troszkę go trzeba pokręcić. Jak odpalam na benzynie lub gazie, to muszę dać mu gazu, bo nie trzyma obrotów, tak jakby w ogóle ssania nie miał. po nagrzaniu trzyma już dobrze obroty.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 19:23:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Sprawdź rezystancję tego czujnika temp. przy zdjętej wtyczce. Rezystancja powinna wynosić:
0st - ok 6000ohm
10st - ok 3500ohm
20st - ok 2500ohm
później wraz ze wzrostem temp rezystancja spada aż do 180ohm.

Jeśli rezystancja będzie OK, to przyczyny trzeba szukać w instalacji.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 07:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Odłączyłem czujnik temperatury, i dalej chodzi kijowo na Pb :/ pozostaje więc opcja sondy lambda. Czy ona może być w kolektorze, obok złącza do podłączania analizatora spalin? Przyjrzałem się i najprawdopodobniej tam jest, i jak sprawdzić czy ona jest sprawna, czy nie?

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: