.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:28:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 V6 ABC] falowanie obrotów na zimno i inne ..
PostNapisane: 09.lut.2009 11:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Witam szanownych forumowiczów :!:
Jestem posiadaczem Audi 80B4 z silnikem ABC 2.6 (LPG sekw OMVL/BRC)

Proszę o poradę, czego się chwycić żeby moje auto zaczęło znowu dobrze jeździć ?

Do pewnego momentu było super, auto przyspieszało jak szatan-głównie na benzynie, sama radość :) ,auto zbierało się praktycznie z każdego biegu i w całym zakresie obrotów.

Jakiś czas temu miał miejsce jakby strzał (o ile sekwencyjny gaz może "strzelić")
Szlag trafił reduktor gazowy, zaczęło w aucie śmierdzieć gazem i były kłopoty z odpaleniem.
Reduktor zreanimowali i prawie wszystko wróciło do normy..poza mocą silnika, niezależnie czy jadę na PB czy LPG.
Auto jakby gorzej zbiera się "od dołu", ogólnie ma słabszą reakcję na gaz i wolniej przyspiesza, inna jest też kultura pracy silnika - dźwięk.

Co zostało zmienione w między czasie:

wspomniany reduktor, razem z przebudową całej instalacji gazowej (skrócenie wężyków dolotowych gazu, wymiana filtrów itp.)
1 uszkodzony przewód WN
czujnik temp. chłodzenia
czujnik położenia wału
sprawdzony dolot (podobno jest szczelny)
na VAG-u nie było żadnych anomalii podobno, sondy w odpowiednich parametrach.

Zrobione będzie jeszcze :
regulator wolnych obrotów i termostat

Gdzie dalej szukać żeby V6 jeździło jak V6 ??


Ostatnio edytowano 02.mar.2009 09:12:28 przez MarcinV6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 11:23:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
rozbierz Kolego dolot CAŁY KOLEKTOR DOLOTOWY, i pogoń gazowników bo tandeciarze.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 11:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
no ok, pomijając gaz i gazowników, z których akurat jestem dość zadowolony.

Najpierw chcę żeby dobrze jeździł na PB.

Co jeszcze może być nie tak z dolotem, jeżeli jest szczelny to jaki ma być powód jego rozbiórki ? myślisz, że wewnątrz coś się mogło poszatkować ?
w sumie jest z plastiku..czy bez demontażu nie można nic więcej sprawdzić w osprzęcie silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 12:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, jest z plastiku, i są tam takie fajne plastikowe języczki, które nawet bez gazu się roz.....ją , jak u mnie (mnie w serwisie chcieli naciągnąć na remont silnika, bo zatkało dolot w jednym cylindrze i sprężanie im 3 bary wyszły). Musisz rozebrać i sprawdzić. Szukaj DZIUR w DOLOCIE mimo wszystko !!!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 12:35:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
dzięki za podpowiedź, ale tylko na dolocie się skupić czy coś jeszcze sprawdzać ?
czujniki może jakieś.. nie wiem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 12:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, raczej nie, może sondom lambda można sprawdzić czy działają...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 14:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
działać pewnie działają, tylko czy mają odpowiednie napięcie..
właśnie, jakie powinno być prawidłowe napięcie na obu sondach, z tego co się orientuję ten silnik ma 2 sztuki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 00:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
na 99% masz sieczke w kolektorze dolotowym
sekwencja tez moze strzelic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 12:03:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
a Katy masz? może katy przypchało coś? czy jazda na LPG ma coś do katów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 12:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Katy już dawno wywalone, zostały same puchy zaspawane, przy okazji wywale je i zamienię kawałkiem rury :)
Opcję z winą wydechu raczej odrzucam, chyba będę musiał zmusić mechaniora żeby rozebrał ten dolot i obejrzał plastiki.

Swoją drogą ile to może kosztować ? ma ktoś doświadczenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 13:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak ja szukałem to kosztował 350 zł. ale to było 7 lat temu. Powodzenia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 09:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
odgrzewam temat

Po kolejnej diagnozie jeden z mechaników stwierdził, że winien jest regulator wolnych obrotów i miał załatwić używany-działający prawidłowo żeby upewnić się czy to - to.
Dość długo czekałem i wybrałem się do innego ..
wymienił jakiś niby rdzeń przepustnicy i coś przy dolocie zrobił, skasował i na drugi dzień objawy były te same co zawsze.
Stwierdził, że trzeba będzie wymienić całą przepustnicę skoro nie pomogło.
Na szczęście oddał kasę za niby części zakupione na tą okazję ..
Gość chciał mnie naciągnąć na nową przepustnicę za 700zł :( więc mu podziękowałem.

Tracę powoli nadzieję, że kiedykolwiek dojdę z autem do ładu.

Ma ktoś jeszcze jakieś konstruktywne pomysły lub wskaże kogoś ogarniętego w temacie w rejonie 3miasta ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 12:19:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Kolego.... a czy rozebrałeś ten nieszczęsny kolektor ssący ?
Nie jest to straszna robota a pewnie tam leży przyczyna. Na dobrą sprawę możesz wywalić cały plastik z tymi klapkami i będzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 13:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
kolego :) z racji tego, że jestem kompletnym laikiem nie biorę się za to sam i niestety muszę polegać na wiedzy ludzi, którzy podobno "znają się" na tym

Ten ostatni magik coś tam grzebał przy kolektorze i miało być wszystko ok, ale okazało się inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 14:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Rozumiem, tyle że nie wystarczy coś tam przy nim pogrzebać... trzeba go zdjąć z silnika i odkręcić górną część żeby wywalić plastiki ze środka. Nie daj się naciągnąć na przepustnicę....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 20:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Flasher napisał(a):
Kolego.... a czy rozebrałeś ten nieszczęsny kolektor ssący ?
Nie jest to straszna robota a pewnie tam leży przyczyna. Na dobrą sprawę możesz wywalić cały plastik z tymi klapkami i będzie dobrze.


Ja miałem dziurki w kolektorze przez ten plastikowy syf w środku.
Wywaliłem dziurki zakleiłem uszczelki kolektora tez nowe i od tamtej pory dojeżdżam do skrzyżowania i gaśnie, ale to też nie zawsze zależy jako ma humor.
Jest czasmi tak ,że jak stoje sobie i dodaje gazu to mi spada prawie do zera ale nie zgaśnie. I strasznie syczy w środku jakby nieszczelny dolot.

Walcze z tym od roku pisałem kilka razy na forum ale zero odzewu.

Może tym razem się uda :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 08:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
heh, widzę że jest nas więcej z kulejącymi V-szóstkami, zresztą podobne tematy przewijały się już po różnych forach.

Te silnik chyba są takie porąbane po prostu, jak kupowałem auto to moi doradcy opowiadali jakie te silniki podobno są proste do ogarnięcia i mało awaryjne.
Okazało się zupełnie inaczej :/

Powodzenia Panowie w reanimowaniu, ja już prawie straciłem nadzieję,
w 3mieście jakaś ciemnota wśród mechaników panuje, albo po prostu im się nie chce

:<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 18:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
V6 zreguły są dobre ale nie w 2.6- te są bardzo czułe i wyjęcie tego plastiku ze środka powoduje te zawirowania (tak się domyślam ) w końcu pocoś on tam jest

Ja mam zamiar kupić cały kolektor ze sprawnego auta tzn bez objawów bujania.

Moj dyro ma 2.8Q w automacie na zwykłym gazie red. OMVL (miałem taki w BMW735 i taki mu założyłem) bo jakaś gazowa ciota wsadziła elpigaz emmegas
Czasami mu strzela .Kiedyś to rozerwało tą plastikową puchę przed przepustnicą ( jest w niej gumowy zaworek zwrotny przy dojściu odmy od prawej głowicy patrząc z fronu bryki) posklejał powiązał na druty założyłem i zero bujania

2.8 mają lepiej rozwiązane podciśnienie metalowy kolektor, duże przewody podciśnieniowe, na dużym krokowcu tak jak w cygaro pięciocylindrówce, a 2.6 na tym fiździpiździ jak w golfie i całe podciśnienie i obroty powierzone są kolektorowi ,a ten plastik w środku pewnie za to odpowiada .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 00:46:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Nie będę się rozpisywał o roli klapek w kolektorach bo jest to już ładnie opisane na tym forum.... polecam lekturę:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=abc+aah

Wynika z tego że wyrzucając z kolektoraresztki plastikowych klapek silnik działa cały czas na krótkim obiegu (więcej powietrza) nie znaczy to że powstają tam jakieś zawirowania i przy braku plastiku silnik powinien pracować równo... sprawdzone na silniku kolegi który miał właśnie 2.6 i mu kulał. Po rozebraniu kolektora okazało się że miał pozrywane klapki z jednej strony które w dodatku pozatykały wloty w wyniku tego jedna strona miała dobrą mieszankę, druga nie... a jazdy żadnej bo silnik robił co chciał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 08:13:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ooo, człowiek ciągle się uczy :diabel: Zawsze myślałem, że skracanie miało tylko 2.8 :peace: :582:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: