.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 22:13:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 10:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
krisker napisał(a):
Ooo, człowiek ciągle się uczy :diabel: Zawsze myślałem, że skracanie miało tylko 2.8 :peace: :582:


Wyczuwam tu lekką drwinę :):
Typowe skracanie opisane powyżej faktycznie występuje w 2.8 i jest w dodatku sterowane z zewnątrz. Natomiast w 2.6 zrobili te cudaczne klapki które się odchylają pod wpływem podciśnienia a z czasem wyłamują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 14:26:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
po długich poszukiwaniach w końcu znalazlem uczciwego i pracowitego mechanika, który za wskazówkami z forum poszedł dobrym tropem i... :D

oto co znalazł w kolektorze (patrz żółte plastiki)

http://img166.imageshack.us/my.php?image=syfy.jpg
(fotka ku przestrodze i dla informacji potomnych, którym nie daj Boże przyjdzie się zmagać z podobnym niedomaganiem)

dziwne, że auto w ogóle jeździło z takim czymś podskakującym w kolektorze niczym popcorn :)

Wyłamane plastiki wyjęte, kolektor i przepustnica oczyszczone, auto śmiga znowu jak lala.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i dobre rady :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 20:56:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
kolektor dalej plastykowy czy od 2,8 ?

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 23:21:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Gratuluję uporania się z usterką (forum się jednak przydało) :peace:
Ps. ostatnio czytałem, że w BMW w silnikach Diesla (tych "d") są takie klapki i ulegają awarii od 60kkm przebiegu wzwyż, z tym, że tam jak odpadną w silniku robi się rozpierducha, że hej. Chop opisał, że naprawa wyceniona na 15 koła zł.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 08:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
MICH kolektor został ten sam, brak wyłamanych plastików widać w niczym nie przeszkadza silnikowi bo pracuje ok ;) zresztą było na forum o podobnych historiach.

emge, w ostatniej chwili znalazłem "normalnego" mechanika, który rzetelnie podszedł do sprawy.
Forum to tylko, a właściwie AŻ 50% sukcesu, drugie 50% to loteria czy trafi się mechanika z prawdziwego zdarzenia czy paparucha i oszusta.

Pzdr ! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 08:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
wracam jeszcze do małych niedomagań mojego ABC :)

O ile z obrotami problem już nie występuje, o tyle nie jestem pewien czy dawna moc i sprawność silnika wróciła.
Silnik ma dalej lenia w okolicy 3-3,5tys. obr. , kulturka pracy - ten fajny niski dźwięk też gdzieś sie zgubił.
Przed reanimacją kolektora sprawdzona była kompresja i najmniejsza na jednym cylindrze wynosiła około 9,4, na pozostałych od 10-11.

Panowie co jeszcze należałoby sprawdzić ? :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 08:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Te klapy w kolektorze nie były na darmo :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 09:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Czyli sugerujesz zakup nowego plastikowca ? czy zmodować metalowy od 2,8 ?
Co właściwie robią te klapki ? kierują powietrze w odpowiednim kierunku, powodują właściwe podciśnienie w kolektorze czy cuś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 14:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W AAH klapy zmieniają długość kolektora. Nie wiem, jak dokładnie jest w ABC, ale producent nie wsadził ich tam na darmo :diabel: A całkiem niedawno wygrzebałem gdzieś na forum info, że ich brak może powodować różne niepożądane efekty, ale nie zagłębiałem się w szczegóły... Najlepiej byłoby zapodać na chwilę kompletny kolektor i sprawdzić...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 13:57:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Te plastikowe kierownice powietrza w dolnej części kolektora ssącego służą do wyrónania ilości powietrza zasysanego przez cylindry, ukierunkowania jego strumienia i niewielkiego wydłużenia jego drogi (zyskujemy na elastyczności silnika).
Ponieważ przepustnica jest na jednym z końców a nie centralnie, więc przepuszcza całość powietrza, która przy braku kierownic wpada do całej dolnej przestrzeni kolektora i tworzy dosyć dowolne zawirowania. A gdy plastiki są i nie latają wewnątrz, to strumień powietrza jest dzielony na cylindry, kształt wkładki plastikowej wyrównuje strumienie, a zwężający się kształt powoduje, że wszystko gra ciśnieniowo. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 08:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Dzięki jajek za łopatologiczne wyjaśnienie, tego mi było trzeba :peace:

Podpowiedz mi jeżeli możesz czy kolektor od 2.8 można założyć bezproblemowo do 2.6 czy trzeba go jakoś specjalnie modyfikować ?
Rozglądam się za nowym kolektorem właśnie i jeżeli nie trzeba to nie chciałbym pakować znowu plastikowca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 13:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Nie da sie zalozyc od 2.8. Ma inna konstrukcje (wlasnie te klapy) i troszke inna pojemnosc, wiec jak zalozysz to bedzie mol. Lepiej proponuje te klapki kotre sa na zdjeciu pokleic. Wbrew pozorom sa w niezlym, stanie, moje byly w totalnych szczatkach. Ja ich pokleilem i przy pomocy drucikow i lutownicy usztywnilem, po zlozeniu dzialalo jak nalezy wszystko.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 11:55:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
Panowie a słyszeliście o zestawie naprawczym do kolektora w ABC występuje w orginale i kosztuje około 400 jest tam uszczelka górna cześć dolna i zestaw śrub. niestety nie ma go w poznaniu tylko w niemczech i nie moge podejrzeć jak to wszystko wygląda.Ale rozmawiałem z chłopakami i dawno temu naprawiali kolektory za pomocą takiego zestawu, podaje numer zestawu 078198211.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 17:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Ciekawa informacja kolego daniel ! być może ktoś ma dostęp do tego lub wie gdzie szukać takiego zestawu naprawczego w PL ?

Generalnie wolałbym założyć coś odpornego na strzały jak np kolektor od 2.8, ale jeżeli się nie da, to będę musiał zakładać plastikowca i liczyć, że szybko nie strzeli :|

http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf

przestudiowałem lekturę i zastanawia mnie jedna rzecz, skoro w instrukcji piszą, że część nr 5 może być usunięta, to skoro u mnie już jej nie ma czemu auto nadal kuleje ? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 20:14:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
tzn jest to dostępne w serwisie ale na zamówienia i część przychodzi z niemiec.Jeżeli by była w poznaniu czyli centralnym magazynie części grupy VW na polskę to chłopaki u mnie na magazynie w serwisie mogli by to zamówić i w razie czego jak to by nie było to o co mi chodzi by mogli odesłać do poznania, a że w niemczech to musiałbym wyłożyć kase za to.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 07:12:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
MarcinV6 napisał(a):
Podpowiedz mi jeżeli możesz czy kolektor od 2.8 można założyć bezproblemowo do 2.6 czy trzeba go jakoś specjalnie modyfikować ?

Przełożyć można - niektórzy tak robili, gdy plastikowy rozleciał się po strzale gazu. Ale powstaje kilka problemów, tzn. trzeba dopasować podłączenie silniczka krokowego, zamontować czujnik temperatury zasysanego powietrza (w 2,8 jest przepływomierz i tego czujnika nie ma), podłączyć rurkę z pomiarem ciśnienia w kolektorze ssącym (w 2,8 też tego nie ma).
I ostatnia sprawa, już wspomniania utrata elastyczności przy niskich obrotach silnika, z powodu większego przekroju kanałów powietrza (silnik wtedy lubi wyższe obroty i powinna podnieść się prędkość maksymalna). Może coś by dała zmiana długości rury pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza i rozwiercenie przepustnicy, ale nie próbowałem tego jeszcze w praktyce (kolektor i rozwiercona przepustnica leży w pudle). :/ A że strzału jeszcze nie miałem, więc nie wiem kiedy to założę.
Jeżeli już ktoś się zdecyduje na ten kolektor w ABC, to obowiązkowo musi zadbać o szczelność zamkniętych zaworów powietrza, które w 2,8 skracają długość kolektora przy wysokich obrotach silnika. A już totalną porażką jest zostawienie tych zaworów luzem lub całkowicie otwartych.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 07:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
yhh za dużo tych kombinacji przy kolektorze z 2.8, pozostaje chyba zreanimować plastikowy i liczyć, że nie strzeli szybko :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2009 11:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Spokojnie zabierz się za naprawę tego oryginalnego kolektora (to się chyba nazywa rura ssąca :D ).
Ja w swoim autku też miałem problem z tym kolektorem - zaliczyłem dzwona i połamał się biedak. Też kombinowałem, żeby zamienić go na ten od 2.8, ale w sumie pokleiłem oryginalny.
Po prostu bierzesz opalarkę i trochę plastiku (ja wziąłem resztki od połamanej obudowy chłodnicy) i całość pokleiłem. Na koniec wyszlifowałem za pomocą szlifierki modelarskiej i działa. Całość przy montażu uszczelniłem silikonem. No i autko jeździ, całkiem dobrze nawet . :)

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 07:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Odgrzewam niestety stary temat ...

Niestety dalej nie mogę poradzić sobie z kolektorem ssącym w moim aucie :/
Połamaną wewnetrzną część kolektora, mechanik, który robił mi auto, wyrzucił na śmieci, zresztą podobno i tak na nic by się nie nadała.

Co jakiś czas udaje mi się trafić używany kolektor, ale po demontażu okazuje się, że albo tej plastikowej części wewnątrz wcale nie ma albo jest połamana i niekompletna.

Zastanawia mnie też wpis zaznaczony na obrazku w opisie zestawu naprawczego do kolektorów z silnika ABC.

http://images40.fotosik.pl/118/e6c8710570abd69dmed.jpg

Z niego wynika jakoby część nr 5 jeżeli występuje powinna być usunięta bez wymiany :?: :roll:
Ale bez tej części auto traci dużo na elastyczności przy niższych obrotach silnika...

Nic z tego nie rozumiem już :-?

Może ktoś zrobił coś na wzór części N° 5 tylko z metalu i chciałby się podzielić swoim wynalazkiem ? :(

H E L P :!: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 20:40:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Część opisana jako 5. nie jest jednym elementem :!: To kanciate pudełko jest tylko taką równią pochyłą, która podpiera ten płaski plastik z kierownicami powietrza, które zakrzywiają kanały. Jeżeli umocuje się te kierownice w inny sposób, to może tego nie być. Ale ta widoczna po lewej stronie "kratownica", która powinna być w dolnej puszcze kolektora jest niezbędna - na niej może opierać się ten płaski element z kierownicami. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: