.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 13:11:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AFB] czy można ominąć filtr paliwa ?
PostNapisane: 11.lut.2009 19:24:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Witam wszystkich.
Mam problem z cofaniem paliwa od filtra do baku co skutkuje ciężkim paleniem po dłuższym postoju. Myślę że to jest wina filtra paliwa lub zaworka podgrzewacza (filtr paliwa Knecht, wymieniony zawór zwrotny na pompie, przelewy nówka) W związku z tym ma pytanie : czy można ominąć filtr paliwa spinając przewody paliwowe zasilające i powrotne "na krótko" i zostawić tak na noc i rano sprawdzić czy pali.
Pozdrowienia

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 23:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Można - tylko upewnij się czy masz czyściutkie paliwko w baku.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 01:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego ja bym na miejscu nie ryzykował ,remont pompy drogi. Nie masz czasem webasta ? Poszukaj zaworka zwrotnego może on puszcza.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 07:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Rookie o ile autor chce spiąć to tylko do zapalenia auta rano i sprawdzenia czy jest ok to będzie to bezpieczne.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:58:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Dzięki z porady.
Może lepiej by było spiąć przewody doprowadzające paliwo jakimś filtrem przelotowym np:
Obrazek
żeby uniknąć dostania się do pompy brudów z paliwa, a powrót na "krótko".
Co o tym myślicie ?
Cytuj:
Poszukaj zaworka zwrotnego może on puszcza

Właśnie tą metodą chce sprawdzić czy puszcza zaworek na filtrze, jak to on to wymienię bo nie chcę kupować na pałę (koszt zaworka 150 zł + filtr 80zł)

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 09:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Późno wczoraj było :) także zwracam honor na krótko można się pobawić.
Tylko nie rozumiem co ma Ci dać przy sprawdzaniu zaworka zwrotnego wypięcie filtra.Zaworek powoduje że paliwo nie wraca jak go pominiesz to na pewno nie będzie trzymał ciśnienia. Kurcze z resztą nie będę się sprzeczał , nie widzę nie wiem :). Spięcie filtrem przelotowym jak najbardziej ok.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Cytuj:
Zaworek powoduje że paliwo nie wraca jak go pominiesz to na pewno nie będzie trzymał ciśnienia

Może to i prawda, ale chodzi mi o to że jak na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra założyłem przeźroczysty przewód to po zgaszeniu silnika wyraźnie było widać jak cofa się paliwo i pomyślałem że może przez ten zaworek dostaje się powietrze. Może masz rację mówiąc że gdy pominę ten zaworek to paliwo będzie się cofało, sam już nie wiem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:36:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Zamiast zmieniać zaworek zwrotny może spróbuj dopasować jakąś uszczelkę pod niego...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Ława napisał(a):
Zamiast zmieniać zaworek zwrotny może spróbuj dopasować jakąś uszczelkę pod niego...

Próbowałem i nic to nie dało, to musi być bardzo dokładnie spasowane nie wystarczy jakaś tam uszczelka.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
A zapowietrza ci się po nocy tylko? Czy w ciągu dnia też...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Tylko po długim postoju

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
nie wiem jak się to odnosi do silników dizla, ale może odpowietrznik w baku jest zapchany i wytwarza sie podciśnieniei zasysa paliwko spowrotem...
może zostaw auto na noc z odkręconym korkiem zbiornika paliwa...(a może zadziała)...
:peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 11:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Nie mam pojęcia, ale jest to jakiś pomysł, dziś spróbuję może zadziała

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 09:02:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Nie mam pojęcia, ale jest to jakiś pomysł, dziś spróbuję może zadziała


I jak tam ? Pomogło ??
Jeżeli nie - niczego nie omijaj/nie demontuj, tylko zgłoś się na PW (jeśli oczywiście chcesz i wciąż szukasz rozwiązania problemu).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 18:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Piotruś pewnie że jestem zainteresowany

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Ostatnio edytowano 14.lut.2009 22:22:20 przez maxvilander, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 22:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego,
Z własnego doświadczenia, mam taką radę:
- odłącz przewody powrotu paliwa od filtra
- połącz je łącznikiem tak, aby paliwo powracało do baku (bez udziału filtra paliwa)
- zdemontuj zawór powrotu paliwa z filtra
- dolej paliwa do pełna przez otwór po zaworze
- zatkaj szczelnie otwór po zaworze, oraz zabezpiecz tak, aby było szczelne
- sprawdź czy paliwo się cofa

Ten sposób pozwoli Ci określić, która część układu paliwowego powoduje jego niesprawność.

Powodzenia!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: