.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 10:11:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2.5 TDI AAT]Po awarii napinacza rozrządu - zapalił!!
PostNapisane: 15.lut.2009 22:03:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Na początku sorki za zbyt długi wywód. W związku z tym iż kończą mi się pomysły, co może być przyczyną tego, że auto nie pali postanowiłem się skonsultować z szanownym gronem.
Zaczynając od początku. W ojca AAT wysypał się naciąg paska rozrządu. Sytuacja miała miejsce przy praktycznie zerowej prędkości podczas zatrzymywania się na na postoju (ojciec jeździ na taxi), auto zaczęło kuleć i zgasło. Po zdjęciu osłony rozrządu okazało się, że pasek jest luźny ale cały. Rolka napinacza luźno wisiała. Auto na hol i do garażu. Po zdjęciu przodu okazało się, że rolka napinająca obraca się luźno. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy, że kołek ustalający rolki jest wyrwany, czemu wypadł nie wiadomo, rolka nie była zatarta, do wymiany rozrządu zostało jeszcze jakieś 10 tyś. (rozrząd wymieniany co 60 tyś.). Po zrobieniu nowego kołka ustalającego złożyliśmy wszystko do kupy, poustawialiśmy wszystko na znaki. Próba generalna - zonk! Auto nie zapaliło. Ponowne sprawdzenie ustawienia - znowu nic. Szybka decyzja - zdejmujemy głowicę. Po zdjęciu okazało się, że na dwóch szklankach widać, że się krzywki wałka oparły (2 i 4 cylinder, jedna od ssącego, jedna od wydechowego). Rozebraliśmy całą głowicę, sprawdziliśmy wszystkie zawory a w szczególności te, które miały ślady na szklankach. Wszystkie w stanie idealnym. Na tłokach żadnych śladów po uderzeniu zaworów. Złożyliśmy do kupy, komplet nowych szklanek, nowe uszczelniacze, nowa uszczelka. Znowu ustawienie rozrządu, próba na sucho, 2 obroty kluczem czy nigdzie nie haczy - wszystko ok, kręcimy z rozrusznika a tu dalej nic.
Zanim zaczęliśmy dłubanie w mechanice podpinałem vag'inę :diabel: i jedyny błąd jaki został zapisany w sterowniku to 00550. Po jego skasowaniu więcej już się nie pojawiał. Pojawiły się za to inne. Po wielokrotnym i długotrwałym kręceniu (kilka, może kilkanaście razy) aku zaczął odmawiać posłuszeństwa więc wspomagaliśmy go prostownikiem rozruchowym, sterownik zapisał takie błędy: 00542, chyba 532 (teraz nie mam przy sobie kartki z tymi błędami) - oba z adnotacja "błąd sporadyczny", oraz 65535. Wszystkie błędy dały się skasować. Auto dalej nie pali.
Ustawiając rozrząd ustawiliśmy go na znak na kole zamachowym w skrzyni biegów (miałem instrukcję od 2.5 TDI w T4). Ostatnio na forum pojawiła się instrukcja nt. ustawiania rozrządu i pompy w AAT/AEL i w niej nie ma nic na temat ustawiania na znak na kole zamachowym tylko na znak znajdujący się na kole z przodu:

Obrazek

Na rysunku w czerwonym kwadracie zaznaczyłem kołek ustalający, który wypadł.
Zastanawiam się tylko, jaka jest różnica w takim ustawieniu rozrządu. Skoro nic nie haczy, kręci bez problemu tylko nie pali. Może przy ustawianiu w ten sposób pompa jest w innej pozycji niż przy ustawianiu na znak w skrzyni? Zrobiliśmy też próbę z obróceniem wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu o 360* (o jeden obrót) i też nic z tego.
Znajomy obstawia padnięcie pompy wtryskowej. Ale pompa podaje paliwo i to pod dużym ciśnieniem bo jak poluzowaliśmy przewody na wtryskiwaczach to paliwo bryzgało i to ostro. Czy w przypadku padnięcia pompy wtryskowej sterownik zapisuje jakieś szczególne błędy?
Przyszła mi też inna myśl do głowy - czy kółko na pompie wtryskowej jest na klinie czy na stożku? Bo może ktoś kiedyś ustawił to po swojemu na swoje znaki i teraz nie mogę tego zgrać. Czy da się to sprawdzić bez czujnika zegarowego do ustawiania początku wtrysku jakoś w inny sposób sprawdzić?
Czekam na jakieś pozytywne informacje i konstruktywne pomysły.

Ps. Jutro wieczorem sprawdzę jeszcze czy po ustawieniu znaku OT wg instrukcji z rysunku znaki na kółku pompy wtryskowej są tam gdzie powinny być.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Ostatnio edytowano 18.lut.2009 09:22:42 przez sylwiasty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 22:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Moja kryształowa kula mówi mi że źle złożyliście rozrząd , tzn ustawienie pompy względem reszty. 00550 dobitnie o tym świadczy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 22:17:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Baskecior napisał(a):
Moja kryształowa kula mówi mi że źle złożyliście rozrząd , tzn ustawienie pompy względem reszty. 00550 dobitnie o tym świadczy.


Ja też mam dziwne przeczucie, że jest gdzieś popełniony błąd w sztuce. Sam rozrząd jest poprawnie zrobiony bo kręci bezkolizyjnie. Spokoju nie daje mi ustawienie pompy w stosunku do rozrządu. Tak jak wcześniej napisałem, jutro wieczorem sprawdzę jak to wygląda.
Co do błędu 00550 to pojawił się on raczej na skutek awarii napinacza. Teraz się nie pojawia ale pewnie dopóki chociaż na chwilkę nie zapali to i nie zapisze go w sterowniku. Czy powinien go zapisać już od samego rozrusznika?

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 22:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sylwiasty napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Moja kryształowa kula mówi mi że źle złożyliście rozrząd , tzn ustawienie pompy względem reszty. 00550 dobitnie o tym świadczy.


Ja też mam dziwne przeczucie, że jest gdzieś popełniony błąd w sztuce. Sam rozrząd jest poprawnie zrobiony bo kręci bezkolizyjnie. Spokoju nie daje mi ustawienie pompy w stosunku do rozrządu. Tak jak wcześniej napisałem, jutro wieczorem sprawdzę jak to wygląda.
Co do błędu 00550 to pojawił się on raczej na skutek awarii napinacza. Teraz się nie pojawia ale pewnie dopóki chociaż na chwilkę nie zapali to i nie zapisze go w sterowniku. Czy powinien go zapisać już od samego rozrusznika?

Silnik musi się uruchomić aby pojawił się 00550.
Jesli nie jestes pewnien czy dobrze ustawiłeś pompę po co w ogóle cała rozmowa ;) To podstawa ...
Czy zmierzyliście cisnienia sprezania po naprawie ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 22:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Wątpliwości co do ustawienia pompy wtryskowej nasunęły się dopiero jak natrafiłem na tą instrukcję, którą wkleiłem w pierwszym poście. Wg tej z VW T4 gdzie występują praktycznie bliźniacze silniki (tak mi się przynajmniej wydaje) ustawione jest poprawnie ale tam ustawia się na znak na kole zamachowym (przez oczko w skrzyni biegów). Pytanie zadałem bo może ktoś coś podpowie i przy okazji sprawdzania ustawienia pompy sprawdzę też inne rzeczy.
W tech chwili wiem przynajmniej tyle, że błąd 00550 pojawi się dopiero po uruchomieniu auta. :diabel:
Co do sprawdzania ciśnienia sprężania to nie sprawdzaliśmy z powodu braku specjalistycznego sprzetu. :( Ale jeśli okaże sie, że wszystko jest ustawione jak trzeba to zaciągnę auto do warsztatu i niech sprawdzają.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 22:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Baskecior napisał(a):
Czy zmierzyliście cisnienia sprezania po naprawie ?


baa, powiem więcej - a przed? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 23:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Mauzer napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Czy zmierzyliście cisnienia sprezania po naprawie ?


baa, powiem więcej - a przed? ;)


A jaki miał by być tego cel? Auto do tej pory nie miało najmniejszego problemu z paleniem. Jutro zrobię zdjęcia tych szklanek, na których wałek się oparł - są to tylko niewielkie ryski więc uszkodzenia głowicy raczej nie zakładam skoro na tłokach nie ma śladu, zawory też nie mają śladów uszkodzeń. Gdyby nawet miał uszkodzoną głowicę na którymś cylindrze to chyba powinien przynajmniej zapalić, z problemami ale powinien a tu cisza. Cylindry też przy okazji sprawdziliśmy organoleptycznie - nie wykazują nadmiernego zużycia. Auto spisywało się do tego felernego zdarzenia bezproblemowo, praktycznie zero ubytków oleju ale uszczelniacze wymienilismy zapobiegawczo skoro czapka była zdjęta.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 23:30:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pytanie Mauzera jest celne ...
Byłoby wiadomo nieco więcej

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 23:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
U mnie w AELu z "nierządem" było tak
- wał korobowy na znak koła zamachowego widziany w obudownie skrzyni
- zdejmujesz z wałka rozrządu koło napędzające pompę i blokujesze je na glowicy (poziome wcięcie musi być poziome_
- zakładasz pasek, napinasz, skręcasz
dalej walka z pompą
- zakładasz koło napędzające pompę, obie rolki,
- koło pompy ustawiasz tak, by "ząbek" na kole zamachowym pompy zgrał się z ząbkiem na obudowie pompy
- ZEGAREM sprawdzasz przesunięcie tłoczka pompy dla 1go cylindra.
- a szczegółowe regulacje VAGiem po osiągnięciu temperatury 80*C

Sądzę, że zegar pradwę Ci powie, bo wesja z jakimś przesuniętym kołem jest mocno realna....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 23:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Baskecior napisał(a):
Pytanie Mauzera jest celne ...
Byłoby wiadomo nieco więcej


Zdaję sobie z tego sprawę. Jeśli ustawienie pompy wg powyższej instrukcji okaże się być poprawne to tak jak mówiłem auto zaciągnę do warsztatu, niech sprawdzają sprężanie. Błędem było też to, że ojciec zwalił pasek całkowicie, należało się poprawić tą rolkę napinacza, naciągnąć pasek i sprawdzić jak wygląda sytuacja. Pasek raczej nie przeskoczył bo inaczej narobiło by się sporo bałaganu. Niestety całe zdarzenie miało miejsce 2 dni przed wyjazdem ojca do DE więc nawet nie było czasu skonsultować się z kimś obeznanym w tych silnikach czy na spokojnie poszukać jakichś informacji. Na szczęście ma jeszcze T4 więc pogonił busem. Teraz siedzi w DE i się głowi co może być. Gdyby nie warunki pogodowe to pewnie już bym auto zaciągnął na warsztat a tak bez wspomagania i hebli to średnia przyjemność holować.
Ale dzięki za wszystkie uwagi. Każdą przeanalizuję i sprawdzę.

cygaro-avant napisał(a):
U mnie w AELu z "nierządem" było tak
- wał korobowy na znak koła zamachowego widziany w obudownie skrzyni
- zdejmujesz z wałka rozrządu koło napędzające pompę i blokujesze je na glowicy (poziome wcięcie musi być poziome_
- zakładasz pasek, napinasz, skręcasz
dalej walka z pompą
- zakładasz koło napędzające pompę, obie rolki,
- koło pompy ustawiasz tak, by "ząbek" na kole zamachowym pompy zgrał się z ząbkiem na obudowie pompy
- ZEGAREM sprawdzasz przesunięcie tłoczka pompy dla 1go cylindra.
- a szczegółowe regulacje VAGiem po osiągnięciu temperatury 80*C

Sądzę, że zegar pradwę Ci powie, bo wesja z jakimś przesuniętym kołem jest mocno realna....


Tak właśnie to było ustawiane. Może jutro podjadę do kolesia co majstruje w dieslach, powinien mieć czujnik zegarowy to może mi to sprawdzi. A orientujesz się może, czy kółko na ośce pompy wtryskowej jest na klinie czy na stożku? A znak na skrzyni to ustawiałeś w środku tego otworu czy przy którejś z krawędzi (górna, dolna)?

Pozdrawiam i spokojnej nocki życzę!

Edit: 23:55

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 00:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Ustawiasz rozrząd i pompę w tym dziadostwie napędzanym z osobnego paska na znaki - perfekcyjnie i bez pomyłek.
2) Mierzysz ciśnienia sprężania (32 bary jesli jest idealnie, 26 to dolna granica, ale odpali nawet przy 18 ... ;) )
3) Odpalasz auto - lepiej lub gorzej ale MUSI odpalić, na poczatku będzie kupa dymu, ale po 5 sekundach musi być równiutko
4) Nagrzewasz go do 90 st C i regulujesz kąt wtrysku.

Powyższe jest ważne dla spełnianych kolejno punktów.
Jesli kompresja jest ok, rozrzad jest ustawiony perfekt, dochodzi paliwo (zawor na pompie, jego zasilanie jest ok, ale skoro sika paliwem z rurek wtryskow to znaczy ze jest ok) to ten silnik zrobi jeszcze wiele tys km.
Sprawdźcie również czy nie ułamaliście/odpieliscie/przecieliscie przewodów sterujących pompa wtryskową (znam taki przypadek) bo wtedy bestia nie odpali (nastawnik nie dostaje napiecia i wtedy leżycie ...)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 00:48:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Baskecior napisał(a):
...
Sprawdźcie również czy nie ułamaliście/odpieliscie/przecieliscie przewodów sterujących pompa wtryskową (znam taki przypadek) bo wtedy bestia nie odpali (nastawnik nie dostaje napiecia i wtedy leżycie ...)


Pisząc przewody masz na myśli elektrykę tak? Możesz trochę przybliżyć? Robiliśmy wszystko z dużą starannością o szczegóły, samej pompy nie demontowaliśmy tylko przewody paliwowe były odkręcane (w sumie to pierwszy przypadek w naszej mechanicznej karierze, żeby silnik po ustawieniu wszystkiego nie odpalił). Zastanawiam się, czy to po prostu nie zbiegło się w czasie i nie wysypał się właśnie nastawnik. Ale wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, no chyba, że one tak padają bezobjawowo.
Elektrozawór na pewno jest zasilany bo to sprawdziłem na samym początku, myślałem, że może nie otwiera ale skoro paliwo daje na wtryskiwacze tzn. że sprawny.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Ostatnio edytowano 18.lut.2009 09:24:46 przez sylwiasty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 00:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pytam czy przypadkiem nie ułamaliście złaczki wiązki elektrycznej na pompie ... jesli nie była dotykana a masz pewność - nie było tematu. Poza tym pad nastawnika w tej pompie jest mniej prawdopodobny od impiczmentu wielkiego Lecha ;)

Jak wspomniałem - na 99% źle ustawiono pompę ot co ... ;)
Jeszcze jedno pytanie ... czy w czasie uruchamiania czuć smród niedopalonej ropy lub auto próbuje załapać wyrzucając chmury dymu ? Czy ogień nie wraca do filtra powietrza ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 00:58:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Po kilkakrotnym paleniu w garażu czuć było taki właśnie charakterystyczny zapach niedopalonego paliwa. Auto nawet nie zagadało. Podczas wielu prób był taki moment, że chyba chciał zaskoczyć (tak jak by 1 cylinder od czasu do czasu chciał zaskoczyć) ale po ponownym ustawieniu już nie było tych objawów. Co do ognia w filtrze powietrza to nic takiego nie zaobserwowaliśmy. :)

Po Twoich podpowiedziach coraz bardziej jestem przekonany, że cała wina leży po stronie źle ustawionej pompy wtryskowej.

Edit: 1:10

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 21:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Analizując powyższe, do chodzę do identycznego wniosku (kiedyś mój mocno zmęczony mechanik źle ustawił pompę w moim ex Caddym 1Y ... )
Efekt był podobny, najpierw smród niedopalonego paliwa, po kolejnym ząbku ogień w dolocie a na końcu pięknie zagdakał po ostatniej interwencji ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 22:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Autko dzisiaj uruchomiłem po 2 korektach paska napędzającego pompę wtryskową. Po przestawieniu paska o 1 ząbek auto zaczynało lekko pokasływać, po przestawieniu o następny (2 ząbki względem ustawienia na znaki fabryczne) silnik zagadał po trąceniu rozrusznikiem. Po rozgrzaniu na VAG'u pokazało błąd 00550 więc korekta za pomocą pompy wtryskowej i błąd już nie jest rejestrowany. W grupie 000 na pozycji 2 pokazywało wartość w ok. 90 przy 750 obr/min. W środę wymienię olej, trochę polatam i sprawdzę znowu jak wygląda sytuacja.
Wielkie dzięki za wskazówki, bo niewiele brakowało a bym popłynął na grubą kasę bo mi już chcieli regenerować pompę wtryskową.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Ostatnio edytowano 18.lut.2009 09:21:55 przez sylwiasty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 09:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
chciałbym jeszcze dodac dla potomnych, ze u mie jak strzelił pasek wielorowkowy i wessało go w rozrzad to przestawiło ie koło zebate na wałku rozrzadu od strony paska (tam tez jest stozek) to tyle . Silnik rowniez AAT co wnioskuje ze silniki AAT sa najmniej awaryjnymi w przypadku zerwania, przeskoczenia itp. rozrzadu. Dodam jeszcze, ze u mnie cała sytuacja działa sie na postoju (uratowało czerwone swiatło)

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 09:21:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! W moim przypadku koło na wałku rozrządu (to z przodu) też chyba się delikatnie przestawiło (tak o 1/2 ząbka), bo przy próbie założenia paska na znaki fabryczne pasek idealnie wpasowywał się ząbkiem na ząbek w kole. Ale to zostało skorygowane. Zawsze jak rozrząd był wymieniany przez "fachowców" to pewnie robili to na swoje znaki a nie fabryczne. Ktoś musiał coś przestawić na kółku pompy wtryskowej i stąd te kwiatki. Na razie kat wtrysku jest trochę za duży (powinien być w ok.70) ale to już powinno się skorygować samą pompą wtryskową.
Cało zdarzenie miało miejsce w podobnej sytuacji jak Twoja - praktycznie wolne obroty autko już stało na postoju.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: