.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:24:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Rozrzad 4.2 co? jak? gdzie? za ile.?
PostNapisane: 18.lut.2009 21:03:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam.

Jako że nadszedł czas na wymianę rozrządu zacząłem się interesować tematem i już na początku doznałem szoku po telefonie do ASO audi usłyszałem cenę 3700-4000zł. tak wiec niezrażająca sie zadzwoniłem do SOPY i tu następny szok koszt rozrządu u Sopy to 3750zł.

Nie żebym nie zdążył się już przyzwyczaić do kosztów serwisowania A8 bo do tego już przywykłem ale 4 tyś za rozrząd to tak mi się wydaje troszkę dużo chyba że mam złe wyczucie.

Jeśli ktoś ma coś takiego jak listę cześci jakie należy wymienić przy tej operacji???
Może macie jakieś sprawdzone sklepy w necie gdzie można nabyć komplet takich części.??

no i oczywiście jakiego producenta cześci kupować żeby były dobrej jakości.

Rok 1998 silniczek AKG.

Pomóżcie prosze.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 21:33:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Sklepu Ci nie polecę, bo wszystkie graty kupował za moją aprobatą mój mechanik. Mogę za to polecić Ci częsci na które ja mam wymieniony: paski Conti, rolki i napinacze Ruville, pompa Hepu.

Za graty i robociznę zapłaciłem ok 2600 PLN.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 21:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Ew. Napinacz paska (element napinajacy)
Pasek klinowy wielorowkowy
2x Rolka kierunkowa / prowadząca
Tlumik drgan skretnych
Pasek rozrzadu
2x Rolka kierunkowa / prowadząca
Rolka napinacza
Tlumik drgan skretnych
Termostat (ASO, albo Wahler, Gates)
Pompa wody (ASO, SKF)
Ew. śruba centralna (ASO)

Rolki, napinacze, tłumiki - LUK (germany, u nas praktycznie niedostępny), SKF, lub Ruville, paski Conti (byle by germany)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 10:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
dwa tygodnie temu robilem gosciowi w a6 4.2 299koni rozrzad to wyszedl 2300 zl rolki inapinacz hydrauliczny ruvil pompa wody hepy termostat aso pasek conti do tego plynu do chlodnicy troche g12

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 14:22:42 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Graty + robocizna pi x oko 1700 PLN

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 20:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Zadzwoń do Auto Danecki Piekary śl 601485731 robiłem u niego, rano stawiasz auto po południu odbierasz,koszt 1700 plus mój termostat.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 20:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
jakub33 napisał(a):
Zadzwoń do Auto Danecki Piekary śl 601485731 robiłem u niego, rano stawiasz auto po południu odbierasz,koszt 1700 plus mój termostat.


Gość się specjalizuje w grupie VW czy robi wszystko.???

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jeśli dobrze zrozumiałem to rzecz która najbardziej Cie interesuje to koszt i różnice cen których różnice uważasz za nie zrozumiałe.

Postaram się wyjaśnić dlaczego Pan Sopa podał taką cenę , a dlaczego któryś z forumowiczów napisał połowę niższą sumę i skąd się to bierze.

Rozrząd w każdym A8 przewidziany jet na 120 000 km i na tyle jest gwarancji że nic się stanie przez cały przebieg. Tak jest w szanujących się firmach. Ale coś za coś.

Twój silnik potrzebuje do rozrządu:

Część pierwsza:

Pasek rozrządu
Pompę wodna
Rolka prowadząca x2
Rolkę napinająca
Uszczelniacza wału korbowego
Uszczelniacz wałka rozrządu x2
Hydrauliczny napinacz paska
Łożysko pompy oleju
Termostat ( ale nie koniecznie , bo wymienia się bez rozpinania rozrządu)

Część druga:

Pasek wielo rowkowy
Rolka prowadząca x2
Napinacz hydrauliczny
Może dość do tego łożysko sprzegłą viskotycznego ( często słaby stan)
Regulator napięcia alternatora ( bardzo często szczotki mają mniej niż 5 mm )

Jak zliczysz wszystko i dodasz koszt usługi wyjdzie tak jak u Pana Sopy

Zakłada oczywiście że tak właśnie Pan Sopa czy jego mechanicy dokonują tej obsługi.

Jak zrobisz Twoja sprawa , ale musisz pamięrać że oddając auto do szanującego się warsztatu będziesz wymagał solidnści i trwałości. Odpwiedzialnść będzie tylko możliwa po spełnieniu tych warunków.

Co zyskujesz ..
Wydając na rozrząd takie pieniądze dostajesz gwarancję na 120 000 km
Jest pewne że Twoje auto będzie jechało.

Ten zaś kto zaoszczędzi 1000 lub 1500 zł może stać na środku drogi bo zerwie się pasek wielo rowkowy , wkręci cię pod koło z tłumikiem drgań żeby zerwać rozrząd. Powiedzmy że wydał mniej niż Ty , ale laweta 500 zł i od nowa cała praca + zawory. To jest taka magia kalkulacji że nie opłaca się korzystać z usług kogoś kto sprzedaje cenę :) I to cenę w durny sposób niższą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 13:03:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Lotus napisał(a):
Jak zliczysz wszystko i dodasz koszt usługi wyjdzie tak jak u Pana Sopy

czyli ile + ile?
o ile pierwsza skladowa moze byc zblizona w kilku warsztatach to juz jej druga czesc niekoniecznie

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 13:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Motywacją do pisania postu na ten temat była chęć przedstawienia różnic cenowych i tego skąd te różnice się biorą. Ostateczna cena jednak wynika z tego co musisz wymienić a co nie.

Łożyska do sprzęgła wiskotycznego i do pompy oleju kosztują ponda 500 zł
Za dwa oczywiście ale występują tylko w oryginale. Produkował je FAG o ile wiem ale cena była bardzo zbliżona , a teraz są nieosiągalne. W każdym razie jeśli jest konieczność wymiany ( a da się ocenić ) masz 500 w kieszeni i analogicznie w drugą stronę.

Ja mogę naturalnie przedstawić koszt całej operacji materiałów z robocizną ale nie chcę żeby zaczęły się tu dyskusja na temat co powinno mniej lub więcej kosztować.

Chociaż nawiasem mówiąc jak czasem słyszę to za usługi ludzie płacą więcej u ludzi którzy działają od przypadku do przypadku niż w solidnych firmach, gdzie dostali by fakturę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 13:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Lotus napisał(a):
(...)Łożyska do sprzęgła wiskotycznego i do pompy oleju kosztują ponda 500 zł(...))

To nie jest prawdą. Do visca można zakupić FAGa, co do pompy - dowiem się jak sprawdzę.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To nawet dobrze. :) Podaj cenę i miejsce gdzie można kupić takie łożysko bo powiem Ci że w Łodzi nie ma. A pewnie wiele osób skorzysta.

FAG 568 350 C

Przed sekundą sprawdzałem stany magazynowe IC w całej Polsce stany 0 :(

Inter Cars ma w ofercie oryginał 077 115 136 A za 254.74

Na bieżąco analizuje ceny produktów które sprzedajemy żeby dać jak najlepsżą ofertę ale widzę już od dawna że tego FAG-a brakuje przynajmniej w dużych hurtowaniach.


Ostatnio edytowano 20.lut.2009 14:17:47 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
czesc z wyżej opisanych rzeczy u mnie jest już zrobiona (visko + alternator) ale i tak nie masz racji Sopa wycenił mi to następująco.

Koszt usługi wymiany rozrządu to ok. 590 zł
Rozrząd bez amortyzatora i ramienia napinacza 2164zł
Amortzator 584 zł
Ramię napinacza 405 zł

I tu mowy o wymienionych przez ciebie podzespołach niema wiec jak znam ten warsztat to płatne extra. Nie ujmuje im oczywiście fachowości bo to kwestia bezsporna ale są drodzy to im trzeba przyznać. wychodzą na poziome cenowym ASO.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
U nas 3 na stanie. Cena 150zł. Oryginał 280zł.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
dice111 napisał(a):
U nas 3 na stanie. Cena 150zł. Oryginał 280zł.


A gdzie to jest u nas ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Esperak napisał(a):
czesc z wyżej opisanych rzeczy u mnie jest już zrobiona (visko + alternator) ale i tak nie masz racji Sopa wycenił mi to następująco.

Koszt usługi wymiany rozrządu to ok. 590 zł
Rozrząd bez amortyzatora i ramienia napinacza 2164zł
Amortzator 584 zł
Ramię napinacza 405 zł

I tu mowy o wymienionych przez ciebie podzespołach niema wiec jak znam ten warsztat to płatne extra. Nie ujmuje im oczywiście fachowości bo to kwestia bezsporna ale są drodzy to im trzeba przyznać. wychodzą na poziome cenowym ASO.


:) ale z czymś tam racje mam ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 16:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Do Esperak.
Robi wszystko co związane z mechaniką i diagnostyką ,i gość naprawde jest dobry,jak byłem ostatnio to byli goście z problemami w TDI,jeden przyjechał specjalnie 50 km do niego a drugi 70.Wszystko solidnie i fakture też dostaniesz .Sama robocizna za rozrząd to ok.550 zł ,co chcesz wymienić to twoja decyzja.Termin oczekiwania na usługę ok.2 tyg.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 16:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Lotus napisał(a):
dice111 napisał(a):
U nas 3 na stanie. Cena 150zł. Oryginał 280zł.


A gdzie to jest u nas ? :)

k. Cieszyna

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Ostatnio edytowano 24.paź.2009 10:11:06 przez dice111, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wielu z tych łożysk nie kupicie bo w prosty sposób sie ich nie wymienia .Dlaczego ? Bo sie nie psują. Wymiana rozrządu wg wielu mechaników to wymiana połowy auta łacznie z olejem w torsenie.
Totalna paranoja.


MorgothV8 zrobi na rozrządzie pewne 90 tyś za połowę tego co wy zrobicie za 3K. Totalną bzdurą jest dawanie gwarancji na 120 tyś nie wymieniając wszystkich kół zębatych.


A z tego co pamiętam
MorgothV8 dostał za te pieniądze 90 % części z waszej listy.I nie były to graty "no name". ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No i mamy odpowiedź dlaczego w jednym A8 silnik pracuje tak;

sssssssssssssssssssss

A w drugim A8 tak:

szuru szuru szuru szuru szur pstryk szuru szuru pstryk

hehehe


A gwarancje na 120 000 km dają Ci którzy wiedzą że się z niej wywiążą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: