.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 19:03:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI 1Z]PRZY WYMIANIE POMPY WODY TRZEBA ROZPINAĆ ROZRZAD?
PostNapisane: 18.lut.2009 18:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2005 14:45:34
Posty: 25
Lokalizacja: Świdnik
SPRAWA BARDZO PILNA PROSZE O PODPOWIEŹ!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 18:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Nie
Pompa wody jest na osobnym pasku, przed paskiem rozrzadu

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A mechanior upierał się, że trzeba ;)
PostNapisane: 19.lut.2009 21:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2005 14:45:34
Posty: 25
Lokalizacja: Świdnik
pofatygowałem się do niego i jeszcze wczoraj, otóż kazałem odkręcić mu łapę która trzymała pompę wspomagania (3 śruby) dodatkowe 2 śruby które trzymały jeszcze jakaś łapę i pełny dostęp do pompy wody gotowy :peace:
Nie zapomnijcie podstawić pojemnika na płyn który wypłynie spod poluzowanej pompy :!!:

Dla niektórych mylące jest to, że do wymiany pompy wody kupuje sie tylko przód tejże pompy, a mocowanie od tego wymiennego elementu na pierwszy rzut oka jest pod rolką od rozrządu co sugeruje rozpięcie rozrządu..

Tak więc nie dawajcie się "naciągaczom".

ps. ten model Audi jest jeszcze przyjazny jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne, w nowszych modelach podejżewam, że za konstruktorów decydowali ekenomiści co skończyło się na dużych kosztach części i robociźnie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 21:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
jeśli można :peace:
po czym poznać że pompa wody nie działa lub kończy żywot, oprócz oczywiście przegrzewania się silnika :/ w mojej A4 silnik nagrzewa się do 90 stopni na zegarach a woda w zbiorniczku wyrównawczym jest cały czas zimna do tego powrót do niego leci tylko przy mocnym dodaniu gazu :):
czy to pompa wody odmawia posłuszeństwa :?:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 21:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
a może chłodnica zapchana ? :) pompa pcha swoje i jak dostanie "w pióra" wtedy popycha płyn a jak sobie ciumka pomału to wtedy nic nie przepływa? :) Tak mi sie pomyślało ... .

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 22:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
lukmat77 napisał(a):
po czym poznać że pompa wody nie działa lub kończy żywot, oprócz oczywiście przegrzewania się silnika

w fiescie 1,6D (pompa wody byla napedzana paskiem alternatora i generalnie dojscie do niej bylo latwe) pad pompy objawial sie u mnie slyszalnym szelestem... mechanik wyczail reka luz na pompie - po wymianie szelest ustal. Pewnie to byl ostatni dzwonek przyd wyciekiem - zero klopotow z przegrzewaniem sie
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 23:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Pompa na osobnym pasku to dobro i zło. DOBRO bo faktycznie obniza koszty eksploatacyjne. ZŁO bo wielokrotnie doprowadza do uszkodzeń silnika (przegrzanie) wynikających z nieterminowego wymieniania paska, pompy bo polak jeździ póki nie stanie.

Pompa na rozrządzie motywuje do terminowego wymieniania, tak zapewne konstruktorzy myśleli bu ustrzec silniki przed ugotowaniem;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 01:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pompa na rozrządzie to samo ZŁO.
1Z jest najmądrzej zaprojektowanym dieslem jaki wypuściło Audi/VW - nie tylko dlatego , że ma pompę płynu zasilaną niezależnie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: