.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 21:41:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 11:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
@Meszrum: wyglada na to ze z katem wtrysku mozesz miec racje (wiem, ze durna nowsza VC bierze "strone" pewnie z 1wszego wystapienia, wstawia ja w naglowek i takie bez sensu wyniki moga wychodzic - widze, ze zaglebiles sie glebiej w te logi)
Do 004 najlepiej wziac starsza wersje gdzie wartosc pokazywana jest z plus albo minusem

Co do korekt: gdybym mial takie to bym zaraz wzial niezmywalnego flamastra i wypisal z duma te korekcje na tylniej szybie.. jest dobrze i nie ma co szukac dziury w calym:)

meszrum napisał(a):
generalnie silnik jest bardzo OK. za brak mocy odpowiada wyłącznie fatalnie źle mierzące lmm. masz teraz ok. 150 PS [co bardzo łatwo można obliczyć].

dawaj wyliczenia


Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 26.lut.2009 10:59:12 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 15:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Panowie ale co do wersji VAga to to jest 3112n wiec chyba ta starsza wersja, to dobrze czy zle ?? bo chyba gorzej dla mnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 15:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
311.2 jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 16:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
W zeszłym roku było u mnie A6 z takimi super logami 013 czy 014 w minusie.. Wszystko było ok tyle że parę dźwigienek leżało obok popychacza. To że się mieszczą w tolerancji nie oznacza że jest ok gdy wszystkie są w minusie..

NIE OZNACZA NIE OZNACZA NIE OZNACZA

Nie oznacza z definicji nie przesądza faktu a jest ukierunkowaniem diagnozy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 17:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Tak sobie mysle i przypomnialem sobie ze jeszcze 50 tys temu zadne dzwigienki sobie lezaly luzem ale to bylo troche temu :( hmmm ale jeszcze mam do Was takie pytanie jak nie uzywam samochodu przez dluzszy czas to gdy go odpalam to czuje sie jak by za mna palila sie jakas rafineria wszystko zadymione. Ale tak jest tylko pierwszym razem jak nie odpalam samochodu tydzien i dluzej. |Co to moze byc moze Was to na cos naprowadzi ?

Z przeplywka nie poszlo tak latwo jak sie spodziewalem :/ moja reklamacje musi zatwierdzic kierownik a on jest chory :/ moze bedzie jutro ale po minie Pana w serwisie nie byl zachwycony jak mu przynioslem przeplywke w rece :)

Zobaczymy jutro jak narazie dostalem izopropanol wiec biore sie za czyszczenie zrobie logi i zobaczymy :)

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 18:26:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Tak sobie mysle i przypomnialem sobie ze jeszcze 50 tys temu zadne dzwigienki sobie lezaly luzem ale to bylo troche temu :( hmmm ale jeszcze mam do Was takie pytanie jak nie uzywam samochodu przez dluzszy czas to gdy go odpalam to czuje sie jak by za mna palila sie jakas rafineria wszystko zadymione. Ale tak jest tylko pierwszym razem jak nie odpalam samochodu tydzien i dluzej. |Co to moze byc moze Was to na cos naprowadzi ?

Z przeplywka nie poszlo tak latwo jak sie spodziewalem :/ moja reklamacje musi zatwierdzic kierownik a on jest chory :/ moze bedzie jutro ale po minie Pana w serwisie nie byl zachwycony jak mu przynioslem przeplywke w rece :)

Zobaczymy jutro jak narazie dostalem izopropanol wiec biore sie za czyszczenie zrobie logi i zobaczymy :)

Pozdrawiam
Piotr



dym po rozruchu [o odcieniu szaroblekitnawym] spowodowany jest u Ciebie kątem wtrysku.




Lotus napisał(a):
W zeszłym roku było u mnie A6 z takimi super logami 013 czy 014 w minusie.. Wszystko było ok tyle że parę dźwigienek leżało obok popychacza. To że się mieszczą w tolerancji nie oznacza że jest ok gdy wszystkie są w minusie..

NIE OZNACZA NIE OZNACZA NIE OZNACZA

Nie oznacza z definicji nie przesądza faktu a jest ukierunkowaniem diagnozy :)



jasne, że nie oznacza, że nie leżą...
...ale tym bardziej nie oznacza, że leżą.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 18:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam Was :)
Oto logi po wyczyszczeniu przeplywki:

Grupa 008
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Prosiliscie o statyczne 001 oto one:

Obrazek

Co o tym myslicie?

Kat wtrysku postaram sie jutro zrobic

Po wszystkim pojawily sie nastepujace bledy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G20SG D41
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 00012
3 Faults Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-00 - Open or Short to Ground

Zastanawia mnie blad 00523 jakies sugestie?


Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 18:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po czyszczeniu zaczęła mierzyć poprawnie [w zadadzie nie tnie dawek].
czy czujesz różnicę w dynamice?
czym czyściłeś?


czy te błędy powracają po skasowaniu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 19:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
nie nie bledy sie nie powtarzaja roznica jest i to znaczaca ale patrzac na 011 chyba nie pompuje tak jak powinno czy tylko mi sie zdaje?? :)

Cytuj:
po czyszczeniu zaczęła mierzyć poprawnie [w zadadzie nie tnie dawek].
co masz na mysli piszac "w zasadzie" ?? Jest ok czy nie ??

Cytuj:
czym czyściłeś?


Czyscilem srodkiem do czyszczenia elektroniki firmy "WURTH" jak ktos chce moge wrzucic fotke dodam ze nie uzywalem zadnych pedzelkow ani patyczkow. popsikalem poczekalem i tak 3 razy wysuszylem i tak dziala.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 19:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro błędy można skasować [i nie wracają], to zapomnij o nich.

lmm mierzy OK. czyść je raz na miesiąc - wówczas powinno Ci długo służyć.

T pompuje prawidłowo. to starsza wersja G2052 (V1) - z przewężeniem - to, co widzisz w 011, jest prawidlowe.



pozostał Ci jedynie kąt wtrysku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 20:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Panowie odnosnie kata wtrysku mam go opoznic czy przyspieszyc bo nie wiem w ktora strone mam krecic kolem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 21:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
@maly1987 - jezeli psikpsikiem ozywiles ta przeplywke to Jurastic Park przestaje byc fikcja czysto literacka:)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 21:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przemekk74 z tego co wiem na chwilę potrafi pomóc taka operacja. My nie stosujemy w zasadzie tego typu rozwiązań bo na eksperymenty nie można sobie pozwolić przy aucie klienta bo ciężko powiedzieć żeby klient sobie popsikał co jakiś czas.

Myślę jednak że w niektórych przypadkach może to na chwile pomóc jak kolwiek doświadczeń z tym nie mam i pewnie mieć nie będę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 22:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
Przemekk74 z tego co wiem na chwilę potrafi pomóc taka operacja. My nie stosujemy w zasadzie tego typu rozwiązań bo na eksperymenty nie można sobie pozwolić przy aucie klienta bo ciężko powiedzieć żeby klient sobie popsikał co jakiś czas.

Myślę jednak że w niektórych przypadkach może to na chwile pomóc jak kolwiek doświadczeń z tym nie mam i pewnie mieć nie będę.



z doświadczenia wiem, że Bosch EX [robiony dla VAG, starego typu] właściwy dla AFB/AKN wytrzymuje 3 miesiące. czyszczenie lmm przedłuża pomiar o kolejne 3 miesiące. w związku z tym, czyszczę [równo] co miesiąc lmm w AFB i z każdym miesiącem jest lepiej.

pomimo stosowania filtra powietrza Knecht, lmm jest po miesiącu jest znacznie zabrudzone [szary nalot na elementach pomiarowych, który schodzi po użyciu izopropylu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 06:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Czyli lepiej ja wymienic na nowa? dodam ze moja przeplywka byla kupiona 31.05.2008 wiec ponad pol roku jak jak wyciaglem nie bylo na niej zadnego sladu uzytkowania normalnie jak byscie wyciagneli z pudelka, troche mnie to zdziwilo ale postanowilem isc sladami akp i wyczyscic noi i sie udalo. Jednak mam pytanie odnosnie gwarabcji (mysle ze do meszruma) jesli obrobilem troszke sruby czy to wplywa w jakis sposob na gwarancje tego przedmiotu w swietle prawa?? poprpstu zeszla faeba ze srub nic wiecej.

Co do katu wtrysku to prosze powiedzcie czy lepiej bedzie krecic w lewo i przyspieszac go czy w prawo? co sie stanie jak go zle ustawie s sprubuje zapalic czekaja mnie jakies konsekwencje czy tylko brak rozruchu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 09:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maly1987 napisał(a):
Czyli lepiej ja wymienic na nowa? dodam ze moja przeplywka byla kupiona 31.05.2008 wiec ponad pol roku

nigdy nie wymienialem ani nie czyscilem swojej przeplywki, auto mam ponad rok i b. prawd ze poprzedni wlasciciel z racji krotkiego posiadania i jedynie podstawowej wiedzy o aucie takze tego nie wymienial. Moge domniemywac, ze na nowej odczyty bylyby wieksze ale jezeli dawek nie tnie to mam to w d...
Pozatym wiem gdzie "grzebnac" zeby w razie ominac taki drobny problem wiec male prawd, ze kiedykolwiek bede ja wymienial (a zamierzam auto eksploatowac jeszcze pare lat...) - czyszczenia nie wykluczam
Do wszystkigo z umiarem:)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 14:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Czyli lepiej ja wymienic na nowa? dodam ze moja przeplywka byla kupiona 31.05.2008 wiec ponad pol roku jak jak wyciaglem nie bylo na niej zadnego sladu uzytkowania normalnie jak byscie wyciagneli z pudelka, troche mnie to zdziwilo ale postanowilem isc sladami akp i wyczyscic noi i sie udalo. Jednak mam pytanie odnosnie gwarabcji (mysle ze do meszruma) jesli obrobilem troszke sruby czy to wplywa w jakis sposob na gwarancje tego przedmiotu w swietle prawa?? poprpstu zeszla faeba ze srub nic wiecej.

Co do katu wtrysku to prosze powiedzcie czy lepiej bedzie krecic w lewo i przyspieszac go czy w prawo? co sie stanie jak go zle ustawie s sprubuje zapalic czekaja mnie jakies konsekwencje czy tylko brak rozruchu silnika?




lmm jest OK. jedynie czyść ją zapobiegawczo raz na miesiąc.
jeżeli zniszczyłeś farbę na śrubach, to najlepiej byłoby kupić nowe przed samą reklamacją. jeżeli serwis stwierdzi [po śrubach], że lmm było wycągane z puszki, to może nie uwzględnić reklamacji.
...na nowych śrubach może Ci, co najwyżej, naskoczyć... ;)


co do kąta,
Twój jest za wczesny, wynosi w 004BS 3.x* BTDC na Late, a powinien wynosić 2*ATDC na Late.

BTDC______3*BTDC___________0*TDC______2*ATDC________ATDC

zatem należy go opóźnić: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf - kierunek A.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 21:47:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam,
Panowie powiedzcie mi jak moge to wytlumaczyc w serwisie ze ten wtrysk jest zle ustawiony bylem tam dzisiaj i staralem sie im to wyoslic ze jest zle po czym oni stwierdzili ze samochod pali i ze nie ma zadnego bledu i ze wszystko jest ok :/ pokazalem im logi powiedzialem ze ma byc 2atdc a jest 3,2 btdc a oni mi sie zapytali skad ja mam informacje jakie powinno byc :/ nie chcialem sie klucic pomyslalem sobie ze bede mogl liczyc na wasza pomoc w tej sprawie i ze mi to wyjasnicie dlaczego ma byc taki kat wtrysku a nie inny itp. W sumie bylbym wdzieczny gdyby ktos napisal tutaj maly poemat na ten temat.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Witam,
Panowie powiedzcie mi jak moge to wytlumaczyc w serwisie ze ten wtrysk jest zle ustawiony bylem tam dzisiaj i staralem sie im to wyoslic ze jest zle po czym oni stwierdzili ze samochod pali i ze nie ma zadnego bledu i ze wszystko jest ok :/ pokazalem im logi powiedzialem ze ma byc 2atdc a jest 3,2 btdc a oni mi sie zapytali skad ja mam informacje jakie powinno byc :/ nie chcialem sie klucic pomyslalem sobie ze bede mogl liczyc na wasza pomoc w tej sprawie i ze mi to wyjasnicie dlaczego ma byc taki kat wtrysku a nie inny itp. W sumie bylbym wdzieczny gdyby ktos napisal tutaj maly poemat na ten temat.

Pozdrawiam
Piotr


wynika to z oficjalnej literatury Audi/VW - ELSA [link do dokumentu: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf ] oraz erWin.
tak jest skonstruowany silnik na pompie, że statyczny kąt musi mieć przewidzianą przez producenta wartość - w przypadku 2.5TDI V6 jest to w grupie 004BS wartość 2*ATDC na Late.

w ramce na zielono jest napisane przez VAG, że tak właśnie ma być. poproś ASO, żeby włączyło ELSAę [choćby norweską] i odszukajcie ustawianie początku kąta wtrysku:
Obrazek


tak ma być. ustaw to razem z pedałami* z serwisu.




*sorry, ale to już ponad moje siły.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 11:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Wstep
mam znajomego mechanika - przyjazni sie z moim bratem, ktory kiedys mu powiedzial o swoich 2 pracownikach, ze jeden nadaje sie do wymiany oleju a drugi ucierania chrzanu.
Generalnie chlopak bardzo sympatyczny aczkolwiek zawsze gdy jakies rodzinne auta tam szly to bylo jakies "ale" (np po wymianie czegos tam w zawieszeniu zapomnieli przykrecic jakiegos drazka, traca oslona o felge po wymianie klockow, po prosbie o wlanie oleju 10w40 na silniku naklejka "15W40" - "bo przeciez taki olej najlepszy do starego auta" itp)

Mechanika to czesto prosta robota(*): wymiana klockow, oleju, filtrow lozyska i do takich robot nie trzeba specjalnie wiecej niz smykalke do prac manualnych (gdy szukam kogos do takich rzeczy szukam mechanika przez zoomi!!! by mi blisko bylo)
Od n lat czesc pozornie prostych czynnosci jak np durne ustawienie swiatel w przypadku ksenonow wymaga juz uzycia komputera (pozornie prosta sprawa dla osoby w temacie ale wymaga skorzystania z komputera, uruchomienia programu, moze ustawienia w windowsie parametrow pracy drivera portu com na usb gdy brak jest polaczenia itp) - nagle sie okazuje, ze na "zlotych raczkach" juz ciezko wykonywac zawod.
Przychodzi klient i marudzi cos o kacie wtrysku... no przeciez auto pali jak strzala wiec co klient chce?.... wlasnie taki mechanik nadaje sie do wymiany oleju!!!

*) sa usterki o nieznanym zrodle i wtedy trzeba mechanika z glowa

Wniosek:
Wez poszukaj czegos w watku podpietym o diagnostyce - tam sa linki do jakis "niemieckich stron", jest tez link do jakiegos watku Mastersa gdzie byly skany dokumentacji do logow (a tam jest info o "wartosciach prawidlowych"), wydrukuj i idz z tym do tego mechanika "od oleju"
Kiedys jak oddalem civica na wymianie rozrzadu do polecanego warsztatu to polamali n kluczy przy odkrecaniu sruby na wale bo zapomnialem powiedziec im, ze silnik hondy kreci sie w inna strone niz auta niemieckie...-pomoz swojemu mechanikowi:)
W przypadku klopotow z dogadaniem sie mozesz probowac porozmawiac z wlascicielem warsztatu (czesto to tez mechanicy z zawodu, ktorzy sie rozwineli), wspomniec o liscie poleconym z Twoimi uwagami do uslugi (jezeli nie wystawili rachunku za usluge dochodzi aspekt odprowadzenia przez nich podatku od uslugi) - ale traktuj to jako ostatecznosc.. szukaj pozytywnych motywatorow
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: