.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 17:20:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 17:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
W przypadku klopotow z dogadaniem sie mozesz probowac porozmawiac z wlascicielem warsztatu (czesto to tez mechanicy z zawodu, ktorzy sie rozwineli), wspomniec o liscie poleconym z Twoimi uwagami do uslugi (jezeli nie wystawili rachunku za usluge dochodzi aspekt odprowadzenia przez nich podatku od uslugi) - ale traktuj to jako ostatecznosc.. szukaj pozytywnych motywatorow


Ten warsztat to serwis audi w norwegi jeden z najwiekszych :) mysle ze nie bede robil reklamy dajac link :) http://www.mollerbil.no

Cytuj:
wynika to z oficjalnej literatury Audi/VW - ELSA [link do dokumentu: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf ] oraz erWin.
tak jest skonstruowany silnik na pompie, że statyczny kąt musi mieć przewidzianą przez producenta wartość - w przypadku 2.5TDI V6 jest to w grupie 004BS wartość 2*ATDC na Late.

w ramce na zielono jest napisane przez VAG, że tak właśnie ma być. poproś ASO, żeby włączyło ELSAę [choćby norweską] i odszukajcie ustawianie początku kąta wtrysku:



tak ma być. ustaw to razem z pedałami* z serwisu.




*sorry, ale to już ponad moje siły.


Nie uwiezycie ale oni niebardzo umieli znalesc to w swojej elsie po czym znalezli po numerku obrazka z twojej kartki meszrum THX wielkie, ale to jest nic.

Sluchajcie.

Panowie jak to zobaczyli ze oni musza robic cos takiego to nie wiedzieli co mi powiedziec zebralo sie 5 mechanikow i pan z obslugi cos miedzy soba rozmawiali z czego uslyszalem lamana angliszczyzna jak ktos sie tlumaczy ze ona tez nie wie o co mi chodzi (czyt. zaden z mechanikow nie wiedzial ze to trzeba ustawiac/sprawdzac/przestawiac/itp.) patrzac na niego uwidzialem cos znajomego :) (i niechcialbym nikogo obrazac w tym poscie ) wąsy tak panowie wasy wiekszosc polakow jakich znam w NO ma wasy :) wiec pytam sie go "mowisz po polsku?" Pan nieco zszokowany i wystraszony odpowiedzial mi ze "tak" wiec mialem juz duzo latwiej wytlumaczyc mu o co mi biega :) Po 50 minutach spedzonych w gronie "wyksztalconych" mechanikow Panowie stwierdzili ze moga to wykonac ale nigdy tego nie robili i ze moze to potrwac dluzej niz jeden dzien :) stanowczo zaprzeczajac i mowiac im ze ja z kartka w reku i laptopem zrobie to najwyzej w godzine nie zamierzam zostawiac im samochodu na kolejne 2 dni (2 dni bo jak oni mowia 1 to nigdy nie ma w ten sam dzien). Pan z obslugi zaproponowal mi ze moga mi wykonac inna usluge jesli oczywiscie chce za darmo w zamian za usluge regulacji kata wtrysku, jako iz bylo mi to na reke bo 3 tyg temu wymienilem cale kompletne zawieszenie przednie wynegocjowalem cala geometrie wraz ze zbierznoscia za free :)

Na koniec chcialem tutaj napisac tylko tyle ze doczepiamy sie do polskich mechanikow ze robia fuszery nie patrza na nic itp. jednak trzeba chyba jednak przyznac racje ze wszedzie sa druciarze byli i beda a ta nieliczna garstka mechanikow od serca i z odpowiednia wiedza jest nniestety nieliczna.

Tyle z mojej strony, dziekuje Panowie za wszelka pomoc mam do Was pare pytan ale napisze nowe posty, poniewaz dotycza one innych problemow.

P.S Przepraszam ze wszystkie literowki bledy ortograficzne, gramatyczne, interpunkcyjne itp. :)

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 19:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ha, nieźle rozbawiła mnie ta opowieść...
...ale kąt grzecznie ustawisz, tak?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 22:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
oczywiscie ze ustawie jutro wolne wiec sie za to wezme a jak bedzie taka sliczna pogoda jak dzisiaj to moze sie i pokusza o cos wiecej :) Moze jakies sugestie co moge spr w wolnym czasie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 22:40:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
oczywiscie ze ustawie jutro wolne wiec sie za to wezme a jak bedzie taka sliczna pogoda jak dzisiaj to moze sie i pokusza o cos wiecej :) Moze jakies sugestie co moge spr w wolnym czasie :)



odmę.
...jeżeli nie wymieniałeś wcześniej.

na pracującym silniku odkręć korek oleju i zaobserwuj, czy nie występuje podciśnienie/nadciśnienie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 15:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
odme wymienialem jakies 30tys temu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 20:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam,
Panowie, dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu i poprosili abym przyjechal na ustawienie tego kata wtrysku :) Jako iz nie zdazylem tego sam zrobic zgodzilem sie i pojechalem. Panowie chyba doglebnie przestudiowali literature popodlaczali wszystko i ku mojemu zdziwieniu wedlug ich urzadzenia VAS moj kar wtrysku wynosi 2.2 OT nie wiem co to jest OT ale kat wynosil tyle, pojechalem do domu poniewaz panowie stwierdzili ze kat miesci sie w granicy tolernacji i z vagowalem moim vagiem 311.2 i kat wtrysku wynosi 3.2 BTDC.

pyt.1 Skad takie roznice??

pyt.2 Ktoremu urzadzeniu ufac ?

pyt.3 robic cos z tym katem wtrycku czy nie ?


Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 21:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Maly raczej bym sie sugerowal Twoja wartoscia niz ich. Jak wyszlo po 2 roznych probach zawsze 3.2 bym poprawial.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 22:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
moze sprubowac jeszcze wersja 409.1 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 22:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Co do wartosci
gdy tlok jest na gorze to gorny martwy punkt i to jest to OT. - jezeli cos dzieje sie przed to vOT a jezeli po to nOT
generalnie to inne nazwanie BTDC/ATDC... a rownie dobrze mozna sie poslugiwac wartoscia + i -

o co chodzi
w 004BS sterownik pokazuje jedynie naprzemiennie jaki moze przyjac najpozniejszy (LATE) i jaki najwczesniejszy (EARLY) kat wtrysku

Na late powinien byc uzyskiwany pomiedy 0-4ATDC (A-jak after!)

w 004 to mierzenie prawdziwega kata wtrysku... masz 2 kolumienki: w jednej jest kat zadany (czyli ten co sobie wymyslil ECU) a w drugim kat faktyczny (uzyskany).
Jezeli kat faktyczyny oscyluje w okolicach zadanego to jest ok
Mozliwe, ze na late w oo4BS osiaga np 1ATDC (co jest poprawna wartoscia) a kat zadany w 004 jest np 2ATDC: co to oznacza? Prawd w takiej sytuacji kat faktyczny w 004 bedzie odbiegal od zadanego (zadany 2ATDC, faktyczny 1ATDC) ale ta sytuacja jest mimo wszystko poprawna

To jest proste, przemysl to i bedziesz wiedzial jak wyszkolic to ASO

Co do tych roznic: oni ogldali prawd 004 a Ty 004BS - generalnie jak widzisz czas samemu zrozumiec o co chodzi w tym

Masz cale info na tacy podane
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 23:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ma być nachOT.
na VAGu wino być -2* [minus dwa stopnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 06:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Panowie oni ogladali ze mna 004BS i u nich kat wtrysku w VAS wynosil dokladnie 2.2 nOT tylko teraz nie wiem czy by na minusie czy na plusie :/ |Chcialbym dojsc do tego ktore urzadzenie oszukuje/zle pokazuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 08:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Panowie oni ogladali ze mna 004BS i u nich kat wtrysku w VAS wynosil dokladnie 2.2 nOT tylko teraz nie wiem czy by na minusie czy na plusie :/ |Chcialbym dojsc do tego ktore urzadzenie oszukuje/zle pokazuje



ale czy panowie z serwisu włączyli aby na pewno 004BS? czy 2.2nOT jest w chwili gdy nastawnik przestawia się na Late?
czy w ogóle przestawia się nastawnik?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 16:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
ale czy panowie z serwisu włączyli aby na pewno 004BS? czy 2.2nOT jest w chwili gdy nastawnik przestawia się na Late?
czy w ogóle przestawia się nastawnik?


Tak lampka na desce rozdzielczej miga pozatym slychac to w pracy silnika co pare sekund sie zmienia. Kurde no nie wiem jak do tego podejsc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 19:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Cytuj:
ale czy panowie z serwisu włączyli aby na pewno 004BS? czy 2.2nOT jest w chwili gdy nastawnik przestawia się na Late?
czy w ogóle przestawia się nastawnik?


Tak lampka na desce rozdzielczej miga pozatym slychac to w pracy silnika co pare sekund sie zmienia. Kurde no nie wiem jak do tego podejsc :)


zaloguj teraz 004BS [nie musi być rozgrzany] i zrób skrinszota ekranu [albo samego VC - Alt+PrintScreen] w chwili, gdy będzie Late.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:48:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam tak jak chcieliscie :)

004BS temp silnika 34stopnie
Obrazek

004BS temp silnika 89 stopni
Obrazek

Doszedl mi jeden blad:

00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Skad ta roznica z 3.2 BTDC na 2.2 BTDC ??

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mały Piotrze ;) ,


masz ewidentnie źle ustawiony kąt wtrysku, co potwierdzają:
- screenshot;
- błąd 00550.

graficznie to wygląda tak:
BTDC_____2*BTDC_____0*TDC_____2*ATDC_____ATDC


nie ma innego wyjścia, aniżeli wizyta w serwisie z Twoim laptopem i ustawienie kąta przy Tobie tak, by na Late było 2*ATDC na Twoim laptopie.
wówczas zniknie błąd i efekty rozruchu po dłuższym postoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 06:22:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
mały Piotrze Wink ,


hehe kiedys mialem 1,50m :)

Cytuj:
masz ewidentnie źle ustawiony kąt wtrysku, co potwierdzają:
- screenshot;
- błąd 00550.

graficznie to wygląda tak:
BTDC_____2*BTDC_____0*TDC_____2*ATDC_____ATDC


nie ma innego wyjścia, aniżeli wizyta w serwisie z Twoim laptopem i ustawienie kąta przy Tobie tak, by na Late było 2*ATDC na Twoim laptopie.
wówczas zniknie błąd i efekty rozruchu po dłuższym postoju.


To samo mi zaproponowal Pan z serwisu ale chcialem miec pewnosc.

Dalej nie daje mi spokoju dlaczego na VAS jest ok ?
Macie jakies sugestie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 08:09:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maly1987 napisał(a):
Doszedl mi jeden blad:

00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent


1. A jesteś absolutnie pewny, że wcześniej go nie było ?
2. Zastanów się i odpowiedz czy nie wydaje Ci się, że błąd wskoczył po (lub podczas) wizyty w ASO ?
Odpowedź na pytanie nr 2 nie jest kluczowa/decydująca. Może tylko przybliżyć nas do rozwiązania zagadki.
maly1987 napisał(a):
Skad ta roznica z 3.2 BTDC na 2.2 BTDC ??


Jeżeli odpowiedź (przede wszystkim) na pytanie nr1 będzie twierdząca, to wieści raczej nie będą dla Ciebie dobre ... . Ale nie uprzedzajmy "faktów" zanim nie odpowiesz.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 11:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
1. A jesteś absolutnie pewny, że wcześniej go nie było ?


Jak robilem dla Was logi to go nie bylo. Jednak co jakis czas ten blad mi powraca powiedzmy ze co pol roku, czasami 3 miesiace. kasuje go i nie ma go tam zas przez jakis czas.

Cytuj:
2. Zastanów się i odpowiedz czy nie wydaje Ci się, że błąd wskoczył po (lub podczas) wizyty w ASO ?


Tego nie wiem ale jezdzilem tym samochodem tylko i wylacznie do ASO do ktorego mam moze 5 km i zeby wykonac jakies logi. Nie jezdze nim na codzien stoi w garazu przeplalam raz na tydzien.

Cytuj:
Jeżeli odpowiedź (przede wszystkim) na pytanie nr1 będzie twierdząca, to wieści raczej nie będą dla Ciebie dobre ... . Ale nie uprzedzajmy "faktów" zanim nie odpowiesz.


Co masz na mysli mowiac ze wiesci nie beda dla mnie dobre ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 13:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mały Piotrze pójdź do kierownika Serwisu ASO lub po prostu poproś prezesa, informując go, że laik(klient nie jesteś) jezeli masz wbite "interwencje" w ASO, że była ingerencja z ich strony na ustawienie (manualno/mechaniczne) nastawy kątu wtrysk.

1. Ze Cie to kompletniie nie interesuje, ze sa tam tacy, a nie inni niestety magicy domagaj sie za te wszystkie dojazdy stracony czas*

Powiedz w prost chce nastawy "sygnowane" przez AUDI, a nie Volvo :) poza tym byles kilku krotnie, powstaja nowe bledy po ich nastawach i stwierdzeniu ze ich wartosci "2.2 -" sa w granicy dopuszczalnej... :/ (co Ciebie jako klienta po protu wali) bo jest zle 3.2*BTDC (+) pokazywales papiery nastaw i wartosci dopuszczalnych. (to ze bledy czasem wywala te same co iles w V6 TDi sa czesciowo wrodzone, zalezy ktore ale Ciebie to poprostu nie interesuje) Od serwisu wymagaj i musisz, to nie garaz u "Zbigniewa"...

2. Ze jestes czaly czas w ruchu autem na zle zestrojonej pompie, ktora z kilometru na kilometr się "uwala" i nie kosztuje kilka € :\ (ze odpalasz juz jak benzyna, która ciagnie olej) regeneracja kosztuje w zaleznosci od tego ile bedzie w takich nastawach jezdzic. Rzeczoznawca kazdy Ci przyzna racje bledu z ich strony i skutków masz papier na to z datą ;) wrazie walki o(regeneracje i poprawnego nastawu kata pompy) tak musisz rozmawiac w tym przypadku niestety. I tak zrob. Zobaczysz poskutkuje. Albo zapros ich na szkolenia do Polski chlopaki z AKP zarobią na wykladach :D

Tez mi sie nie chcę juz rzucac epitetami ...sobie nie żałuj.

*bo nie musisz im towarzyszyć w trakcie pracy i im wytykac bledy, masz swoją...

( pisze Ci to bo juz sie najezdziles i moga po 3x stwierdzic jak sie doszkola, ze cos juz jest do wymiany lub regeneracji ) jestes na swojej pozycji wrazie co wykorzystaj to i gadaj jak Polak w Polskim serwisie ;) , przykro ale realnie.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: