Cytuj:
W przypadku klopotow z dogadaniem sie mozesz probowac porozmawiac z wlascicielem warsztatu (czesto to tez mechanicy z zawodu, ktorzy sie rozwineli), wspomniec o liscie poleconym z Twoimi uwagami do uslugi (jezeli nie wystawili rachunku za usluge dochodzi aspekt odprowadzenia przez nich podatku od uslugi) - ale traktuj to jako ostatecznosc.. szukaj pozytywnych motywatorow
Ten warsztat to serwis audi w norwegi jeden z najwiekszych
mysle ze nie bede robil reklamy dajac link
http://www.mollerbil.noCytuj:
wynika to z oficjalnej literatury Audi/VW - ELSA [link do dokumentu:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf ] oraz erWin.
tak jest skonstruowany silnik na pompie, że statyczny kąt musi mieć przewidzianą przez producenta wartość - w przypadku 2.5TDI V6 jest to w grupie 004BS wartość 2*ATDC na Late.
w ramce na zielono jest napisane przez VAG, że tak właśnie ma być. poproś ASO, żeby włączyło ELSAę [choćby norweską] i odszukajcie ustawianie początku kąta wtrysku:
tak ma być. ustaw to razem z pedałami* z serwisu.
*sorry, ale to już ponad moje siły.
Nie uwiezycie ale oni niebardzo umieli znalesc to w swojej elsie po czym znalezli po numerku obrazka z twojej kartki meszrum THX wielkie, ale to jest nic.
Sluchajcie.
Panowie jak to zobaczyli ze oni musza robic cos takiego to nie wiedzieli co mi powiedziec zebralo sie 5 mechanikow i pan z obslugi cos miedzy soba rozmawiali z czego uslyszalem lamana angliszczyzna jak ktos sie tlumaczy ze ona tez nie wie o co mi chodzi (czyt. zaden z mechanikow nie wiedzial ze to trzeba ustawiac/sprawdzac/przestawiac/itp.) patrzac na niego uwidzialem cos znajomego
(i niechcialbym nikogo obrazac w tym poscie ) wąsy tak panowie wasy wiekszosc polakow jakich znam w NO ma wasy
wiec pytam sie go "mowisz po polsku?" Pan nieco zszokowany i wystraszony odpowiedzial mi ze "tak" wiec mialem juz duzo latwiej wytlumaczyc mu o co mi biega
Po 50 minutach spedzonych w gronie "wyksztalconych" mechanikow Panowie stwierdzili ze moga to wykonac ale nigdy tego nie robili i ze moze to potrwac dluzej niz jeden dzien
stanowczo zaprzeczajac i mowiac im ze ja z kartka w reku i laptopem zrobie to najwyzej w godzine nie zamierzam zostawiac im samochodu na kolejne 2 dni (2 dni bo jak oni mowia 1 to nigdy nie ma w ten sam dzien). Pan z obslugi zaproponowal mi ze moga mi wykonac inna usluge jesli oczywiscie chce za darmo w zamian za usluge regulacji kata wtrysku, jako iz bylo mi to na reke bo 3 tyg temu wymienilem cale kompletne zawieszenie przednie wynegocjowalem cala geometrie wraz ze zbierznoscia za free
Na koniec chcialem tutaj napisac tylko tyle ze doczepiamy sie do polskich mechanikow ze robia fuszery nie patrza na nic itp. jednak trzeba chyba jednak przyznac racje ze wszedzie sa druciarze byli i beda a ta nieliczna garstka mechanikow od serca i z odpowiednia wiedza jest nniestety nieliczna.
Tyle z mojej strony, dziekuje Panowie za wszelka pomoc mam do Was pare pytan ale napisze nowe posty, poniewaz dotycza one innych problemow.
P.S Przepraszam ze wszystkie literowki bledy ortograficzne, gramatyczne, interpunkcyjne itp.
Pozdrawiam
Piotr