.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 09:28:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 22:39:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maly1987 napisał(a):
Co masz na mysli mowiac ze wiesci nie beda dla mnie dobre ??


W mojej ocenie eksploatujesz samochód z bardzo poważnie uszkodzoną pompą wtryskową. Trudno wyrokować na odległość z czego dokładnie wynikają problemy z uzyskaniem/utrzymaniem prawidłowego kąta wtrysku, gdyż może to być usterka zarówno hydrauliczna jak i elektryczna, ale zazwyczaj (99% przypadków) kłopoty tego typu są wynikiem :
- długotrwałej eksploatacji na paliwie złej jakości
- używaniu filtrów paliwa złej jakości / no-name
- druciarsko poprowadzony chiptuning

Jedyna możliwość naprawy polega na wybudowaniu VP44 i zleceniu częściowej lub całkowitej regeneracji w serwisie Bosch'a .

Kontynując chcę powiedzieć, że na 99% - zarówno to co widziałeś "na VASie" w ASO, jak też wartości zlogowane za pomocą VC - w każdym przypadku były odczytami prawdziwymi/rzeczywistymi. Odmienność odczytów wynika(ła) "wyłącznie" z faktu, że akurat podczas logowania VC - pompa nie potrafi utrzymać prawidłowego ciśnienia pozwalającego wysterować kąt wtrysku do właściwej wartości.

Ponieważ jednak wiemy, iż w niektórych sytuacjach pompa (a dokładnie przestawiacz kąta wtrysku) działa prawidłowo - w żadnym ale to absolutnie żadnym przypadku nie powinieneś ryzykować jakichkolwiek regulacji, gdyż jedynym skutkiem będzie (może być) całkowite unieruchomienie silnika !!!

Przykład:
Zakładając, że przestawiacz ponownie zatrzyma się na 3,0* w plusie (BTDC), a Ty zechciałbyś uzyskać np. 2* w minusie (ATDC) - to przesuniesz kąt wtrysku o około 5* na minus pomimo tego, że już teraz faktyczne /choć rzadko uzyskiwane/ ustawienie sięga ok. -2,2* (odczyt w ASO) !!!
Łatwo wyliczyć, że wyjechałbyś z kątem na ok.minus 7* (!!!) ..., a skutki sam sobie wyobraź ... .

Reasumując - moim zdaniem byłoby najlepiej zostawić kąt taki jak jest aktualnie, a dopiero podczas pobytu w PL wybudować pompę wtryskową celem częściowej lub (zależnie od stopnia zużycia/uszkodzeń) całkowitej regeneracji.
Przy "jednej robocie" możesz podnieść też dekle zaworowe żeby samodzielnie ocenić stan wałków/hydrauliki, a tym samym przekonać się co do wszystkich przyczyn powodujących niemoc silnika > 3 tyś. obr/min ... . Moze być tak, że regeneracja pompy rozwiąże wszystkie problemy ale może być też całkiem odwrotnie jeśli wałki/hydraulika okazą się zużyte ... .

Na zakończenie wyjaśnijmy sobie jeszcze jedną sprawę ... . Chodzi o Twoje watpliwości dotyczące odczytów VagCom vs VAS ... .
Otóż jak jedno tak drugie urządzenie są jednakowo wiarygodne, ponieważ absolutnie wszystkie funkcje diagnostyczne i pomiarowe odbywają się w sterownikach (tutaj w ECU oraz tym na pompie VP44), a laptop czy VAS pełnią tylko i wyłacznie rolę mointora i niczego więcej ... .
Dziwne, że dotąd nikt nie raczył Cie o tym poinformować ale to juz nieważne ... .

Mały1987 - jeżeli cokolwiek powyżej nie jest dla Ciebie zrozumiałe - postaram się sprostować/dopowiedzieć/wyjasnić.
Wiedz, że rzadko jestem tak bardzo pewny swojej diagnozy (stawianej na odległość i via net) jak tym razem, ale co z tym poczniesz - to już zupełnie Twoja sprawa ;) :peace:

PS: Przeciwnie do stanowiska Grejf'a uważam, że nie zachodzą żadne podstawy do jakiejkolwiek reklamacji w norweskim ASO, gdyż kąt wtrysku jest ustawiony właściwie (dzięki wymianie pasków z użyciem blokad), a "tylko" pompa nie potrafi się prawidłowo wysterować za każdym razem ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 22:51:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mały1987,


kat wtrysku w Twoim silniku ustawiony jest nieprawidłowo, co wynika z wielokrotnych odczytów, które dokonałeś VC [łącznie ze screenshot'em].
zauważ, iż nigdy nie zdarzyło [4 logowania] by kąt był po stronie ATDC. ASO źle ustawiło kąt, gdyż nie ma pojęcia w ogóle o fakcie, że taka regulacja występuje.
poza tym, nie wiemy co widać było na VASie.

na potwierdzenie źle ustawionego kąta mamy logowania 000BS, 004BS oraz 004sN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 04.mar.2009 22:52:46 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 22:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A ja tylko tyle. Z tego co czytałem jesteś początkujący , a warsztat w którym byłeś ma na ten temat jeszcze mniej wiadomości niż Ty sam.

Zatem zanim "wybudujesz" VP pompe podjedź jeszcze do kogoś kto się naprawdę na tym zna i będzie miał możliwość ocenić problem na żywo. Powinieneś wiedzieć że na czas rozpoczęcia wtrysku składają się też inne rzeczy niż regulacja koła w lewo w prawo. Znaczenie ma naciąg paska , kierunek naciągu bo różnie z tym bywa. Fazy rozrządu mają znaczenie i wiele wiele innych rzeczy.

Co do urządzeń typu kabelek laptop mam nieco mniej wiary bo już różnie rzeczy widziałem i różnie te urządzenia pracują, Jak jest w Twoim przypadku sprawdź zanim zaczniesz rozbierać przebierać i kombinować. Kombinacje to pierwszy krok do niszczenia auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 23:05:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
No tak ... . Jak zwykle zapomniałem zakonczyć dopiskiem,.WYEDYTOWANO ......tę ale pozostaje to oczywiście bez wpływu na moją opinię ... .

Dla przypmnienia:

maly1987 napisał(a):
Witam,
Panowie, dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu i poprosili abym przyjechal na ustawienie tego kata wtrysku :) Jako iz nie zdazylem tego sam zrobic zgodzilem sie i pojechalem. Panowie chyba doglebnie przestudiowali literature popodlaczali wszystko i ku mojemu zdziwieniu wedlug ich urzadzenia VAS moj kar wtrysku wynosi 2.2 OT nie wiem co to jest OT ale kat wynosil tyle, pojechalem do domu poniewaz panowie stwierdzili ze kat miesci sie w granicy tolernacji i z vagowalem moim vagiem 311.2 i kat wtrysku wynosi 3.2 BTDC.

pyt.1 Skad takie roznice??

pyt.2 Ktoremu urzadzeniu ufac ?

pyt.3 robic cos z tym katem wtrycku czy nie ?


Pozdrawiam
Piotr


Jak widzisz Piotrze - kiedy pielęgnowana od kilku dni teoria przestaje pasować do FAKTÓW, to jak zwykle ... :/ ... tym gorzej DLA FAKTÓW ...

ADAM 12: Prywatne jazdy proszę rozwiązywać na PW !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.mar.2009 23:21:13 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 23:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Cóż jak to mówią są ludzie doświadczeni i doświadczonych udający. Są tacy którzy chcą dać dobrą radę lub tacy którzy rada chcą się popisać.

Jak zmierzyć popisy ?



Obfitością tekstu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 23:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):

Co do urządzeń typu kabelek laptop mam nieco mniej wiary bo już różnie rzeczy widziałem i różnie te urządzenia pracują, Jak jest w Twoim przypadku sprawdź zanim zaczniesz rozbierać przebierać i kombinować. Kombinacje to pierwszy krok do niszczenia auta.

Po raz kolejny na spokojnie radzę Ci abyś dorósł duchowo do współczesności i nie traktował amatorskich narzędzi do wyciągania danych cyfrowych jak szkła powiększającego do analizy siatkówki oka ...
Zarówno VAG jak i VAS jak i laptop + "kabelek" jak go nazywasz wyciągają dokładnie te same dane.


Ps: drogi Lotusie: jak zmierzyć wartość fachowca ?
Po skromności i dystansie do samego siebie i pracy jaka wykonuje.
Mogę zacytować twoje motto firmowe, czy lepiej nie ?

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 23:39:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
w logu 004D nie widac jakichkolwiek problemow z przestawianiem kata wtrysku (zadany = faktycznemu), Jezeli mialaby byc uszkodzona mechanicznie ta funkcja to nie chce mi sie wierzyc, ze tak dobrze radzilaby sobie z tym uszkodzona pompa w czasie normalej jazdy
vas i vag komunikauja sie z ecu (przy pomocy chyba protokolu KWP1281) odczytuja dane z auta i je przedstawiaja wiec (przynajmniej w teorii) wyniki powinny byc te same... jezeli w ASO niby "akurat ten zacinajacy sie przestawiasz czy inny Xacz" ustawil sie prawidlowo to akurat dlaczego u Ciebie na vagcomie niby caly czas "jest zle"?
Vagcom 303 nie uzywa konwencji ATDC i BTDC ale zwyczajnie i po ludzku + i - w kolumnie z wartosciami wiec nie ma absolutnie zadnych niedomowien (jak w nowszych wersjach) z interpretacja danych z loga 004BS (gdzie "strona" pierwszego??? wystapienia wpisywana jest bezmyslnie w naglowek loga i juz nic nie wiadomo)

Zanim pod pacha zaniesiezs pompe do pompiarza:
1) zaopatrzec sie w starego vagcoma 303 i uruchom logowanie 004BS na jakies dluzszy odcinek czasu i zobacz czy kazda sekcja LATE wyglada podobnie (nie ma anomali bo sie akurat "cos zacielo")
2) jezeli wsyzstko jest powtarzalne wez cyfraka, idz do tego ASO i zrob zdjecie
3) jezeli na ASOwym sprzecie bedzie dobrze podlacz od razu swoj komp i odczytaj co u Ciebie jest
Jezeli ASO jest chetne na dalsza zabawe z Twoim autem i jedyny koszt to Twoj czas jedz tam, jezeli napiszesz, ze nadal nie wiesz o co chodzi w logach 004 i 004BS to bedzie juz wstyd
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 23:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Motto firmowe to: Wiemy wszystko o autach :)

Motto nie bierze się znikąd jakkolwiek niektórych pewnie razi. Na usprawiedliwienie motta powiem tylko że łatwo jest być dobrym nawet najlepszym pośród leniwych i niedouczonych. My się staramy więc możemy poszpanować. Ale to na usprawiedliwienie.

Nie mam nic do kabelków i laptopów żebyśmy się dobrze zrozumieli ponieważ ogólnie działają prawidłowo i mało tego. Uważam że niektóre funkcje mają lepsze niż VAS-y. Chociażby zapis dynamiczny do analizy. Jest to wygodne i przydatne.

A teraz dlaczego bywa różnie z kabelkami. Tłumaczenia , opisy i ich błędy. Czasem opóźnienia w odczytach co można zauważyć na kanałach 13 i 14. Nie w każdym ale zdarza się.

Co do popisów. Nie mam zamiaru nikomu doukczać więc nie rzucam rękawicy pierwszy jak to było widać na tutejszym obrazku. Radze koledze tak jak myślę
bo wiem że zarówno on jak i firma w której zmieniał rozrząd nie ma doświadczenia za dużego w tym temacie. A może on sam po wizycie na forum ma większe.

Trochę się na tych sprawach znam jak wiecie bo myślę że większość zdaje sobie z tego sprawę i bazując na doświadczeniu twierdzę że lepiej będzie jeśli ktoś sprawdzi jeszcze dokładnie na czym polega problem w przypadku tego auta. Wyjmowanie pompy regenerowanie Bosch być może , nie twierdziłem że nie. Nadal jednak twierdzę że trzeba sprawdzić.

Żaden z nas na chwilę obecną nie jest już w stanie ocenić ostatecznie , ja podejrzewam że jest źle ustawiony czas wtrysku. Są to nadal podejrzenia i teraz przydało by się żeby ktoś to zweryfikował na żywo.

To tyle jeśli chodzi o obfitość tekstu :)

P.S
Mnie się podoba sposób podejście Przemka74. Rzeczowo na temat i logicznie. Widać że analizuje problem a nie strzela pomysłami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 06:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Mały Piotrze pójdź do kierownika Serwisu ASO lub po prostu poproś prezesa, informując go, że laik(klient nie jesteś) jezeli masz wbite "interwencje" w ASO, że była ingerencja z ich strony na ustawienie (manualno/mechaniczne) nastawy kątu wtrysk.

1. Ze Cie to kompletniie nie interesuje, ze sa tam tacy, a nie inni niestety magicy domagaj sie za te wszystkie dojazdy stracony czas*

Powiedz w prost chce nastawy "sygnowane" przez AUDI, a nie Volvo Smile poza tym byles kilku krotnie, powstaja nowe bledy po ich nastawach i stwierdzeniu ze ich wartosci "2.2 -" sa w granicy dopuszczalnej... n (co Ciebie jako klienta po protu wali) bo jest zle 3.2*BTDC (+) pokazywales papiery nastaw i wartosci dopuszczalnych. (to ze bledy czasem wywala te same co iles w V6 TDi sa czesciowo wrodzone, zalezy ktore ale Ciebie to poprostu nie interesuje) Od serwisu wymagaj i musisz, to nie garaz u "Zbigniewa"...

2. Ze jestes czaly czas w ruchu autem na zle zestrojonej pompie, ktora z kilometru na kilometr się "uwala" i nie kosztuje kilka € n (ze odpalasz juz jak benzyna, która ciagnie olej) regeneracja kosztuje w zaleznosci od tego ile bedzie w takich nastawach jezdzic. Rzeczoznawca kazdy Ci przyzna racje bledu z ich strony i skutków masz papier na to z datą Wink wrazie walki o(regeneracje i poprawnego nastawu kata pompy) tak musisz rozmawiac w tym przypadku niestety. I tak zrob. Zobaczysz poskutkuje. Albo zapros ich na szkolenia do Polski chlopaki z AKP zarobią na wykladach Very Happy

Tez mi sie nie chcę juz rzucac epitetami ...sobie nie żałuj.

*bo nie musisz im towarzyszyć w trakcie pracy i im wytykac bledy, masz swoją...

( pisze Ci to bo juz sie najezdziles i moga po 3x stwierdzic jak sie doszkola, ze cos juz jest do wymiany lub regeneracji ) jestes na swojej pozycji wrazie co wykorzystaj to i gadaj jak Polak w Polskim serwisie Wink , przykro ale realnie.


Po pierwsze nigdy nie bylem zwolenikiem rozwiazywania spraw w ten spodob.
Po drugie tutaj ludzie (przykre to mowic) ale nie zachowuja sie jak w PL jak masz problem oni chetnie pomoga i chca sie uczyc. Wiec takiego rozwiazania nie chce stosowac, bo przel ludzi takich z takim zachowaniem jest po prostu HU****.


Cytuj:
W mojej ocenie eksploatujesz samochód z bardzo poważnie uszkodzoną pompą wtryskową. Trudno wyrokować na odległość z czego dokładnie wynikają problemy z uzyskaniem/utrzymaniem prawidłowego kąta wtrysku, gdyż może to być usterka zarówno hydrauliczna jak i elektryczna, ale zazwyczaj (99% przypadków) kłopoty tego typu są wynikiem :


Hmm no jakis sens by to moglo miec ale odwiedzilem serwis BOSHA jakies 3 miesiace temu w celu sprawdzenia calej instalacji paliwowej (czyt. wtryski pompa odpowietrzenie ukladu paliwowego itp.) bylo wszystko w pozadku, bynajmniej panowie nie mowili stane na drodze i ze trzeba regenerowac pompe a jak wiadomo dla nich to jest kasa wiec jak by tylko trzeba bylo mysle ze by to powiedzieli, tymbardziej ze samochod stal u nich 4 dni.

Cytuj:
- długotrwałej eksploatacji na paliwie złej jakości

Tutaj moge napisac tylko POLSKA aczkolwiek od prawie 2 lat norweskie paliwo.

Cytuj:
- używaniu filtrów paliwa złej jakości / no-name

Napewno nie za czasow gdy ja posiadam ten samochod.



Cytuj:
- druciarsko poprowadzony chiptuning

MR-MOTORS o ile dobrze to napisalem by ROGAL

Cytuj:
Kontynując chcę powiedzieć, że na 99% - zarówno to co widziałeś "na VASie" w ASO, jak też wartości zlogowane za pomocą VC - w każdym przypadku były odczytami prawdziwymi/rzeczywistymi. Odmienność odczytów wynika(ła) "wyłącznie" z faktu, że akurat podczas logowania VC - pompa nie potrafi utrzymać prawidłowego ciśnienia pozwalającego wysterować kąt wtrysku do właściwej wartości.

Jesli tak to dlaczego jeszcze nigdy na moim VAGu nigdy nie bylo poprawnych korekcji zawsze po drugiej stronie kola ??

Cytuj:
kat wtrysku w Twoim silniku ustawiony jest nieprawidłowo, co wynika z wielokrotnych odczytów, które dokonałeś VC [łącznie ze screenshot'em].
zauważ, iż nigdy nie zdarzyło [4 logowania] by kąt był po stronie ATDC. ASO źle ustawiło kąt, gdyż nie ma pojęcia w ogóle o fakcie, że taka regulacja występuje.
poza tym, nie wiemy co widać było na VASie.

na potwierdzenie źle ustawionego kąta mamy logowania 000BS, 004BS oraz 004sN.


Tez chcialbym isc w tym kierunku, przekonuje mnie do tego to dymienie podczas uruchomienia silnika nie bylo tego przed wymiana rozrzadu.

Cytuj:
A ja tylko tyle. Z tego co czytałem jesteś początkujący , a warsztat w którym byłeś ma na ten temat jeszcze mniej wiadomości niż Ty sam.


To czy warsztat jest poczatkujacy czy nie to chyba nie sposob nam oceniac ma autoryzacje VW/AUDi i nie istnieje na rynku 2 lata mysle ze czesciowe problemy moga takz wystepowac z problemem komunikacji pomiedzy nami oni tak samo jak wiekszosc ludzi tutaj z aja angielski na poziomie kominikacyjnym (czyt. z filmow)

Cytuj:
Zatem zanim "wybudujesz" VP pompe podjedź jeszcze do kogoś kto się naprawdę na tym zna i będzie miał możliwość ocenić problem na żywo. Powinieneś wiedzieć że na czas rozpoczęcia wtrysku składają się też inne rzeczy niż regulacja koła w lewo w prawo. Znaczenie ma naciąg paska , kierunek naciągu bo różnie z tym bywa. Fazy rozrządu mają znaczenie i wiele wiele innych rzeczy.

Mysle ze panowie doskonale wiedza co robia bo tych silnikow jest tutaj sporo na Passatach a o audi juz nie wspomne. Jezdze duzo po miescie i jeszcze nigdy nie widzialem zadnego takiego na poboczu.
Cytuj:
Jak widzisz Piotrze - kiedy pielęgnowana od kilku dni teoria przestaje pasować do FAKTÓW, to jak zwykle ... n ... tym gorzej DLA FAKTÓW ... .


Niby tak ale bynajmniej w mojej ocenie FAKTY sa troche HU**** bo dbam o ten samochod jak chyba nikrt inny zawsze wymieniam wszystko dmuchajac na zimne, jak tylko jestem w PL stoi sobie u mechanika i poprostu go sprawdzaja czy nic mu nie dolega. I kurde ciezko mi uwiezyc ze po przejechaniu 3 tys km nagle pompa nadaje sie do regeneracji.
Cytuj:
Cóż jak to mówią są ludzie doświadczeni i doświadczonych udający. Są tacy którzy chcą dać dobrą radę lub tacy którzy rada chcą się popisać.

Jak zmierzyć popisy ?


Niechcialbym aby w zadnym wypadku ten watek byl powodem,przyczyna spiec po miedzy wami, klubowiczami AKP. Panowie jak to mowia w NO RELAX i DONT STRESS ;)

Cytuj:
Po raz kolejny na spokojnie radzę Ci abyś dorósł duchowo do współczesności i nie traktował amatorskich narzędzi do wyciągania danych cyfrowych jak szkła powiększającego do analizy siatkówki oka ...
Zarówno VAG jak i VAS jak i laptop + "kabelek" jak go nazywasz wyciągają dokładnie te same dane.


Wiec zagadka miesiaca skad te roznice ? nasteonym razem wezme MOJ VAG kontra ich VAS

Cytuj:
Zanim pod pacha zaniesiezs pompe do pompiarza:
1) zaopatrzec sie w starego vagcoma 303 i uruchom logowanie 004BS na jakies dluzszy odcinek czasu i zobacz czy kazda sekcja LATE wyglada podobnie (nie ma anomali bo sie akurat "cos zacielo")


Czy ktos z forumowiczow ma taka wersje ?? :):

Cytuj:
Jezeli ASO jest chetne na dalsza zabawe z Twoim autem i jedyny koszt to Twoj czas jedz tam, jezeli napiszesz, ze nadal nie wiesz o co chodzi w logach 004 i 004BS to bedzie juz wstyd

Oni zawsze sa chetni na rozmowe kwestia tylko zeby to bylo wykonane i dzialalo tak jak powinno.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 13:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mały Piotrze tym sposobem się najeździłeś i co? Ja nie proponuję Ci robić tam rozpierduchy, tylko postawic sprawe jasno udobrchali Cie free geometrią ktora kosztuje 100pln, a rano wstajesz i przepraszasz sąsiadów za hardkor smog. Wiec kto tu kogo robi "w bolka" :) za przeproszeniem, nic nie pisalem czy ktos jest nie mily. w Polsce tez sa mile serwisy ale sa nie udolni sprostac wymaganiom serwisowym, to dwie rózne rzeczy !!! Przykro mi, ze trafiles na ASO w ktorym nie znaja kilku letniego silnika. I co wazne poza Polska.

Serwis odpowiada za nie usuniecię usterki, lub o nie poinformowaniu Cie jakie moga byc następstwa i skutki, ze za 15razem Twojego czasu jak juz pisalem doedukuja sie i stwierdza, ze pompe trzeba regenerowac, byc moze za 1 przyjazdem do ASO juz by to stwierdzili i koszta mogły by, lub nie musza byc tansze...

Piotruś wiem, ze nie zgadzasz sie z moim postem, ale jak sam widzisz juz jezdzi na "uwalonej VP44" Nie wazne czy to ASO pl czy Norweskie, klienta interesuje niekompetencją serwisu, a nie kompetencja Małego Piotra...;) Aby patrzyl czy dobrze mu ustawili rozrzad i skalibrowali pompe.

Mały Piotrze mam pytanko jesli mozna persona, piszesz, ze jezdzisz autkiem raz w tyg go przepalić ile ma przebiegu? i jaki rok AKE...

Skoro jezdzisz czesto i wiesz gdzie po boch'u ;/

Cytuj:
Cytat: Piotruś
W mojej ocenie eksploatujesz samochód z bardzo poważnie uszkodzoną pompą wtryskową. Trudno wyrokować na odległość z czego dokładnie wynikają problemy z uzyskaniem/utrzymaniem prawidłowego kąta wtrysku, gdyż może to być usterka zarówno hydrauliczna jak i elektryczna, ale zazwyczaj (99% przypadków) kłopoty tego typu są wynikiem :



Cytuj:
Hmm no jakis sens by to moglo miec ale odwiedzilem serwis BOSHA jakies 3 miesiace temu w celu sprawdzenia calej instalacji paliwowej (czyt. wtryski pompa odpowietrzenie ukladu paliwowego itp.) bylo wszystko w pozadku, bynajmniej panowie nie mowili stane na drodze i ze trzeba regenerowac pompe a jak wiadomo dla nich to jest kasa wiec jak by tylko trzeba bylo mysle ze by to powiedzieli, tymbardziej ze samochod stal u nich 4 dni.


Cytuj:
Mysle ze panowie doskonale wiedza co robia bo tych silnikow jest tutaj sporo na Passatach a o audi juz nie wspomne. Jezdze duzo po miescie i jeszcze nigdy nie widzialem zadnego takiego na poboczu.


Dobrze, że jezdzisz tylko według mnie sie tu cos kupy nie trzyma. Jak i sprawa przepływki zostawiasz takie € "serwisujac" ASO BOSH AKE i czyscisz przeplywomierz, kup, poczyscisz 2 miesiące i nie bedzie efektywny tylko efektowny bo czysty, a dzialanie jego ?, a to sa grossze co do REG. VP44, Sprawdzaniu koncowek wtryskowych.

Ja Cie moge poratować mam - Vag-Com 3.112 n2

POzdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 14:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym wątku zostało już napisane wszystko.
należy ustawić kąt i zapomnieć o całej historii. gdyby pompa [nastawnik] była uszkodzona, to widać byłoby to w logach - statycznych, dynamicznych jak i BS. zarówno Przemek, jak i Lotus, także to potwierdzili.
ponadto, w żadnym wypadku nie zachodzi problem z utrzymaniem kąta - można nawet powiedzieć, że trzyma jak drut [wartości stoją sztywno].

Grejf,

nie widzę konieczności kupowania nowego lmm, skoro stary można skutecznie wyczyścić. tym bardziej, że nowe lmm [EX] i tak mierzłoby poprawnie nie dłużej niż 90 dni [niezależnie od przebiegu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 14:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
To myślisz jednak, że 2 letni ASO Audi/Vw nie umie wymienić rozrządu i ustawić pod niego pompy? Jest to realne, ale... moze lepiej Małemu napisac zgodnie, aby podziękował temu Serwisowi za współprace, tak czy siak. :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 15:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
w tym wątku zostało już napisane wszystko.
...i BS. zarówno Przemek, jak i Lotus, także to potwierdzili.

male sprostowanie:
ja nie mam pojecia czy pompa, tylne kolo i tlumik w tym aucie sa popsute czy nie a jedynie zwracam uwage na fakt, ze to auto nie ma zadnych kloptow z utrzymaniem prawidlowego kata wtrysku o ile jest on po stronie "przed"/BTDC/vOT (widac to w 004D)
Oczywiste wydaje sie, ze niemoznosc uzyskania poznego kata (late) w BS i "uzywanego" na biegu jalowym/malych obrotach w takiej sytuacji moze prawd. pochodzic od zlego ustawienia (nie uszkodzenia) ale takze tlem calej historyjki jest niby inny widziany kat w ASO (co mozliwe pochodzi akurat z ogladania przez obie strony historyjki roznych logow 004S vs 004BS) oraz pojawiajacy sie sporadycznie? blad "00550 - Start of Injection Regulation" (zapewne podstawa teorii o uszkodzeniu pompy)
Niezaleznie czy to auto mechanicznie jest sprawne czy nie VAS i VAG powinny widziec to samo (to jest pewne) wiec strony (Aso i "maly Piotr") powinny ustalic co w logach widza (najlepiej w mozliwie tym samym momencie)

Okrzyk rozpaczy
Przeciez to prosty mechanizm:
skrzyneczka w podszybiu (ECU) zadaje kat wtrysku elektronice pompy wtryskowej (skrzyneczka przykrecona do pompy od gory)
Ta ustawia jakis kat i widac w logu 004 czy jest czy nie roznica pomiedzy "chce" a "mam" (tyle przedzkolak zalapie)

Pompa wtryskowa nie jest w stanie uzyskac kazdego kata - do uzyskania jest to co zawiera sie w przedziale "early" - "late" w 004BS
Zeby mechanik w tak skomplikowane rozmyslania nad sensem tego wszystkiego wchodzic nie musial przyjeto, ze jak LATE bedzie w przedziale 0ATDC-4ATDC "jest dobrze"
Koniec!
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Analogia
nigdy nie ustawialem kata wtrysku ani nie zamierzam tego robic... to tak jak z kafelkowaniem kibla!!! - nie musisz miec zadnego doswiadczenia w kladzeniu kafli by stwierdzic czy jest rowno i ladnie czy krzywo i do d... (czyli analiza loga 004BS) inna sprawa to czy kafelki byly krzywe/nierowne czy po prostu fachman dal d... (czyli zle ustawiona kat wtrysku vs np. uszkodzona pompa)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 06.mar.2009 08:19:06 przez przemekk74, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 21:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A może kolega nas wkręca i sprawdza ;) Myślę że znam sposób na rozwiązanie zagadki , zajmiemy się tym jutro..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 06:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
A może kolega nas wkręca i sprawdza Wink Myślę że znam sposób na rozwiązanie zagadki , zajmiemy się tym jutro..


Panowie o takie rzeczy Was nie podejrzewalem. Odezwe sie co i jak w sobote bo narazie mam zone tutaj i niechce mi sie po serwisach jezdzic:) Milego dnia

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 07:39:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
OT: (nie mogłem się powstrzymać)
Ale fajna dyskusja, każdy chce zabłysknąć, szczególnie niektórzy.... naprawdę ciekawie :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 15:18:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Serwis zabłysł, lub polowa rzeczy jest fikcją, choć naprawdę nie musi... Bo sprawdzenie tego, zostalo napisane 3x jak pod FAQ...

Maly tak na marginesie pompy potrafia szybko siadać ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 15:51:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grejf napisał(a):
Maly tak na marginesie pompy potrafia szybko siadać ;)


...ale nie tak.
pompa jest sprawna.


nie widzieliśmy nic, co potwierdziłoby, że w serwisie było rzeczywiście ATDC. widzimy za to, że kąt stoi jak drut po złej stronie...

swoją drogą, ustawienie tego kąta to 15 min, a wątek zrobił się 4stronicowy...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 14:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zgadza sie 15min... A od np. drugej wizyty ost logi, Maly widzi roznice 2.2*- , a 3.2*+ skad? ECU swoje, a (VP44 swoje zmienną - nie umie sie sluchac vs. uwalona) Ja osobiscie nie dowierzam, ze ASO 2wu letnie robi to od X czasu czyt. ustawia kat wtrysku. Juz pomijajac ze sam zauwazyles ze temat zrobil sie 15wątkowy dla mnie to nie dopomyslenia...tak na logike, chyba, ze rzeczywiscie nie umieja nastawu pompy zrobic jak tak bedzie to po prostu upadne.

Sa logi, jest ASO... i stefan :( i Maly zostawil kilka € i cennego czasu. :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 21:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam,

Cytuj:
Zgadza sie 15min... A od np. drugej wizyty ost logi, Maly widzi roznice 2.2*- , a 3.2*+ skad? ECU swoje, a (VP44 swoje zmienną - nie umie sie sluchac vs. uwalona) Ja osobiscie nie dowierzam, ze ASO 2wu letnie robi to od X czasu czyt. ustawia kat wtrysku. Juz pomijajac ze sam zauwazyles ze temat zrobil sie 15wątkowy dla mnie to nie dopomyslenia...tak na logike, chyba, ze rzeczywiscie nie umieja nastawu pompy zrobic jak tak bedzie to po prostu upadne.


Mozesz upadac ile chcesz razy i potem sie podnosic. Panowie z ASO podlaczyli dzisiaj ponownie VAS po czym stwierdzili ze kat wtrysku jest poprawnie, skasowali mnie pare kr. i na tym moja przygoda z nimi sie skaczyla. Czytajac to forum postanowilem zrobic tak jak kilka postow wczesniej jeden z forumowiczow mi poradzil wzielem VAGA, narzedzia, i przestawilem to wedlug VAG.

1 proba ledwo co zapalil.
2 proba na zimnym silniku bylo 2.0 ATDC
niestety po rozgrzaniu i z logowaniu 004BS wyszlo to:

Obrazek

Moze tak zostac czy lepiej to poprawic ??


Cytuj:
Sa logi, jest ASO... i stefan i Maly zostawil kilka € i cennego czasu. Smile


Nie wiem jak w PL ale dla nich logi ktore wykonujesz na VAG-COM sa nic nie warte, jak Pan z serwisu mi powiedzial oni uzywaja VASu poniewaz to ma autoryzacje VW/AUDI i tylko i wylacznie tymi pomiarami sie sugeruja.
Co do zostawienia "kilka €" jestes w bledzie No dalej posiada koronki :)
Czas jak tylko nie ma zony zawsze sie znajdzie, gorzej z ich czasem.


Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: